Kirjoittaja Aihe: Kuntavaalit 2012  (Luettu 30603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Kuntavaalit 2012
« Vastaus #45 : 12.10.12 - klo:09:46 »
Meidän seurakuntavaaleissa oli ehdolla 8 lähinnä körttiä, joita kaksi olin nähnyt ikinä seuroissa.

Ei kuulu millään tavalla kuntavaaleihin mutta aivan hyvin voi olla lähinnä körtti vaikka ei ikinä kävisikään seuroissa. Jos on samanlainen tai sinnepäin oleva uskonkäsitys niin kai sitä lähinnä körtti on. Ei seuroissa käyminen tai käymättä jättäminen mikään ehto voi olla eikä ole.

Minulla on uskonasioista suunnilleen körttiläinen käsitys, mutta en käy seuroissa.

Eri asia on, miksi ihmisen täytyy määritellä itsensä jonkun herätysliikkeen kautta?

myyrä

• Vieras
« Vastaus #46 : 12.10.12 - klo:12:44 »
Täällä on vaaleissa ehdokkaana yksi ex voorumilainen, jos se tieto nyt jotakin kiinnostaa.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 12.10.12 - klo:13:21 »
Tein vaalikonekyselyn, eikä hän jota olen jo monesti äänestänyt päässyt
millekkään sijoille!!! :icon_eek:

Kumpi meistä on muuttanut kantojaan  :017:
Herra armahda.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 12.10.12 - klo:14:19 »
Ei kuulu millään tavalla kuntavaaleihin mutta aivan hyvin voi olla lähinnä körtti vaikka ei ikinä kävisikään seuroissa. Jos on samanlainen tai sinnepäin oleva uskonkäsitys niin kai sitä lähinnä körtti on. Ei seuroissa käyminen tai käymättä jättäminen mikään ehto voi olla eikä ole.

Minulla on uskonasioista suunnilleen körttiläinen käsitys, mutta en käy seuroissa.

Eri asia on, miksi ihmisen täytyy määritellä itsensä jonkun herätysliikkeen kautta?

Tätä minäkin olen ruvennut miettimään.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 12.10.12 - klo:20:05 »
Tein vaalikonekyselyn, eikä hän jota olen jo monesti äänestänyt päässyt
millekkään sijoille!!! :icon_eek:

Kumpi meistä on muuttanut kantojaan  :017:

Minulle jokainen vaalikone arpoo aivan eri ehdokkaat sekä suosikeiksi että inhokeiksi. Ehdinköhän löytää puolueen ja ehdokkaan ennen vaaleja?

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #50 : 12.10.12 - klo:21:41 »
Minulle jokainen vaalikone arpoo aivan eri ehdokkaat sekä suosikeiksi että inhokeiksi. Ehdinköhän löytää puolueen ja ehdokkaan ennen vaaleja?

Eniten tuottaa tulosta kun ehdokas laittaa kaikkiin vastaukseksi keskimmäisen vaihtoehdon. Tällä kikalla on moni pärjännyt hyvin vaalikoneessa. Älkää siis uskoko niihin sillä ne ovat huijattavissa ja hölynpölyä luottakaa omaan järkeenne.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 12.10.12 - klo:23:23 »
Mielestäni tuo vaalikonesysteemi oli aikaisemmin parempi. Sen laatimiseen oli panostettu enemmän:
enemmän kysymyksiä, enemmän yksityiskohtaisuutta, paikallisuutta, enemmän vastausvaihtoehtoja.
Nykyisiin ei ole nähty vaivaa, tehty helpoiksi ehdokkaille, helpoiksi äänestäjille.
Saatu helppokäyttöiset, mutta ympäripyöreät, mitäänsanomattomat.
Taidetaan palata "vanhaan", missä äänestäjät joutuvat itse ajattelemaan, ottamaan selvää.
Hyvä niin.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 12.10.12 - klo:23:42 »
^Siis eihän ajattelu ja vaalikone toistensa vaihtoehtoja ole  :icon_eek:

Käytän vaalikoneita löytääkseni muutamia mahdollisia vaihtoehtoja, ja mahdollinen vaihtoehto ei ole sellainen vastaaja, joka ei mitenkään perustele vastauksiaan. Olen kiinnostunut ennen muuta niistä perusteluista. Näistä muutamasta sitten etsin lisätietoa, kun kaikista en ehdi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 13.10.12 - klo:07:51 »
Olen hyvin skeptinen vaalikoneen vastauksiin nähden. Onneksi olen enemmänkin runsaudenpulan kanssa tekemisissä. Kymmenkuntaa tuttua tai tutuhkoa voisin äänestää, mutta on vain yksi ääni. Ja se menee ilman ilmoituksia ja koneita sille henkilölle, ihmiselle, johon luotan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 13.10.12 - klo:14:42 »
Isolla paikkakunnalla ongelmana on se, ettei yhtään tuttua ole välttämättä ehdolla, ei edes tutun tuttua. Ei siis ole omakohtaista tietoa ehdokkaan luotettavuudesta tai toimintatavoista. Vaalikoneissa parasta ovat perustelut vastauksille. Ne antavat edes hiukkasen persoonallista informaatiota siitä, mitä ehdokas vastausvalinnoillaan tarkoittaa. 

Saa nähdä, onnistuvatko puolueet ja ehdokkaat välittämään tavoitteitaan sen verran tehokkaasti ja uskottavasti, että jollekulle kallisarvoisen ääneni haluan antaa. Vielä ei näy edes kaikkien puolueiden ehdokaslistoja katujen varsilla tai muuallakaan. Aikaa ei ole kovin paljon, jos ei vaalipäivänä pääse äänestämään vaan päätös pitäisi tehdä ennakkoon.

