Kirjoittaja Aihe: Tänään 5 h  (Luettu 45502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Tänään 5 h
« Vastaus #45 : 09.08.12 - klo:22:50 »
Tein pienessä, mukavassa porukassa 50 kilometrin pyöräretken. Matkan varrella oli kaksi viihtyisää kahvipaikkaa. Sääkin suosi.

Minä olen kateellinen tästä pyöräretkestä ja ajattelin, että kyllä kahvi olisi maistunut hyvälle kunnon pyörälenkin välillä. Moottoripyörän kyytiin minua ei saisi kirveelläkään. 

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #46 : 09.08.12 - klo:23:12 »
Minä olen kateellinen tästä pyöräretkestä ja ajattelin, että kyllä kahvi olisi maistunut hyvälle kunnon pyörälenkin välillä. Moottoripyörän kyytiin minua ei saisi kirveelläkään. 

Minulla ei ole minkäänlaista pyörää. Tyttärellä oli Honda, jolla pääsi 265km/h, mutta hän ilokseni möi sen pois kun työ vaati autoa (tai oikeastaan minä sen möin, kun tytär oli silloin parin kuukauden ulkomaankeikalla). Varmin kulkuneuvo on vanha apostolin hevonen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 10.08.12 - klo:08:08 »
Nuorena istuin moottoripyörän kyydissä ja Matin kanssa ajelimme Vespalla. En pelännyt, mutta en isommin nauttinutkaan.  Olen omistanut polkupyöriä, mutta rasitusastman puhjettua se ei ole enää minun lajini. Pyörä ruostuu vajassa. Kävelen joka päivä. Nyt kun on taas koira se kuuluu jo velvollisuuksiinkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #48 : 10.08.12 - klo:21:06 »
Vietän yksin viikonloppua ja vasta 2 viikkoa kulunut 10v parisuhteen päättymisestä. :003:
Kyllä välillä tuntuu hyvin kipeälle. Onneksi on perhettä ja kavereita, jotka tukee. :kahvi:
Sunnuntaina käyn kirkossa.
Elämä on kemiaa.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 10.08.12 - klo:22:04 »
Mukava, hyvä, elämänmyönteinen leffa töiden jälkeen.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 10.08.12 - klo:23:06 »
Kyllä olympiakisat vie tänään voiton filmeistä. Romantiikasta en tidä, mutta kyyneliä on nähty enemmän kuin keskimääräisessä filmissä.
« Viimeksi muokattu: 10.08.12 - klo:23:10 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #51 : 11.08.12 - klo:12:15 »
Aamupäivän lenkki suuntautui metsikön läpi maankaivualueen reunaan. Siellä on hyviä lammikoita, mutta ei kahlaajia. Sieniä löytyy ja vadelmia. Kaveri on kerännyt vattuja 6 litraa ja 9 litraa lakkoja. Lakkapaikkaa hän ei kerro kenellekään!

Siellä metsässä on joskus ollut talo, josta ei ole enää jäljellä kuin painanne maassa. Erikoisia kasveja talon paikalta löytyy. mm. näsiää kasvaa ja omituista, pensaissa kiipeilevää kasvia, jossa on isoja valkoisia kukkia. En koskaan muista sen nimeä. Näsiä on jo marjassa ja niitten pitäisi olla ihmiselle myrkyllisiä. Jotkut linnut kuten mustapääkerttu marjoja syövät.

Polut joen rantaan on suljettu puomeilla ja pääsy kielletty merkeillä, koska sinne rakennetaan. Asutus leviää koko joenrannan pituudelle Pyhäselälle päin. Nyt rakentavat kolmea uutta kerrostaloa, joista tulee hyvät näkymät joelle.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 11.08.12 - klo:22:50 »
Siskon kanssa tänään kerättiin yli 10 litraa kanttarelleja ja vähän muitakin sieniä.
On syöty kantarellimuhennosta, kerätty mustaherukoita, saunottu ja nautittu.   
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 12.08.12 - klo:00:58 »
Olen täs välissä oppinut  :109: juoksemaan vihon viimmein. Leenanpäivänä juoksin 12 kilometria, se oli suurta. Mutta sitten katselin Tanssiakatemiaa, ja koetin Auroran sooloa kotiparketilla, se oli vihon viimeinen temppu se. Viikon sain pitää taukoa, tänään juoksin kolmisen kilsaa, Panadolia alle ja päälle ja tiukka tukiside. 

Taidan olla ainut joka viipottaa siellä kävelysauvat mukanaan - en osaa juosta ilman niitä, nimittäin. Opettelin niitten avulla ja nyt vain ei tul mittään ilman.

21 senttiä hävinnyt vyötäröltä.

