Kirjoittaja Aihe: Mitä jos...  (Luettu 7599 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Mitä jos...
« : 14.02.11 - klo:21:46 »
Jeesus tulisi käymään kotonasi?

Mitä kysyisit?
Mitä tekisit?

...eräässä kirjassa esitettiin tällainen mielikuvaharjoitus...

Herra armahda.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Mitä jos...
« Vastaus #1 : 14.02.11 - klo:21:54 »
Ihan ensimmäiseksi kysyisin, oletko syönyt. Ellei hän olisi, laittaisin ruokaa ja tarjoaisin hänelle. Jos hän olisi syönyt, niin sitten keittäisin kahvit.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #2 : 14.02.11 - klo:22:04 »
Olisin sanaton ja ämistelisin miksi hän tuli meille? Mistä tämä kunnia? Luulen ettewi minun tarvitsisi sanoa muuta kuin istu alas ja hän hoitaisi loput.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 14.02.11 - klo:22:45 »
Minä menisin laittamaan ruokaa kersoilleni. Lutteeruksen mukaan mm. kersat ovat kuin Kristus. Arkipäivän ristuksia ovat myös esimerkiksi lähimmäiset, kaverit, pultsarit ja typerät tyypit, joista ei pysty puhumaan myönteisiä asioita. Siinä on kristityn elämä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 15.02.11 - klo:04:05 »
Tiedän olevani luvattomilla teillä mutta heräsin ja luulin että on aamu eikä ollukkaan... minä en häiritte tällä lääkäriä   en soita ees puhelinajalla. Jos Jeesus niin tulisi, että se ylittäisi minun epäuskoni,  tiedän mitä tapahtuisi.  Minulla on liian   :'(  ikävä...

Minä kai vaan itkisin sen vaipan märäks ennen kuin hän pääsis edes eteisestä peremmälle.
Sitten minä sanosin etten ole käyny kaupassa, eikä ole mitään syötävää. Noita kananmunia on kun minä karppaan, mutten minä jaksa keittää niitä.Täällä ei ole edes siivottu.   Ja itkisin lisää.  Ja hän sanois että hän tulikin oikeastaan sen tähden, me siivoamme vä'hän, ja sitten, on niitä kalan ja leivän paloja jäänyt yli,  joita hän paistoi ylösnoustuaan opetuslapsille, minä syön niitä varmaan mielelläni? Kun pidän siitä kohdasta niin kovin, hän valitsi juuri ne?   Ja lisäksi on luvannut rauhansa ja tuli samalla tuomaan senkin, kun antoi jo nuorena ja se, hän tietää minun olevan hieman hutilus,  aina katoaa... tässä se on eli tässä minä nyt olen, älä itke Leena, ei ole enää mitään syytä, tai saathan sinä sen puolesta itkeäkin, minä kestän kyllä... oikeastaan on hyvä että saat itkettyä, kunhan tiedän etten ole hänen hylkäämänsä ollenkaan ja semmosia itke.  

Kai minä siinä vaiheessa, kun aikaa olisi kulunut useampi tunti, sanoisin että kahvia minulla kyllä olis. Vaikka hän olisi kai paremmin viiniin tottunut. Ei ole nyt sitäkään haettuna.

Sinä tulit eikä minul ole mitään, mutta minä oleni niin, niin onnellinen.
Ketään, joka minun luokseni tulee, minä en heitä ulos. Jos kuka ihminen torjuu, sitä selvemmin lausuttuna minä tuon kuulen, eikä lopulta muulla ole merkitystä. Asukin täällä - niin että niillä jotka käyvät olisi sama rauha.
Kiitos tästä. Täällähän hän on, ikinä ei puhunut perättömiä. Ja minä itken helpotuksesta, minua alkoi väsyttää...   menen nukkumaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 15.02.11 - klo:07:06 »
Luulen että olisin hyvin hämmästynyt ja pelästyisin sitä kirkkautta mikä hänestä säteilee. Mutta Hän sanoisi:"Älä pelkää, minä se olen!".
Olenhan odottanut ja toivonut että saisin hänet jälleen nähdä .  Olen kuin paimenet kedolla Betlehemissä.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 15.02.11 - klo:11:25 »
Kyllä mää kahavit keittäsin.

Tosiasiassa Hän kolkuttelee näinä aikoina monien kotien ovilla ja voidaan Hänet kohdata markettien ja huoltamoiden pihalla. Jos pitää paikkansa se, kun Hän kertoi olevansa avuntarpeessa olevan lähimmäisen hahmossa. Kohtaamalla lähimmäisen kohtaan Hänet.

Yhteisvastuukerääjät kiertävät keräämäss rahaa avun tarpeessa oleville yksinäisyydestä kärsiville. Samalla keräävät monet kerääjät muutakin; kahvitarjouksia, kiitoksia kirkolle, syytöksiä, vihaa, huomaamattomuutta jne. Se on sen kerääjän osa.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 15.02.11 - klo:12:14 »
Lainaus
Tosiasiassa Hän kolkuttelee näinä aikoina monien kotien ovilla ja voidaan Hänet kohdata markettien ja huoltamoiden pihalla. Jos pitää paikkansa se, kun Hän kertoi olevansa avuntarpeessa olevan lähimmäisen hahmossa. Kohtaamalla lähimmäisen kohtaan Hänet.

Tämä(kin) on ihan totta.

Ajattelin kyllä tässä kuvitelma-leikissä kuitenkin ihan itseään Jeesusta.
Elävänä ihmisenä. Kaiken alkuna.
Elämisen esimerkkinä. Läheisenä.