Puheenjohtajatentit telkkarissa eivät ole vakuuttaneet. Samoja lupauksia kuin viimeksikin, mutta mitään muutoksia parempaan ei ole tapahtunut tässä välillä, pikemminkin päinvastoin.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #55 : 16.10.12 - klo:12:13 »
Huomenna alkaa ennakkoäänestys. Ehdokas on ollut mietittynä jo pitkään.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 16.10.12 - klo:15:17 »
Puolueet arvokartalla Hesarin mukaan, ja tässä pelkkä kuva samaiseen karttaan.

Aineistona ympyröille se, miten Hesarin vaalikoneessa Uudenmaan kunnallisvaaliehdokkaat vastasivat kahdeksaan arvoja koskevaan kysymykseen. Kunkin rinkulan sisään mahtuu 2/3 puolueen vastaajista.

Vasemmistoliitto on sikäli änkyröin puolue, että sen ellipsi leikkaa vain kahden muun puolueen (demarit ja vihreät) ellipsejä. Toisaalta voihan silloin ajatella, että puolueella on selkeä oma profiili. Kokoomuksella ja vasenvihreällä blokilla ei ole oikein mitään yhteistä, perussuomalaisilla ja kristillisdemareillakin hyvin vähän viimeksimainitun kanssa. Melkein kaikkien kanssa samaa mieltä ovat RKP ja Keskusta, vain se änkyrä-vasemmisto jää tavoittamatta.

Sitä olen ihmetellyt, miksei Suomessa ole kunnon liberaaleja, eli ryhmää joka sijoittuisi arvoliberaaliin talousoikeistoon: ei haluaisi julkisen vallan kontrolloivan sen enempää taloutta kuin moraaliakaan. Kyllähän sitä aina välillä yritetään sellaistakin ryhmää, mutta eivät tunnu pärjäävän.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 16.10.12 - klo:15:45 »
Räsäsen poliisiasioista olen saanut sen kuvan että "hallintopoliiseja" on tarkoitus vähentää
ja "saapas/kenttäpoliiseja" lisätä.
Jos persut saa aikaan ne mitä lupaa, esim. energiaverot pois (vai oliko se pienemmäksi?) ja viimeksi
jostain kuulin että pienyrittäjien verotus pois...hienoja asioita...tätä kannatan...absolut...hieno homma!

Persuja jututin ja he suostuvat mihinkään koskaan missään ainoastaan jos kaikki ovat samaa mieltä.  Tämä kuuluu olleen syy oppositioon jäämiseenkin.  Kun oli luvattu rajat kiinni ja mamut ulos ja markka takaisin ja --- ja... ja... ja olisikin pitänyt kyetä NEUVOTTELEMAAN niin ei käy, ei.

Tällaista on kutsuttu joskus diktatuuriksi.

Persujen kojulla muuan malmilainen sanoi heitä äänerstävänsä koska maahanmuuttajat "saavat sossusta ilmaiseksi kaiken, ja mamu-lasten vaatteetkin on luksusta - miksei niille anneta UFF:in vanhoja tai muita??   Ja kaikki saa tulla tänne vaan!! Ryöstää raiskaa pummaa.   Hyvä!  Eikä persut kojullaan sano mitään, että ei nyt ihan sentään.  Täältä tulee heille iso jytky koska täällä asuu paljon maahanmuuttajia.   >:(

Vain persut kuulemma kykenevät heittämään mamut ulos maasta, minulle tää nainen selitti.  Ja kerjäläiset.  Sieg Heil!   Valistin siinä vähän naista ja selitin mitä merkitsee populismi laman aikana, mitkä ovat sen vaarat,...  No niin, hän totesi että on heilläkin töissä yksi rättipää ja kyllä se on ihan hyvä työntekijä...
Kysyin eikö edes Hetemajn perhe kelpaa...  Nojoo, onhan niissä erilaisia ihmisiä, hän totesi.  
Tottakai perheiden yhdistäminen kävi kalliiksi, vaatteisiin en ota kantaa, koska en ole katsellut mitä kaapujen alla on, lapset on ihan taviksesti puettuja.

mutta kitu-keskusta josklus konsultoin, ja niin pal järkytyin...   en jaksais olla siellä töissä!  Tuttu hoitaja soitteli mul niistä joistakin joskus, kun olin silloin hätäapuna Auroran polilla.  Hommat hoidettiin mutta kotona vain itkin.  Onneksi oli se tuttu työntekijä!!  

Alue jolla asun on hyvin mamu-pitoinen, rauhallinen, ne jotka kännissä räyhää tuossa puistossa on kyllä ihan kotimaista tuotantoa.....    Malmi on pal rauhottunut kun tänne asutettiin maahanmuuttajia!!!   He käyttäytyy kivammin kuin monet suomalaiset --- ja kasvattaa meille työvoimaa.  Se alkaa jo näkyä.  Minun kanta-apteekissa on----  tokavikalla työpaikalla oli --- on kai yhä ---    kivoin työkaveri muuten, tosin mul on usein synkannu parhaiten laitosapulaisten kanssa.
« Viimeksi muokattu: 16.10.12 - klo:15:50 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 16.10.12 - klo:17:00 »
Karhulan keskustassakin kuulee venäjää, turkkia, serbokroatiaa, somalia ja lingalaa melkein yhtä paljon kuin suomea. Häiriköt melskaavat aina suomeksi ilman mitään outoa aksenttia. Tuttua täälläkin.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #59 : 16.10.12 - klo:17:14 »
Puolueet arvokartalla Hesarin mukaan, ja tässä pelkkä kuva samaiseen karttaan.

Sijoituin vasempaan alaneljännekseen paikalle, joka ei leikkaa minkään puolueen ympyröitä  :003: Olen siis superhypervasemmistolainen arvoiltani  :109: