Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään... 4  (Luettu 38717 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #90 : 03.07.11 - klo:10:34 »
Hukkareissu mansikoiden suhteen. Rastaat tai närhit olivat vieneet raakileetkin. Peruna ja kurpitsat voivat hyvin.

Minä  puolestani voin todella huonosti kun sisälämpö pysyi samana lähes läpi vuorokauden kuin ulkonakin, 30 asteen pintaan. Järvessäkään ei voinut alvariinsa liota kun iho alkoi olla kuiva kuin korppu ja kiristää ja pistellä. Veden lämpötila taisi olla yli 25 astetta.
Pitäisi olla ilmalämpöpumppu jolla jäähdyttää muuten ei kuumutta ei saa helpotettua.

Tulimme tänä aamuna kotiin, mutta kuumuus on hiipinyt tännekin kun ei ollut yöllä ikkunat auki.

Jännittää jo minkälaista ilmaa on luvassa ensi viikonlopuksi. Tällä iällä ja näillä vaivoilla ja pitkän matkan rasituksilla on merkityksensä. Onneksi autossa pelaa ilmastointi hyvin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #91 : 03.07.11 - klo:10:49 »
Mökkimatkasi varrella Vesivehmaan kohdalla tai aavistuksen ennen on lepopaikalla joka kesä pieni vanha amerikkalainen avolava pienen perävaunun kanssa. Ostamme siitä aina ohiajaessamme mansikoita ja nyt ostimme juhliin koko laatikon. Loistavia ihanan makeita marjoa. Maistuvat kuin rakastetun suudelma. Ajaessamme siitä mökille tai kotiin syöttää vaimoni niitä minulle ja tietysti itselleen.
Tyttö puhuu eestin voittoista suomea, mutta marjat ovat Vesivehmaalta
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 03.07.11 - klo:13:13 »
Älä Riitta sure, on luvattu viilenevää. Samaa täällä jo itekkin ikävöin. Eilen oli varjossa illalla seittemän jälkeen plus 30, Sadetta tarkisti.  Ja Leena saa kuin saakin körttipuvun. Karppaus on todella tehonnut, pelättiin välillä etten siihen mahdu erinäisistä omista sotkuista johtuen kun yritin ommella itse.  Ymmärtääkö joku niitä ohjeita?  Minä en.

Kymmenen senttiä lähti vyötäröltä reilussa viikossa. Kyllä olin ite haavi auki kun mittasin vyötäryksen aamulla!  Vaakani taitaa yhä asua sisaren autotallissa, joten kiloista en tiedä.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #93 : 03.07.11 - klo:22:03 »
Junalla Kouvolasta Helsinkiin. Poikaystävän vanhempien mökiltä.
Nyt sitten pitäis nukkua hyvin yö, että jaksaa.
Huomenna Niemikotisäätiö tekee kotikäynnin, kämppä pitää olla kunnossa.
Tosin alakerrassa on ravintola ja helteellä, kun ikkunat ovat auki metakka jatkuu pari tuntia yli puolen yön.
Mikäli ei nuku hyvin niin on entistä stressaantuneempi.
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 03.07.11 - klo:22:31 »
Junalla Kouvolasta Helsinkiin. Poikaystävän vanhempien mökiltä.
Nyt sitten pitäis nukkua hyvin yö, että jaksaa.
Huomenna Niemikotisäätiö tekee kotikäynnin, kämppä pitää olla kunnossa.
Tosin alakerrassa on ravintola ja helteellä, kun ikkunat ovat auki metakka jatkuu pari tuntia yli puolen yön.
Mikäli ei nuku hyvin niin on entistä stressaantuneempi.

Kello 05 viime yönä sanoin naapurin pojille, että mopo pois juonnelta ja olkaa hiljaa. Nukumme parvekkeen ovi auki
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 04.07.11 - klo:08:26 »
Eilisen ukkosmyrskyn jälkeen ei netti ole toiminut kuin nikotellen. Mukkula-Kilpiäinen oli raekuuron keskiössä. Tämän päivän lehdessä oli kuva kerätyistä golfpallon kokoisista rakeista.
Me emme sitä kokeneet sillä olimme erään ravintolan uumenissa, mutta ihmettelimme kotiutuessa katkenneita omenapuun, sireenin ja pajujen oksia.

Lämpötila on laskenut muutaman asteen mutta ilmankosteus on huoneissa yli 80 %.
Aina vain riittää valitettavaa. Toivottavasti mansikkakaupat onnistuvat.

Seppo, tiedän kyllä hyvin jo vuosien ajalta sen hauskan vanhan "mansikka-auton" Körrin suoralla. Jos mansikat on Vesivehmaalaisia saattavat olla
sitä samaa makoisaa sukua mitä minun maallani on Vesivehmaalta tyttären pihasta siirrettynä.

