Kirjoittaja Aihe: Kuvaile omin sanoin  (Luettu 6779 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalliolle

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Kuvaile omin sanoin
« : 24.04.14 - klo:07:25 »
Kuvaile omin sanoin mitä körttiläisyys sinulle tarkoittaa!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #1 : 24.04.14 - klo:07:41 »
Körttiläisyys merkitsee minulle kuulumista joukkoon, joka kokoontuu veisaamaan Siionin virsiä ja jakamaan lyhyissä seurapuheissa kristityn vaelluksella kohtaamiaan ilon ja surun aiheita. Pohjavirtana on vahva toivo siitä, että hyvä Jumala ei hylkää pientä ja kompuroivaa lastaan, joka turvaa Hänen Poikansa ristillä ansaitsemaan ja lahjaksi annettuun armoon.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #2 : 24.04.14 - klo:07:56 »
Körttiläisyys merkitsee minulle kuulumista joukkoon, joka kokoontuu veisaamaan Siionin virsiä ja jakamaan lyhyissä seurapuheissa kristityn vaelluksella kohtaamiaan ilon ja surun aiheita. Pohjavirtana on vahva toivo siitä, että hyvä Jumala ei hylkää pientä ja kompuroivaa lastaan, joka turvaa Hänen Poikansa ristillä ansaitsemaan ja lahjaksi annettuun armoon.

siihen lopuksi Aamen!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #3 : 24.04.14 - klo:08:54 »

   Johonkin porukkaan on kuuluttava. Äidin maidossa ja isän askelissa olen sisäistänyt herännäisyyden hengen ja tavat. Ne ovat ruisleipää. Nuoruuden etsimisvaiheessa katsoin lapsuuttani kauempaa. Kun erottuani kirkosta muutama vuosi oli kulunut, esikoiseni syntyi, liityin takaisin, ja pikkuhiljaa olen uinut juuriani tutkistelemaan, elämään täydellistä epätäydellisyyttä, epätäydellistä täydellisyyttä. Tässä on kaikki ja taivas myös.

Matkani varrella Jussi Kuoppalan Ystäviksi minä sanon teitä oli yksi rajapyykki. Tosin ystävä-sanan käyttöä pyrin varomaan, sillä se sulkee pois viholliset, joita Herramme käskee rakastamaan. Toisaalta ystävä on ystävä, sillä siisti.
Vihollisen kanssa on tehtävä työtä. Ystävän luona saa levätä. Työskentely ystävän kanssa on juhlaa, vihollisen kanssa verta ja hikeä.
Yhteiset projektit yhdistävät.

Tervetuloa, Kalliolle!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #4 : 24.04.14 - klo:09:44 »
Siionin virsi 281.

Kun piti olla omia sanoja niin jatketaan. Kävin nuorena miehenä myös muiden liikkeiden tilaisuuksissa (en ole syntymäkörtti) ja sain niistä kyllikseni. Useimmat niistä eivät täyttäneet minulle tärkeää rehellisyyden kriteeriä. Yhdessä kerrottiin kuinka siellä oli harjoitettu aivopesua (toisin sanoin), toisessa oltiin puoli tuntia polvillaan yhden opiston hyväksi (oli Jeesuksen opetuksen vastainen) jne. joten tämä jäi ainoaksi vaihtoehdoksi. 
« Viimeksi muokattu: 24.04.14 - klo:09:54 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #5 : 24.04.14 - klo:11:20 »
Kaikilla hyviä ajatuksia tuossa edellä.
Ja PekkaV:n ajatukset oikein, oikein hyviä.

Mukavaa kun saavuit tänne foorumille Kalliolle !

Poissa Kalliolle

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #6 : 24.04.14 - klo:11:25 »
Kiitos kuvailuista, joista tuli lämmin mieli!

Minun dilemmani on se, että olen homoseksuaali vailla hengellistä kotia. Monessa porukassa ovea näytetään saman tien ja hymy hyytyy kun kerron että elän miehen kanssa pitkäaikaisessa parisuhteessa.

Minun parisuhteestani ei ole niin mitään haittaa yhteisölle eikä yksilölle -päinvastoin!- ja katson sen olevan Jeesuksen rakkauden kaksoiskäskyn mukainen. Olkoonkin että kaikki meistä armoa tarvitsevat!

Minä kaipaan uskovien yhteyttä kovasti. Edesmenneen isoäitini vaatimaton ja sisäistynyt uskonnollisuus on tuonut minut tutustumaan körttiläisyyteen.

