Kirjoittaja Aihe: Tapaaminen Herättäjäjuhlilla  (Luettu 28586 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Tapaaminen Herättäjäjuhlilla
« Vastaus #60 : 08.07.13 - klo:11:15 »
   ^^Kantakirjakörtillä tarkoitetaan, ei sen syvällisempää kuin körttisukuun, -vanhemmista, -vanhemmasta syntyneitä.
Tuon ymmärrän, joten eikö siihen kuulukaan mitään vitsinpoikasta, "meidän määrä on vähentynyt" yms. Olen tainnut olla merta edempänä kalassa.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #61 : 08.07.13 - klo:11:31 »
Minulle nämä olivat seitsemännet juhlat. Ihan yksin en ole liikkunut, vaan puolison kanssa, mutta totta kai tuntuu vähän yksinäiseltä, jos ei ketään tunne. Hyvä mieli jää siitä, kun saa rupatella "edes" foorumilaisten kanssa. Kannatan lämpimästi uusille järjestettävää tapaamista. Onkohan siellä sitten vähän samanlaista kuin sinkkujen kokouksissa? :)
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 08.07.13 - klo:12:00 »
Minustakin tuommoinen tapaaminen yksin kulkeville on hyvä ajatus. Ei sen tarvitse olla pelkästään uusille tulijoille, vaan itsekseen paikalla oleville. Monillahan on tuttuja ja sukulaisia juhlilla seurana, mutta moni tulee yksin katselemaan ja kuulostelemaan.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Maiju73

• Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
« Vastaus #63 : 08.07.13 - klo:12:12 »
Olisi varmasti hyvä idea tuo meille uusille / yksin tulleille suunnattu tapaaminen ja  jossa olisi myös "vanhoja" paikalla, vähän niinkuin tukihenkilöinä. :023:
Itse en arkaile mennä uusiin tilanteisiin ja kohtaamaan uusia ihmisiä ja niin olen tehnytkin kun yksikseni olen mennyt mm. seuroihin.
Mietin tässä samalla että kuinka paljon ihmisiä jää tulematta tilaisuuksiin vaikka kiinnostusta olisi mutta "uskallus" puuttuu? :017:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #64 : 08.07.13 - klo:12:25 »
Ongelmani on päinvastainen. Yksi pariskunta, jolla ei ole muita tuttuja ripustautuu meihion aina juhlilla ja meillä on ainakin pari sataa tuttua, joiden kanssa tekisi mieli vaihtaa jokunen sana.  Pidä silti hyvänä ideana ensiketalaisten ja yksin liikkuvien istumista, vaikka johonkin lohkoon jossain seuroissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 08.07.13 - klo:12:28 »

^^Kantakirjakörtillä tarkoitetaan, ei sen syvällisempää kuin körttisukuun, -vanhemmista, -vanhemmasta syntyneitä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kantakirja  :kahvi:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 08.07.13 - klo:12:34 »
Minusta ö-lohko eli ajatuksellisesti ö-mappi ei ole houkutteleva yksin kulkevien tapaamispaikaksi. Huumorilla tuo kyllä voi mennä, mutta vakavassa ja tiukassa elämäntilanteessa oleva ei välttämättä jaksa nähdä sitä öötä tilanteen kevennyksenä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 08.07.13 - klo:12:43 »
Minusta ö-lohko eli ajatuksellisesti ö-mappi ei ole houkutteleva yksin kulkevien tapaamispaikaksi. Huumorilla tuo kyllä voi mennä, mutta vakavassa ja tiukassa elämäntilanteessa oleva ei välttämättä jaksa nähdä sitä öötä tilanteen kevennyksenä.

Sopisiko I lohko paremmin, kun se muistuttaa ykköstä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Benkku

• Vieras
« Vastaus #68 : 08.07.13 - klo:13:32 »
Pahoittelen että tulin hieman myöhässä tapaamiseen ja että jäin suustani kiinni erään nimimerkin kanssa, joten muiden paikalla olevien ihmisten huomioon ottaminen jäi vaan kantapäiden näyttämiseksi.
 :icon_cool:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 08.07.13 - klo:13:52 »
Ensi vuonna uudestaan. Minulla kävi siten, että piti käydä pyytämässä lupa saada poistua. Sain luvan. Juhlathan ovat mitä suurimmassa määrin myös tapaamisjuhlat. Nyt soitetaan, ennen piti päivystää sen yhden tolpan lähettyvillä, että tuttunsa sai kätellä.

