Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa  (Luettu 51151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #105 : 02.04.13 - klo:21:45 »
Olen ollut politiikassa mukana pitkään.

Oletko/oletko ollut puolueesi konsulttina? Joskus vuosia sitten sain sellaisen kuvan, että olisit.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #106 : 02.04.13 - klo:21:48 »
Äänestin tänään postiäänestyksenä puoluekokousedustajien vaaleissa. Täältä valitaan viisi kesäkuun T-reen kokoukseen ja ehdolla oli yhdeksän.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #107 : 03.04.13 - klo:07:20 »
Oletko/oletko ollut puolueesi konsulttina? Joskus vuosia sitten sain sellaisen kuvan, että olisit.

Olen minä konsulttinakin ollut, mutta valmensin yritysjohtajia. Sittemmin olen valmentanut myös poliitikoiksi pyrkiviä. Puolueen ohjelmatoimintaan olen osallistunut aikanani.

Puolueessa olen ollut mukana nuorisojärjestöjen että keskustoimiston tehtävissä, ministerillä erityisavustajana, viestintätehtävissä ja järjestöorganisaattorina.

Välillä olen käynyt piipahtamassa nettibisneksessä ja kunnan hankkeissa.

Acta, non verba.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #108 : 03.04.13 - klo:07:52 »
Olen minä konsulttinakin ollut, mutta valmensin yritysjohtajia. Sittemmin olen valmentanut myös poliitikoiksi pyrkiviä. Puolueen ohjelmatoimintaan olen osallistunut aikanani.

Puolueessa olen ollut mukana nuorisojärjestöjen että keskustoimiston tehtävissä, ministerillä erityisavustajana, viestintätehtävissä ja järjestöorganisaattorina.

Välillä olen käynyt piipahtamassa nettibisneksessä ja kunnan hankkeissa.

Siinähän sitä onkin toimeliaisuutta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 03.04.13 - klo:08:10 »
Äänestin tänään postiäänestyksenä puoluekokousedustajien vaaleissa. Täältä valitaan viisi kesäkuun T-reen kokoukseen ja ehdolla oli yhdeksän.

Onhan se yhteiskunnallista osallistumista sekin  kun äänestin postiäänestyksessä Osuusliike Hämeenmaan edustajisto- vaaleissa. Oli tuttu hyvä ehdokas tarjolla. Olimme kaup. tarkastuslautakunnassa neljä vuotta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 03.04.13 - klo:08:26 »
Harjoittelen tässä vähän vappua varten  ;)

www.youtube.com/watch?v=-mWtwoWB3XI

Täällä kaksikielisessä kylässä on syytä hioa Kansainvälisestä  kuntoon myös ruotsinkielinen versio.

Mikäli vappuyönä on kirkastettu kurkkua ikämiesporukassa, on varmaan muisteltu nostalgisesti myös suurta itäistä naapurimaata.

Det ska gästas på fjärden!

Mt
P. S. Sanastollista apua tarjoaa mainio monikielinen ruotsin verkkosanakirja Lexin.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 03.04.13 - klo:08:33 »
Onhan se yhteiskunnallista osallistumista sekin  kun äänestin postiäänestyksessä Osuusliike Hämeenmaan edustajisto- vaaleissa. Oli tuttu hyvä ehdokas tarjolla. Olimme kaup. tarkastuslautakunnassa neljä vuotta.

Minä kyttään sitä, että tapaan torilla tai muualla kaupungilla jonkin kansanedustajan tai parhaassa tapauksessa ministerin. Puoluesihteerikin kelpaisi, mutta niitä en tunne naamasta. Vien hänen aikaansa viisi minuuttia. Sen jälkeen hän pyytää minulta asiasta vähän lisätietoa. Näytän puhelimesta, että kävisikö tällainen paperi. Joo, toi on hyvä!

Viestini menee varmasti paremmin perille muutaman minuutin puheena kuin ilman valmisteluja lähetettynä pdf-muistiona.

