Kirjoittaja Aihe: Lehdistökatsaus 2  (Luettu 27533 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #75 : 31.07.13 - klo:17:24 »
Herää kysymys onko tilat KUA:n vai onko se vuokralla. Toisekseen KUA.n naisten pankin ym matkat ovat hallituksen jäsenet tehneet omilla rahoilaan eikä KUA.n rahoilla. Tunnen henkilökohtaisesti KUA.n hallituken puheenjohtajan ja yhden jäsenen ja luotan heidän viisauteensa näissä asioissa täydellisesti. Molemmilla on yritystausta. Toinen on edelleen toimitusjohtajana ja toinen on eläkkeellä.

On hyvä perehtyä asioihin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #76 : 31.07.13 - klo:19:12 »
On hyvä perehtyä asioihin.

Sitä yritän. Koska en tunne henkilökohtaisesti KUA:n toimijoita, olen median ja tuttujen tiedon varassa. Tänään minulle on selvinnyt mm., että Kirkon Ulkomaanapu ei ole kirkon ulkomaanapu vaan täysin erillinen toimija, jota kirkko ei automaattisesti rahoita.

Hienoa jos KUA on osaltaan (esimerkiksi Naisten pankin kautta) onnistunut hillitsemään väestönkasvua. Se lienee paras keino ehkäistä kurjuutta ja siinä ohessa huolehtia ympäristöstä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #77 : 31.07.13 - klo:19:21 »
Totta kai, mutta KUA:lla on aika tyyriit tilat keskellä Helsinkiä (ja iso organisaatio). Voisikohan niiden myymisestä aloittaa ja siirtyä vaatimattomimpiin tiloihin? Tähtitieteellistä apua siitäkään tuskin irtoaa, mutta ainakin avustusroposet menisivät tehokkaammin kohteisiinsa.

Kuka estää?
Olipa organisaatio mikä tahansa, en pidä asiallisena, jos vanhuksille lähetetään testamenttauspyyntöjä. Se on lievästi sanottuna sangen tahditonta.

Testamenttauspyynnöt lähetettiin nimellä niille, jotka olivat aiemmin lahjoittaneet KUA.lle. En pidä itseäni vielä vanhuksena, vaikka sain sellaisen. Minusta kohderyhmä oli hyvin valittu, Henkilöitä, joiden kiinnostus tukea KUA.a oli tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 31.07.13 - klo:19:24 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #78 : 31.07.13 - klo:19:36 »
Testamenttauspyynnöt lähetettiin nimellä niille, jotka olivat aiemmin lahjoittaneet KUA.lle. En pidä itseäni vielä vanhuksena, vaikka sain sellaisen. Minusta kohderyhmä oli hyvin valittu, Henkilöitä, joiden kiinnostus tukea KUA.a oli tiedossa.
Minusta on hieman eri asia pyytää lahjoitusta kuin testamenttilahjoitusta. Sävy on ikään kuin toinen. :)
Toivottavasti kampanja tuotti edes sen verran, että saivat suunnittelu-, byrokratia-, palkka-, painatus- ja postituskustannukset katetuiksi. Minuun se ainakin vaikutti niin, että valitsen entistä tarkemmin, mille toimijalla roposeni annan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #79 : 31.07.13 - klo:21:09 »
  
   Imatra kertoo hädästä ja voimattomuudesta. Näköalattomuudesta.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #80 : 31.07.13 - klo:21:44 »
Imatra kertoo hädästä ja voimattomuudesta. Näköalattomuudesta.

Se kertoo myös huonosta työnjohdosta. Sairaiden paikka on sairauslomalla. Eikö kukaan todellakaan tajunnut ajoissa?
Liturgi oli onneksi tehtävänsä tasalla. Toivottavasti sätitty naisavustaja saa jonkinlaista tukea.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #81 : 01.08.13 - klo:05:56 »

   Varsinkin tässä tapauksessa sairaus on yhteisön tauti.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #82 : 01.08.13 - klo:07:25 »
Sitä yritän. Koska en tunne henkilökohtaisesti KUA:n toimijoita, olen median ja tuttujen tiedon varassa.

Jos on kiinnotunut jostain humanitääristä työtä tekevästä järjestöstä, tiedohaun voisi aloittaa vaikkapa kyseisen järjestön verkkosivuilta.
KUAn tapauksessa täältä: http://www.kirkonulkomaanapu.fi/fi/etusivu/?id=2
Järjestön verkkosivuilta saa jo varsin tuhdin tietopaketin, kun ne käy läpi.

