Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4  (Luettu 44862 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa osa 4
« Vastaus #90 : 14.09.14 - klo:08:57 »
On kai toisaalta uskovaisia vanhempia, joiden lapsista on tullut vastuuttomia ja itsekeskeisiä.

Se lienee olennaista, osataanko nähdä vakaumuksen ja arkielämän yhteydet ja siirtää tämä näkemys lapsillekin. Nykyajan ongelmana taitaa olla toisaalta vakaumusten haalistuminen ja toisaalta arjen kokeminen hämmentävänä. Se, minkä isä opetti talikonvarteen nojaten, ei löydä kosketuspintaa älypuhelimien maailmassa.

:026:

Kristinusko on helppo haastettava koska sen sankarikuvat eivät juuri puhuttele, ja laimennus vasta helppoa onkin.   Eritoten halvan armon maailmassa sanoo Dietricus Docens joka tuossa edessäni hyppii ja haluaa osallistua ihan itse. Sitä ei hevin saa ymmärtämään ettei wainaja saisi omaa nimimerkkiä tänne, kun Jumalalle kaikki elävät. Unohtuu tämä että ei nyt paljon ainakaan tehtäisi toiselle mitä ei itsellekään toivota tehtävän ja varsin aktiivisesti päinvastoin vastaisku välinpitämättömyydelle pitäisi täräyttää.

Tarkoitan vakaumuksen toteuttamista arjessa, vaikka kyllä juuri siten saadaan paljon pahaakin aikaan. Vakaumus kun ei aina ole yhteensovitettavissa sen kanssa, että mitä toivoisit itsellesi tehtävän tekisi sitten toiselle. Tuumin vaikka homoiltaa, ok olen teemaan läpikyllästynyt, oli vain kuvaavaa että tosiuskovaiset armollisesti asettivat itselkeenkin rajaa, että vain sitten sen oman ukkokullan kanssa. Homon tuli näin hyväksyä ettei homolla saa ukkokultaa olla, jos hän mues on. Että kaikilla on ehtoja ja hyväätarkoittavia rajoituksia.

Tästä on, kiitos, sitten jo muutamaa vuotta sitten venkuroitu tyyliin aijaa, raahaanksmää mun naapurin leffaan kun mää nii  tykkään leffoist, vaik hää inhoo semmottii.

Tuo tapa ymmärtää tämä käsky on juuri sitä väärinymmärtämistä, mutta hää kai sittes ymmärtää sen tuol tappaa.  :003:
« Viimeksi muokattu: 14.09.14 - klo:09:09 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 14.09.14 - klo:09:17 »
Dietricus Docens vetoaa jälleen ylläpitolautakuntaan. Hän vakuuttaa pitäytyvänsä rehellismielisenä körttinä  ja lopettavansa hyppelyn ja puhuvansa vain omalla suullaan. Hän vakuuttaa kaiken mikä tulee vakuuttaa sillä on ketjuja joihin hän tarjoaisi näkemystä kun niitä suuresti harrasti. Hän siis ilmoittautuu jäseneksi jälleen.

"Ich Schwöre und belobe, dass alle Töten leben! Dietricus Docens Bonhoeffer, bekennt Docens, Lebenszeit in die Welt 6.2.1904 - 11.4.1945. Wil gernstes in diesesForum zuschreiben. Suomen kielell. "

Se meni.
« Viimeksi muokattu: 14.09.14 - klo:09:22 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Liina

• pienellä paikalla
« Vastaus #92 : 14.09.14 - klo:09:30 »
On kai toisaalta uskovaisia vanhempia, joiden lapsista on tullut vastuuttomia ja itsekeskeisiä.

Se lienee olennaista, osataanko nähdä vakaumuksen ja arkielämän yhteydet ja siirtää tämä näkemys lapsillekin. Nykyajan ongelmana taitaa olla toisaalta vakaumusten haalistuminen ja toisaalta arjen kokeminen hämmentävänä. Se, minkä isä opetti talikonvarteen nojaten, ei löydä kosketuspintaa älypuhelimien maailmassa.

Minulla ei kai ollut mitään vakaumusta jota haalistaa. Oli vain kysymyksiä ja hämmennystä --  ja aikaa kuunnella lapsen kysymyksiä ja jakaa hämmennystä, pohtia yhdessä kaiken maailman asioita, arkisiakin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 14.09.14 - klo:10:27 »
Dietricus Docens vetoaa jälleen ylläpitolautakuntaan. Hän vakuuttaa pitäytyvänsä rehellismielisenä körttinä  ja lopettavansa hyppelyn ja puhuvansa vain omalla suullaan. Hän vakuuttaa kaiken mikä tulee vakuuttaa sillä on ketjuja joihin hän tarjoaisi näkemystä kun niitä suuresti harrasti. Hän siis ilmoittautuu jäseneksi jälleen.