Että Jeesuksen olemassaolon kokisi mahdollimman konkreettisena, lihana.

- en tiedä mitä itse tekisin
- juoksisinko syliin? mikä osoittaisi, että hän on minulle rakas ja läheinen, enkä pelkäisi

- vai olisinko jäykkänä pelosta, ikäänkuin jokin virkailijanatsitarkastaja olisi saanut minut
luvattomasta tv:n katselusta kiinni (lupa on maksettu tietenkin)

- ujostelisinko?
- alkaisinko selitellä ja pyydellä anteeksi "kun täällä on niin sekaista..."

:icon_confused:

Muistan kun kansakoulussa oli ainekirjoituksen aiheena "Paras ystäväni".
Ja sen hämmennyksen kun eräs kirjoitti aineen Jeesuksesta. :icon_eek:
Eipä tulisi ensimmäisenä mieleen-vieläkään- sanoa, että paras ystäväni on Jeesus.

Haluaisin kyllä.

Herra armahda.

Poissa vanha lihava mies

• Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
« Vastaus #8 : 15.02.11 - klo:12:15 »
Mitä jos...
"Kavereiden" kanssa ollaan usen puhuttu, mitä jos...saisit seitsemän oikein.

Mitä jos...
Minun ei tarvitse pohtia mielikuvaharjoituksia Hänen suhteen, eikä varmasti kenenkään muunkaan., sillä evankeliumin sanoin "Hän on tässä",
"On tässä" minun vierelläni ja minun lähelläni, samoin on asia sinun kanssasi.
Tämän lisäksi evankeliumi lupaa vielä että Hän puhuu kanssani, siis sinun ja minun.
Siksi minun ei tarvitse kuunella omaa ääntäni eikä omaa sieluni myllerrystä.

Ei tarvitse hätäillä...mitä jos

Olla vaan, istua ja kuunnella Häntä... ja kokea yllätys, tuomarini onkin Vapahtajani.

ps. kyllä minä harrastan mielikuvia, mitä jos...kunhan vain aina muistaisin mielikuvaharjoituksissa realiteetit. Sillä "vanhalle lihavalle miehelle" on käynyt hyvinkin usein että mielikuvat vievät harhaan.
Onneksi todellisuus ja totuus paljastuvat ja mielikuvat häviävät kuin tuhka tuuleen.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 15.02.11 - klo:12:28 »
Hyvä mielikuvaharjoitus.
Pitänee yrittää pitää "huone siistinä" yllättävien vieraiden varalta...
Matt. 25: 1-13
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 15.02.11 - klo:12:48 »
Lainaus
tuomarini onkin Vapahtajani

tämä on varmaan se minun elämäni läksy  :icon_biggrin:

Herra armahda.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 15.02.11 - klo:20:55 »
Minä en mitään tiedä mutta kuvittelen yksinkertaisuudessani että Kristus tuskin tahtoisi tuolla tavalla astua tuvan ovesta sisään marssimalla.  Jos en muista ihan väärin niin Luther kertoili että "Kristus" oli hänelle ilmestynyt vai oliko niin että hän sanoi että JOS "Kristus" hänelle ilmestyisi tuohon niin hän hän sanoisi että "mene pois perkele!", koska hän oli sitä mieltä kuin minäkin että Kristus ilmestyy meille lähimmäisessä ja Jumala tulee vastaan tuulessa, pakkasessa ja sateessa. Kuvittelisin että kohtaamme Kristuksen tällä tavoin joka päivä.

Vavisuttava ajatus.  (Enpä voi sanoa esiintyneeni edukseni, että turha se olisi yrittää ruveta kahvilla ja pikkuleivillä asioita pehmentelemään)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 15.02.11 - klo:21:15 »

Lainaus
Kirjoittanut: Sanneli  
Lainaus
Hyvä mielikuvaharjoitus.
Pitänee yrittää pitää "huone siistinä" 

sanneli on ovela   :icon_biggrin:  ----suurensin sinun 2-fonttisi!
Matt. 25: 1-13
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YGMLiXksoFsJ:www.sley.fi/node/4734+Matt.+25:+1-13&cd=6&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&source=www.google.fi

Lainaus
Minä en mitään tiedä mutta kuvittelen yksinkertaisuudessani että Kristus tuskin tahtoisi tuolla tavalla astua tuvan ovesta sisään marssimalla.

No,  mutta Jeesushan OLI jo täällä ihmisenä hän puhui, keskusteli ihmisten kanssa, söi käveli, hengitti, nukkui...
Sen ajan ihmiset saivat kohdata elävän ihmisJeesuksen.
Ja vastaanottoa oli monenlaista.
Nyt kun me tiedämme enemmän...

Mulla on eräs tuttava joka menee välillä psykoosiin (siis me käytämme tällaista termiä asiasta  :icon_rolleyes: )
Hänen luonaan Jeesus on vieraillut usein. Istunut sängyn reunalla ja jutellut.
Jotenkin kyllä kadehdin.
Herra armahda.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 15.02.11 - klo:21:35 »

Mulla on eräs tuttava joka menee välillä psykoosiin (siis me käytämme tällaista termiä asiasta  :icon_rolleyes: )
Hänen luonaan Jeesus on vieraillut usein. Istunut sängyn reunalla ja jutellut.
Jotenkin kyllä kadehdin.

Psykoosia?   Kyllähän tuohon keinot löytyy, -ei muuta kun riittävän vahvaa nappia huuleen niin eiköhän pian ala ufotkin vierailla...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 15.02.11 - klo:21:40 »
no no!  :018:
Herra armahda.