Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 21946 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään
« Vastaus #75 : 06.10.12 - klo:19:37 »
Kävin citysinivalmuskassa, palatessa oli korissa yksi valmuska ja sitten ihan muita sieniä. Mihin lienevät valmuskat kadonneet; viime syksynä niitä oli runsaasti mutta nyt, kun on paljon melkeinpä mitä vain sieniä, tuon yhden lisäksi löytyi vain viisi eri syistä käyttökelvotonta tapausta. Nyt ne muut lydöt pitäisi perata.

Uusimman Me-lehden mukaan herkkusienet kannattaakin kerätä puistosta eikä metsästä, tämän innoittamana otin niitä mukaani 2 kpl.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #76 : 06.10.12 - klo:19:52 »
 >:(  No johan oli päivä tämä. Näin otteeton ja sekoboltsi olen´sentään (mielestäni, niin) harvemmin.  Syynkin tiedän; ekonominen vaje.  Noh, osaan elää ja elää kuten Paavali, joskin se kolme päivää kokonaan ilman ruokaa oli ikävähkö. 

Kuolemasta on vähemmän kokemusta, mutta onhan minulla Dosentti  :026:  Ja sivumennen sitten:  Jos ja kun ja ne, kun menee Seuratuvalle 28.10. ottaisko joku minulle äänitteeksi sen mitä viisausmies Tomi Karttunen puhuu?  Ja sanokaa koko Teerenpelin Triolta hyvin paljon terveisiä, me emme varmaankaan ennätä siiheksi kotimaahan.

Menen sitten punttikselle ja uimaan tällä alekortillani,  siis edes yksi homma hoidetaan kotiin, ja palataan tutun autuaallisessa fiiliksessä. Minä hikeennytyksen jalkeen reisien adduktorilla teen sovituilla painoilla juuri kolmatta määräkertaa kun totean mitä muuta en tehnyt:  Ottanut lääkkeitä koko päivänä.  Ja että alkaakin olla vähän kuin että kohta kramppaan, tai rupean kärttyämään, tai alan potkia mummoja kumoon. 
Jos ei sentään! 
Onneksi kotiin on lyhyt matka. Nyt on hotkaistu vähän ylimäärää ja kaikki hyvin.     
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään
« Vastaus #77 : 06.10.12 - klo:21:30 »
>:(  No johan oli päivä tämä. Näin otteeton ja sekoboltsi olen´sentään (mielestäni, niin) harvemmin.  Syynkin tiedän; ekonominen vaje.  Noh, osaan elää ja elää kuten Paavali, joskin se kolme päivää kokonaan ilman ruokaa oli ikävähkö. 

Kuolemasta on vähemmän kokemusta, mutta onhan minulla Dosentti  :026:  Ja sivumennen sitten:  Jos ja kun ja ne, kun menee Seuratuvalle 28.10. ottaisko joku minulle äänitteeksi sen mitä viisausmies Tomi Karttunen puhuu?  Ja sanokaa koko Teerenpelin Triolta hyvin paljon terveisiä, me emme varmaankaan ennätä siiheksi kotimaahan.

Menen sitten punttikselle ja uimaan tällä alekortillani,  siis edes yksi homma hoidetaan kotiin, ja palataan tutun autuaallisessa fiiliksessä. Minä hikeennytyksen jalkeen reisien adduktorilla teen sovituilla painoilla juuri kolmatta määräkertaa kun totean mitä muuta en tehnyt:  Ottanut lääkkeitä koko päivänä.  Ja että alkaakin olla vähän kuin että kohta kramppaan, tai rupean kärttyämään, tai alan potkia mummoja kumoon. 
Jos ei sentään! 
Onneksi kotiin on lyhyt matka. Nyt on hotkaistu vähän ylimäärää ja kaikki hyvin.     

Huomaan, että olet innostunut kovasti liikunnan harrastamisesta. Mistä sait idean alkaa liikkumaan?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään
« Vastaus #78 : 06.10.12 - klo:23:46 »
Tämäkin päivä on jo kallistunut yöhön ja ois aika mennä lepäämään jo.
Sain onneksi siivottua tänään ja pestyä pari koneellista pyykkiä.
Sataa edelleen että katto jytisee.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #79 : 07.10.12 - klo:12:25 »
Huomaan, että olet innostunut kovasti liikunnan harrastamisesta. Mistä sait idean alkaa liikkumaan?