Poissa Mirjami

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #70 : 08.07.13 - klo:15:39 »
Olin paikalla, itseasiassa harkitsin jopa körttifoorumilaisten tapaamista. En kuitenkaan uskaltautunut sinne. Kannatan täysin ajatusta, että meidät uudet tai herännäisyyttä etsivät tai muuten vain mukana roikkuvat saataisiin jollain konstilla "rakastettua joukkoon". Liisa Lappalaisen puheen itkeä tihrustin alusta loppuun, se oli kuin minulle tarkoitettu. Ja minulle on ihan sama olisinko Ö-lohkossa vai missä, ajatus sinänsä tärkein, että pääsisi tutustumaan ihmisiin.

Muuten herättäjäjuhlat olivat todella ihana kokemus. Olin serkkuni kanssa siellä koko lauantaipäivän. Itse asiassa me molemmat olemme etsimässä jotain juuri nyt. Minulle herännäisyys on tällä hetkellä osin tuntematon, kuitenkin tunnen oloni kotoisaksi nimenomaan körttien seurassa. Paikkakunnallammehan olen käynyt nyt muutaman kerran Siioninvirsiseuroissa. Kirkossa myöskin pitkin talvea. Nämä ihmiset ovat oikeasti ja minun oman kokemukseni mukaan yrittäneet "rakastaa joukkoon". Siitä olen heille, näille muutamille rohkeille kiitollinen. On myös toki niin, että uskon että Jumala on johdattanut kulkuani. Jalat vain vievät tuonne noiden tilaisuuksien pariin. On halu lähteä kirkkoon ja seuroihin Sanan kuuloon. Herättäjäjuhlat olivat minulle Juhlaa ihan oikeasti. Sielunravintoa pitkin päivää. Virsien sanomaa seurasin vaikken osaa itse niitä sävelmiä.

Ja ompa harmi nyt sitten, etten uskaltanutkaan tulla tapaamiseen. Olisihan siellä ollut näköjään teitä muitakin, joilla ei ole tuttua sakkia ympärillä. Itsellä oli se tilanne tuolla, että tuli paikkakuntamme tuttuja vastaan, näiden kanssa juteltiinkin sitten syvällisiä. Heillehän oli itseasiassa yllätys, että minä olen herättäjäjuhlilla. Iltapäivällä serkkuni lähti aiemmin pois, niinpä sen loppuajan olin yksikseni. Siinä vaiheessa tuntui olo ulkopuoliselta, kaipasin edes yhtä tuttua kasvoa, jonka viereen olisin voinut istahtaa. Oli kai sitten niin tarkoitettu, että iltaseurat istuin yksikseni, sain siinä samalla hiljentyä ihan kokonaan itsekseni puheiden ja veisuun antiin.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 08.07.13 - klo:15:58 »
Meiltä jäi foorumitapaaminen, kun olimme silloin konsertissa. Ehkä olisi pitänyt valita toisin...  :icon_rolleyes:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 08.07.13 - klo:16:17 »
Yritänpä muistella ketä kaikkia oli tapaamisessa. Älköön kukaan suuttuko jos nimi puuttuu, vaan lisätköön sen perään. Anteeksipyyntö niille, joiden nimi on nyt hukassa.
Pikkumummu
Pena
Leena
Mauno
Pyryharakka
Tiitiäinen
Tosikkoko
vn
Kalistaja
1944
Benkku
Sadetta
PekkaV
Mami
Jukkasakari.
Meme
Mörtti
Seppos

Lisäksi Kalistajan nätti tytär taisi olla Anastasia liittyi joukkoomme

Kaksi kadonnutta lammasta on jo ilmoittautunut. Se on hullu tunne kun tietää, että puuttuu, mutta ei saa mitenkään päähänsä

Hippiänen tavattiin useamman kerran, mutta ujona ei tullut tapaamiseen.
« Viimeksi muokattu: 08.07.13 - klo:22:09 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa jukkasakari

• Pistää körttipastillin suuhun
« Vastaus #73 : 08.07.13 - klo:16:22 »

ehtihän sinne juurikin,mutta murheet tulevien juhlien järjestämisessä olivat enemmän esillä sekä mulla että seppoksella!!!

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 08.07.13 - klo:16:55 »
Edellä oleva Mirjamin kirjoitus on lähes 100%:sti täysin samaa kuin itsestäni ja tunnoistani kirjoittaisin.
Ainoat erot taitaa olla ne että taisin olla juhlilla vielä enemmän yksikseni ja se että veisaamiseen pystyin
osallistumaan mielestäni ihan hyvin.
Maisakailla sen sijaan kävi samoin kuin minulla vuosi sitten Isossakyrössä, minullakin oli silloin jälkeenpäin
tunne että taisin valita väärin, vaikka olikin hieno metallimessu missä olin silloin mukana.
Nyt koen että valitsin oikein kun ensikertalaisena rohkaistuin menemään mukaan foorumitapaamiseen.
Vaikka Jaskan ym.:n konsertti oli samaan aikaan, onneksi oli uusinta tarjolla klo 21.