Pikkaisen hävettää, kun aloitan jonkun aiheen ja sitten en ole ottamassa kantaa siihen.
Pahoittelen,, kuitenkin luen aina kun saan työ ja masis ja muilta esteiltä miksi en täällä, niin aikaa ja suoriudun kaiken.
Ihan miettien. Välillä kaksi harmaata aivosolua ihan kohtaa ja saan paljonkin irti. Varsinkin tänne körttikselle eksyessäni.
Takinkääntämisestä, että kyllä sitä on minullakin tapahtunut aikojen saatossa jokunenki kerta.
Kerran vuosia ellei jopa vuosisata sitten satuin linja autoon Tukholmassa ja Daniel, Tanelipapin viereen.
Olin silloin nuori vasta uskonnollisen murroksen löytänyt ja osannut silloin itseäni sijoittaa mihinkään suuntaukseen.
Melkoinen kait sattuma, että Tanelin viereen bussissa istahdin

Ja tietty alkoi juttu luisua uskonnollisiin asioihin.
Ja kun olin nuori, niin minustahan ei Taneli körttipappi oikein nyt tajunnut missä sitä nykyaikana näissä uskonnollisissa kuvioissa mennään.
Vuosia on vierähtänyt ja Taneli vaan on kirkkoherrana ja körttinä ja kummasti takkia on tullut käänneltyä ja nyt aika paljon heränneiden piireissä sitä ollaan

Tulevaisuudesta jokunen Hengenmies, kuten Niilo Ylivainio ja jokunen muun, muistaakseni Tapani Suonto näkivät tai kokivat, että viimeisin aika on sellainen jolloin vanhan ajan luterilainen kirkko täyttyy.
Sitähän herännäisyyskin on luterilaisuutta isoimmillaan.
Vaikka tämä liike tuntuu vanhusten porukalta, niin itse uskon tämän kasvuun, vaikkakaan eihän se mikään hyve ole miten iso joku puulaaki on, vaan että uskon tällä liikkeellä olevan tulevaisuutta.