Hienoa jos KUA on osaltaan (esimerkiksi Naisten pankin kautta) onnistunut hillitsemään väestönkasvua. Se lienee paras keino ehkäistä kurjuutta ja siinä ohessa huolehtia ympäristöstä.

Sattumoisin olen Naisten pankin perustajajäseniä. En kuitenkaan ole aikoihin mitään tehnyt kyseisen asian eteen.
Naisten pankin tehtävänä on tukea naisten harjoittamaa yritystoimintaa. Pankki lainaa pieniä summia naisille, jotta he voisivat työllistää itsensä ja sen jälkeen elättää itsensä ja maksaa velkansa takaisin. Todella hyvää toimintaa.
Naisten pankin tehtävänä ei ymmärtääkseni ole kuitenkaan hillitä väestönkasvua, vaan tokihan ihmisen taloudellisen vaurauden kasvu hillitsee väestönkasvua, koska vanhempien taloudellinen turva ei enää ole samalla tavalla lapsissa, kuin jos varallisuutta ei olisi.

Yleisesti kait ollaan sitä mieltä, että paras tapa ehkäistä kurjuutta ja köyhyyttä on ihmisten kouluttaminen. Ihminen, joka osaa tehdä oikeasti tuottavaa työtä, ei jodu näkemään nälkää, vaan pystyy huolehtimaan itsestään ja perheestään.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #83 : 01.08.13 - klo:07:27 »
Herää kysymys onko tilat KUA:n vai onko se vuokralla.

Pitkässä juoksussa olisi tietysti edullisempaa, jos olisi omat tilat, vaan eri syistä se ei aina ole mahdollista, jolloin pitää vain vuokrata.
Itsekään en tiedä tuota.

Oli jossain ketjun kirjoituksessa puhetta kaupungin keskustassa olevista tiloista, jotka ovat kalliita.
Tämä on totta, syrjäisellä paikalla tilat ovat  halvempia.
On varmaan monia syitä siihen, jos humanitäärisen järjestön tilat ovat keskustassa.
Jos esim. järjestön tiloissa käy eri projektien yhteydessä paljon vapaaehtoisia talkootyöläisiä, pitää tilat olla sellaisessa paikassa, että sinne pääsee h elposti julkisilla kulkuvälineillä. Muistaakseni erään järjestön edustaja kerran mainitsi tämän seikan, miksi sijainnilla on merkitystä. Tilanne saattoi olla se, että otin puheeksi vähän syrjemmälle muuton ja minua sitten valistettiin tuolla asialla.

Kyllä ne eri järjestöjen johtajat varmasti näitä sijaintiasioitakin miettivät, raha kun ei heilläkään kasva puissa.


Minusta on hieman eri asia pyytää lahjoitusta kuin testamenttilahjoitusta. Sävy on ikään kuin toinen. :)
Toivottavasti kampanja tuotti edes sen verran, että saivat suunnittelu-, byrokratia-, palkka-, painatus- ja postituskustannukset katetuiksi. Minuun se ainakin vaikutti niin, että valitsen entistä tarkemmin, mille toimijalla roposeni annan.

Toimijoitahan riittää, emme ole KUAn varassa.
Jokainen, joka haluaa tehdä jotain (edes jotain pientä) torjuakseen suurta kurjuutta ihmisten elämässä, löytää kyllä itselleen sopivan humanitäärisen järjestön. Pelkästään suuria ja tunnettuja järjestöjä on useita. Ja aivan varmasti lehdistö kärkkäänä syynää kaikkia näiden järjestöjen rikkeitä. Tämä on hyvä asia, se on omiaan vaikuttamaan siihen, että järjestöjen toiminta olisi läpinäkyvää ja tiedottamisaltista.

Sitten on valtava määrä pikkiriikkisiä järjestöjä. Jos valitsee pienen järjestön, lähtöolettama pitäisi olla se, että järjestö tekee hyvää työtä, mutta samalla voimakkaasti suosittelen, että olisi hyvä pyrkiä tutustumaan mahdollisimman hyvin valitsemaansa pienempään järjestöön, mikäli ei sitä jo entuudestaan tunne.
« Viimeksi muokattu: 01.08.13 - klo:07:41 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #84 : 01.08.13 - klo:07:51 »
Aika tomera saarna, ei varmasti kaikkien mieleen, mutta minä oisin kuunnellu mielelläni kun puhutaan hys, hys asioista jotka yleensä lakastaan maton alle.
Kirkkojen historiasta löytyy varmaankin monta väkevää puhujaa.
Tuomihti itseään hyvin, minäkään en ole tyytyväinen itseeni, en alkuunkaan.   :kahvi:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #85 : 01.08.13 - klo:07:55 »
  Varsinkin tässä tapauksessa sairaus on yhteisön tauti.

