Kirjoittaja Aihe: Tänään 31  (Luettu 38513 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 31
« Vastaus #75 : 02.12.14 - klo:12:52 »
Kaikenlaista kotiaskaretta.
Pyykkikone juuri lopetti musisointinsa.
Nyt  :kahvi:

Ihan kaunis keli, kuuraa hienoisesti.  :eusa_angel:
ja joulukuu.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 02.12.14 - klo:13:26 »
Kompastuin koiran kanssa leikkiessäni paksun maton kulmaan ja putosin pyrstölleni. Häntäluu, tuo ihmiselle tarpeeton kappale, on kuitenkin aika arkana. Se on ennestään vioittunut, sen anestesialääkäri totesi yritettyään epiduraalipuudutusta. Nyt myös yös kyynärpää tärähti, mutta pää ei onneksi kolahtanut.

On niin hauska kun koira on taas jaloillaan nukuttuaan kaksi vuorikautta lähes putkeen. Kettujahti otti sitä voimille. Ruoka on kylläkin maittanut, ja tarpeilla on käynyt pihassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 02.12.14 - klo:19:35 »
Ensimmäisen kerran sitten yhden mustan jään noin vuonna 2008 kaaduin pyörällä. Ajatuksissani ajoin liian reunassa kadulta erkanevalle pyörätielle, josta alkoi työmatkani (huonon tienpidon vuoksi) liukas osuus. Reunassa oli jääpolannetta hieman viettävästi ja siinä pöyrä liukui sievästi pois alta, ja Saukkis läsähti mahalleen maahan. Ei siinä pahasti käynyt, eturenkaassa jokin tuntuu kinnaavan (kunhan se lämpiää pyykkituvalla, niin korjataan) ja kyynärpäähän ja polveen tuli mustelma. Edes housunpolvi ei  mennyt rikk, eikä kypäräkään kopsahtanut maahan.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 02.12.14 - klo:19:39 »
Aloitin urakkani saattaa taloyhtiön "pommisuojan" laitehuoneen tiptop kuntoon. Nuohan ovat niitä paikkoja, joille ei arvoa anneta, vaan työnnetään kaikkea roinaa täyteen. Tein pari hyllyä, että sain keveät tavarat pois lattialta. Huomenna inventoin laatat, niitä on pilvin pimein. Eiväthän ne kuulu kennellekään, viety laitehuoneeseen rakentajien toimesta siinä vaiheessa, kun joku osakas valitsikin omat laattansa. Kuitenkin veivasin kokeeksi yhden laitteen kammesta, helposti mittarin viisari nousi annettuun arvoonsa.

Meidän taloyhtiössä kaikki remonttijäänösroina kerääntyy pyykkitupaan mankelin taakse. Joku remonttiporukka yritti säilöä laattoja, laastinjämiä ja puolikkaita maalipurkkeja kuivausnarujen alle. Olen uhannut kantaa kaikki lojuvat kamat roskikseen seuraavalla talonmiesvuorolla. Esim. Jotain pannuhuoneen piirustuksia on lojunut puoli vuotta mankelin päällä, ja pannuhuoneen remonttikin valmistui jo syyskuun alkupuolella. Grrr.. saamaton hallitus ja isännöitsijä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 02.12.14 - klo:20:09 »
Kuulehan Saukkis, minun on helppo toimia. Olen hallituksen puheenjohtaja, ollut hallituksessakin kauan. Aion kylmän rauhallisesti tehdä oman pääni mukaan hallituksen jäsenet informoiden, saan itseni näköisen tuloksen. Meillä on pieni yhtiö, vain 20 osakasta.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 02.12.14 - klo:21:08 »
Meidän taloyhtiössä on 11 osakasta ja hallituksen puheenjohtajuutta on onnistuttu kierrättämään. Nykyinen hallitus on saanut monta korjauskohdetta aikaiseksi muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen. Isännöitsijä on yksi osakkaista, hänen intohimonsa on keskipihan nurmikon loisto. Olisipa hän yhtä innokas pitämään huolta niistä piirustuksista ja papereista kuin nyppimään kesällä voikukan kukkia nurmikolta. Lumenaurausta traktorilla vastusti, kun menee nurmikon reunat huonoksi. Onneksi yhtiökokous äänesti toisin, oli nimittäin aika työläs talonmiesvelvollisuus kolaaminen aamulla ennen töihin lähtöä.

