Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään... 4  (Luettu 38649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Mitä tänään... 4
« Vastaus #60 : 22.06.11 - klo:10:13 »
... ja Lotta Mattia. Ainakin minun kokemukseni vaarina on, että elämä pikkutyttöjen kanssa on vahvasti vuorovaikutusta.

Näin on. Lotta on Matin kulta, ja Matti on Lotan kulta. Kyllä minäkin vähän, sillä Lotta on hyvä syömään ja tietä mistää meillä ruoka pöytään tulee.
Nyt kun meillä ei ole enää Bassoa, on Lotta. Ja kyllä pieni tyttö , 18 kk on toista kun 13-vuotias laiska koiranjötkäle.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #61 : 22.06.11 - klo:10:46 »
Meillä on nyt sisältä räikeän sininen PuuCee. En välttämättä pidä väristä, mutta eivät kärpäsetkään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vanha lihava mies

• Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
« Vastaus #62 : 22.06.11 - klo:11:08 »
Lainaus
Kolmanneksi ylläpito voi poistaa tietoni, sillä jos en saanut ikuista porttaria nyt, niin kohta se saadaan

Tänäänkin näyttää ylläpidolla olevan sormet pers...(persikassa) :icon_wink: kun eivät näköjään osaa näpytellä tietsikan näppäimistöä. On se ilmoja pidellyt :icon_wink:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 22.06.11 - klo:14:20 »
Alkaa Suuri skarppauskarppaus. Proteiinia Pusseista Ja Vettä.  Nyt On Painon Pudottava ja Sassiin.

Vaikka kyllä se on korvien välissä. ´
Minä tein tulevaisen onneni ratkaisevan vapaantahdonratkaisun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 22.06.11 - klo:17:04 »
Alkaa Suuri skarppauskarppaus. Proteiinia Pusseista Ja Vettä.  Nyt On Painon Pudottava ja Sassiin.

Vaikka kyllä se on korvien välissä. ´
Minä tein tulevaisen onneni ratkaisevan vapaantahdonratkaisun.

Entisiä liikoja hiilareita ei kannata vaihtaa proteiiniin, vaan gramma per tavoitepainokilo on hyvä, jos ei kummoisesti liiku. Liika proteiini pyrkiytyy muuntumaan kehossa rasvaksi. Hiilarin-sokerin tilalle voita, kermaa, kookosöljyä, avokadoa, siis jotain luonnollista rasvaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 22.06.11 - klo:17:38 »
Jaa. Ja kun lupasivat. No minä menen ja ostan. Voita on kotona vielä. Onko haitaksi jos hotaisen huiviin nuo hiilarittomat pussit?  Eikö pitänyt syödä poteiinejakin, pihvejä ja kaloja?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 22.06.11 - klo:17:49 »
Pitää syödä proteiiniakin, mutta entisiä liikoja hiilareita ei vaihdeta suurempaan proteiinimäärään vaan luonnolliseen rasvaan. Nälkää ja mielitekoja ei tule, kun saa riittävästi rasvaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #67 : 22.06.11 - klo:19:23 »
Juhannusjuusto kiehuu hellalla. 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 22.06.11 - klo:20:02 »
Jaaha, Pirska tekee kuten edesmennyt foorumisti Juhoma minuakin neuvoi tekemään. Otetaan 20 l oikeeta lehemänmaitoa...
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/26639/punainen%20hera%20eli%20juhannusjuustokeitto/

Mauno ja Sanneli, tietävät maun. Hyvää Juhannusta kaikille. Grillimakkaran ystäville myös!

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 22.06.11 - klo:21:01 »
Voi pojat! Ja tytöt kanss. Nyt käy niin kateeks tuota Pirskaa ja niitä, jotka saavat hänen juhannusjuustoaan. Voi voi, siitä on ainakin kolmekymmentä vuotta, kun sitä herkkua olen tätini tekemänä viimeksi saanut.
Pyryharakka

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #70 : 23.06.11 - klo:09:17 »
Voi pojat! Ja tytöt kanss. Nyt käy niin kateeks tuota Pirskaa ja niitä, jotka saavat hänen juhannusjuustoaan. Voi voi, siitä on ainakin kolmekymmentä vuotta, kun sitä herkkua olen tätini tekemänä viimeksi saanut.

