Kirjoittaja Aihe: Tänään 30  (Luettu 36062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 30
« Vastaus #90 : 19.11.14 - klo:13:16 »
 :eusa_angel: :039:

Jepsis.
Vähän katselin myös satulatuoleja mutta päädyin selkänojalliseen josta voi selkänojan asentoa ja korkeutta säädellä.
Tosi hyvä.
Ja olipa ihana harjoittelijapoika siellä, jutusteltiin.
Annoin positiivista palautettakin.
Ja lupasivat tuoda kotiin kunhan kerkiivät.
Olen onnellinen jo etukäteen tästä ostoksesta.
Marianne karkit odottavat pöydällä että saavat suun makeiksi tuojat ja kahvitkin voin keittää jos ehtivät olemaan hetken ja maistuisi.
Mukava oli varsinainekin työntekijä kyllä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 19.11.14 - klo:13:27 »
Joulumieltä ilmassa.  Ostin joulukalenterin, koska siinä on Matin näköinen pukki, sekä kissa ja koira.
Varasin myös ohuita metallilankoja helminauhojen tekoon ja ovikranssien värkkäämiseen.

Kotimainen keittolammas oli taas tarjouksessa. Viisi litraa lammaskaalia on hautumassa. Pitäisi varmaan osa pakastaa, sillä Matti ei ole siihen yhtä hurmaantunut kuin minä.

Olenkohan syönyt jo vauvana lammaskaalia ja hernesoppaa, sekä sekahedelmäkiisseliä, sillä ne ovat aina minulle maistuneet parhaimmilta. Pieni kolmevuotiaamme rakastaa parsakaalia ja se on ensimmäinen kiinteä ruoka jota hänelle on imeväisenä syötetty.
Vähähissä olivat herkut sota-aikana ja monta vuotta sen jälkeen. Perunan, lantun ja ruisleivän siivuja muistan hellan liitalla ( valurautahellan pinta )ruskistetun. Suolaa tai siirappia pinnalle, ja nam, siinäpä terveelliset makeiset.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 19.11.14 - klo:14:24 »
 :eusa_angel:

Mullakin jo joulumieli ollut pitkään.
Kirjastosta lainaillut lehtiä joista ideoita katsellut ja jotain käsitöitä tehnytkin, tosin vanhoilla omilla metodeillani, kutomalla.
Ja lahjoja kasassa jo melkein kaikki lähestulkoot.
Tykkään vähin erin laitella ja iltaisin kynttilät tuovat kivaa tunnelmaa, leppoisaa ja kotoista.
Lammaskaalia en ole syönyt pitkään aikaan.
Tänään söin pannulla paistettua seitiä ja perunaa ja puolukkaa ja muutamia karpaloita sekä keitettyjä kasviksia.
Ja päälle marjoja, mansikoita, vadelmia ja mustaherukoita ja vähän turkkilaista jugurttia ja leseitä siihen...sellainen pikku coctail.

Tuoli on hyvä, eivät kahvia juoneet, oli muuallekin vientiä ja Marianneja kulhissa oli sitten heitä varten.
Hauskoja veijareita olivat kumpikin tuoja, harjoittelija-poika ja itse liikkeen mies.

Tämä tuoli on todellinen löytö, voin sen jo tällä kokeilulla todeta.
Hyvä mieli.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 19.11.14 - klo:16:27 »
Vakuutusyhtiöstä soittivat tänään, vähän aika sitten.
Lupasivat ottaa vielä perjantaina yhteyttä.
Tyttö hoitanut kolmeakin asiaa, minun puolestani.
Yksi on jo ok, hyvin hoitui.
Ja lopuista tulossa lisää tietoa.
Olen niin kiitollinen että tuo tyttö on sisukas ja jaksaa ja osaakin paremmin kuin minä.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 19.11.14 - klo:16:32 »
 :039:  Hieno juttu että vakuutusasiat hoituu...

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 19.11.14 - klo:16:33 »
Ja hieno juttu Malla että olet uuden hyvä työtuolin löytänyt...
Minunkin pitäisi oikeastaan...

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 19.11.14 - klo:16:43 »
 :eusa_angel: :039:

Tattista vaan ja juu, hyvin tuntuu olevan asiat nyt...kun tyttö on ruodissa kiinni.
Ja tuoli tuntuu mukavalta.
Jippie jappie jee jee !

Muuten, hän sanoi juuri että tänään on Kansainvälinen miestenpäivä ja oli hakenut Arnold;sta niitä ihania munkkeja ylläriksi kun Antti tulee töistä ja ekaksi aterioivat niin sanoi että sitten kahvittelevat.  :kahvi: :kahvi:

____

Niin että mukavaa miestenpäivän ehtoota foorumin miehet !

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 19.11.14 - klo:16:44 »
Kiitos  :eusa_angel: :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 19.11.14 - klo:17:47 »
Naapuri tunnisti olkapäältä pudottamani laukun jossa oli lompakkoni muun muassa! Ja hän soitti ovikellloa ja sanoi että ajatteli että on pudonnut tuohon oven eteen niin tuo kotiin!