"Ich Schwöre und belobe, dass alle Töten leben! Dietricus Docens Bonhoeffer, bekennt Docens, Lebenszeit in die Welt 6.2.1904 - 11.4.1945. Wil gernstes in diesesForum zuschreiben. Suomen kielell. "

Se meni.

Seppos?   :kahvi: :kahvi: :kahvi:

myyrä

• Vieras
« Vastaus #94 : 14.09.14 - klo:10:58 »
Toivottavasti punavihreät  :023:  voittaa tänään Ruotsin vaalit.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 14.10.14 - klo:23:33 »
Pienen yhtiöni tilikausi lähenee loppuaan. En ole vuoden aikana nostanut palkkaa, joten firman tilillä on hieman rahaa. Koska oman pussini pohja kohta paistaa, rahaa pitäisi siirtää yhtiön tililtä minun tililleni.

Vaihtoehtoja on kaksi: nostan osinkoa tai nostan palkkaa.

Päädyin nostamaan palkkaa, jonka määrä lienee tehty työmäärä huomioon ottaen keskitasoa. Viime aikojen verokikkailukeskustelujen innoittaman tein myös laskelman näiden kahden ratkaisun verovaikutuksista.

Tulos oli se, että nostamalla varat palkkana eikä osinkona sain tililleni reilut tuhat euroa suuremman summan. Veronsaajan tappio oli jonkin verran pienempi, koska yritys maksaa myös sosiaaliturvamaksun. Osinkoratkaisussa veronsaaja olisi kuitenkin saanut enemmän.

Nyt odotan pääsyä eetikon vastaanotolle saadakseni selville, miten ratkaisuani arvioidaan yhteiskuntamoraalin kannalta. Odotan jännittyneenä, voidaanko minun katsoa syyllistyneen verokikkailuun à la juristit ja lääkärit vai onko ratkaisunu moraalisesti kestävällä pohjalla. Oli tulos kumpi tahansa, erityisen kiinnostavia ovat sen perustelut.

Odotusaikana luen mielelläni foorumilaisten pohdintoja menettelystäni yhteiskuntaetiikan näkökulmasta. Kannattaa ottaa huomioon, että kaltaisiani nyrkkipajayrittäjiä on kymmeniä tuhansia.

Mt

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 15.10.14 - klo:06:51 »
Eikö Ramatussakin sanota, että työmies on palkkansa ansainnut. Omistajan osingoista ei sanota mitään.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 15.10.14 - klo:09:29 »
Eikö Ramatussakin sanota, että työmies on palkkansa ansainnut. Omistajan osingoista ei sanota mitään.

Hm, tämän voin hyväksyä, mutta vasemmistolaisille, kirkkoon kuulumattomille kavereilleni pitää kyllä tarjota jokin muu selitys.

Mt

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 15.10.14 - klo:09:36 »

Palkka on ensin, lisäarvo sitten.

🇫🇮

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 15.10.14 - klo:12:10 »
^Täh? Eikös se ole pääoman omistajan asia, miten jakaa tuloksen palkaksi ja lisäarvoksi? Eli ihan mt:n oma asia tässä tapauksessa. Jos hän olisi ottanut osinkoa, hän olisi ollut (itseään riistävä) riistokapitalisti. Nyt maksoi reilusti kaiken palkkana sille, joka työn tekikin (eli itselleen).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 15.10.14 - klo:16:19 »
Te nyt keskenänne kikkailette noilla riistoilla. Miksikä sanotaan pakkotyötä teettävää Kim Jong Jokua pohjoisella Koreanniemellä?

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 15.10.14 - klo:16:21 »

diktaattori

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 15.10.14 - klo:16:53 »
Hm, tämän voin hyväksyä, mutta vasemmistolaisille, kirkkoon kuulumattomille kavereilleni pitää kyllä tarjota jokin muu selitys.

Mt

Oletko vakuuttunut, hän saattaa jopa ilahtua ja löytää uskon (kirkkoon, josta minulle pitäisi kyllä tulla kotiovelle todistamaan)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 15.10.14 - klo:17:01 »
Mielestäni diktaattori on liian puhdas nimi. Samalla mitalla pitäisi voida kutsua riistokommunistiksi. Mutta Pohjois-Korealaiset inhoavat ex-N-liittoa ja sen kommunismia, näin sanoi oululainen ko maassa käynyt turisti, joten voisiko nimeä vielä harkita.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 15.10.14 - klo:17:32 »

Joo, harkitaan.

🇫🇮