Rastaat, raakkules! Tynkkähän tyvehen veivät marjani.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 04.07.11 - klo:09:55 »
Eilisen ukkosmyrskyn jälkeen ei netti ole toiminut kuin nikotellen. Mukkula-Kilpiäinen oli raekuuron keskiössä. Tämän päivän lehdessä oli kuva kerätyistä golfpallon kokoisista rakeista.
Me emme sitä kokeneet sillä olimme erään ravintolan uumenissa, mutta ihmettelimme kotiutuessa katkenneita omenapuun, sireenin ja pajujen oksia.

Lämpötila on laskenut muutaman asteen mutta ilmankosteus on huoneissa yli 80 %.
Aina vain riittää valitettavaa. Toivottavasti mansikkakaupat onnistuvat.

Seppo, tiedän kyllä hyvin jo vuosien ajalta sen hauskan vanhan "mansikka-auton" Körrin suoralla. Jos mansikat on Vesivehmaalaisia saattavat olla
sitä samaa makoisaa sukua mitä minun maallani on Vesivehmaalta tyttären pihasta siirrettynä.

Rastaat, raakkules! Tynkkähän tyvehen veivät marjani.

En ihmettele, että mansikat tykkäävät niistä marjoista, sillä ne ovat todella makeita. Eiliset Australialaiset (vaimon serkku) sanoivat niiden olevan makemmat tähän mennessä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #97 : 04.07.11 - klo:12:43 »
En ihmettele, että mansikat tykkäävät niistä marjoista, sillä ne ovat todella makeita. Eiliset Australialaiset (vaimon serkku) sanoivat niiden olevan makemmat tähän mennessä.
"mansikat tykkäävät niistä marjoista"  :icon_biggrin:

PS: Ei millään pahalla, seppos.
« Viimeksi muokattu: 04.07.11 - klo:12:46 kirjoittanut Pirska »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #98 : 04.07.11 - klo:12:45 »
Tänään joko lopettelin juhannussiivousta tai sitten aloittelin joulusiivousta. Myöhässä tai aikaisessa, samapa sille, mutta nyt on keittiön ikkuna puhdas. 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 04.07.11 - klo:13:23 »
Hiljaista iloa ystävän ompelemasta körttipuvusta. Huomasin sen merkityksen suuremmaksi kuin se oli omassa mielessäni siihen saakka ollutkaan.
Kuin olisi tullut kotiin, kun se oli loppusovitusta varten päällä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #100 : 04.07.11 - klo:13:53 »
Ihan fyysisten kipujen kanssa tässä painitaan. Milloin polvi, milloin lonkka, ja välistä molemmat. Näitten takia peruin herättäjäjuhlamatkankin, vaikka hotelli oli jo maksettu. Saan rahat takaisin.

Aamulla otin tonnisen Panadolin, joka tällä kertaa auttoi ja jonka avulla pystyin hyvin kävelemään keskustaan asioille. Onneksi asun lähellä keskustaa. Tulin bussilla takaisin.

Välillä ei auta Panadol ja sitten täytyy ottaa Naprometin vaikka se alkaa väsyttämäänkin tautisesti. Resepti on myös Arcoxia nimiselle kipulääkkeelle, jota myös aion kokeilla. Jos tulee tilanne, ettei mikään muu enää auta niin minulla on lääke nimeltään Tramal. Jos sen ottaa, niin voi mennä suoraan pitkäkseen koska kohta on sikeässä unessa eikä taatusti koske mihinkään. Lääke luokitellaan huumeeksi ja sitä apteekista hakiessa resepti otetaan apteekkiin ettei se päätyisi vääriin käsiin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 04.07.11 - klo:15:23 »
Minun ei onneksi ole tarvinnut paljon syödä särkylääkkeitä nyt kun olen oppinut rentouttamaan selän ja niskan. Kyllä kuitenkin tunnen joka päivä jonkinasteisia kipuja nivelissäni, vallankin "ilimojen iellä". Paras voide on Tiikeripalsami. Monia olen testannut ja se Felden ei ole sen kummempi kuin Voltaren mutta ei haise pahalta.
En muistanut koko Tiikeripalsamia mutta tyttärellä oli sitä. Hänellä on myös nämä sukuperintövaivat.
Olen saanut joskus ostaa Thai-ruokapaikasta tuota ihmelääkettä ja menen taas kysymään kunhan tämä lahjapurkki on sivelty.

Harmi ettet pääse Ouluun. Ole foorumia vahtimassa ja Körttiradiota kuuntelemassa.   :015: "uni paras lääke on..."

myyrä

• Vieras
« Vastaus #102 : 04.07.11 - klo:20:07 »
Kesälahden mansikat on hyviä nams. Nyt torilla 4€/l  :)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 04.07.11 - klo:21:57 »
Ikioma, ystävän ompelema körttipuku teki päivästä erityisen.   :045:

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #104 : 04.07.11 - klo:22:55 »
Täytyy käydä googlettamassa välillä vanhoja kavereita.
Ovatko he päässeet eteenpäin elämässä.
Vanha hörhö tvrstä on edennyt konsultiksi yms yms.
Se teologian maisteri klubitalolta on kai tehnyt hyvin moneen vaikutuksen, vaik on gay-mies..
Ei google tottele Pauli Löjäys tykkää Naisista hakua..
Elämä on kemiaa.