Kirjoittaja Aihe: Tänään 24  (Luettu 31051 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 24
« Vastaus #60 : 21.08.14 - klo:21:11 »
Lenkki olisi ollut paikallaan, hyvä että pääsit.  :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 21.08.14 - klo:21:14 »
 :eusa_angel: :039:

Tuli kyllä mahottoman hyvä fiilis kävellessä ja siitä että sai aikaiseksi lähteä.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 21.08.14 - klo:21:31 »
Enpä ole minäkään "täydellinen" isännöitsijä...miksi minulta sellaista vaaditaan...
miksi joudun ajojahdin ja syytösten kohteeksi...??
Meinaa katkeruus iskeä...väistyisin...mutta nyt en pysty, se ei poista syytöksiä, vaan ehkä
pahentaa niitä...
Olen myöntänyt puutteellisen toimintani, en taistele vastaan...liian raskas taakka on... :eusa_pray:

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 21.08.14 - klo:22:05 »
Eiköhän joka hommassa piile mokaamisen vaara, ja sen epävarmuuden kanssa meidän on vain opittava elämään. Erheen sattuessa kohdalle käsiteltävä asia loppuun. Ahdistustahan meidän huono omatuntomme herättää, ei sille mitään mahda. Kaikki sympatiani ovat, vn, puolellasi!

Toinen sattumus tänään oli, kun saatoin kymmenvuotiaan tyttäreni pyörällä kouluun. Ajoimme kevyenliikenteen väylää oikeassa reunassa suoraan. Vastaantuleva punatakkinen nainen siirtyi yhtäkkiä (hänestä katsottuna) vasempaan reunaan tyttäreni eteen, ja pyörät osuivat toisiinsa. Kumpikaan ei kaatunut, ja nainen jatkoi matkaansa kääntyen läheisessä risteyksessä vasemmalle. Naisen pyörän lastenistuin raapaisi haavan tyttäreni sormeen. Koska ajoin tytön takana, näin tapahtuman kokonaan, ja myös sen, ettei lapsi kaartanut oikealle, vaan aikuinen ajoi lapsen päälle! Todennäköisesti minä järkytyin eniten.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 21.08.14 - klo:22:12 »
Kiitos  :eusa_angel:
Asia odottaa nyt käsittelyä vakuutusyhtiössä, toivon ja rukoilen "hyvää päätöstä" jonka kanssa
voi sitten elää ja mennä eteenpäin. Isä tietää!!   :eusa_pray:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 21.08.14 - klo:22:54 »

Olen myöntänyt puutteellisen toimintani, en taistele vastaan...liian raskas taakka on... :eusa_pray:

Jumala antaa kullekin sellaisen taakan, jonka hän jaksaa kantaa.

🇫🇮

myyrä

• Vieras
« Vastaus #66 : 22.08.14 - klo:08:27 »
Kohta lähdettävä Remicade-infuusioon (reumalääkkeen tiputukseen) sairaalaan. Kahdesti on peruttu huonon kunnon takia, mutta jospa se nyt onnistuu. Nivelet alkaa olla jo huonossa kunnossa. Saan infuusion 7 viikon välein.

Toista sydänlääkettä (ACE-estäjä) en voi syödä ollenkaan pahojen sivuoireiden takia, ilmoitin siitä sisätautipolille. Se olisi tärkeä lääke minulle, mutta saa lääkäri etsiä toisen. Tästä beetasalpaajastakin taitaa olla yhtä paljon harmia kuin hyötyä  >:(

Hiljattain todettiin lievä (42%) sydämen vajaatoiminta  :icon_sad:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 22.08.14 - klo:09:01 »

Voimia, myyrä!

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 22.08.14 - klo:09:52 »
Kohta lähdettävä Remicade-infuusioon (reumalääkkeen tiputukseen) sairaalaan. Kahdesti on peruttu huonon kunnon takia, mutta jospa se nyt onnistuu. Nivelet alkaa olla jo huonossa kunnossa. Saan infuusion 7 viikon välein.

Toista sydänlääkettä (ACE-estäjä) en voi syödä ollenkaan pahojen sivuoireiden takia, ilmoitin siitä sisätautipolille. Se olisi tärkeä lääke minulle, mutta saa lääkäri etsiä toisen. Tästä beetasalpaajastakin taitaa olla yhtä paljon harmia kuin hyötyä  >:(

Nivelkivut minuakin kiusaavat, ja ylimääräisenä nyt tämä suonikohjujen tulehdus. Se kyllä tuntuu hiljakseen helpottavan kun ilmat jo viilenee ja tukisukat tukevat. Olen tehnyt varovaisia lenkkejä jo kolmena aamuna. Kuntolaitteella en uskalla pumpata, mutta harrastan muun laista jalkajumppaa.