Kävimme Dosentin  :026: kanssa kiintoisan keskustelun hänen Mooses-runostaan, ja olen lähettänyt kaksi nuorta sankaria Oopperan balettikoulusta vaihto-oppilaiksi Sydneyyn, vieroitusoireiden välttämiseksi siitä hupsahtaneesta nuortensarjasta, josta teetetään kolmatta osaa. Syntyi ihan vahingossa kirjanen, ja kiltti oikean koulun vararehtori lupasi neuvoa minua, jotta osaan selittää miksi fouettessa kaatuu.  Onkin hauska välillä kirjoittaa nuorille, kustannetaan tai ei. Eihän se ole tärkeää...    Kun juuri niitä tahtois pois jotka on...   Mutta koko ajan oppii ja se on kivaa. 

Laura ja Markus siis tanssivat ihan oikeesti, hiki virtaa ja koko ajan kaikki on tosi raadantaa, jätin sydämettömästi Lauran juoksulenkille 200 metrin päähän koululta... Opettaja kun kielsi tanssimasta omin päin, kun toistaa vain virheitään...   grande battement muistuttaa judokan potkua ja noin. Mutta onhan siellä Catherine samalta luokalta raahaamassa hänet takaisin. Hänen on hankittava aerobinen liikunta vähin erin, niinkuin Leenakin teki. Mietitään ylihuomenna, kuinka hän jaksaa loppuviikon.

Kopioin Neiti Kesäheinän häneksi, ja kävin kysymässä Riitta Vainiolta, onko hänellä mitään sitä vastaan että hän saisi myös tyttären. Oli yleistä hälinää siellä, tarinateatterilaisia ja kaikkea ihanaa. Ja serkkupoikakin!  Lauran isäksi jäljensin Karl Bonhoefferin ja varhain kuolleen enoni hyvän mixin.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 12.08.12 - klo:01:01 »

Voi kokeile kokeile!  Hurjassa nuoruudessamme huristeltiin yhden poikapuolisen ystävän kanssa pitkin Heinlahden perukoita  :icon_rolleyes:- ei edes kypärää. Ei vaan jotenkin kumpikaan ajatellut ettän kyydissä olija tarttis kans.  :icon_rolleyes:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #55 : 12.08.12 - klo:21:45 »
Joillakin on tapana juhlistaa kesäloman alkua ns.vetämällä perseet....tämä tyttöpä aikookin vetää perseidit!  :023: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ursa%20Ensi%20y%C3%B6n%C3%A4%20n%C3%A4kyy%20runsaasti%20t%C3%A4hdenlentoja/1135268485269?ref=fb-share

Sopiva tuijottelupaikkakin on jo katottuna....toivottavasti on täälä tarpeeksi pimiää...

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 13.08.12 - klo:10:43 »
Tämäpä olikin hauska kuva.
Ja tykkään pyöräilystä.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 17.08.12 - klo:16:26 »
Tämän päivän ilon tuotti Tiitiäinen.  Hän tuli toivottuna ja odotettuna vieraana puoliltapäivin .  Äsken jo lähti ajelemaan äiti-Pyrtsiä tapaamaan.
Me olemme elävä esimerkki siitä että ikä ei merkitse mittään kun sielun kellot soitteloo jot: Tiluliiii !
Hää on nuorimpii voorumilaisii,mie vissii vanhin joka kirjottelloo säännöllisest.

Puhuttiin suut makiaks, naurettiin ja vietettii rattoisa iltapäivä. Kasvoista kasvoihin. Ei tule väärinkäsityksiä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 17.08.12 - klo:22:26 »
Joillakin on tapana juhlistaa kesäloman alkua ns.vetämällä perseet....tämä tyttöpä aikookin vetää perseidit!  :023: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ursa%20Ensi%20y%C3%B6n%C3%A4%20n%C3%A4kyy%20runsaasti%20t%C3%A4hdenlentoja/1135268485269?ref=fb-share

Sopiva tuijottelupaikkakin on jo katottuna....toivottavasti on täälä tarpeeksi pimiää...

Kiitos tästä, jos ei tule unta pollaan painutaan pihalle - tuossa on vähän valoisuuksia, mutta arvioisin kirkkaimmat näkyviksi kyllä. Se paha, että tulevat aamuyöstä.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 22.08.12 - klo:19:37 »
Ei tänään vaan oikeastaan eilen ostimme robotti-imurin. Kone toimii yllättävän hyvin. Ei se ole läheskään yhtä tehokas kuin 1600W imuri, mutta sen voi laittaa imuroimaan, vaikka joka päivä niin kyllä pysyy paikat puhtaana. Vaimo on todella innostunut siihen. Sillä aikaa kun kone tekee hommat automaattisesti, voi itse kaikkea muuta vaikka pyyhkiä pölyjä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi