Kirjoittaja Aihe: Tapaaminen Herättäjäjuhlilla  (Luettu 28550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tapaaminen Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #75 : 08.07.13 - klo:18:03 »
ehtihän sinne juurikin,mutta murheet tulevien juhlien järjestämisessä olivat enemmän esillä sekä mulla että seppoksella!!!

Kyllähän juttelimme, mutta kuten sanoin joku jää aina uupumaan ellei ole kirjannut ylös. Sinut on nyt lisätty listalle
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 08.07.13 - klo:18:11 »
Olin myös paikalla; pieni ja huomaamaton tummassa puvussa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 08.07.13 - klo:18:23 »
Olin myös paikalla; pieni ja huomaamaton tummassa puvussa.
Olihan Memekin siellä tapaamisessa. Onko tämä alkavaa dementiaa kun ei saa kaikkia päähänsä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 08.07.13 - klo:18:37 »
Seppos, Domestos se on minullakin
; )

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 08.07.13 - klo:20:36 »
Hei, hei, olihan siellä Mörttikin. Eikä ihan niin pieni, eikä huomaamaton.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 08.07.13 - klo:20:59 »
Minusta ö-lohko eli ajatuksellisesti ö-mappi ei ole houkutteleva yksin kulkevien tapaamispaikaksi. Huumorilla tuo kyllä voi mennä, mutta vakavassa ja tiukassa elämäntilanteessa oleva ei välttämättä jaksa nähdä sitä öötä tilanteen kevennyksenä.

Sitä taidettiin lasketella vähän sarkasmia mausteena, että jos edes sinne lokeroon Ö. Tai minä kuulin siinä vetoomuksen, että jos edes... :kahvi: :kahvi:  mutta sellainen saattaa olla yksin sinne saapuneen aito kokemus, eli siten jokin ykkönen (I?) voisi olla mukava.  Minun myös oli kaksilla ensimmäisillä hyvä olla itteksenikin, kun tarvittin pysähtymistä, mutta pitkän päälle, kun ihmisiä kuulutetaan sukuseurojen kokouksiin ja sinne ja tänne, saattais alkaa kokea olevansa jossain minne ei kuulu... kai. Tai alkaisin kyllä miettiä että onhan se helppoa ja luonnollista.  Koko suku on täällä joka tapauksessa.  Totta ihmeessä tavataan siinä samalla, koska sukukokous erikseen ainakin näin tiuhaan järjestettynä, onhan se työläs ja kallis ja kuka sen ottaa kontolleen.

Mutta jäin kyllä miettimään, että sen kuuluttaminen julkisesti hieman alleviivaa yksinäisten yksinäisyyttä.  Mietin olisko mahdollista sopia nuo erittäin, sillä foorumi on avoin, ja kanttori- ja teologikokoukset neutraalimpaa kun ovat virkaan sidottuja.  On ihmisiä, joilla ei sellaista rikkautta kuin suku ole oikein missään. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 08.07.13 - klo:22:08 »
Hei, hei, olihan siellä Mörttikin. Eikä ihan niin pieni, eikä huomaamaton.  :023:

No voi taivahan talikynttilät. Miten tuonkin saatoin unohtaa. Tedättehän tarinan lopun. Lopussa meitä oli kaksi, minä ja Alzheimer. Lisään Mörtin syvästi kumartaen listaan ja kiitän Pyryharakkaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 09.07.13 - klo:00:43 »
Sitä taidettiin lasketella vähän sarkasmia mausteena, että jos edes sinne lokeroon Ö. Tai minä kuulin siinä vetoomuksen, että jos edes... :kahvi: :kahvi:  mutta sellainen saattaa olla yksin sinne saapuneen aito kokemus, eli siten jokin ykkönen (I?) voisi olla mukava.  Minun myös oli kaksilla ensimmäisillä hyvä olla itteksenikin, kun tarvittin pysähtymistä, mutta pitkän päälle, kun ihmisiä kuulutetaan sukuseurojen kokouksiin ja sinne ja tänne, saattais alkaa kokea olevansa jossain minne ei kuulu... kai. ...