Hänen vanhempansa olivat körttisaarnaaja Aku Rädyn ystäviä.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #7 : 24.04.14 - klo:11:37 »
Toivon kaikkea hyvää sinun elämääsi Kalliolle.
Ja sitä myös että löydät hengellisen yhteisön jossa ei purista vaan saa olla paikka jossa yhdessä rakentuu hengellisten asioiden parissa.
Meistä jokainen ihminen tarvitsee armoa ja vielä armoa armon päälle ja vieläkin lisää armoa.


Minä ainakin tarvitsen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #8 : 24.04.14 - klo:12:08 »
Tervetuloa tänne moniääniseen kuoroon. Tulla  saa sellaisena kuin on. Minäkin , kauan "tiukkaannapitetussa" uskossa ollutta ei kielletty tulemasta.
Olin mm. opetettu tuomitsemaan monta kaunista ja ihanaa asiaa. Ennenkaikkea homopareja, viiniä, hajuvetta, meikkejä.  Ihmiset näin opettivat, enkä osannut omilla kananaivoillani muuta uskoa.

Ihanat ihmiset täällä foorumilla ja Lahden seuroissa antoivat erilaisen, vapaan ja rakkaudellisen mallin muuttaa käsityksiäni. Pitkän orjuuden jälkeen koitti riemullinen vapaus, vihreä niitty, jossa vasta  todellisen Hyvän Paimenen kohtasin .  Hän on hoitanut haavani, poistanut pelkojani, ja myös johtanut Runon lähteelle.

Tästä ymmärrät, että elämä ilman näitä yhteyksiä on minulle mahdotonta. Ellei Herra toisin määrää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalliolle

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #9 : 24.04.14 - klo:12:27 »
Ihania ajatuksia teiltä. Kiitos niistä, tämä rohkaisee etsijää!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #10 : 24.04.14 - klo:12:30 »
"Näillä juhlilla toivottavasti ovat löytäneet paikkansa myös uusioperheet ja ne, jotka katsovat kuuluvansa pieneen vähemmistöön valtavirtojen ihmissuhdeverkostoissa. Näillä juhlilla ei kurssiteta ketään valmiiksi tai ratkota asiaa toisten puolesta. Mutta yhdestä asiasta halutaan muistuttaa. Sinun asiasi ja tilanteesi tunnetaan ylhäällä taivaassa. Et ole yksin, kuuluipa kotiisi iloa tai murhetta. Et ole yksin, olipa sydämessäsi onnea tai katkeruutta, silmissäsi ilon tai surun kyyneleitä."
(Simo Juntunen, juhlapuhe Saarijärven herättäjäjuhlilla 2005)

Samaa sanomaa on julistettu useilla herättäjäjuhlilla: veisaavaan joukkoon on tervetullut sukupuolisesta suuntaumisesta riippumatta.

Mt

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #11 : 24.04.14 - klo:13:59 »
Ihania ajatuksia teiltä. Kiitos niistä, tämä rohkaisee etsijää!
Jos saat niin paljon "tätä vauhtia", että voisitte ajella kesällä juhlille Lapualle, niin se olisi lisää sitä jotakin. Tätä vauhtia=körtin vauhtia.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8436
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #12 : 24.04.14 - klo:15:02 »
Körttiläisyys merkitsee minulle kuulumista joukkoon, joka kokoontuu veisaamaan Siionin virsiä ja jakamaan lyhyissä seurapuheissa kristityn vaelluksella kohtaamiaan ilon ja surun aiheita. Pohjavirtana on vahva toivo siitä, että hyvä Jumala ei hylkää pientä ja kompuroivaa lastaan, joka turvaa Hänen Poikansa ristillä ansaitsemaan ja lahjaksi annettuun armoon.

Ei hylkää, vaikka kompuroisi enempikin.

Amen penan textille .
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #13 : 24.04.14 - klo:17:58 »
Hän juoksee tiellä, kohden kotiansa ja luulee eksyksissä onyvansa. Kaikki ei ole kompurointia, mikä siltä näyttää tai tuntuu.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Kuvaile omin sanoin
« Vastaus #14 : 24.04.14 - klo:22:01 »
Kuvaile omin sanoin mitä körttiläisyys sinulle tarkoittaa!

Kai ne on niitä, jotka kokoontuu seuroihin veisaamaan Siionin virsiä?

Plus sitten (ehkä) jonkinmoinen joukko meitä liepeillä hengailevia, joita juuri se veisuutouhu ei niin kiinnosta, mutta sen sijaan jokin muu. Kuten minua se, ettei mittailtaisi uskon määrää, eikä muutenkaan katsottaisi että kenelläkään ihmisellä olisi sanomista siihen, kuka kelpaa ja kuka ei.

Mutta ydin on tuo seuraporukka, jos ne haluaa määritellä toisin niin ne on oikeassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.