Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa ja yhteiskuntaa  (Luettu 51232 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Töölöläinen

• Vieras
Vs: Politiikkaa ja yhteiskuntaa
« Vastaus #60 : 05.03.13 - klo:12:16 »
Olen antipietisti, antifunkku ja antikarsmaatikko, mutta saksan ystävä olen. Minä olen jo ruvennut miettimään kansalaisuuden vaihdosta. Mielestäni kristinusko on syntynyt saksanmaalla.
Saksanmaa....Eikös se ole nyt jo aivan liikaakin saanut tilaa meidän suomalaisten ihmisten sielun elämässä.
MB, BMW, Öpel, bundesliiga,olut, makkara ja jopa EU  :icon_wink:
Niin että pitäisikö sitä nyt vielä vaihtaa kansalaisuuskin vai onko se jo vaihtunut "kabineteissa".  :icon_wink:

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 05.03.13 - klo:12:19 »
Öpel on turkkilainen automerkki.
wilhelmi niskasen jäljillä

Töölöläinen

• Vieras
« Vastaus #62 : 05.03.13 - klo:12:27 »
Öpel on turkkilainen automerkki.
Anteeksi... Opel.  :icon_wink:

ps. Saksassa taitaa olla noin 3milj. turkkilaista jopa bundesliigassa, joten ei se ole ihme että minulla menee Ö ja O sekaisin. :icon_wink:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 05.03.13 - klo:19:11 »
Olen antipietisti, antifunkku ja antikarsmaatikko, mutta saksan ystävä olen. Minä olen jo ruvennut miettimään kansalaisuuden vaihdosta. Mielestäni kristinusko on syntynyt saksanmaalla.
Minulla on edessäni pöydällä pienoisliput: Suomi, Israel ja Saksa. Eräs kävijä totesi, että tuossa triossa jokin mättää. Aikani selitettyäni hän lähinnä kyllästyi, ei Israelin vuoksi, vaan Saksan vuoksi. Mutta olimme aseveljiä. Pilkatut takuumiehet olivat pelastamassa Suomea.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 05.03.13 - klo:21:56 »
Vai ei löydy miehiä muualta kuin Pohjanmaalta jotka ovat saaneet yliannostuksen testosteronia ja kyvyttömyyden vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.
Olen tässä asiassa hieman erimieltä.  :icon_wink:

Päivitetään:

"Aikoinaan äärioikeistolaisista kytkennöistään tunnetun körttiläisyyden piirissä toimiva ns. körttifoorumi-verkosto suunnittelee kokoontumista heinäkuussa Haapajärvellä. Tapahtumaan odotetaan mm. useita rotevia henkilöitä Lapualta, jossa kamppailuharrastukset, kuten paini, ovat yleisiä, ja stadista Tölikan lättähattuja ja Sörkan sakilaisia. Miten poliisi on valmistautunut tilaisuuteen?
- Tilanne on hallinnassa. Nettipoliisi tarkkailee ryhmää, kenttäyksikkö on tilannut mustia sarkapukuja ja poliisien kuoro harjoittelee veisaamaan Siionin virsiä körttipastilli suussa."

Mt

myyrä

• Vieras
« Vastaus #65 : 12.03.13 - klo:12:03 »
Nyt asiaan  :icon_wink: kyllä Reijo Frank laulaa hienosti  :109:

www.youtube.com/watch?v=aT0gwz1L8FY

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa

myyrä

• Vieras

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 12.03.13 - klo:21:21 »
Nyt asiaan  :icon_wink: kyllä Reijo Frank laulaa hienosti  :109:

www.youtube.com/watch?v=aT0gwz1L8FY

Laulun sanat on kirjoittanut Emil Elo, toimittaja ja kansanvaltuuskunnan jäsen, joka Muurmannin legioona -episodin jälkeen siirtyi loppuelämäkseen Englantiin.

Elon runosta en tähän hätään löytänyt taustatietoja. Niitä löytynee todennäköisesti Raoul Palmgrenin kaksiosaisesta teoksesta Joukkosydän - työläiskirjallisuuden tutkimuksen klassikoita, saatavana kirjastoista. Oma kappaleeni on maalla navetan kesähuoneessa, joten en pääse sitä nyt tutkimaan. Teksti tuo mieleen vanhan virsikirjan, ja eiköhän näitä tuon ajan laulutekstejä kirjoitettu vähän samantapaisia käyttötarkoituksia varten, ei vain esitettäväksi, vaan yhdessä laulettavaksi, etten sanoisi veisattavaksi.

Mt

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #69 : 12.03.13 - klo:21:58 »
Laulun sanat on kirjoittanut Emil Elo, toimittaja ja kansanvaltuuskunnan jäsen, joka Muurmannin legioona -episodin jälkeen siirtyi loppuelämäkseen Englantiin.

Elon runosta en tähän hätään löytänyt taustatietoja. Niitä löytynee todennäköisesti Raoul Palmgrenin kaksiosaisesta teoksesta Joukkosydän - työläiskirjallisuuden tutkimuksen klassikoita, saatavana kirjastoista. Oma kappaleeni on maalla navetan kesähuoneessa, joten en pääse sitä nyt tutkimaan. Teksti tuo mieleen vanhan virsikirjan, ja eiköhän näitä tuon ajan laulutekstejä kirjoitettu vähän samantapaisia käyttötarkoituksia varten, ei vain esitettäväksi, vaan yhdessä laulettavaksi, etten sanoisi veisattavaksi.

