Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2012  (Luettu 30635 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Kuntavaalit 2012
« Vastaus #60 : 16.10.12 - klo:19:16 »
SDP:n ja keskustan julisteet arvioitiin parhaimmiksi.

Täällä (ex-)teollisuuskaupungissa ei Kepun julisteita juuri näe, mutta demarien urpilaisenpunaiset on niin komeita että tekisi melkein mieli äänestää niitä. Niillä on verhottu eritoten bussipysäkit; ehkä Kokoomus mainostaa henkilöautojen suosimien väylien varsilla (taikka lehdissä) kun niihin en ole kiinnittänyt huomiota? Vasemmistoliiton ruskeammanpunaiset näyttävät melkein anteeksipyyteleviltä demarien rinnalla. Täkäläinen RKP:n ehdokas yksikseen näyttää - urhealta!

Äsken kotiin tullessani oli melkein päästä kirous, kun ei mainoksia -tarrasta huolimatta oli pistetty luukusta vaalimainos, vaan sepä olikin ihan nimellä ja osoitteella postitettu vaalikortti, eli laillinen.

Kovasti rahaa vaalimainoksiin syydetään, vaan mitähän ne oikeasti mahtavat vaikuttaa? Jotenkin nuo kaikki ehdokkaat nimellä ja kuvalla esittelevät plakaatit puolueet vierekkäin näyttävät jotenkin säälittävän vanhanaikaisilta, vaan olenpa niitäkin tihrustamassa vaalikansaa bongannut. Tai ehkä ne miettii, millaiset viikset itse kullekin piirtäisi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 17.10.12 - klo:10:25 »
Kävimme antamassa äänemme.  :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #62 : 17.10.12 - klo:10:35 »
En ole vielä antanut ääntäni. Olen kotiäänestyksen varahenkilö ja toivon, ettei minua tarvita. Vaalikoneet ovat minulle etupäässä viihdettä. On parempi seurata mitä he todella tekevät eikä hurskaita lupauksia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #63 : 17.10.12 - klo:14:26 »
Äänestin, mutta ketä ja puoluetta on salaisuus  :eusa_angel:

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 19.10.12 - klo:17:44 »
Nyt lähden vaalikeskusteluun. Tällä kertaa kannanotot ja mielipiteet tulkataan viittomakielellä.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 19.10.12 - klo:18:19 »
Perinteenäni on mennä vasta vaalipäivänä äänestämään. Poikkeuksellisesti en vielä tiedä ketä äänestän.
Koitan selailla vähän postissa tulleita vaalilehtiä.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 19.10.12 - klo:20:50 »

Useana aiempana vaalikertana on ehdokkaan - siis oman ehdokkaan, sen joka ääneni saa - löytäminen ollut minulle huomattavasti helpompaa kuin mitä se on nyt. Ehkä hän vielä löytyy, hän joka ääneni saa nyt. :039:

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 19.10.12 - klo:21:38 »
Ei löydy ehdokasta, ei. Kun ei puoluekaan ole vieläkään selvillä. Ihan toivottomia kaikki.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #68 : 19.10.12 - klo:21:46 »
Ei löydy ehdokasta, ei. Kun ei puoluekaan ole vieläkään selvillä. Ihan toivottomia kaikki.

Tänään vaimon kansa melkein arvottiin ehdokkaat. Puolue oli tiedossa jo pitkään. Minä saan kuulemma äänestää kauneinta kunhan pysyn puolueessa. No kyllä minulla on ihan asiallinen ehdokas, mutta jotain leikinlaskua tässä on pakko olla mukana. Meillä on sellainen hassu juttu, että terveyskeskuksen väki saa vaaleissa hyvin ääniä, kun heidät tunnetaan. En äänestä terveyskeskuksen väkeä, jota on tämän tietäen haalittu kaikkiin puolueisiin. Aiemmin oli sotilaita paljon ehdokkaina, kun meillä oli varuskunta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #69 : 19.10.12 - klo:23:46 »
Pienpuolueiden vaalitentti televisiossa oli positiivinen yllätys. Tiesin kyllä Hakasen (SKP) tietämyksen ja ajattelinkin seurata tenttiä vähän aikaa vain hänen vuokseen, mutta muitakin yllättäjiä löytyi. Pesonen (IPU) toi selkeästi ja vakaasti esille näkemyksensä ja tietämystä ja näkemystä löytyi samoin kuin STP:n Lievosella. Myös Kivistö (piraattipuolue) oli hyvä.

