Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään 2  (Luettu 40171 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Mitä tänään 2
« Vastaus #105 : 30.03.11 - klo:18:53 »
Ihanaa haaveilua; hevosista tykkään ja ratsastaakin osaan. Auto on kuitenkin kätevämpi kauppamatkoilla; maasturi tai melkein sellainen löytyy. Kangaspuutkin odottavat, että kerkeisin koota ne ja laittaa loimen alulle. Sukkia on tullut neulottua viimeisen vuoden aikana aika paljon, joten senkin taidon hallitsen. Puutarhatyöt  ja karjankasvatuksen jättäisin mielummin toisille ... Joten  kun nuo koulut ja palkkatyöt ovat kaupungissa, niin taidamme pysyä täällä ja vain lomalla ja mökillä nauttia korven rauhasta. Ko körttiyhteisässä voisi tietysti käydä vierailulla ja seuroissakin  tietenkin. Jatkakaa suunittelua, iltaveisuihin olisi mukava päästä.

Minulla on ajatus, me hankimme sen paikasta josta ei ole pitkä matka kenenkään leipätyöhön, ja todella, sinne saa tulla aina varaamalla viikon...  meidän tulee harkita tämä autokysymys kun joukkoon liittyy ulkopuolelta ansaitsevia kansalaisia.  Ja sitten me organisoimme mahdollisuuden opiskella omassa koulussa - niin kehittyy yksilölliseksi, sanoo Dosenttikin.  Eli me haalimme muutaman pedagogin... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 30.03.11 - klo:20:29 »
Pienviljelmän paikkaa harkittaessa on muistettava se hevonen. Omaa nurmimaata on oltava sekä kasvukauden laitumeksi että talven varalle. Yhden hevosen talli heinälatoineen + varastotilaa muille rehuille - työhevonen tarvitsee kunnon eväät!

Suhtaudun hevoseen käyttövoimana hieman skeptisesti, koska työkoneiden (niittokone, aurat, äkeet, haravakone) ja muiden varusteiden (työkärryt, tukkireki ym.) saatavuus ei ole enää kovin hyvä. Traktoreiden - vanhojenkin - työkonevalikoima on siihen nähden toista luokkaa. Jos voimanlähteenä olisi pari vanhaa David Brownia, Mörkö-Majuria, Nuffieldia tai vastaavaa, lähiseudulle kertynyt osaamispääoma saataisin helpommin hyödynnetyksi koneista kiinnostuneiden maaseudun moniosaajien muodossa.

Tärkeä paikan valinnassa vaikuttava tekijä on alan ammattioppilaitoksen läheisyys. Näitä on myös perinteisillä herännäisalueilla, kuten Keski- ja Pohjois-Pohjanmaalla, Etelä-Pohjanmaalla ja Ylä-Savossa.

Ja lopuksi asiaan liittyvä virsi:
"Irja, osta mulle raktori,
Voortson taikka Pikku-Valmetti!"

(Jälkimmäinen säe muutetaan kulloistakin tarvetta ja Irjan varallisuutta vastaavaksi: "Osta Verku, älä Zetorii" tai "Turbo-paripyörä Jontikka" jne.

Mt

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 30.03.11 - klo:21:07 »
Kiuruvedellä on heppakoulu lähellä! Ja Haapajärvellä mullikoulu. Siinä puolessavälissä on Pyhäjärvi :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 30.03.11 - klo:21:32 »
Kiuruvedellä on heppakoulu lähellä! Ja Haapajärvellä mullikoulu. Siinä puolessavälissä on Pyhäjärvi :)
Mikä siellä on, pässikouluko?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 31.03.11 - klo:09:03 »
Mikä siellä on, pässikouluko?
Olin unelmoinut Kymijokivarresta...  Salpausselän liepeillä on yksi kiva kylä. Olisko lampaanpitokoulua?  Ja vuohi on erinomainen elukka pitää.

Se hevonen täytyy valita harkiten!

Kyllä minä muistan niitä kaviokuumeita kauhulla. Meillä on nähkääs ollut hevonen.  En kerran saanut siskoa lääkäriin,. ja itse pelkäsin että juttu olisi jotain joka pitäisi tutkia, ja lahjoin hänet hevosella.  Se otettiin minun asuntosäästötililtä, hevosen hinta. Ja että se oli iteppäinen elukka.  Sísko sillä kerran lasketti maastossa, kun se pysähtyi. Ajaa mettätietä ohitte joku eksynyt seurue, juu, kyllä sisko sen paikan tietää mitä kysyvät, mutta pahoin ovat eksyneet. No eikö hän ratastaisi edellä näyttämään tietä? 

