Tänään ajattelin omavaraiseksi ryhtymistä niin ei tarvittis välittää 400 g vakuumipakkauksista jauhelihaa. Mää oisin halunnu 600 g... Voi olisipa täällä lihakauppa.
Jos joskus saan lottovoiton (jos joskus rupean lottoamaan) niin rakennan talon, jossa on katolla aurinkopaneelit ja pihalla oma kaivo ja oma metsä polttopuille ja muutama kana ja ehkä pari lammasta ja rehupelto ja viljapelto.
Eikö voitaisi perustaa kollektiivitila? Minä tahdon mielellään tasan samaa, ja sisko. Sisaren perhe hannaa vastaan, mutta ne saisi taivuteltua. Minä näen sen silmieni edessä. Itse asun pienessä tupasessa ja toisia viljelijäperheitä siinä ympärillä. Körttikollektiivi. Mistä tahtoisit sen, Sanneli? Voi sentään. Voitaisiin perustaa pieni kappeli ja pitää siinä seuroja... ja Majatalo, jotta kaikki voisivat tulla meille talkoisiin.

Niille annettaisiin asumus ja peitteet ja ruokaa, ne tekisi heinätyöt ekologisesti eli seipäille, tai voihan konsultoida... ja muut enemmän työvoimaa vaativat tietysti... Iltaveisuut tietysti silloin joka ilta. Ja retriittejä voisimme pitää. Voisimme luonnollisesti pitäytyä lampaissa,. minä suunnilleen tiedän minkä verran yksi lammas syö heinää/vuosi. Vähän rahatuloja tarvittaisiin ehkä kyllä... Otamme jonkun joka tienaa...
Saisit asua sulhosi kanssa tietysti ihan itselliselämää mutta moni muukin perhe asuisi siellä... körttikylä... voorumikylä...

Minä voisin aina siivota sitä majataloa. Kommuunille lisätuloja. Ja minun sisareni on erinomainen käsittelemään eläimiä, jotka söisimme. Meillä olisi kylässä sitten jo lastentarhanopettaja... lääkäri... Joku joka osaa viljellä maata olisi hyvä olemassa, vaikka onhan Wikipedia. Katsomme sieltä.
Ei ne kylmille jääneet tilat kauheita maksa.
Tai olisiko oy paremmin pystyssäpysyvä?