Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään 2  (Luettu 40208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vanha lihava mies

• Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
Vs: Mitä tänään 2
« Vastaus #90 : 30.03.11 - klo:10:29 »
Eikös tänään ole muuten Uskon päivä.

ps. Onneksi olkoon ja kiitos että olet olemassa.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 30.03.11 - klo:12:55 »
Radion aamuhartaudessakin puhuttiin uskosta. Alusta asti en ehtinyt kuulla, kun piti raapia auton lasit jäästä puhtaaksi - siksi en tiedä, puhuttiinko siellä Uskosta.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 30.03.11 - klo:13:04 »
Tänään ajattelin omavaraiseksi ryhtymistä niin ei tarvittis välittää 400 g vakuumipakkauksista jauhelihaa. Mää oisin halunnu 600 g... Voi olisipa täällä lihakauppa.

Jos joskus saan lottovoiton (jos joskus rupean lottoamaan) niin rakennan talon, jossa on katolla aurinkopaneelit ja pihalla oma kaivo ja oma metsä polttopuille ja muutama kana ja ehkä pari lammasta ja rehupelto ja viljapelto.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

myyrä

• Vieras
« Vastaus #93 : 30.03.11 - klo:13:33 »
Pistän tämän tähän vaikka tapahtukkii jo vähän aikasemmin. Sillä harmaalla voortilla ei tehnäkään mittään ja möin sen takasin. Nyt on ollu jo muutaman päevän kirkkaanpunanen eli uatteen värinen iso japsi ja perskohtanen konkurssi uhkoo mutta on uhanna ennennii ja aena on selevitty. Tällä on mukava losotella mänemään - vähäsen on liian iso yhelle immeiselle mutta haetanneeko tuo mittään.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 30.03.11 - klo:14:31 »
Radion aamuhartaudessakin puhuttiin uskosta. Alusta asti en ehtinyt kuulla, kun piti raapia auton lasit jäästä puhtaaksi - siksi en tiedä, puhuttiinko siellä Uskosta.
Puhuja aloitti lapsuuden Uskosta, joka oli hevonen. Siitä sitten kehiteltiin teemaa ihan puhuttelevasti kristilliseen uskoon. Pidin saarnasta kovasti.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 30.03.11 - klo:14:55 »
Minun lapsuudessa ei ollut Uskoa - oli Vappu!

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #96 : 30.03.11 - klo:15:40 »
Pistän tämän tähän vaikka tapahtukkii jo vähän aikasemmin. Sillä harmaalla voortilla ei tehnäkään mittään ja möin sen takasin. Nyt on ollu jo muutaman päevän kirkkaanpunanen eli uatteen värinen iso japsi ja perskohtanen konkurssi uhkoo mutta on uhanna ennennii ja aena on selevitty. Tällä on mukava losotella mänemään - vähäsen on liian iso yhelle immeiselle mutta haetanneeko tuo mittään.

Jos olisit kysynyt olisin ilmaiseksi neuvonut, jos auton nimi on nelikirjaiminen ja alkaa "F":llä niin kierrä kaukaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 30.03.11 - klo:16:27 »
Tänään ajattelin omavaraiseksi ryhtymistä niin ei tarvittis välittää 400 g vakuumipakkauksista jauhelihaa. Mää oisin halunnu 600 g... Voi olisipa täällä lihakauppa.
Jos joskus saan lottovoiton (jos joskus rupean lottoamaan) niin rakennan talon, jossa on katolla aurinkopaneelit ja pihalla oma kaivo ja oma metsä polttopuille ja muutama kana ja ehkä pari lammasta ja rehupelto ja viljapelto.
Eikö voitaisi perustaa kollektiivitila? Minä tahdon mielellään tasan samaa, ja sisko.  Sisaren perhe hannaa vastaan, mutta ne saisi taivuteltua. Minä näen sen silmieni edessä. Itse asun pienessä tupasessa ja toisia viljelijäperheitä siinä ympärillä. Körttikollektiivi. Mistä tahtoisit sen, Sanneli? Voi sentään. Voitaisiin perustaa pieni kappeli ja pitää siinä seuroja...   ja Majatalo, jotta kaikki voisivat tulla meille talkoisiin.  :kahvi:  Niille annettaisiin asumus ja peitteet ja ruokaa,  ne tekisi heinätyöt ekologisesti eli seipäille, tai voihan konsultoida... ja muut enemmän työvoimaa vaativat tietysti...   Iltaveisuut tietysti silloin joka ilta. Ja retriittejä voisimme pitää. Voisimme luonnollisesti pitäytyä lampaissa,. minä suunnilleen tiedän minkä verran yksi lammas syö heinää/vuosi.  Vähän rahatuloja tarvittaisiin ehkä kyllä...  Otamme jonkun joka tienaa...