Mt

Minulle tuli Emil Elosta mieleen paitakauppias Emil Elo, joka ennen ja vähän vielä jälkeenkin sodan ajoi kilpaa Eläintarhan ajoissa ja muissakin. Koko homman sotki nuori toimittaja Eml Elo Turiusta (25v) Hänkalia nuo yleiset nimet.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #70 : 12.03.13 - klo:22:07 »

Mt

Yritin etsiä tietoja Emil Elosta ja tuosta laulusta, mutta ei mitään uutta löytynyt. Elo syntyi Rautalammilla ja sisällissodan jälkeen pakeni Neuvostoliittoon ja sitten monien vaiheiden jälkeen Englantiin jossa kuoli tammikuussa 1953. Muurmannin legioonasta oli artikkeli viimeisessä KU:n Viikkolehdessä. Lähinnä kiinnostaa, minä vuonna hän kirjoitti sanat Veljiksi kaikki-lauluun?

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 13.03.13 - klo:08:22 »
Ahistaa!
Niin paljon on asioita joista pitäis ottaa selvää,
ettei maailma menis vinoon

(luennon pitää yhteiskuntatieteiden tohtori, professori Jari Heinonen, perehtynyt sosiaali- ja terveysalaan)
http://www.youtube.com/watch?v=Lnvpq6S9378&feature=player_embedded

meilläkin täällä etelä-karjalassa on mediassakin kehuttu EKSOTEA, mutta tietäisittepä vaan miten
ruohonjuuritasolla asiat sujuu - ja toimitusjohtaja halajaa vielä "terveysturismia"
eli peruspalveluista on tehty raakaa bisnestä ja turva on viety,
mutta silti sitä kaupataan naapurituristeille - se on politiikkaa ja päätösvalintoja,
joita tehdään tavoitteena...kenen hyöty? Kääk!

epätoivoinen olo, kun on niin vähän mitä voi tehdä

Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 13.03.13 - klo:09:04 »
Minnuu ei ihan ahista, mut ihmetyttää.

Soitin lääkäriasemalle ajokortin uusimisasioissa. Olisin tilannut vain ajan, mutta sain luennon miten SOTE-laki on muuttunut tämän vuoden helmikuun alusta iäkkäiden ajokortin uudistusasiassa.
Täytin jo poliisilaitokselta tulleen kyselylomakkeet, ruksasin onko vai eikö sairautta tai vikaa. Kirjasin käyttämäni lääkkeet.

Toimistohenkilö kertoi että pitää hankkia epikriisit(?) ennen lääkärille tuloa, varata aika joka on nyt 40 min. Tarkempi syyni kuin nuoremmilla uusijoilla.
Sitten he kyllä lähettävät paperit ja lausunnot poliisille, mutta itse pitää käydä uudet valokuvat viemässä.

Ihmettelinkin kun maaliskuussa tulee paperit ko asiasta ja 70 täytän heinäkuussa. Pientä arkarta eläkeläiselle muutamiksi päiviksi.

Tulevat vanhukset, ottakaa huomioonne, etenkin jos olette sairastelevia. :eusa_shhh:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #73 : 13.03.13 - klo:10:02 »
Minnuu ei ihan ahista, mut ihmetyttää.

Soitin lääkäriasemalle ajokortin uusimisasioissa. Olisin tilannut vain ajan, mutta sain luennon miten SOTE-laki on muuttunut tämän vuoden helmikuun alusta iäkkäiden ajokortin uudistusasiassa.
Täytin jo poliisilaitokselta tulleen kyselylomakkeet, ruksasin onko vai eikö sairautta tai vikaa. Kirjasin käyttämäni lääkkeet.

Toimistohenkilö kertoi että pitää hankkia epikriisit(?) ennen lääkärille tuloa, varata aika joka on nyt 40 min. Tarkempi syyni kuin nuoremmilla uusijoilla.
Sitten he kyllä lähettävät paperit ja lausunnot poliisille, mutta itse pitää käydä uudet valokuvat viemässä.

Ihmettelinkin kun maaliskuussa tulee paperit ko asiasta ja 70 täytän heinäkuussa. Pientä arkarta eläkeläiselle muutamiksi päiviksi.

Tulevat vanhukset, ottakaa huomioonne, etenkin jos olette sairastelevia. :eusa_shhh:

Minun 92-vuotias eno vei pari vuotta sitten kortin suosiolla poliisille - periaatteessa yksijalkainen mies (toinen jalka puujalka). Minusta ihan oikein tehty. Vaimonsa kyllä vielä ajaa ja hän täytti nyt 85.

Mutta tädin mies, joka täyttää kohta 86, ei suostu luopumaan ajamisesta. Hän ei näe juuri mitään eikä käytä laseja eikä taida edes omistaa niitä, toinen korva on kuuro (ei suostu käyttämään kuulolaitetta) ja muitakin vaivoja on runsaasti. Hänen korttinsa on voimassa vielä tämän vuoden, mutta ensi vuonna sitten olisi taas uusinta. Kysyin häneltä viime vuonna, että mitenkä sait kortin ja hän vastasi vähän vältellen, että "kun on tuo tuttu lääkäri"...  :003: Varmaan maksanut, että sai jatkaa ajamista. Rahasta heillä ei ole kyllä puutetta.

Olen ollut miehen kyydissä ja voin sanoa, että kyllä on pelottanut. Moottoritielläkin ajaa keskellä kaistoja ja seuraa yleensä edelläajavaa autoa, kun ei näe, mitä oman auton nopeusmittari näyttää. Pitemmille matkoille he kyllä pyytävät meikäläisen kuskiksi.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 13.03.13 - klo:10:12 »
ei tarvi myyränkään lähteä hakemaan mihinkään kalliovuorille extreme-kokemuksia
hyppää vain tädin miehen kyytiin  :003:
Herra armahda.