Ihnisillä on siis niin hyviä naapureita! Olin vähän väsyksissä että se sillä tavoin luiskahti kolmeneuron takkini olalta. Päätin aterioida jauhelihapihvin perunoilla kun ei apteekki, jossa eilen farmaseutti näki tosi siuren vaivan löytääkseen minulle soveliaan polvituen, ollut vielä purkanut iltakuormaa. On unet jääneet vähiin eli nuokuksissa liikun. Yöllä valvotti muussautunut polvi vähäsen. Sitä ennen luin niitä kreikkaan kuuluvia seikkoja yötä myöten.

Aterioidessani ratkaisin lukevani apokryfikirjat tietyin osin... Ja sitten

Minun
Naapuri
Tuo
Pudotetun
Kassin
Minulle.

Elämä on täynnä tyrmistystä hyvyyden edessä.  :icon_biggrin: :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 19.11.14 - klo:20:14 »
Tuli tehtyä vakiokävelylenkki, eikä jalkakaan oikeastaan kipeytynyt.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 20.11.14 - klo:04:58 »
Heräsin ajoissa, kerta ei nukuttanut. Luen kaikessa rauhassa mitä netin kautta tapaan lukea. Keittelen kahvit vähän myöhemmin, otetaan palaa vähän reilummin samassa yhteydessä, koska heti aamiaiselta ajelemme pariksi yöksi V-heittoon. Kylmän puolella on miinusta yksi, joten pitää käydä katsomassa autohallin luiskan kivituhkan tarve. Saatan siihen "varmuuden välttämiseksi" (poliitikon lausuma tv:ssa) vähän uuttakin lapiosta ripistellä.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 20.11.14 - klo:09:33 »
 :eusa_angel: :kahvi: :039:

Minäkin heräsin melko varhain ja söin aamupalaa ja menin uudelleen nukkumaan ja olin nukahtanut.
Sitten heräsin ja uusia voimia keräsin...ja keitin lisää kahvia.

Ajatuksena mennä vähän kaupoille tsekkailemaan.
Vaikka joululahjat melkein kasassa niin aina joskus on kiva silmäillä kaikkea...näin joulun alla.  :icon_xmasrazz:

Vaikka onhan jouluun vielä runsas kuukausi.

Ajatella, sitten Tapaninpäivänä jo hiukan pidempi valon määrä.
Ja siitä ensin kukonaskelin vähin erin pitenee päivä...ja jo hetken päästä se pitenee isomminkin harppauksin.
Mutta ensin se joulun aika, joulun ihmeiden "taika"  :eusa_angel:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 20.11.14 - klo:14:03 »
Ajelimme tänne V-heittoon. Sisällä lämmintä plus 15, sain ohjeet "pitää pienentää", johon minä "pienennetään, pienennetään". Vaihdoin isännän vaatteet, laitoin tulet hellaan ja leivinuuniin. Kaariina kanteli tavarat. Sitten menin Zetorin luo tekemään käynnistystemppuja, tankkasin moottorisahat ja koekäytin ne kartanolla. Minut huudettiin eineelle, jonka jälkeen ajelin hyvin puettuna Peipporämeen palstaan. Sahasin koivuja ja mäntyjä nurin vähän yli tunnin ajan, se on pikkusahan tankillinen ja puolet isommasta sahasta. Nakkelin puut kyytiin. Paluumatkalla vähän vastusti, koska maassa on hiukan jäätä ja lunta, enkä ole vielä saanut aikaiseksi jääkettinkien laittoa pyörille, niin luisteli. Toinen syy on se, että takajarruja en voinut vaihtaa pyörältä toiselle, koska vaihdinvipu ei suostunut liikkumaan mihinkään. Minullahan on noita ikälisiä, jotka ovat tuoneet vippaskonstitaitoja, että pääsin pihaan. Jätin kuorman ulos, mutta Zetori pääsi pilttuuseensa. Sisällä vaihdoin kuivat vaatteet, join kähvit ja nautin vastapaistetuista joulutortuista (tähän kuuluu Mallan tekstin mukainen jouluhymiö). Nyt olen netissä, mutta pian otan päikkärit. Kaariina purkaa kuormaa, tällä kertaa en kehunut, että olisi vain pari vihivarpua kuormassa, vaan asiallisesti määrän. Niinhän kunnon isäntä aina tekeekin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 20.11.14 - klo:14:49 »
Mulla ei oo teknistä tietämystä hitusen vertaa...siis traktoreista...
Ei puhettakaan tuollaisesta mitä veljellä on...siksi kai olen ykstotinen numeroiden pyörittäjä...

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 20.11.14 - klo:15:50 »
Kuulehan, minä en taas tiedä tilinpidosta paljoa. Se on minulla rahaa, mikä on leukamassissa, siis kontanttia. Muut on tilillä ja huoneenhaltija siitä määrää. Olen varma, että jos Sinä olisit tullut naiduksi esim "Valmet-taloon" ja pappa olisi kuollut, niin naisväki olisi Sinulle antanut Valmetin avaimet ja sanonut "tuossapa on virka ja värkit, tehnet osuutesi". Ei kukaan ole seppä syntyessään. On vain kiva äksätä tällaisissakin hommisaa.