Saisit asua sulhosi kanssa tietysti ihan itselliselämää mutta moni muukin perhe asuisi siellä... körttikylä...  voorumikylä...   :026:  Minä voisin aina siivota sitä majataloa. Kommuunille lisätuloja.  Ja minun sisareni on erinomainen käsittelemään eläimiä, jotka söisimme.  Meillä olisi kylässä sitten jo lastentarhanopettaja... lääkäri...  Joku joka osaa viljellä maata olisi hyvä olemassa, vaikka onhan Wikipedia. Katsomme sieltä.

Ei ne kylmille jääneet tilat kauheita maksa.

Tai olisiko oy paremmin pystyssäpysyvä?
« Viimeksi muokattu: 30.03.11 - klo:16:34 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 30.03.11 - klo:16:49 »
Minulla on ollut aina nuo Sannelin ja Leenan haaveet. Kaneja ja faasaneja kasvatettiinkin mökillä , mutta ei syöty.
Lapsenlapsi tuolla alakerrassa juuri äsken haaveili lampaista ja kanoista ja parista lehmästäkin.

Kyllähän te tiedätte että EU-p...u on tehnyt haaveemme niin saavuttamattomiksi että haaveiksi nämä varmasti jää. Direktiivit, paragraafit, tarkastajat, korvamerkit ym.ym. Kanaakaan ei kai saa ottaa ilman EU:n lupaa.

" Mihin kanalla se korvamerkki laitetaan" kysyi jälkeläinen.

Koiriin jakissoihin on tyytyminen.   Mitenkä on hevosien laita, en ole kysynyt tyttäreltä.

Tiedän kyllä Padasjoella muutaman salalampaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #99 : 30.03.11 - klo:17:21 »
Jos olisit kysynyt olisin ilmaiseksi neuvonut, jos auton nimi on nelikirjaiminen ja alkaa "F":llä niin kierrä kaukaa.

Niin, jos kysymyksessä ei ole musta hevonen eli F...Mustang tai peräti sitten F., jossa on enemmän kirjaimia, ja jonka logossa komeilee myös musta hevonen. Sekin kuuluu italialaiseen F... konserniin.

Jälkimmäisen hankkimiseen tarvitaan lotossa tosi monta oikein ja edellisenkin aika monta.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 30.03.11 - klo:17:57 »
Oi ihanaa Leena ja Riitta-mummi, tämmönen perustetaan heti!

Jos olis vaikka 10 kanaa ja kukko niin ei varmaan saataisi niiden kaikkien kanojen munia syötyä jos ne intoutuu vaikkapa kerran päivässä munimaan. Voitaisiin myydä niitä, luomumunilla on kysyntää. Sitten kun joku kana lopettais munimisen niin voitaisiin syödä se ja odotella tipuja. Ja mää voisin väsätä itselleni rukin ja kehrätä lampaanvillasta lankaa ja sitten neuloa ja kutoa vaatteita pukineiksi ja myyntiin. Tai sitten pidettäisiin meillä usein seuroja missä aina arvottaisiin viidet kokonaan itsetehdyt villasukat 1€/arpa :D Tietysti jos ois aikaa niin voisin toimia myös osa-aikasena nuorisotyönohjaajana. Pitäisin kesälomat aina sadonkorjuun aikaan. Kanat olis reippaita kanoja, ne tuottais meille kanankakkaa pellolle.