Mutta jäin kyllä miettimään, että sen kuuluttaminen julkisesti hieman alleviivaa yksinäisten yksinäisyyttä.  
itsellän on toiselta puolelta k-suku mutta ei me olla koskaan sovitusti tavattu, eikä varsinkaan kuulutuksilla. Nyt tuli serkku vastaan, joskus enemmän.

aika harva kai enää käy herännäisopistoa (vai?) ja ammatilliset kokoontumiset (pl teologit jne) tuntuisivat oudolta. Suonenjoen juhlilla oli meidän silloisen toimiston samasta kerroksesta pari muutakin mutta harvoin noin.

Joskus on ollut M - Manse (=Tampere) ja turkulaisillakin vastaavansa muttei ole kai julkisesti mainostettu. Moisessa alue/kaupunki tapaamisessa voisi mahdollisille uusille mainostaa syksyn tulevaa toimintaa (se mitä tiedetään kesällä), alueen email/FB ryhmiä jne. Tai sitten olla ainakin joku koju, josta saisi moiset tiedot (ja ehkä moinen voi ollakin, en liiemmin kierrellyt) mutta sillä tavalla ei tutustu juhlilla.

yksin juhlilla oleminen ei ole pahasta, silloin saa monasti eniten kun ehtii rauhoittumaan seurapenkkiin. Mutta yksinäiseksi kokeminen on varmasti ikävää. Kaksin tai isommassa porukassa saa perussosiaalisuuden mutta silti itselle uusiin tutustuminen ei olisi pahitteeksi. Joten voitaisiin keksiä uusia ryhmiä sekä maallisten, että taivaallisempien kiinnostavuuksien mukaan, esim (nämä huumorilla):

M - maisemista kiinnostuneet tai Malmivaara-fanit tai muusikot
P - Paavo-fanaatikot
L - leipojat (ei siellä mutta harrastuksena)
A - Aholansaari jotakin
T - Tappara-fanit (voi kun minua ilahdutti la iltaseuroissa pikkupoika, jolla oli kirvespaita !)
V - viisveisaajat  :icon_cool:

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 09.07.13 - klo:10:29 »
Mm. Mörtti oli siellä... ja hän antoi minulle pullonaukaisijan syntymäpäivälahjaksi. Varsin hieno avaaja kun se soittaa aukaisijalleen Borussia Dortmundin taisteluvirren.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 09.07.13 - klo:10:57 »
Mm. Mörtti oli siellä... ja hän antoi minulle pullonaukaisijan syntymäpäivälahjaksi. Varsin hieno avaaja kun se soittaa aukaisijalleen Borussia Dortmundin taisteluvirren.

Mörtillä on upeat lahjat. Minulla on pöydälle nostettava kissa aina valmiina.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 09.07.13 - klo:11:46 »

Hippiänen tavattiin useamman kerran, mutta ujona ei tullut tapaamiseen.

"ujona"  :repee:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 09.07.13 - klo:12:35 »
Sain teiltä foorumilaislta tänään kortin juhlilta! Kyllä ilahdutti, ja virsi osui ja upposi.

Kiitos!

Raportoin: nyt menee olosuhteisiin katsottuna hyvin, virtaa riittää toisella tavalla kuin juhlien aikaan.  Mukavat velvollisuudetkin virkistävät, ensimmäisen yritykseni perustamisesta tulee elokuussa kuluneeksi neljännesvuosisata (ja pystyssä on edelleen), joten pieni juhla on paikallaan.

Mt

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 09.07.13 - klo:12:42 »
Hienoa mt  :023:
Pyryharakka

Poissa pikkumummu

• aralla tunnolla
« Vastaus #88 : 09.07.13 - klo:12:46 »
 Tervehdys ja hienoa kuulla

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 09.07.13 - klo:13:50 »

Tuohon yhteen ainoaan lahjaan sisältyy sinulle juhani, merkittävät mielenkiinnon kohteet - ellei perhettä, lukemista ja historiaa lasketa! :kahvi:
« Viimeksi muokattu: 09.07.13 - klo:13:57 kirjoittanut Kalistaja »