Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2012  (Luettu 30621 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kuntavaalit 2012
« Vastaus #75 : 22.10.12 - klo:15:55 »
Kävimme tänään äänestämässä. Nyt se on hoidettu eikä katumaan pääse.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 22.10.12 - klo:16:17 »

Useana aiempana vaalikertana on ehdokkaan - siis oman ehdokkaan, sen joka ääneni saa - löytäminen ollut minulle huomattavasti helpompaa kuin mitä se on nyt. Ehkä hän vielä löytyy, hän joka ääneni saa nyt. :039:

Äänestäminen on oikeus ja (kansalais)velvollisuus. Äänestin. Ehdokkaan löytäminen oli vaikeaa. Mutta vaikeuksien kautta paperiin num......! :023:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 22.10.12 - klo:23:24 »
Asia hautuu vielä mietintämyssyssä ja vaalilehdet lukematta.
Tapani mukaan taitaa tulla kiire ja jäädä viimetippaan, mutta äänestämässä aion käydä,
muistaakseni yksikään kerta ei ole jäänyt väliin...varsin tunnollinen kansalaisvelvollisuuden (tai siis oikeuden)
käyttäjä olen ollut...eiköhän nytkin...ja onhan ne numerot äänestyskopin seinässä, jos ei muuten selviä.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 23.10.12 - klo:08:14 »
Kyllä kannattaa äänestää, vaikka ehdokkaan löytäminen olisi vaikeaa. Kun äänestän, tiedän, että puolueiden A, B ja C suhteellinen ääniosuus huononee, ja hyvä se on sekin.

Etsin kovasti ehdokasta, jolla olisi yrittäjätaustaa ja mieluiten työmaa- tai tuotantolaitoskokemusta. Se opettaa keskittymään olennaiseen, tekemään päätöksiä ja saamaan aikaan. Ei oikein löytynyt, kun Viisveisaajakaan ei ole ehdokkaana.

Jospa vaihdankin kriteeriä. Valitsen vain niistä ehdokkaista, jotka olen tavannut ilman vaatteita. Hep, heti löytyi, huomenna uurnille!

Mt

Viittaan Mt:n kappaleeseen kolme: taitaapa kyseessä olla eräänlainen Hyvä (sauna)veli-järjestelmä ja verkosto. Pitänee panna seurantaan! :kahvi:

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 23.10.12 - klo:09:35 »
Oma osuutensa ehdokkaanvalinnassa oli eräillä kyseisen henkilön kirjoituksilla, joissa hän on kertonut aikaisemmin ajatelleensa eri asioista yhdellä tavalla, mutta asiaan perehtymisen jälkeen näkemys onkin muuttunut.

Minulla on kokemusta myös sellaisista korkeassa asemassa olevista päättäjistä, jotka tarrautuvat kerran muodostettuun oikeaoppiseen kantaan eivätkä halua tietää toisenlaista näkemystä tukevista tosiasioista mitään.

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #80 : 23.10.12 - klo:10:03 »
Oma osuutensa ehdokkaanvalinnassa oli eräillä kyseisen henkilön kirjoituksilla, joissa hän on kertonut aikaisemmin ajatelleensa eri asioista yhdellä tavalla, mutta asiaan perehtymisen jälkeen näkemys onkin muuttunut.

Minulla on kokemusta myös sellaisista korkeassa asemassa olevista päättäjistä, jotka tarrautuvat kerran muodostettuun oikeaoppiseen kantaan eivätkä halua tietää toisenlaista näkemystä tukevista tosiasioista mitään.

Mt

Tätä jälkimmäistä kantaa on yllin kyllin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 23.10.12 - klo:10:18 »

Äänestin mielensämuuttajaa eli loikkaria  :kahvi:. Kunhan nyt ei ihan tuuliviiriksi osoittautuisi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 23.10.12 - klo:10:36 »
Minulle on käynyt kerran niin että äänestin Hämeenlinnassa rovasti NN:ää, puoluetta Kokoomus. Kun pääsi eduskuntaan loikkasi heti Maalaisliittoon.
Nyt äänestän Keskustapuoluetta. Älä loikkaa M. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #83 : 23.10.12 - klo:11:32 »
Äänestin numeroa 230, jonka takaa löytyvä ehdokas on aika ylivertainen. Toivon todella, että hän pääsisi valtuustoon. Nämä on ekat kuntavaalit, joissa äänestin tosissani, aikaisemmissa olen äänestänyt vähän sinne päin, enkä edes seurannut niitä kovin tarkkaan. Viimeksi äänestin muistaakseni vihreitä.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 23.10.12 - klo:22:33 »
Äänestin numeroa 230, jonka takaa löytyvä ehdokas on aika ylivertainen. Toivon todella, että hän pääsisi valtuustoon.

Ymmärrettävä valinta, olen jo useammalle eri puoluekantaa edustaville esitellyt, että parhaat löytämi vaalisivut ovat vasurinaisella. Punaniskaiset persutkin ovat nyökkäilleet hyväksyvästi.
Seuraapa sitten tarkasti hänen toimiaan.

Mt

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 24.10.12 - klo:09:37 »
On vaikea ottaa vakavasti ehdokkaita, joita on murrosikäisinä paimentanut. Niinpä annoin ääneni ihan kevyesti vain.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 24.10.12 - klo:09:38 »
en tiiä vieläkään kelle ääneni annan  :017:
Herra armahda.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #87 : 24.10.12 - klo:10:40 »
Tiedän, ketä äänestän, mutta käyn äänestämässä vasta varsinaisena vaalipäivänä. Se on niin perinteikästä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #88 : 25.10.12 - klo:13:56 »
Eilen tuli maikkarin vaalitentti eduskuntapuolueiden puheenjohtajille ja tänään sama ylellä. Eilinen oli hauska, kävi ihan viihteestä...

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 25.10.12 - klo:20:07 »
E ole löytynyt ehdokasta vieläkään. Uurnille ennätän viimeisen äänestystunnin aikana kirjamessuilta tultua - jos on löytynyt joku, jota äänestää. Kaikissa puolueissa tuntuu olevan jotakin vikaa vikaa vikaa... Tänään aion katsoa kriittisesti suurta vaalikeskustelua ja odottaa, seuraako siitä jonkinlainen valaistuminen.   :kahvi: