Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään... 4  (Luettu 38674 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #75 : 28.06.11 - klo:15:34 »
Eläkeläinen, luontaisesti laiskistuva, voi valita kauniina kesäpäivänä mattopyykin ja romaaninluvun välillä.
Valitsin molemmat. Pari kumipohjaista käytävänmattoa pestiin pihakivetyksen päällä kasteluletkun , kastelukannussa olevan pesunesteen ja pitkävartisen harjan avulla.
Ne kuivuvat hienosti tuulessa ja paahtavassa auringossa.

Lopettelin Pättikankaan trilogian viimeisen osan, Matti aloitti puolestaa Paulapolun. Toimin tarvittaessa tulkkina.
Minä aloitin Sirpa Kähkösen isoisän Tammisaaren vankilakokemuksista kertovan Kohtalona 1930-luvun Suomi.

Laitoin täytettyjä paprikanpuolikkaita uunissa ja kesäkurpitsaa pannulla.

Kyllä meidän eläkeläisten kelpaa. Jos toisaalta joskus on liian kiirettä.  :icon_biggrin:

Eikö se ollut semmoinen puhe, että mattojen pesuun ostetaan painepesuri, jota voi sitten käyttää myös auton pesussa.  :018:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 28.06.11 - klo:16:24 »
On saattanut olla niin, mutta ei Matti ole ostanut ja minä en voi yksin sitä tehdä. :018:

Nyt oli kyseessä vain kaksi välikön yksipuolista, kumipohjaista, h a l a v a l l a Hobby Hallista hankittua ja hyvin katuharjalla harjattavaa yksilöä. Ei niitä varten pesuria hankita! :002:
Yhdessä touhuttiin, ja nyt ne on jo kuivat ja kohta taas lattialla. Pelkkää rattoa tämmöinen matonpesu.

Meillä ei mäntysuovalla ja juuriharjalla pestäviä juur enää olekaan. Isot villamatot putsautuu talvella lumihangessa ja joskus pesulaan viedään.

Mä alan pian ajatteleenkin Pohjanmaaks, raakkules ! Se tarttuu ja on mukavan värikäs murre.   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 28.06.11 - klo:23:13 »
Tahdoin silmälasit joiden sangat ovat kuin vuodelta 91. No minä löysin silmälasit, oikeammin sangat, tasan vuosimallia -91. Aurinkolasit, joihin vain iskettiin linssit joiden läpi katselen maailmaa. .

Olenkohan nyt enempi pelottavan näköinen. Huh. Mutta hauskaa on. Vain värit on erit. Tukka värjäytyi itsekseen yhtäkkiä, pamahti vaaleasta tumman ruskeaksi. Odotan mitä keksii seraavana.
Se on aivan  :026:  Dosentin syytä. Juuri kun elin raskaimman ajan natsien kellarissa vaihtui hiusten väri parissa kuukaudessa. Kampaaja sanoi kun kinusin entistä takaisin ettei hän saa tumman ruskeasta tukasta vaaleaa sentään. Sellaista kyllä tapahtuu tämä kampaaja sanoi. Ja sangat... voisi olla vähän... vaisummat.  Pelkään että vastaantulijat säikkyvät jo että minä olen vaarallinen. Tai  :068: haamu kahden vuosikymmenen takaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #78 : 29.06.11 - klo:18:00 »
Työvalmennuksessa klubbarilla riittää siivottavaa ja toimisto-ja ravintolahommia.
Jalkapallotreenit keskiviikkoisin ja torstaisin kesän ajan.
Alan vetämään joogaa klubitalolla kerran viikossa.
Perjantaisin pidän kahviota klubbarilla matkakassan hyväksi. :kahvi:
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #79 : 29.06.11 - klo:19:55 »
Ikean lipaston kasaaminen vei 2,5h kahdelta amatööriltä, mutta nyt se on tehty ja sijaitsee mökillä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 29.06.11 - klo:20:04 »
 >:(  Ensimmäinen lomapäiväni kului kamppaillessa riivatun rakkineiden keralla. Ja piti ompelemani hyvin sievä pusero brodyyrikoristein.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 29.06.11 - klo:21:51 »
Oli taas kerrassaan mainiota polkea pyörällä töihin. Siinä saa ihastella kukkaloistoa tienvarsilla. Enää ei kuulu lintujen laulua niin paljon kuin kevämmällä. Nyt täytyy aamuisin nauttia tuoksuista.
Mesiangervo huumaava tuoksu, aamuinen metsä, väkevä nokkonen, alkava rypsin kukinta....

Tälläisinä helteisinä ja tyyninä päivinä joutuu polkemaan kovaa, että saisi edes vähän ajoviimaa helpottamaan hellettä. (Tähän haluaisin sinisen virnumaamhymiön, muttei ne nyt minun konettani tottele.)

Olin onnessani, kun sain poljettua ison jyrkän mäen ylös vanhalla mummopyörälläni. Se on varsinainen kuntopyörä. Siinä ei ole vaihteita. On vain kolme vaihetta. Minä joko poljen, jarrutan tai työnnän.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 01.07.11 - klo:07:28 »
On lähdettävä mökille noukkimaan mansikat ellei rastaat ole sitä jo tehneet. Loikoilen varjossa tai viileässä peräkamarissa. Huomena olis kirkonkylässä Sahtimarkkinat ja kylässä Kyläjuhla, mutta taidan liota järvessä ja katsoa telkkaa, josta ei kyllä juur mitään näin kesällä tule.

Tasan vuosi on vierähtänyt matkasta Lappeenrantaan ja Luumäelle Pyryharakan luo. Basso oli viimeisellä matkalla ja kastettiin ortodoksiksi, sillä vettä oli vain kirkon rännistä tulleessa altaassa. Se joi janoonsa ja sitten Matti kastoi sen ja minä siunasin. Kahden kuukauden päästä se lähti Tuonilmaisiin. Tänään on muistojen päivä sillä vanhenen taas vuodella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 01.07.11 - klo:11:00 »
 >:(   Minä.... Sekoan... lopullisesti....  tosin... Taisteltuani.... Rakkineideni  kanssa koko yön (!!!!!)   sain sen tänään lähtemään tiedoston.
Nämä raggineet segoittavat minun pääni, lopullisesti.  Muistui ihan mieleen, kun meillä oli esitelmöimässä semmoinen Kirjailija keväällä, joka sipsutti sisään, sanoi että hää on silleeniiko tolleen ton veesooyyn kirjailija.... jospa hän nyt tässä kertoisi ensin itsestään.... kertoi sitten... on julkaissut yhden kirjan sillee niiku...   tekeillä teos jossa tyttö nimeltä Margariini (marg- jotakin joka kuulosti margariinilta) löytää aamulla kylpyhuoneestaan LEH-MÄN. 

Minä minäminäminä    >:(   en kai nyt tämän muistaen uskalla mennä harjaamaan hampaitani sillä surrealistisesti minä kumminkin olen sulautunut   :026:   Dosenttiin, ja me katselemme ovensuusta kuinka Kissa  :P  pusertaa hammastahnatuubia ja löytää sieltä  MUU-LIN. 

Se on muotia. Kustannusalan Viimeinen Huuto. 

Rupesin kirjoittamaan juttua johon päätin kerätä kaikki kohtaamani kliseet. Tarina alkaa  Metallin Raapivalla Kirskunalla ja palavalla autolla josta venäjäksi murtaen ojentaa murskattuja käsiään mies joka huutaa Laatikko... pelastakaa.... äitini... äitini...  Laatikko.... 

Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Mutta älkää tarjotko desanttia sillä yksi on jo. Desantti joka synnytti tyttären metsässä, pikkulotan avustuksella, ja hoki viime sanoikseen Jekater... Jekater...   vaaterepaleista löytyi salaperäinen medaljonki joka paljastaa....

Lisää kitschiä otetaan kiitollisuudella vastaan...   

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #84 : 01.07.11 - klo:16:49 »
Onko siellä liian kuuma?
Täällä on. Pitäisi mennä 2 kertaa päivässä kylmään suihkuun ja juoda vähän  :102: simaa.
Elämä on kemiaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 02.07.11 - klo:09:39 »
Heräsin outoon käryyn, olin iltapalaksi päättänyt käristää vähän pekonia ja nukahtanut...  levy oli viitosella... siis mikään ei ole niin ällö kuin palaneen teflonin haju.

Pannu on jo jäähdytetty ja odottaa terassilla roskikseen pääsyään, mutta huh kuinka täällä haisee, tuosta ei kai ikinä pääse eroon... ja palohälyttimen olisi järkeni mukaan pitänyt nostaa äläkkä. 

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #86 : 02.07.11 - klo:09:47 »
Heräsin outoon käryyn, olin iltapalaksi päättänyt käristää vähän pekonia ja nukahtanut...  levy oli viitosella... siis mikään ei ole niin ällö kuin palaneen teflonin haju.

Pannu on jo jäähdytetty ja odottaa terassilla roskikseen pääsyään, mutta huh kuinka täällä haisee, tuosta ei kai ikinä pääse eroon... ja palohälyttimen olisi järkeni mukaan pitänyt nostaa äläkkä. 

Yleisin syy palohälytimen vaikenemiseen on loppunut patteri.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 02.07.11 - klo:11:05 »
Kannattaa vuakrata otsonipuhuristuslaite, jos käry tuntuu piintyvän huanetiloohin. Esim. autoliikeis tällä matkaradion kokoosella laittehella raikastetahan esim. ällöjä sikariherrojen autoja :028:. http://www.otsonipuhdistus.fi/
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 02.07.11 - klo:13:57 »
Kannattaa vuakrata otsonipuhuristuslaite, jos käry tuntuu piintyvän huanetiloohin. Esim. autoliikeis tällä matkaradion kokoosella laittehella raikastetahan esim. ällöjä sikariherrojen autoja :028:. http://www.otsonipuhdistus.fi/

Kiitos, Mörtti, se tehtiin sillä tähän kämppään ei saa kunnon läpivetoakaan. Ja täytyy silmäillä tuota hälytintä. Luulisi sen kiljuvan kun keittiössä savuaa, mutta toisaalta, onko se liian etäällä liedestä?  Edellinen viritys ei antanut keittää edes vettä.  Kolmanneksi Leena painaa häntäluuhun saakka:  Hän ei "oikaise ihan vaan hetkiseksi" milloin ikinä on valmistamassa mitään ruokaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #89 : 02.07.11 - klo:14:15 »
Tänään olen kuunnellut radiosta Suviseuroja. Komeasti he osaavat laulaa, sitä ei voi kieltää. Puheista on parempi että en kommentoi. Laitan linkin seurojen lähetystaajuuksiin, jos jotakuta kiinnostaa.

http://www.suviseurat.fi/2011/Fi:Seuraradio/Lahetystaajuudet
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.