Oikeastaan kaikilla oli esittää varteenotettavia vaihtoehtoja nykyiselle hallituspolitiikalle lukuunottamatta Vapauspuolueen naista, joka voisi kyllä lopettaa puolueensa. Viime tentissä hän ei tiennyt puolueen valtuustoehdokkaiden lukumäärää ja nyt tiesi. Tasan yksi eli hän itse!!

Huomioitavaa on, että (erityisesti) näissä kunnallisvaaleissa perinteinen ja ehkä jossain määrin vanhanaikainen jako vasemmistoon ja oikeistoon ei pidä. Yrjö Hakanen ja Antti Pesonen olivat hyvin monesta asiasta samaa mieltä. Valtakunnallisissa vaaleissa rintamalinjat on selvemmät. Yhtä mieltä oltiin myös siitä, että perussuomalaisten toimiminen nykymenoon tyytymättömien höyryventtiilinä on loppujen lopuksi hallituspuolueille toivottavaa, koska mitään todellista vaihtoehtoa PS:lla ei ole esittää. Hallituspuoluelaiset saavat siis nukkua yönsä rauhassa. Se vain kanavoi kansan tyytymättömyyttä vaarattomaan suuntaan.

Paljon muitakin ajatuksia ohjelmaa katsoessa heräsi, mutta riittäköön tämä tällä kertaa. 

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 21.10.12 - klo:04:34 »
Harmittaa vähän, jos olis meirän listoilla ollu yksi ehrokas lisää, niin olisin saanu vaalinumeroksi körttinumeron 111 :-\ Nyt keskityn 110 aitamatkahan.
tai metsäliiton mies  :109:

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 21.10.12 - klo:20:34 »
Tuntuu, että nää vaalit taitaa jäädä äänestämättä.

Ei oikein mitään väliä, kun en osaa sanoa mikä ois hyvä kuntaliitosten ratkaisu ja muutenkin tuntuu, että kenet vaan sinne valittaisiin, niin ihan hyviä mielipiteitä kaikilla.

Jotenkin kun media on rullanut tätä keskustelua kuntaliitoksista ja muusta niin että eihän siitä sotkusta saa mitään tolkkua.
Joku jossain totesikin, että media on sekoittanut pakan niin, että kukaan ei tajua mistä keskustellaan?
Vasenmmisto ja oikeistokin on samassa hallituksessa, siis sekasta kun seinäkello.
Sama ketä äänestää, kun ei ole suuria arvoeroja.

Jos kävis raaputtamassa ? merkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 21.10.12 - klo:22:20 »
Kyllä kannattaa äänestää, vaikka ehdokkaan löytäminen olisi vaikeaa. Kun äänestän, tiedän, että puolueiden A, B ja C suhteellinen ääniosuus huononee, ja hyvä se on sekin.

Etsin kovasti ehdokasta, jolla olisi yrittäjätaustaa ja mieluiten työmaa- tai tuotantolaitoskokemusta. Se opettaa keskittymään olennaiseen, tekemään päätöksiä ja saamaan aikaan. Ei oikein löytynyt, kun Viisveisaajakaan ei ole ehdokkaana.

Jospa vaihdankin kriteeriä. Valitsen vain niistä ehdokkaista, jotka olen tavannut ilman vaatteita. Hep, heti löytyi, huomenna uurnille!

Mt

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 21.10.12 - klo:22:58 »
Nyt lähden vaalikeskusteluun. Tällä kertaa kannanotot ja mielipiteet tulkataan viittomakielellä.

Virkistikö vaalikeskustelu? Toivottavasti niin Lahdessa kuin Laitilassa, niin Nivalassa kuin Ivalossa, valitaan valtuustoon sellaisia rehtejä, rohkeita ja oikeamielisiä ihmisiä, jotka pystyvät pitämään sisimpänsä kirkkaina silloinkin kun he näkevät vääryyden ja väärän rahan liikehtivän lähettyvillään. :kahvi:

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 22.10.12 - klo:15:51 »
Vasemmistoliiton vaalijulisteen logomainen osa esittänee verokarhun kynsien raapaisua?

Jos sitten äänestämään. Päätin vaihtaa ehdokkaani pienyrittäjästä toiseen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.