Jos on viljapeltoja niin tarvitaankos me sillon hevonen (tai traktori) vai sujuuko kyntäminen yms. käsipelillä? Viljapelto ois kiva juttu. Sais tehä sämpylöitä ja limppuja. Ja sitten! Iso kasvimaa! Porkkanaa, perunaa, sipulia, punajuurta jos joku muu tykkää kun mää en, herneitä, auringonkukkia, viinimarjoja, karviaisia, vadelmia, mansikkaa. Syksyllä sais metästä ainakin mustikkaa ja puolukkaa. Kyllä kelpais!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 30.03.11 - klo:18:23 »
Hevonen syö, mutta olisi hyvä vetonaula mun systerille. Hevosessa tosin  traktoriin nähden on se pulma että  se saa useasti kaviokuumetta ja se pitää osata kengittää.  Mutta sisareni osaa hoitaa ja ajaa hevosta, traktoria ei.
Minä kudon siellä mattoja ja poppanoita, joita niinikään voimme myydä, ja lankaahan me värjäämme kasviväreillä. Ja olen ehdottomasti myös suuren kasvitarhan ja omenatarhan kannattaja, minulla on todella ollut - no - aari, mutta kuitenkin. Elämämme tulee olemaaan hurmaavaa  :026: :026: :026: 

Kuka vielä lähtee? Myytte pois kaikki tyhjänpäiväiset kerrostalohuoneistot, autot ja veneet ja ajatelkaa, me perustamme sinne oman kirjastonkin jonne mahtuu kaikkia hyviä kirjoja...   no jos tahtoo ehdottomasti ja tila on liki vesistöä niin saahan oman veneensä tuoda...   kaikelle vapaus...

Mistä tämä tila hankitaan? 

mattoja liinoja, jotka myös myydään ja syksyllä voimme valaa kynttilöitä.  Samaten
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 30.03.11 - klo:18:31 »
Kanaakaan ei kai saa ottaa ilman EU:n lupaa.

Höpö höpö!  Kyllä saat ottaa vaikka kymmenen kanaa jos haluat. Mutta jos tahdot niistä EU-tukia, niin sitten on kanoille pantava korvamerkit :003:
Kesäsiankin saat ottaa mutta tukea et siitä saa.

Tässä ei tule muuta vastaan kuin yleiset eläinsuojelulliset ja ympäristöluvitukseen liittyvät näkökohdat, ei EU-maatalouspolitiikka. Jos haluat perustaa 100 sian sikalan tai turkistarhan, joudut todnäk hakemaan siihen jotain lupia.

Kesäsian ja kanan saa varmasti ottaa tai lampaan, sitä ei kukaan kiellä.

Vai eikö ole näin Pirska?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 30.03.11 - klo:18:39 »
Ihanaa haaveilua; hevosista tykkään ja ratsastaakin osaan. Auto on kuitenkin kätevämpi kauppamatkoilla; maasturi tai melkein sellainen löytyy. Kangaspuutkin odottavat, että kerkeisin koota ne ja laittaa loimen alulle. Sukkia on tullut neulottua viimeisen vuoden aikana aika paljon, joten senkin taidon hallitsen. Puutarhatyöt  ja karjankasvatuksen jättäisin mielummin toisille ... Joten  kun nuo koulut ja palkkatyöt ovat kaupungissa, niin taidamme pysyä täällä ja vain lomalla ja mökillä nauttia korven rauhasta. Ko körttiyhteisässä voisi tietysti käydä vierailulla ja seuroissakin  tietenkin. Jatkakaa suunittelua, iltaveisuihin olisi mukava päästä.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 30.03.11 - klo:18:45 »
Auto on kuitenkin kätevämpi kauppamatkoilla; maasturi tai melkein sellainen löytyy.
Onko siinä suvun vaakunat etuovissa?