Mt

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 03.04.13 - klo:09:34 »
Kävin uteliaisuuttani lävitse Suomen puolustusministerien genealogian, jatkumon vai mikä se sana nyt on ja havaitsin, että vasemmistosta on ollut ministeri 70-luvun alussa, Sulo Hostila. Varmaankin sodan veteraani. Onkohan vasemmistolaiselle poliittinen itsemurha ryhtyä tälläiseen palvelutehtävään?

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #113 : 03.04.13 - klo:11:02 »
Kävin uteliaisuuttani lävitse Suomen puolustusministerien genealogian, jatkumon vai mikä se sana nyt on ja havaitsin, että vasemmistosta on ollut ministeri 70-luvun alussa, Sulo Hostila. Varmaankin sodan veteraani. Onkohan vasemmistolaiselle poliittinen itsemurha ryhtyä tälläiseen palvelutehtävään?

Miksi olisi? Valtaosa vasemmistolaisista miehistä käy armeijan, vasemmiston naiset ja miehet ovat pääosin erittäin isänmaallisiä. En näe mitään estettä sille, että demari tai vasemmistoliittolainen olisi puolustusministeri. Sen PerSua en puolustusministeriksi laittaisi ellei se olisi ed. Jussi Niinistö.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 03.04.13 - klo:11:17 »

Meitä (nyt) änkyräoikeistolaisia elähdyttää tietoisuus, että vasemmistolaisuus on sama kuin kommunismi. Niputtaminen takaa selvän viholliskuvan purkautua.

🇫🇮

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #115 : 03.04.13 - klo:13:03 »
   Meitä (nyt) änkyräoikeistolaisia elähdyttää tietoisuus, että vasemmistolaisuus on sama kuin kommunismi. Niputtaminen takaa selvän viholliskuvan purkautua.

Kommunisteja on Suomessa vähän, kun Nallekin osti itselleen kartanon. Kommunismia yrittää tuputtaa herra Hakasen johtama lilliputtimainen SKP. Ei yhtään kansanedustajaa, eikä vissiin valtuutettuakaan.
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 03.04.13 - klo:13:20 »

Komunistisissa maissa mitä kovempi kommari sen enemmän rahaa ja valtaa.
Kommunismi on mennyt pilalle juuri noiden ahneiden takia.

Pitäisi puhua työväen aatteesta ja vasemmistosta, niin ollaan oikeilla jäljillä ja asia näkee järkevämpänä ja kannatettavana.
Vasemmistoliittokin on aika hyvä, mutta jos ajattelee historiaa kuinka riitaista porukkaa keskenään vasemmistolaiset on olleet, niin minusta toi työväenaate on hyvä ilmaisu.

Tyäväen aate joka on työläisen ja köyhän puolta ja vastaan riistäjiä.
Sellainen aate on ihan hyvä.
Pienen ihmisen puolella olemista.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 03.04.13 - klo:14:12 »
En minä tätä asiaa viholliskuvan vuoksi ole tutkinut, suomalaisiahan me olemme. Vaan vastuuauliuden vuoksi. Minkä vuoksi vasemmistolaisesti ajatteleva ei halua olla puolustusministeri? Senkö vuoksi, että säilyttää suunsoiton mahdollisuuden armeijan rahoista. Kyllä minusta vasemmistolainen kansanedustaja ei "uskalla" ryhtyä puolministeriksi. Omien vastaus tulisi seuraavissa vaalaissa, olisit jo valmiiksi pudonnut.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 03.04.13 - klo:14:33 »
Onko täällä Suomessa kommunisteja??... Luin joskus tenttiin Karl Marxia - ei siihen aikaakaan ollut 1980-luvulla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #119 : 03.04.13 - klo:15:59 »
Onko täällä Suomessa kommunisteja??... Luin joskus tenttiin Karl Marxia - ei siihen aikaakaan ollut 1980-luvulla.

Sanottaisiinko, että kommunistit ovat pikantti, mutta näkymätön lisuke puoluekartassa. Kovat puheet, ei kannatusta. Viimeistä taistoa ei sitten tullut.
Acta, non verba.