Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlat Oulussa 8.-10.7.2011  (Luettu 21780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Herättäjäjuhlat Oulussa 8.-10.7.2011
« Vastaus #30 : 11.07.11 - klo:10:39 »
Uusi näkökulma se oli. Että siis kotiuskollista on tähän saakka halveerattu tuhlaajapojan kustannuksella. Mutta jossakin tarinan painopiste on oltava. Vai onko se tulkitsijoiden valinta? Armoa korostetaan. Isän olisiko pitänyt ensin läksyttää, vasta sitten armahtaa. Perinteinen painotus on joka tapauksessa ollut toimiva. Sillä on ollut kysyntää.
Mitäpä pelastuneista. Kadonneet mutta jälleen löytyneet ovat tarinan arvoiset.

Viisveisaaja! Pyryharakka tietää, etten ole Tuusulasta, vaan naapurikaupungista. Varmaan tarkoitit satmania, kun kerroit herrasta Tuusulasta, joka on fiksu kuin minä. Ymmärrän tietojesi väljyyden johtuvan kansainvälisyydestäsi. Ei pieni Suomi ole kuin pieru Saharassa maailman kansojen joukossa.

Tarkennen vielä että Kerava on Tuusulan pitäjän entinen asemakylä, josta oli lyhin matka kirkolle. Toinen itsenäistynyt asemakylä on Järvenpää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 11.07.11 - klo:10:42 »
Osa puheenjohtaja Jukka Hautalan puheestä vuosikokouksessa löytyy http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=209&id=18527
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 11.07.11 - klo:11:04 »
Mielekkäät juhlat kaikkinensa, kiitos!
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #33 : 11.07.11 - klo:14:09 »
Tiitiäinen ja Pyryharakkakin päätyi yöllä kotikuusen juurelle. Laitettiin jo bussissa nimet listaan, että jos Jumala suo, niin ens kesänä juhlat on taas ohjelmassa.

Foorumilaisten tapaaminen oli oikein mukava, vaikkakin sade sotki kuviot niin, että poppoo hajautui...myö oltii körttipastillivarastossa kuin sillit nelikossa, pastillit suussa.. :) Ittiäniki jäi harmittamaan, ettei ehtiny esim. Tosikkokon eikä Viisveisaajan kanssa haastaa. Äiskä tuolta huikkaa, että Viisveisaajalle tiedoksi, että syy miksi hän harppas taaemmaksi kuullessaan, kuka on Viisveisaaja oli se, että hän muisti sinut ihan eri näköiseksi siitä kuvastasi joka joskus on foorumilla ollut... :D Taustalla siis ei ollut mitään sen vakavampaa... :)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #34 : 11.07.11 - klo:18:51 »
Olen usein ajatellut Jeesuksen rukousta:   "Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. ..." Joh 17:21

Ajattelen sitä silloin, kun vanhoillislestadiolaisilla on oma kirkkopyhä ja minä menen kirkkoon ihan pokkana ja ajattelen, että olemme yhtä. Nyt kuulin eräältä tuttavalta, että hän oli nähnyt Herättäjäjuhlilla yhden vanhoillislestadiolaisen. Olen tavattoman onnellinen, että tämmöistäkin yhteyttä löytyy. Näinhän sen pitäisikin olla.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 11.07.11 - klo:20:04 »
Olipa mukava tavata teitä foorumilaiset. Kiitos! Kiitos, siitä, että tulitte!

Harmittamaan jäi, että sade hajotti porukan ja jäi jututtamatta Tosikkoko. En ehtinyt muuta kuin kättä paiskata. Niin ja jäi minulle sinusta muutava kuva.

Suuresti jäi harmittamaan myös, etten kerinnyt haastella Viisveisaajan kanssa. Olin ihan odottanut tapaamista. Minulla oli omanlainen mielikuva siitä, miltä Viisveisaaja näyttää. Sitten kun käteltiin, minun aivoni sanoivat raks raks...Sitten hämmästyin, otin askeleen taakse ja katsoin ihan kunnolla. Ai, tämä on Viisveisaaja.
Minua olisi kiinnostanut kysellä jotain Tanskan vaiheistasi.

Samoin jäi jututtamatta Vaivainen mato. Enkä kyllä paljon ehtinyt jutella heidänkään kanssaan, joita jo aiemmin olen tavannut. Mutta seuraavilla kerroilla toivon mukaan. Annetaan toivon kantaa.

Sannelin sekä Miehen valaan vatsasta puheet olivat hyviä molemmat. Juhlat antoisat kaiken kaikkiaan.