1944, kuulostat ihan yhtä pontevalta puheenjohtajalta kuin anoppilan taloyhtiön hallistuksen puheenjohtaja (= appi) ennen sairastelemistaan  :icon_biggrin:  Kun itse olin taloyhtiön hallituksen pj jonkin aikaa, eivät nämä vanhat jäärät päässeet pyörittämään, kun appi ja kummitädit antoivat hyviä neuvoja, miten asiat oikeasti hoidetaan.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 02.12.14 - klo:21:12 »
Jaahas, 1944:llä ohjat käsissään...hyvä niin...  :eusa_angel: :023:
Yhdessä "minun talossa" homma ei toiminut näin....
Hallitus oli kumileimasin...kunnes yksi remontti tuli "liian kalliiksi"...isännöitsijä (minä) sai
syyt niskoilleen ja esitettiin korvausvaatimus...
Vein asian vakuutusyhtiööni, sieltä tuli sen sisältöinen päätös, ei korvausvelvollisuutta minulla.
Vakuutusyhtiö näki että hallitus meinasi omat laiminlyöntinsä veloittaa minulta.
Tosin tilanne oli sellainen että "vahinkoa" ei pysty selvittämään.
Nyt kun tilanne vihdoin selviää, sanoudun irti tuosta taloyhtiöstä

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 02.12.14 - klo:21:22 »
Saukkis, isännöitsijöitä on moneen junaan.
Kannattaa muistaa että isännöitsijä toimii hallituksen ohjeiden ja valvonnan alaisena....
Tämä "lakiteksti" taisi minut pelastaa 10000 euron korvausvaatimukselta, vaikka hallitus
toimikin vain kumileimasimena.
Isännöitsijältä vaaditaan ainakin seuraavia taitoja: insinööri, ekonomi, psykologi, pappi...
siksi koen sen varsin mielenkiintoisena...mielellään edelleen säilyttäen sen että
talonpoikaisjärkeä saa käyttää...tämä nykyään ontuu pahasti...  :icon_eek:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 02.12.14 - klo:22:47 »
Pitää selventää: muut ovat työelämässä, minä en, siis palkkatyössä. Joten aikani kuluksi tässä olen itseäni mainostanut. Operatiivisen isännöitsijän toimisto saa meiltä kunnon korvauksen, joten siellä on pykälätiedot.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 02.12.14 - klo:23:03 »
Juu, isännöitsijän velvollisuus toki huolehtia pykälätiedoista ja tiedottamisesta.
Ja myös koota hallitus kasaan tarpeeksi usein, varsinkin kumileimasin-hallitukset.
Joissain tapauksissa tietysti hallituksen puheenjohtaja on aktiivinen ja ajan hermolla.
Mä menin metsään tuossa mainitsemassani taloyhtiön korjaushommassa, toimin liian
itsenäisesti, liikaa omien tuntemusten mukaan...olin tottunut hallituksen passiivisuuteen...
Mutta kylläpä sitten aktiivisuus löytyi, apuvoimienkin kautta, kun remontti paisui ja kallistui.
No, onneksi taisin selvitä säikähdyksellä...mutta viisasta poistua sieltä...ja "nauttia"
helpommista hommista...vahingosta viisastuneena...

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 03.12.14 - klo:09:59 »
Jatkoin vss-laitesuojan järjestelyjä. Yritin lajitella ne kaakelit, mutta siellä on liian pölyistä, kerta rupesi heti ryittämään ja ottamaan henkeen. Tulin pois. Menen seuraavaksi pölynimurin kanssa ja sen jälkeen kostean luutun kanssa, niin eiköhän pölyt vähene. Ei ole kiirettä, puuhailen omaksi huvikseni. Siellä on kiinnostavia asioita, ne "ytimiä lentää"-jutut.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 03.12.14 - klo:12:50 »
Juu, ei kai noissa hommissa kiirettä...jos joku kerkee väliin...so what...iloitaan siitä  :023:

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #87 : 03.12.14 - klo:19:09 »
Menipä tänään niin pitkään työmaalla, ettei ennättänyt viimeisille saksantunneillekaan. Mutta joka tappaaksessa, Meine Wochenende beginnt heute  :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 03.12.14 - klo:19:50 »
Sain aamulla auton peräkontin taas pelaamaan.
Tai en minä vaan korjaajamies.
Nyt on oikein suileesti aukeava ja kiinni menevä se.
Hyvä homma kun pelittää taas sillä huomenna taas tarviin takakonttia. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 03.12.14 - klo:19:51 »
Toinen päivä kupsahduksen jälkeen kului istuma-asentoa vältellen.  Vatsallamakuu on paras ja kivuttomin.
Sillä tavoin katsoin myös ampumahiitoa. Siellä ei Fourcadella makuuammunta sujunut  :003:

Löysin kivan ja helpon selkää jumppaavan taivuttelu-ohjeen Iltalehdestä. Videolla Mari näyttää malliksi:

http://www.iltalehti.fi/kauneudeksi/2014120218883057_ip.shtml
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)