Kirjoittaja Aihe: Mitäolet karsinut tai lisännyt joulunviettoosi?  (Luettu 6638 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Lahjapaketteja on vähennetty radikaalisti. Se on ehkä tämä lapsien toiveiden muuttuminen. Raha kelpaa.

Ruokapöydästä olen karsinut pateet, hyytelöt, hillosipulit, maksalaatikon, Italiansalaatin, Lasimestarin sillin, silakkarullat.Leipävalikoima on pienentynyt.
Kahvipöydästä täytekakun, omatekoiset riisi- ym.-suklaat.

Juustoja ja hedelmiä on lisätty. Pieni pullo sherryä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
Vs: Mitäolet karsinut tai lisännyt joulunviettoosi?
« Vastaus #1 : 23.12.10 - klo:16:36 »
Moon karsinu joulukuusen. :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #2 : 23.12.10 - klo:16:44 »

Oletko siis jättänyt 200000 jouluvierastasi ulos kylmään. Näin väitti joku viikolla lehdessä, että paljon on erilaisia eläviä joulukuusessa. Meillä on aidonnäköinen kuusi, sama kymmenettä kertaa. Lahjat vähenee joka joulu, ja osa lapsista pyysikin lähettämään ne Kirkon Ulkomaanavun kautta jonnekin kauas, missä on puutetta ja se oli meille mieluista. Lapset ovat jo omillaan, ja on varaa hankkia itse kaikki tarpeellinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 23.12.10 - klo:16:44 »
Koko joulun. Tuli sellaisia oireita joita on olliut ennen tyvivaltimokohtausta, joten teen viisaasti jäädessäni kotiin nukkumaan. Joulua ei auta sitäkään ottaa niin että ollaan henkeä kortilla, jos ei työtä tai koko tätä foorumiakaan.  Kaikesta täytyy osata luopua jos ne vievät terveyttä pykälää alaspäin.    Surettaa vain, että lasten paketit jäivät tänne. Eli joulu-unia niille jotka tänne poikkeavat!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 23.12.10 - klo:16:48 »
vähennetty
- siivousta
- koristelua
- kuustakaan ei ole näkynyt
- stressiä

lisääntynyt
- joulukorttien lähettely (ennen en laittanut yhtään  :icon_cool: )
- viini...  :icon_cool:
- eilen kävin ensimmäistä kertaa lähikirkossani laulamassa joululauluja! (tätä ei kyllä kukaan läheisistäni usko)
- hetki kerrallaan- ja elämä on ihanaa-ja Kiitos Jumalalle-tunne 

Herra armahda.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 23.12.10 - klo:18:38 »
Näköjään pakkomielteen...  >:(   en tajua mutta minulla on sellainen olo että on lähdettävä viemään lahjat Anttolanhoviin. Pakko, enkä saa siltä mitään mielenrauhaa. Aivan kuin varmaan oli syksyllä Sadettalla... Olen ollut harmissani ja puhunut järkeä itselleni koko iltapäivän. Alan junassa oksentaa. Kaadun junassa... putan... taju menee...  ole kerrankin järkevä, Leena.  Ei auta. 
Ihan kuin olisi viimeen tilaisuus nähdä tai jokin... aivan kaistapäistä.´Onneksi olin varannut lipun, sen saa numerolla ärrältä, ja huomenna palaankin kotiin jollakjin hiljaisella junalla. Nukun ja nukun ja nukun, ihanaa, ja olo paranee... 

Samperi. Ja vaikka joklu meustä kuolisi niin kaikkien kmanssa on välit raiteillaan, esli ei yhtään ketään jäisi kaivelemaan. Näin on käynyt l.iosäklsi pari kertaa ennenkin. 

Arvatkaa huvittaako. Mutta kun ei pakkomielteestä pääse niin sitä täytyy totella.