Liikuin nuorena ihan täysillä kaiken vapaa-aikani, sittenn pysähdyin, kun tuli opintoa, mutta nyt oli jo terveyspakko pudottaa painoa.  Huomasin, että itselläni paino on aina kokonaan, ihme kyllä, ollut liikunnasta kiinni - tai oikeanmmin ei paino, mutta vaatekoko ja hyvinvointi on.  En ole ikinä oppinut juoksemaan, ja nyt kun opin sauvajuoksusysteemin, olin aika lumoutunut.  Sitten myyvät halvasta hinnasta kuntosali+uimahallikorttia naapuritaloon, aamupäiväkortilla, jos pääsee portista klo 15.30. saa olla niuin kauan kuin tahtoo ja molemmilla puolilla.  

Siellä tulee ihan hirmu hyvä olo, ainut kohtalainen pulmallisuus koskee vaatteita. Ne on ommeltu noin 25cm paksummalle vartalolle, ja kun niissä on vyötärönauha, ihmettelin tänään, jaksanko oikeasti purkaa ne ja kiinnittää uudelleen - osa on aivan liian hyvää kangasta poisheitettäväksi.  Osa on loppuunpidettyä matonkudetyyppiä, mutta minul on vain yhdet ajankohtaisesti sopivat, sitten toiset odottamassa että vielä viisi-kymmenen senttiä katoaa.  Pakko on ainakin yhdet ihan erinomasta samettia olevat vain kiskoa irti saumoistansa.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #80 : 07.10.12 - klo:13:11 »
Katu oli suljettu aamulla mennessä ja vielä tullessakin rautatieasemalta tännepäin makasiinipalon takia. Hirvee savu siitä aamulla nousi, eikä rakenteista ollut jäljellä kuin yksi päätyseinä. Talossa oli ainakin antiikkiliike.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään
« Vastaus #81 : 07.10.12 - klo:13:37 »
Liikuin nuorena ihan täysillä kaiken vapaa-aikani, sittenn pysähdyin, kun tuli opintoa, mutta nyt oli jo terveyspakko pudottaa painoa.  Huomasin, että itselläni paino on aina kokonaan, ihme kyllä, ollut liikunnasta kiinni - tai oikeanmmin ei paino, mutta vaatekoko ja hyvinvointi on.  En ole ikinä oppinut juoksemaan, ja nyt kun opin sauvajuoksusysteemin, olin aika lumoutunut.  Sitten myyvät halvasta hinnasta kuntosali+uimahallikorttia naapuritaloon, aamupäiväkortilla, jos pääsee portista klo 15.30. saa olla niuin kauan kuin tahtoo ja molemmilla puolilla.  

Siellä tulee ihan hirmu hyvä olo, ainut kohtalainen pulmallisuus koskee vaatteita. Ne on ommeltu noin 25cm paksummalle vartalolle, ja kun niissä on vyötärönauha, ihmettelin tänään, jaksanko oikeasti purkaa ne ja kiinnittää uudelleen - osa on aivan liian hyvää kangasta poisheitettäväksi.  Osa on loppuunpidettyä matonkudetyyppiä, mutta minul on vain yhdet ajankohtaisesti sopivat, sitten toiset odottamassa että vielä viisi-kymmenen senttiä katoaa.  Pakko on ainakin yhdet ihan erinomasta samettia olevat vain kiskoa irti saumoistansa.  

Kuulostaa mahtavalta, voi jospa minäkin. Vitsi kun olisi uimahalli lähempänä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tänään
« Vastaus #82 : 07.10.12 - klo:15:21 »




Terveisiä Iranista!

uskotteko naiset, että jo neljässä päivässä
kaavun sisällä oleminen tuntuu ihan luonnolliselta

näin on ihminen sopeutuvainen

 :icon_eek:
Herra armahda.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään
« Vastaus #83 : 07.10.12 - klo:18:34 »
^Uskon kyllä. Eipä tarvitse kummemmin laittaa hiuksiaan aamulla, kun ne kaavun alla menevät kumminkin lyttyyn. Miksei voisi olla vapauttavaakin.

Lainaus käyttäjältä: myyrä
Katu oli suljettu aamulla mennessä ja vielä tullessakin rautatieasemalta tännepäin makasiinipalon takia.