Kyllähän hän lähtisi, mutta on tässä neljättä tuntia oottanut että hevonen lähtis jonnekin päin edes.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #110 : 31.03.11 - klo:10:12 »
Kärsin edelleen kesäaikaan siirtymisestä...  >:( Sunnuntaista lähtien on ollut paha olo ja en haluaisi tehdä mitään muuta ku nukkua vuorokaudet läpeensä....ihan sama vaikka aurinko paistaa, väsyttää, pää tuntuu omituiselta, vatsa on sekaisin ja olo on kaiken kaikkiaan epämiellyttävä.... :icon_sad: tämmöstä tää on ollu joka hiiskatin kevät kun kelloja rukataan...sisäinen venäläinen lehmäni masentuu... Alan kohta epäillä, että koko kellojen siirto järjestetään ihan vaan miun kiusaksi....  :002:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 31.03.11 - klo:10:55 »
Selväst oot tullu venäläissieluiseen vara-mummi-kanaasi. Miulla vaiva jo helpottuu, mut lapsenlapsein valittellee ihan sammaa nukuttamista.

Reipas aamulenkki on tehtynä, linnut tarkkailtuna. Auringon UV-säteilyltä suojauduttu. Eläkeläisiä oli runsaasti liikkeellä, osa konkaten osa suksilla.

Karjalanpaisti on kohta kypsää, käyvään syömään ja sitten lueskelemaan.
Joka toinen päivä suurinpiirtein jälkeläiset tulevat , tänään eivät. Kahdeksan tuntia Lotan perässä mennen ansaitsee vapaapäivän perään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 31.03.11 - klo:21:25 »
Minua kesäaika haittaa, koska kelloja pitää rukata. Unirytmi on ollut kadoksissa jo aikapäiviä ennen aikoja.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 31.03.11 - klo:21:41 »
Minä totun kesäaikaa noin viikossa.  Syksyllä pimeys romahtaa niin kamalan yhtäkkiä, että siihen tottumista vaaditaan. Minusta koko ajan veivaus on turhaa.   
Sain karanneen henkilöni kiinni ja hän seikkailee Toisella Rannalla, ja se on Hyvin Kiinnostavaa.
Huomaan sekottaneeni terassihuoleni heterovastaisiin piireihin. Olen vähän niinkuin nolo. En nyt oikein tiedä mitä Sigmund Freud siitä sanoisi, mutta toivon että Ylläpito ei rewi pelihousujaan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 31.03.11 - klo:23:11 »
Minua kesäaika haittaa, koska kelloja pitää rukata. Unirytmi on ollut kadoksissa jo aikapäiviä ennen aikoja.

Kadonnutta aikaa etsimässä...

Mt

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 01.04.11 - klo:05:05 »

--- jee:

"--- --- --- Kuinka siis, koska kerran isoäitini otsa ja posket merkitsivät minulle sitä mikä hänen sielussaan oli hienointa ja kestävintä, ja koska joka ainoa tottumuksen sävyttämä katse on henkien manaamista, niin kuinka myös kaikki rakastetut kasvot ovat menneisyyden peilejä, kuinka näin ollen olisin voinut pitää lukua siitä mikä hänessä oli raskaampaa kuin ennen ja muuttunut, jos kerran jo elämän yhdentekevissäkin tilanteissa ajatusten rasittama katseemme työntää syrjään kaikki ne näkymät jotka eivät edistä toimintaa, juuri niin kuin klassinen murhenäytelmäkin tekisi, ja tallettaa vain ne kuvat jotka helpottavat toiminnan tarkoituksen ymmärtämistä? ---- ---- ----"
[MARCEL PROUST: Kadonnutta aikaa etsimässä (5) - Guermantesin tie 1{alkuteos ilmestyi 1920} - Suomentanut INKERI TUOMIKOSKI; Teos on ilmestynyt suomeksi ensimmäisen kerran Seitsentähdet-sarjassa vuonna 1985, Otava 2007 (s. 176)]
🇫🇮

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 01.04.11 - klo:09:38 »

Minä s-i-i-v-o-a-n  :107:

Eiole aprillijuttu.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #117 : 01.04.11 - klo:09:46 »
Minä s-i-i-v-o-a-n  :107:

Eiole aprillijuttu.

UPEETA!!!
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 01.04.11 - klo:15:36 »
UPEETA!!!

ON SE!!! Kerrassaan fantastista  :003:

Puolet asunnosta on jo imuroitu, minulla on tooooosi ISO asunto, meinaan kun kuusi tuntia on jo menny. Oikeesti bensa loppui - ei imurista vaan minusta. Ja välillä oon tehty kaikkee muutakin, mm. 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 01.04.11 - klo:15:43 »
paljonpuhuva uusiosana - hyvä hippiäinen!

Kiitos, A  :) Mökkinirvana jäi aivan liian lyhyen ajan vuoksi aivan liian kevyehköksi - sitä syvemmälle pääsee mitä kauemmin mökillä aikaa viettää.

Sana on vapaasti käytettävissänne.