Ei muuta kuin keittämään juustoa, ei se ole vaikeaa. Kokeile vaikka 5 litralla maitoa.

Laita kattilaan 5 litraa täysmaitoa ja lämmitä 37 asteeseen. Lisää juustonjuoksutinta ohjeen mukaan ja sekoita. Pane kansi päälle ja anna maidon juoksettua n. ½ tuntia. Kun maito on juoksettunut, leikkaa veitsellä viiltoja massaan ristiin rastiin. Laita kattila liedelle ja hämmennä niin kauan, että juusto alkaa kiehua. Kun se kiehuu, vahdi niin kauan, että saat sen kiehumaan kannen alla hiljalleen niin, ettei se kuohu yli. Sitten vain annat sen kiehua ja alat vaikkapa siivoamaan taloa ja käyt välillä kurkkaamassa keitosta (ja Körttifoorumia). Keitos muuttuu koko ajan punaisemmaksi ja sitten kun se on mielestäsi tarpeeksi punaista, voit sammuttaa levyn. Noin 5 tuntia voi olla aivan riittävä keittoaika, riippuu siitä, kuinka kovasti se kiehuu.

Toiset lisäävät heraan maitoa, jotkut valmiiseen juustoon siirappia mutta minä en tee kumpaakaan.

Sen jälkeen jäähdytän juuston nopeasti ja laitan kylmään. Ja eiku syömään.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Lipasto

• Istahtaa penkin päähän veisaamaan
« Vastaus #71 : 23.06.11 - klo:22:39 »
Kuulostaapas hyvältä... Pitäisi vaan päästä edes kerran seuraamaan sivusta kun joku muu keittää, että olisi vähän jotain suuntaa siitä mihin pyritään. Pitäydyn siis piimäjuuston teossa vielä toistaiseksi. Täällä meneillään suuri piirakkasirkus: vuohenjuustopiirakkaa, mustikkapiirakkaa (pakastimen tyhjennys loppusuoralla) ja raparperipiirakkaa valmistuu avokin suvulle.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 26.06.11 - klo:22:17 »
Kiitos Pirska! Tuota täytyy kokoilla vaikkapa lomalla. Silloin on aikaa keitellä ja vahtia keitoksia. En vain tajunnut, että se voisi olla noin helppoa, kun äiti ei sitä koskaan tehnyt. Mie olen joskus lapsena nähnyt tädin sitä tekevän. En vain silloin seurannut tekemistä kunnolla. En osannut olla silloin kiinnostunut muusta kuin sen syömisestä.
Pyryharakka

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 28.06.11 - klo:12:23 »
Vain eläkeläinen voi laiskotella. Lapsi ei osaa. Työikäinen ei voi. Vain eläkeläinen voi olla hyödytön ja joutilas. Eläkeläinen on huipulla. Eläkeläinen on kuningas, enemmän, sillä eläkeläisellä ei ole valtaa eikä vastuuta. Eläkeläinen on vapaa.
🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 28.06.11 - klo:13:52 »
Eläkeläinen, luontaisesti laiskistuva, voi valita kauniina kesäpäivänä mattopyykin ja romaaninluvun välillä.
Valitsin molemmat. Pari kumipohjaista käytävänmattoa pestiin pihakivetyksen päällä kasteluletkun , kastelukannussa olevan pesunesteen ja pitkävartisen harjan avulla.
Ne kuivuvat hienosti tuulessa ja paahtavassa auringossa.

Lopettelin Pättikankaan trilogian viimeisen osan, Matti aloitti puolestaa Paulapolun. Toimin tarvittaessa tulkkina.
Minä aloitin Sirpa Kähkösen isoisän Tammisaaren vankilakokemuksista kertovan Kohtalona 1930-luvun Suomi.

Laitoin täytettyjä paprikanpuolikkaita uunissa ja kesäkurpitsaa pannulla.

Kyllä meidän eläkeläisten kelpaa. Jos toisaalta joskus on liian kiirettä.  :icon_biggrin: