Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 21408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #45 : 30.09.12 - klo:19:00 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #46 : 30.09.12 - klo:20:17 »
Pussillisen erinomaista kotileipoista pullaa sulatin, ja vieraani ei päässykkän.  Kenelle minä sen syöttäsin, kun kaikki karppaa tai muuten ei syö pullaa?

Se maistuu hyvältä!  :icon_eek: :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään
« Vastaus #47 : 30.09.12 - klo:20:28 »
Vaihteeksi villi ajatus -  ei tosin taida olla kovin toteutuskelpoinen; mene torille tai puistoon ja tarjoa laitapuolen kulkijalle lämpimän teen kera Jumalan sanalla ja armolla höystettynä :017:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #48 : 30.09.12 - klo:22:08 »
Vaihteeksi villi ajatus -  ei tosin taida olla kovin toteutuskelpoinen; mene torille tai puistoon ja tarjoa laitapuolen kulkijalle lämpimän teen kera Jumalan sanalla ja armolla höystettynä :017:

Kuule!  Tuo on loistava ajatus!  Jos huomena on kuume laskenut niin menen!   :109:   Malmin pulma on että täällä kohtaa vasta laitapuolelle menijöitä, he nauttivat paremmin ohrapirtelöä   eli vaatii terveyttä - tiedän kyllä minne matkustaa.

Ja jos ei jaksa tuota pussillista jakelemaan, niin minä arvelen että kun minulle aina hyvin ystävällisiä ovat tuossa Yliopiston Apteekissa - miksi ei viedä sinne,  ja todeta että minä tahtoisin kiittää ja kun teillä on aina niin kiirettä ja aina neuvotte!  Pelkääkö ne tartuntoa - tuskin kun selitän että jäistä otin.  En kajonnut.

Äiti kun opetti tietyn  yhdenkoon taikinan tekemään, en osaa kuin sitä kokoa.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tänään
« Vastaus #49 : 01.10.12 - klo:15:37 »
Kävin jokakuisella lounastapaamisella vanhojen työkavereiden kanssa. Nyt korkkasimme uuden kreikkalaisen ravintolan. Söimme kaikki erilaisen lounaan ja jokainen piti omastaan. Minä otin moussakaa ensimmäisen Kreikan matkani muistoksi.  Moussaka on niitä ruokia että se on melkein joka kerta erilainen. Tämä oli hurjan kuohkea ja kevyt.

Lotta tuotiin jo aamulla meille hoitoon. Olin pari tuntia reissussa mutta hyvin oli Matti selvinnyt. Lotta muuttu kovaa vauhtia isoksi tytöksi. Täyttää joulukuussa kolme vuotta. Laitoin hänelle letit kahden puolen päätä. Lähtivät hakemaan omenia lapsuudenystäväni luota. Ja sieltä
Lotta menee kotiin.
 :061: :061:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään
« Vastaus #50 : 01.10.12 - klo:17:10 »
Apteekissa saivatten pullani, hämmästyneltä näytti varmaseutti kun kysyin juovakko kahvia ja tahtovakko siihen  oheen pullia. Itse asiassa suorastansa tyrmistyneeltä.  Kysyi mimmosia ja sanoin että ittetekemiä vaniljaviinerei, kun kävi näin ja kipeekin olin eikä naapuriakaan näy, sataa joten en havainnoi laitapuolen kulkijoita (sitä en sanonu) ja kuivuvat.  Kyl tunsin itteni tärähtäneeksi mutta viis siitä.   

Viel kassalla vakuutin että ne on ihan steriilejä pullia.

Huomasin viime yönä vain nähneeni unta siitä, että menin nukkumaan, sillä en mennyt. Se oli erittäin hassunkurinen kokemus. Minä heräsin lläppärin näppäimistöltä puoli seitsemältä aamulla, siihen olin nukahtanu.  Mikäs siinä. Olin valmiiksi pukeissa,  ajatuksenkulku valmiina joten jatkoin vain.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22113
Vs: Tänään
« Vastaus #51 : 01.10.12 - klo:18:20 »
Viel kassalla vakuutin että ne on ihan steriilejä pullia.

Ajatus steriileistä pullista puistattaa. Äitikin oli apteekkiväkeä ja hänen leipomansa  pullat olivat ihan oikeita tavallisia kotipullia, jotka olisivat varmasti homehtuneet aikanaan, jos niitä olisi jäänyt jäljelle. Vaan eipä jäänyt.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tänään
« Vastaus #52 : 01.10.12 - klo:18:28 »
Ihme päivä! Kiitos kaikesta kokemastani  :)
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Tänään
« Vastaus #53 : 01.10.12 - klo:20:53 »
Sain postitse tiedotteen, että kotilähiössäni aloitetaan ruusupuskien hävitysoperaatio. Myös tuoksuvatukat saavat kyytiä  :-\.  Tilalle pistetään vissiin puunkuorta ja kivikkoa, jotta on "siistiä". Ja minä kun niin pidän pöpeliköistä, ja ruusunmarjoista viherpeipotkin, ja vatukat on lasten majoja. Ehkä lapset pitää saada paremmin näkösälle?