Onko se siinä asemalta Penttilään päin mentäessä oleva/ollut makasiini? (Verkko)lehdistä vain luin, ja jonkin lehden karttaan oli piirretty kuin olisi jokin aseman pohjoispuoleinen rakennus ollut kyseessä, mitä ihmettelin.

Penttilän sahan palaessa satuin olemaan Joensuussa käymässä, se oli kyllä harvinaisen komea kokko. Tuo tuskin ihan pääsi samaan.

(Minä tänään: Tein aika hyvää kanakeittoa, muuten on kyllä mennyt päivä ns. harakoille.)

« Viimeksi muokattu: 07.10.12 - klo:18:38 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #84 : 07.10.12 - klo:19:44 »

Onko se siinä asemalta Penttilään päin mentäessä oleva/ollut makasiini? (Verkko)lehdistä vain luin, ja jonkin lehden karttaan oli piirretty kuin olisi jokin aseman pohjoispuoleinen rakennus ollut kyseessä, mitä ihmettelin.

Penttilän sahan palaessa satuin olemaan Joensuussa käymässä, se oli kyllä harvinaisen komea kokko. Tuo tuskin ihan pääsi samaan.




Penttilään päin se oli, piti kierrellä muuta kautta. Nythän siinä olisi paikka uudelle liikenneasemalle...? Sahan paloa seurasin uutisista Keski-Suomessa kun satuin olemaan siellä käymässä. Vaikuttava palo! Nyt ex sahan ympäristöön nousee uusi uljas 4000:n hengen asuinalue.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6371
Vs: Tänään
« Vastaus #85 : 07.10.12 - klo:20:16 »
Nythän siinä olisi paikka uudelle liikenneasemalle...?
Jospa se siksi paloikin... Vaikka lähellä toisiaanhan Joensuussa nytkin on rautatie- ja bussiasemat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #86 : 07.10.12 - klo:20:33 »
Jospa se siksi paloikin... Vaikka lähellä toisiaanhan Joensuussa nytkin on rautatie- ja bussiasemat.

Vierekkäin ovat ja tuskin ihan lähivuosina uutta liikenneasemaa rakennetaan. Käyttökelpoisessa kunnossa vielä rautatieasemakin, joskin talven pakkasilla hieman ahdas...mutta tuleehan siellä istuskellessa/seisoskellessa tietynlainen läheisyyden tunne... :-\

Kaupungilla on tärkeämpiäkin rahareikiä eikä tämä paikka ole kovinkaan vilkas liikenteellisesti.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään
« Vastaus #87 : 07.10.12 - klo:23:52 »
Joensuun rautatieasemarakennus on miellyttävä perinteinen puurakennus, kaunis. Eikös sitä kunnostettu joitain vuosia sitten? Linja-autoasema taas on aika luonteeton ja tylsä, jotenkin kylmänoloinen paikka, olisko 90-luvulla rakennettu.

Aika erilaiset fiilikset tulee noista lähekkäin olevista asemarakennuksista.

Kesällä ennen junanlähtöä kuljeskelin aseman ympäristössä, ja otin joitain valokuvia tuosta palaneesta paikasta. Taisivat olla lähikuvia yksityiskohdista. Sellaisista mennyttä elämää henkivistä pikku kohdista. Oli kaunis aurinkoinen kevyesti tuuleva kesäpäivä, ja lämmin mukava tunnelma tulee tuota hetkeä ja paikkaa ajatellessa.

Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #88 : 08.10.12 - klo:06:46 »
Joensuun rautatieasemarakennus on miellyttävä perinteinen puurakennus, kaunis. Eikös sitä kunnostettu joitain vuosia sitten? Linja-autoasema taas on aika luonteeton ja tylsä, jotenkin kylmänoloinen paikka, olisko 90-luvulla rakennettu.

Aika erilaiset fiilikset tulee noista lähekkäin olevista asemarakennuksista.



Taidettiin kunnostaa. Samanlaiset fiilikset minullekin tulee noista rakennuksista. Kun niihin menee sisälle, niin talojen tunnelma on erilainen, muustakin kuin matkaan lähtöä odottavista tai matkalaisia vastaanottavista ihmisistä johtuva.

Vanhat rautatieasemat on kauniita ja suojelemisen arvoisia vaikka eivät liikennekäytössä olisikaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #89 : 08.10.12 - klo:06:55 »
Suotornille syksyisen luonnon pariin  :109:  :D