Kirjoittaja Aihe: Herättäjäjuhlat Oulussa 8.-10.7.2011  (Luettu 26302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Herättäjäjuhlat Oulussa 8.-10.7.2011
« Vastaus #15 : 09.07.11 - klo:18:30 »
Meitä olu tappamisessa paljon, mutta pikkumummo ei löytänyt paikalle. Tapaamisessa kissa nostettiin pöydälle ja vettä tuli taivaan täydeltä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 10.07.11 - klo:11:52 »
Körttifoorumin tapaamiseen osallistui ennätykselliset 22 foorumilaasta. :109: Pikkumummon, myyrän, Pirskan ym. perähän kaipaaltihin. Oli mukavaa taas nähärä porukkaa silimikkäin. Osallistujien kesken arvottavan töherrykseni  sai omakseen Hölkänen. :eusa_clap: Kalistaja toimi virallisena arpojana. Leenan uusi ja hiano körttipuku sai kasteensa seurapenkillä :003:.
Mun kohoralla juhulat jatkuu rarion ääres Lapualla.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #17 : 10.07.11 - klo:15:36 »

Pääsin tyttäreni A:n kanssa lähes koko lauantaiksi Oulun Herättäjäjuhlille. Kiitos tuosta kuuluu yhdelle kookkaalle kissiveistäjälle! :kahvi: :icon_wink: :001:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #18 : 10.07.11 - klo:18:54 »
Hyvät olivat juhlat, kiitokset kaikille vaivannäkijöille. Paljon tuli sukulaisia ja tuttuja vastaan ja tunnelma oli lämmin niinkuin aina Herättäjäjuhlilla. Sää oli vaihteleva, mutta onneksi salama ei iskenyt seura-alueelle.

Tänään jännitin etukäteen Sannelin puolesta hänen puhettaan. Tuntui aivan, kuin oma tyttö olisi ollut kysymyksessä. Tuntui niin hyvältä, kun oma jälkikasvuni oli yhtä lukuunottamatta paikalla kuuntelemassa puhetta. Olin pelännyt, että liikutun kyyneliin Herraa hyvää kiittäkää -virren kohdalla niin, että en pysty veisaamaan. Sen pystyin veisaamaan, mutta virsi ennen Sannelin puhetta jäi minulta veisaamatta. Kiitokset Sannelille, hyvin meni! 

Valitettavasti minulla jäi kuulematta 'Mies valaan vatsasta' -nimimerkin puhe. Aion kyllä kuunnella sen jälkikäteen jostain äänitteeltä.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mettiintynyt

• Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
« Vastaus #19 : 10.07.11 - klo:19:15 »
Puheiden tekstit voi lukea osoitteessa: http://www.oulunherattajajuhlat.fi/puheet/

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 10.07.11 - klo:21:02 »

Pääsin tyttäreni A:n kanssa lähes koko lauantaiksi Oulun Herättäjäjuhlille. Kiitos tuosta kuuluu yhdelle kookkaalle kissiveistäjälle! :kahvi: :icon_wink: :001:

Kisunveistäjä Mauno oli ihan tosi symppis tyyppi.
Varmaan paras mitä on nuorisotyöhön,., niin ainakin ymmärisin, että hän siinäkin on mukana Lapualla.

Tosikokko ja oliko Holkonen vai kuka se toinen tyyppi  ( matskun ope ) Oli juttuseuraana ja fiksua porukkaa ku mikä.
Hyvä että körttiseuroissa tulee pieneksi, niin viisaita ja koulutettua porukkaa oli taas paikalla, että tulin ainaki itte pieneksi.

Meinas tulla itku silmään, ku mami halasi,. Sit herra Tuusulasta moikkasi ja hänkin fiksu ku mikä, mut ei muuta ku moikattiin,, ois ollu kiva jutskaa Keskustan politiikasta hänen kaa ja muusta, mut pahuksen sade tuli ennen ku ehin.

Tiitisen, tai tiaisen, vai mikä sen iloisen tytön kanssa ois ollu kans mukava vaihtaa enempi sanoja, mut ohi meni sekin. Iloisen tuntuinen nuorukainen.

Myyrä ei ollut paikalla, vaikka kaipasin, mut Juhani oli ja hänen kanssaan juttu luista, kun Osku kyseli foorumin virttä ja totesin, et se satku ois kait kuvaavin,," oon tässä, en oikein tiedä missä" ja sit Juhani pisti piipuksi ja juteltiin, et armon varassa tässä porskutellaan, ja sellasta muuta puuta heinää. Mukava filosofi hänkin, mut en tietty tajunnu ku puolet mitä jutteli,.

Sanneli kävi pikkusen hermoille, mut en nostanu showta, vaik lähellä oli,.

Olihan kiva nähä tutut, Sadetta ja Leena ja muut. Ihan monta oli paikalla.

Kalistajakin on ihan hjuumorimiehiä, kun paremmin tutustuu.

Pitteepi alkaa enempi kirjuutteleen täällä, ku ihan symppis jengiä täällä.
Pahuksen Mjyyrä tulis kolostaan ja mukaan foorumi tapaamisiin. Olihan siellä vaivanenmieskin kaikkine vaivoineen..

Pikkumuumo kans ja jokunen muu ois ollu kiva nähä,. Liisakin, vaik hän vihaa mua.

Tiitin kanssa pitää alkaa lukeen sen juttuja,. harvinaisen iloisen tuntunen persoona,. Äitinsä otti askeleen taaksepäin, ku sanoin, et oon viiveisaaja? Miksköhän?