Välillä mietin, kuinkahan monta Toivo-nimistä miestä on ollut talkoissa kantamassa kaikenlaista tavaraa juhlilla. : )
Pyryharakka

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 11.07.11 - klo:22:06 »
No niin nyt on varattu majoitus ensi kesän juhlille Isoonkyröön. Seinäjoelle ei kannata mennä kun siellä on tangomarkkinat samaan aikaan eli Vaasan suunta on ainoa vaihtoehto.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #37 : 11.07.11 - klo:22:13 »
Seppos ei jätä Herättäjäjuhlien majoitusta sattuman varaan.    :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 12.07.11 - klo:07:37 »
Minul tulee mieleeni, että sen kotona kiltisti pysyneen mielestä isä oli häntä kohtaan ihan kohtuuton,  juuri siinä että armahti kyselemättä,

ihmiset eivät hyväksy eivätkä ehkä oikein tajuakaan armoa - tarkoitan ettei kukaan meistä -  joka saadaan ilmaiseksi, eikähän sitä kumpikaan pojista liioin osannu odottaa. Mutta lohduttihan se Isä sitä kelpo poikaakin Kaikki mikä on minun, on myös sinun...   olis takuulla saanut ottaa jonkin lampaanraaskun bilettääkseen ihan kun vain olis uskaltanu... olis vain maininnut että tulee kavereita kylään, ei kai sulla ole mitään vastaan...  kotiuskollinen hyvä ja jumalinen saattaa olla liiankin arkatuntoinen, ja sikäli on ihan selvää että tyrmistyy. Ja tuo "olen raatanut hyväksesi" -- niinkö ihminen kokee sen,  että saa olla isänsä kodissa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 12.07.11 - klo:08:49 »
Kotiin jäänyt poikakin nimettiin tuhlaajapojaksi. Hän ei tuhlannut Isän varoja, vaan mahdollisuuden Isän rakkauteen. Tämä ajatus herätti.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 12.07.11 - klo:12:41 »
Sadetta tuli, sadetta meni. Virva tuli, Virva meni.

Juhlien pitäminen taivasalla pitää meidät kosketuksissa Jumalan luontoon, Hänen salattuun Tahtoonsa. Toki merimiehen on soudettava edesauttaakseen pelastumista.
Kiitos juhlista!
Ensi kesänä Salossa, jos Jumala suo.
Kritiikki on arvokasta. Arvokkaampaa on optimismi.
Näillä eväillä huomiseen, rakkaat ystävät:

Vain armo rauhoittaa
sydäntä uskovaa.
Näin jäljessäsi lähden
rakkautesi tähden
kärsimään vaivaa tiellä,
kuljethan itse siellä.

SV 60:6

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 12.07.11 - klo:18:50 »
Vihdoin kotona!  Olin matkalla Matin ehdoilla. Välillä mentiin yhtä jalkaa, välillä annoin liekaa. Ja kuinkas kävikään! Mie olin niiden "uudestaan kastettujen " märimmästä päästä ja lähin puol seitsemän maissa sieltä Jussin karkkivarastolta. Matti sanoi että männee syömään. Vaan tultuaan kertoikin istuneensa iltaseurat.

Ostin kirjoja Aholansaaren pöyvästä ja sain kaupanpiällisiä kangaskassin jossa on Paavon siluetti.

Viisveisaajaa halasi ehkä mamikin, mutta myös mie. Mie oon Basso-vainaalle mami, mutta voorumilla Riitta-mummi. Ethän pelkäjä minnuu ennää?

Hölkänen muuttaa työn perässä miun synnyinpitäjään. Se jotenkin sykähdytti.

Sadetta, ja juttelumme jäivät kutkuttamaan.  Kiitos satman kun sain purkaa lastia.

Porukka on piristynyt Juhulilla!      :054:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 12.07.11 - klo:19:32 »
Seppos ei jätä Herättäjäjuhlien majoitusta sattuman varaan.    :003:

Tuon on kokemus opettanut. Laihialla on Kantri niminen pikkuhotelli. Siellä oli vielä pari huonetta vapaana. Se on lähin hotelli. Laadusta en osaa sanoa, mutta meille onj nyt siellä huone. http://www.kantri.fi/
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 12.07.11 - klo:19:51 »
Sadetta tuli, sadetta meni. Virva tuli, Virva meni.

Juhlien pitäminen taivasalla pitää meidät kosketuksissa Jumalan luontoon, Hänen salattuun Tahtoonsa. Toki merimiehen on soudettava edesauttaakseen pelastumista.

Ihminen päättää, Jumala säätää.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi