Kirjoittaja Aihe: Europarlamenttivaalit  (Luettu 29956 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Europarlamenttivaalit
« : 10.01.14 - klo:05:32 »

Tervetuloa oikeusministeriön vaalisivuille!  http://www.vaalit.fi/index.htm

Seuraavat vaalit: Europarlamenttivaalit sunnuntaina 25.5.2014. Ennakkoäänestys kotimaassa 14.-20.5. ja ulkomailla 14.-17.5.

Seuraavat Euroopan parlamentin jäsenten vaalit (europarlamenttivaalit) toimitetaan kaikissa EU:n jäsenvaltiossa Europarlamenttivaalit vuonna 2014. Vaalien toimittamisajanjakso on 22.-25.5.2014, jona aikana kunkin jäsenvaltion on järjestettävä vaalit oman kansallisen lainsäädäntönsä puitteissa.

Europarlamenttivaalien säännönmukainen toimittamisajanjakso vuonna 2014 olisi ollut 5.-8.6., mutta koska 8.6. on helluntai useimmissa jäsenvaltioissa (myös Suomessa), EU:n neuvosto siirsi vaaliajanjakson edellämainittuun ajankohtaan. EU:n vaalisäädöksen nojalla neuvosto voi siirtää vaalien ajankohdan normaalista enintään kahta kuukautta aiemmaksi tai yhtä kuukautta myöhemmäksi.

Europarlamenttivaaleissa valitaan yhteensä 751 jäsentä Euroopan parlamenttiin 28 jäsenvaltiosta (vuonna 2013 liittyvä Kroatia mukaanlukien). Suomesta EP:n jäseniä valitaan 13.

http://www.vaalit.fi/14166.htm

🇫🇮

myyrä

• Vieras
Vs: Europarlamenttivaalit
« Vastaus #1 : 10.01.14 - klo:09:30 »
Minulla on jo ainakin kolme ehdokaskandidaattia.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 29.01.14 - klo:05:10 »

Olishan se komeeta: Kataista pyöritellään yhä EU-komission johtoon

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014012917987795_uu.shtml

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 31.01.14 - klo:03:55 »

Äänestän Kokoomusta, koska se on isiemme puolue.
Äänestän Suomen Keskustaa, koska olen keskitien kulkija.
Äänestän Vihreitä, koska rakastan luontoa.

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 31.01.14 - klo:05:02 »

Ajo-ohjeita EU-tiedon valtateille!

Tämä on Euroopan komission Suomen-edustuston tietopalvelun kokoama paketti eniten käyttämistään EU-tiedonlähteistä. Listaa päivitetään tarpeen mukaan. Loppuun on koottu erilaisia neuvontapalveluita ja teemasivustoja.

http://storify.com/eukomissio/ajo-ohjeita-eu-tiedon-valtateille

🇫🇮

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 31.01.14 - klo:20:38 »
   Olishan se komeeta: Kataista pyöritellään yhä EU-komission johtoon

Ai kauheeta. Tosin en minä tiedä, mitä EU-komission puheenjohtaja tekee. Onko yhtä turha pesti kuin Suomen presidentti.

Mutta jos on oikeasti merkittävä, niin näin EU-kansalaisena toivoisin, että ei Kataista siihen. On liian vietävissä oleva ja herkästi innostuva tyyppi. Näyttihän sen tapaus Himanen. Katainen oli kai innoissaan, kun ihan Vilosohvi hänen kanssaan kaveerasi, noteerasi joksikin.

Herkkä innostuminen on tavallaan herttaista ja mukavan epäsuomalainen ominaisuus, mutta en minä sellaista henkilöä päätöksentekijäksi halua. Muut roolit sopivat paremmin. Sitä paitsi näin aikoina kun taloudellisilla argumenteilla perustellaan kaikki, pitää olla parempi lukusuhdetaju kuin kuutosen matemaatikolla. Olen epäitsekäs ja valmis pitämään Kataisen Suomessa, jos voimme säästää Euroopan häneltä.

Päättäjän pitäisi olla järkevä, yhteistyökykyinen eikä ihan vedätettävissä. Kataisella on näistä ominaisuuksista puolitoista, ja niin on minullakin. Emme mielestäni kumpikaan kelpaa päättäjän paikalle. Politiikassa voi(si) olla muitakin rooleja, vaikka joku kulisseissa vaikuttava verkostoituja tai ideapajanikkari.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 31.01.14 - klo:20:49 »
Mä kyllä ihan varmasti äänestäisin öppiäistä, vaikka toivon, että ihan muuten yrittäisi vaikuttavan maailman menoon kuin politiikan kautta.

Jotkut haluaa uuden Kekkosen jotkut Haaviston.

Kuka tykkää millaisestakin persoonasta.

Mulle ne painotukset on tärkeitä enempi kuin persoona, mutta ei persoonakaan voi olla ihan vietävissä, vaikkakin jonkun verran tulisi osata kuunnella.
Jos J Urpinainen osaisi kuunnella, niin kaiken sen huonon palautteen huolimatta,, niin jotain hyvääkin hänen persoonassaan on, vaikkakin ihan pielessä niissä asioissa joita ajaa. Ihan päättömiä ehdotuksia. Ketähän hänkin kuuntelee?