En ole vielä lukenut puhetta kokonaisuudessaan. Puhe näköjänsä löytyy siis kuunneltavassa ja kirjoitetussa muodossa.
Tuon tyylisiä puheita varmaan pidettiin joskus kauan kauan aikaa sitten.
Pidän tuon saarnan ideasta, eli siitä, että sillä yritetään herättää meitä ihmisiä. Minun mielestäni puheessa oli sellaista asiaa, jota meidän itsekunkin tulisi miettiä.
Ihminen pääsääntöisesti on sellainen olento, että se ei pysty vastanottamaan sanomaa, kuin hyvin kapea-alaisesti esitettynä. Esiintyjän voisi välillä olla hyvä ottaa huomioon tämä ihmisten rajoittuneisuus, eli tästä johtuen jos itse olisin tuon sanoman tuonut esille, olisin yrittänyt olla vähän hienotunteisempi. Sanomaa ei siis pidä muuttaa, vaikka esitystapaan panostaisikin.
En kuitenkaan kovin voimakkaasti halua mennä neuvomaan kyseistä pappia - ainakaan tässä vaiheessa - koska minulta vielä puuttuu paljon taustatietoja asiasta.

Pappi sanoi Jumalan käskeneen hänen tuoda asioita esille. Mistäs minä tiedän, vaikka näin olisi ollutkin. Voi myös olla olematta.

Toki saarnassa on myös asiaa, jota juuri minä en ymmärrä, mutta ne kohdat voi vaikka ohittaa. Ei lasta pidä heittää pesuveden mukana pois, vaikka se nykyään muotia onkin. En esim. tiedä, mitä Raamattu opettaa naispappeudesta siinä muodossa, kuin se meillä on. Olen kyllä Raamattua lueskellut, mutta asia ei ole minulle auennut. Minulle se ei ole kummoinenkaan "ongelma", mutta ymmärrän myös ihmisiä, joille se on ongelma.


Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #86 : 01.08.13 - klo:08:12 »
En ole vielä lukenut puhetta kokonaisuudessaan. Puhe näköjänsä löytyy siis kuunneltavassa ja kirjoitetussa muodossa.
Tuon tyylisiä puheita varmaan pidettiin joskus kauan kauan aikaa sitten.
Pidän tuon saarnan ideasta, eli siitä, että sillä yritetään herättää meitä ihmisiä. Minun mielestäni puheessa oli

Hyvin palautti saarna mieleen sen, että nainen on miehen kylkiluusta tehty. Nyt kuitenkin opastaa ja määräilee niin kotona kuin kirkossakin. Tämän oli varmaan saarnamies henkilökohtaisesti saanut kokea ja nyt päästeli höyryä!
Olisi hyvä vahvistus Lurher-säätiön konservatiivisiivelle.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #87 : 01.08.13 - klo:08:53 »
Minä kuuntelin saarnan, jonka pappi oli itse nauhoittanut. Minulla ainakin vahvistui käsitys, ettei saarnaajalla ole ihan kaikki asiat kunnossa. En jaksa uskoa, että ennen vanhaan olisi ihan tuommoisia saarnoja pidetty. Toki uskon, että ennen on uskallettu saarnoissa puhua vähän jykevämmin synnistäkin mitä nykyään. Kuitenkin, tämä saarna ei mielestäni täyttänyt oikein sitä, mitä saarnassa pitäisi olla.

Jokin minua jäi vaivaamaan saarnassa. Se olisi paremminkin voinut olla suora kannanotto tuomiokapituliin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #88 : 01.08.13 - klo:08:58 »
Tuon tyylisiä puheita varmaan pidettiin joskus kauan kauan aikaa sitten.

En usko, että kovin moni saarnamies on ryhtynyt kesken saarnan rähisemään naisavustajalle (joka ei siis ollut pappi). Siitä oli kyse ja siihen liturgi puuttui -- niin pitikin -- ei saarnan sisältöön.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Lehdistökatsaus 2
« Vastaus #89 : 01.08.13 - klo:09:01 »

   Mutta saarnahan sisälsi sen rähinän.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024