Toisaalta enpä taida tässä enää pitkään asua  :039:, joten omalta kannaltani samapa tuo mitä tekevät. Taidan kumminkin muuttaa suunnitelmaani sikäli ettenpä kiusallanikaan poista pihalta aidan toiselta puolen levittäytyneitä ruusuja ja vatukoita.
« Viimeksi muokattu: 01.10.12 - klo:20:56 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään
« Vastaus #54 : 01.10.12 - klo:21:11 »
Sain postitse tiedotteen, että kotilähiössäni aloitetaan ruusupuskien hävitysoperaatio. Myös tuoksuvatukat saavat kyytiä  :-\.  Tilalle pistetään vissiin puunkuorta ja kivikkoa, jotta on "siistiä". Ja minä kun niin pidän pöpeliköistä, ja ruusunmarjoista viherpeipotkin, ja vatukat on lasten majoja. Ehkä lapset pitää saada paremmin näkösälle?

Toisaalta enpä taida tässä enää pitkään asua  :039:, joten omalta kannaltani samapa tuo mitä tekevät. Taidan kumminkin muuttaa suunnitelmaani sikäli ettenpä kiusallanikaan poista pihalta aidan toiselta puolen levittäytyneitä ruusuja ja vatukoita.

Meillä on taloyhtiössä meneillään aitaremontti ja kaikki aidanvieruspuskat piti poistaa töitä haittaamasta. Samalla siivottiin muutkin puskat. Puskat tykkäävät siitä, että niitä kuritetaan. Leikkaaminen tekee niille yleensä vain hyvää, joten odotamme uudistamisen tekevän niille vain hyvää.

Jos ne meinaavat saada kurttulehtiruusut (paha rikkakasvi) hävitettyä, niin ne on revittävä juurineen. Sama koskee tuoksuvatukkaa ja jättipalsamia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Tänään
« Vastaus #55 : 01.10.12 - klo:21:17 »
Minä en usko kasvin ja rikkakasvin eroon kuin korkeintaan hyötykasvimaalla. Ja kyllähän jauhosavikkaakin syödä voi.

Jos aikoo kaikki puskan juuret tästä pihasta poistaa, pitää kaataa omena ja pihlaja ja salava, ja myllätä koko nurmikko.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #56 : 01.10.12 - klo:21:34 »
Puskat tykkäävät siitä, että niitä kuritetaan. Leikkaaminen tekee niille yleensä vain hyvää, joten odotamme uudistamisen tekevän niille vain hyvää.

Niin tekee hyvää. Aikoinaan sain tehtäväksi poistaa kuivuneet oksat meidän vattupensaista ja leikkasin ne samantien maan tasalle, josta vanhempani kauhistuivat. Seuraavana kesänä ne räjähti kasvamaan ja vanhemmillakin oli toinen ääni kellossa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään
« Vastaus #57 : 01.10.12 - klo:21:46 »
Minä en usko kasvin ja rikkakasvin eroon kuin korkeintaan hyötykasvimaalla. Ja kyllähän jauhosavikkaakin syödä voi.

Jos aikoo kaikki puskan juuret tästä pihasta poistaa, pitää kaataa omena ja pihlaja ja salava, ja myllätä koko nurmikko.

Juuri tuosta juuri syystä se on vihonviimeinen rikkaruoho kaukana kotoaan Kamchatkalta. Se tuhoaa suolaa kestävänä meidän hiekkarantojamme meren äärellä. Parhaimmillaan se on moottoritien keskellä, muttei tahdo oikein pärjätä siellä liian suolan takia. Pienikin pätkä juurta aloittaa uuden kasvin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään
« Vastaus #58 : 01.10.12 - klo:22:08 »
Taas on päivä illassa.
Mukavaa olla vaan, ennenkuin nukkumaan menen.
Ei mitään erikoisempaa nyt, lueskelen netistä asioita ja vilkaisen aina välillä tänne.  :eusa_angel:

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #59 : 03.10.12 - klo:08:18 »
Lähden pesettämään auton. Huoltamolla on mukava istuskella ja kuunnella ukkojen juttuja. Siellä kuulee kansan syviä tuntoja!