Naisen voi olla vaikeaa olla poliitiikassa.
Diggaan henk.koht. kaveriani. Paula keskustassa, vaikkakaan en äänestäisi muita kuin häntä siitä porukasta. Kun hän oli ympäristöministeriössä, niin hän auttoi mua ja oli tosi rakas ja sympis kaikissa enverioment asioissa joita tuotteeni myös edustaa. www. magrock.eu/fi

No kuitenkin henkilön persoona politiikassa tulisi olla pikkaisen jyräävä, mutta kuotenkin kuunteleva, Onka sellaista?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 31.01.14 - klo:21:16 »
Minä joskus luulin, että paras olisi äänestää sellaista tyyppiä, jonka kanssa on samaa mieltä.

Sitten tuttavani yhdellä toisella keskustelufoorumilla sanoi, että hänestä on tärkeää, että henkilö myös käytännössä saa jotakin aikaan. Eli turhan äkkiväärästi oikeassa olevaa henkilöä ei kannata äänestää, sillä vaikka se on tasan oikeassa, asiat ei sen toimesta miksikään muutu, kun se ei voi antaa piiruakaan periksi, tehdä kompromisseja.

Totesin että noinhan tuo taitaa olla (eli peräti muutin mieltäni, mikä on harvinaista). Pitäisi vain olla näin äänestäjänä aikaa ja viitseliäisyyttä seurata, kuka mitäkin on saanut tehdyksi. Tai vaikka juuri tuo minkä viisveisaaja mainitsit, joka osaisi kuunnella kaikkia ja sen jälkeen harkita itse.

Itse olen poliitikoksi liian äkkiväärä ja epäsosiaalinen, ja lisäksi laiska. Enkä halukas vetämään kotiinpäin, mikä lienee se pahin vika.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 31.01.14 - klo:21:38 »

No laiskuuden lisäksi en kyllä huomannut mitään, ns väärää. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 12.02.14 - klo:05:08 »

Näin pitää tehdä:

EU hyökkää veronkiertäjien kimppuun

EU-komissio on aloittanut tutkimukset yritysverotuksen porsaanrei’istä, jotka mahdollistavat voittojen siirtämisen EU-maista veroparatiiseihin, kertoo EU:n kilpailuasioista vastaava komissaari Joaquin Almunia.
Hän kertoo olevansa huolissaan yhtiöiden harjoittamasta aggressiivisesta verosuunnittelusta.
EU:ssa on herättänyt närkästystä erityisesti monien yhdysvaltalaisten tietotekniikkayhtiöiden harjoittama verosuunnittelu, jonka avulla ne välttävät veroja EU-maissa. Verolait eivät esimerkiksi pure verkkokauppaan monissa EU-maissa.
Almunia lupaa tutkia ongelman pohjia myöten. Hänen mukaansa EU:n kilpailuviranomaiset ovat lähettäneet selvityspyyntöjä jäsenmaihin, joiden verotuskäytäntöjen epäillään sallivan tai jopa rohkaisevan voittojen siirtämisen veroparatiiseihin.

http://www.elisa.net/eu-hyokkaa-veronkiertajien-kimppuun/

🇫🇮

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 15.02.14 - klo:20:01 »
Olikohan Tenstassa tai Ringeby, ssä kun olin ja siellä jossain slummin takakolossa joku nuori kysy, et kuka se EU on,
 niin se kysymys vaan ei jätä mua rauhaan.

Oon niin useasti yrittänyt hahmottaa, et miten ja kuten se EU oikeen hahmottuisi.
Ruotsin, Suomen ja muutaman muun politiikan oon ihan vierestä katsonut ja enköhän etelä Euroopnkin jotenkin. Ainakin niitten kansalaisten keskuudessa ollut useastikkin.

Voi sanoa, että EU
-kansalaisia tunnen monestakin tai ehkä jopa jokaisesta EU maasta, mutta mikä se EU tai kuka se on?
Ja mikä niiden indressi voi olla?

Ketkään meistä ei haluta köyhemmistä maista ihmisiä ilman korkeaa ammattitaitoa maahamme.
suomi ja jokunen hurskastelee, että, no jokunen kiintiöpakolainen voidaan ottaa.
Pooh, Ranskassa on Suomen kokoisia kaupunkeja, et mitä hurskastelua tai ainakaan mihinkään ratkaisuja noi ehdotukset vihreiltä ei ole?

Mua oikeesti kiinostaisi kanssa, et kuka se EU on.
On totta, et isokenkäisiä en oo paljoa tavannut kuin Suomesta ja Tanskasta, mutta aika pikkuihmisiä me tavalliset EU ihmiset ollaan.

Joku linjanveto mitä vastaan ja miksi ja muuta sellaista ois kiva tietää.

Ja miksi en äänestäisi perus suomalaisia.
Joka on outo porukka, kun syntyi kansan syvistäriveistä, vaan jotenkin turhautumisista ja pakosta..
Kun ei porvarit ja sossut saaneet kansalaisille sopivaa mallia / kieltä tuotettua.

« Viimeksi muokattu: 15.02.14 - klo:20:06 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

myyrä

• Vieras
« Vastaus #11 : 17.02.14 - klo:09:37 »
Hyvä arvoisa körttiäänestäjä, äänestä vasemmistoliittoa!!!

:eusa_angel:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 17.02.14 - klo:09:52 »

Kallis ystävä! Äänestä Kansallista Kokoomusta!!!!

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 17.02.14 - klo:10:05 »
Äänestäkää poliittista kokemusta ! 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 17.02.14 - klo:10:23 »

nii-in, poliittista kokoomusta, oikeistolaisuushan on epäpoliittista.

terv. nimim. peruskuuskytlukulainen

🇫🇮