« Viimeksi muokattu: 10.07.11 - klo:21:10 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 10.07.11 - klo:21:37 »
 :icon_lol:Naurattaan pistää tämä kommenttiketju....on tässä foorumissa mukavia kirjoittajia......huumoriakin löytyy. :eusa_clap:   Pitänee niitä Körttijunan lippuja ruveta varaamaan 13.8. :icon_wink:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 10.07.11 - klo:21:40 »

Pooh! Mukava kiteytysraportti Viisveisaajalla körttifoorumistien perinteikkäästä ja mielekkäästä kasvoista kasvoihin -yhteishetkestä. Yhteen asiaan sanon kuitenkin näin: kissiveistäjä on Mörtti, ja aivan oikein, Lapualta hän. Mauno on purjehtija, kokenut nuorisoasiainhoitaja ja kaupunkipoliitikko, Lahdesta ( alkujaan Sievistä).

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #23 : 10.07.11 - klo:22:48 »
Eduskunnan toinen varapuhemies oli taas paikalla vakituisella paikallaan myymässä kenkiä Herättöjän hyväksi. Tämä vaan tiedoksi jos ette huomanneet. Kissa on kiltisti pöydän vieressä ja kiitos Mörtin ja hänen kehotus sanojen niin nostetaan tarvittaessa pöydälle. Meitä oli tosi mukavasti. Muutamia kaivattiin, mutta puhujina esiintyivät ainakin Sammeli, Mies valaan vatsasta, Anna Lontoosta. Kaikista en voi sanoa, kun en tiedä ketä kaikkia meillä on jäseninä.

Kun Juhlilla ei ole erikseen VIP-tiloja niin siinä oli eduskunnan varapuhemies polvillaan muiden joukossa numeroa tekemättä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 10.07.11 - klo:23:26 »
Tosikokko ja oliko Holkonen vai kuka se toinen tyyppi  ( matskun ope ) Oli juttuseuraana ja fiksua porukkaa ku mikä.
kiitos mutta viisveisaaja oli tainnut saada auringonpistoksen aamulla :)

Pitteepi alkaa enempi kirjuutteleen täällä, ku ihan symppis jengiä täällä.
oli mukava tavata viisveisaaja ja kaikki muut parin vuoden tauon jälkeen sekä uudet kasvot. Ja foorumilaisena pysyy ja foorumitapaamisiin voi tulla vaikkei ahkerasti kirjoittelisikaan. Toki enemmän saisi, jos enemmän jaksaisi.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 11.07.11 - klo:07:53 »
Kyllä oikeat ihmiset on parempia kuin virtuaaliset!
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 11.07.11 - klo:09:39 »
Oli muuten ihanaa nähdä teidät!  Ja Sanneli, puhuit hyvin ja viisaasti!  Tuntui aika ihmeellisesltä istua päättöseuroissa nyt ensi kertaa niin että oli kummallakin puolen joku täältä eli joku ystävä;  mt toisella ja Sadetta toisella puolella.   :109: 

Kuulin muuten että siinä tekstiviestivilinässä ihmiset ei olleet saaneet tekstareitaan läpi. Kämppis ihmetteli sitä ja me tämän Irman kanssa (uusi ystävyys) päiviteltiin että mikä on, puhelin rikki vai kun kukaan ei vastaa. Siellä oli varmaan tautinen ruuhka. Mutta nyt tarvitaan monta kuppia  :kahvi: :kahvi: :kahvi: jotta tavarat kipittävät pyykkikoriin ja hyllyille... miksei ne tottele... minä selitän ja selitän...  :seina:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 11.07.11 - klo:09:52 »
Hei!
Kiitos Oulun herättäjäjuhlista.
- Hyvältä tuntui kuulla puhetta taivaasta.
- Vähän mulle jäi vielä sumun peittoon, mitä näitten lähimmäisten kanssa tulisi tehdä (tuhlaajapoikavertauksen kotona pysytelleen veljen kanssa).

Tarkennuksena haluan todeta, että minä en ole kissiä saanut veistettyä, jos se on Mauno, niin joku toinen Mauno. Minulla on peukalo keskellä kämmentä. Kerran yritin lapsille vuolla puisden ketun - siitä tuli susi!

Mauno

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 11.07.11 - klo:10:23 »

- Vähän mulle jäi vielä sumun peittoon, mitä näitten lähimmäisten kanssa tulisi tehdä (tuhlaajapoikavertauksen kotona pysytelleen veljen kanssa).

Mauno

Uusi näkökulma se oli. Että siis kotiuskollista on tähän saakka halveerattu tuhlaajapojan kustannuksella. Mutta jossakin tarinan painopiste on oltava. Vai onko se tulkitsijoiden valinta? Armoa korostetaan. Isän olisiko pitänyt ensin läksyttää, vasta sitten armahtaa. Perinteinen painotus on joka tapauksessa ollut toimiva. Sillä on ollut kysyntää.
Mitäpä pelastuneista. Kadonneet mutta jälleen löytyneet ovat tarinan arvoiset.

Viisveisaaja! Pyryharakka tietää, etten ole Tuusulasta, vaan naapurikaupungista. Varmaan tarkoitit satmania, kun kerroit herrasta Tuusulasta, joka on fiksu kuin minä. Ymmärrän tietojesi väljyyden johtuvan kansainvälisyydestäsi. Ei pieni Suomi ole kuin pieru Saharassa maailman kansojen joukossa.

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 11.07.11 - klo:10:29 »
Kiitos, Sanneli! Puheesi oli koskettava. Puhetekniikkasi on selkeä. Lopetit kauniisti "Taivaasta maan yli tuulee"!
🇫🇮