Minulla on olleet ACE-estäjät ja beeta-salpaajat jo kolmekymmentä vuotta. En ole niistä huomannut mitään muuta kuin helpotusta . Särkylääkkeistä en pidä. Buranaa oli pakko syödä viikon ajan nyt, mutta kyllä ne tekevät olon kummalliseksi. Nyt olen ollut ilman keskiviikosta asti. Trombosol-voide on myös hyvin siedetty, mutta ei yhdessä tukisukkien kanssa. Kamala kutina siitä yhdistelmästä tulee
polven seutuun. Olen raapinut ihoni melkein rikki ja sitten laittanut hydrokortisonia joka rauhoittaa tuon hirvityksen.
Trombosal on paras laittaa vain silloin kun sukat ovat otettu illalla pois.
Olen todella kiitollinen lääkäreistä, hoitajista ja lääkkeistä. Olen saanut lähes aina hyvää apua moniin sairauksiin ja vaivoihin.

Kun vielä saisin hyvään tasapainoon istumisen, makuulla olon, seisomisen, kävelyn ja tietenkin ravinnon, vointi saattaisi vielä tässäkin iässä parantua.
Mielen, sielun ja hengen rauha on kylläkin minusta tärkeämpää.

Muistan sinua myyrä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #69 : 22.08.14 - klo:10:08 »

Kolestorolilääkkeen sivuoireisiin (todella pahat) toi helpotusta juomisen tuplaaminen ja vastaavasti suolan lisääminen, koska juominen laimentaa kehon suoloja. Parasta on isotonic ym urheilijoiden elpymissuola myrkyt. Yritä niillä ei maksa paljoa ja kraanavesi on ilmaista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 22.08.14 - klo:12:39 »
Siunausta ja Isän täysihoitoa meille kaikille eri tavoin sairastaville ja vaivaisille... :eusa_pray:

myyrä

• Vieras
« Vastaus #71 : 22.08.14 - klo:17:10 »
Kiitos kaikille minua muistaneille. Hengissä vielä  :icon_cool: Yritän kyllä saada paljon nestettä ja suolaa, koska on kaiken lisäksi jatkuva natrium vajaus. Se on lääkäreiden mielestä minulle ominainen taipumus. Tiputus meni hyvin: oli lääkäriaikakin ja nuori, minulle ennestään tuntematon reumalääkäri tutki ja sitten kävi vielä kysymässä Kaitsulta lupaa tiputtaa. Kai on osaston ylilääkäri, joka antoi luvan. Remicade pistettiin menemään tosi hitaasti eli kahdessa tunnissa. Syynä hitaaseen vauhtiin se, että en ole saanut annosta yli kahteen kuukauteen. Lopuksi piti vielä odottaa tunti ennen kuin päästivät lähtemään. Menin bussilla suoraan keskustaan kauppaan.

Reumaosasto 4A:lla on mukava ilmapiiri. Lääkärit, hoitajat ja potilaat on kuin yhtä perhettä. Olen aina tykännyt olla siellä. Syyskuussa on sitten edessä Aclasta-infuusio, osteoporoosilääkkeen tiputus. Se on vain kerran vuodessa ja olen aina ihmetellyt, miten sellainen lääke voi mihinkään tehota?  :icon_eek: Kai se voi.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 22.08.14 - klo:18:11 »
Myyrä, voisimme pian harjoittaa valelääkäripraktiikkaa ! :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 22.08.14 - klo:19:03 »
Tulipahan käytyä soutelemassa pitkästä aikaa, hieno homma, sää suosi.

Poissa Mansipaani

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 23.08.14 - klo:09:54 »
Jonkinlainen piiloflunssa se kuitenkin tuli, ilman näkyviä oireita. Korvissa ja rinnassa paineen tuntu ja flunssamainen näännyttävä väsymys mutta ei räkätautia missään määrin eikä kuumetta. Olen napsinut sinkkiä ja tippoja ja vitamiineja, tiedä sitten olisiko ollut parempi vain sairastua reilusti ja kovaa kuin raahautua väsyneenä ja puolikuntoisena töissä, liian terveenä pitämään sairaslomaa. Lapsena sitä aina sai kunnon kuumeen ja sairasti reilusti mutta parani myös pian.