No, onhan koettu yksi  >:( joulupakkomiellekin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 23.12.10 - klo:19:34 »
Näköjään pakkomielteen...  >:(   en tajua mutta minulla on sellainen olo että on lähdettävä viemään lahjat Anttolanhoviin. Pakko, enkä saa siltä mitään mielenrauhaa. Aivan kuin varmaan oli syksyllä Sadettalla... Olen ollut harmissani ja puhunut järkeä itselleni koko iltapäivän. Alan junassa oksentaa. Kaadun junassa... putan... taju menee...  ole kerrankin järkevä, Leena.  Ei auta. 
Ihan kuin olisi viimeen tilaisuus nähdä tai jokin... aivan kaistapäistä.´Onneksi olin varannut lipun, sen saa numerolla ärrältä, ja huomenna palaankin kotiin jollakjin hiljaisella junalla. Nukun ja nukun ja nukun, ihanaa, ja olo paranee... 

Samperi. Ja vaikka joklu meustä kuolisi niin kaikkien kmanssa on välit raiteillaan, esli ei yhtään ketään jäisi kaivelemaan. Näin on käynyt l.iosäklsi pari kertaa ennenkin. 

Arvatkaa huvittaako. Mutta kun ei pakkomielteestä pääse niin sitä täytyy totella.

No, onhan koettu yksi  >:( joulupakkomiellekin. 

Nyt tottele minua jos et iseäsi osaa totella. Älä lähde! Huilaa
. Laita kaunista musiikkia soimaan ja anna korvan nauttia elämän ihanimmista asioista. Olet sen ansainnut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 23.12.10 - klo:20:04 »

Mörtti vitsailee... :icon_lol:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #8 : 23.12.10 - klo:20:42 »
Olen vähentänyt siivouksia ja joululahjoja. Kuusen olisin valmis vaihtamaan pienempään, mutta jälkikasvu ei suostu. Hävettää tunnustaa, että jättäisin mielelläni myös haudalla käynnit väliin, mutta jäkikasvu ei suostu. Ennen minusta oli mukavaa, kun näki haudalla paljon kynttilöitä. Nyt niitä vain on niin älyttömästi muulloinkin kuin jouluna, että tulee jo korvista. Tuntuu, että joillakin haudoilla palaa ikuinen tuli. Vähän tulee ähky noista 50 vuotta putkeen palavista kynttilöistä.

Jälkikasvu pitää huolen, että joka vuosi on joku uusi juttu ruokapöydässä. Tänä vuonna se on joku luumukakku.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 23.12.10 - klo:22:13 »
Lainaus
Mutta kun ei pakkomielteestä pääse niin sitä täytyy totella.

Ei pidä paikkaansa!!! Älä tottele!

Kun pakkomielle tulee, ohita se vain ajattelemalla, että
jopas on kova pakkomielle, mutta älä anna sen viedä.

Siinä on kestettävä se vastustamisen aiheuttama ahdistua ja kyllä sää sen kestät.
Ajattele vaikka kuinka potuttaa kun tulet sieltä takaisin ja olet rättiväsynyt ja
joudut totamaan, että ei olis ollut pakko, miksi lähdin, voi voi.

Nyt Leena uskot Seppoa ja jäät kiltisti kotiin!
Herra armahda.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 24.12.10 - klo:13:23 »
Ei ehditty siivota. Ei laitettu jouluruokia. Lähdettiin valmiiseen jouluun maaseudulle.
Mahtavaa. 

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 26.12.10 - klo:19:56 »
Kuulkaa. on pakko kertoa kun nyt pääsin vihdoin kotiin. .  Oli minun pakko mennä. Syöksyin matkaan siltä istumalta eli kone kiinni, samalla toisella kädellä hamuamaan taksia kännykästä, saappaat jalkaan ja takki kainaloon ja lahjakassi  (olin onnejsi pakannut ajat sitten sillä suunnitelmalla että lähetän kassin linja-autolla, ne joskus ottaa, ja joku on Kouvolassa vastassa, nyt ajattelin että saakoot loppiaisena... niin on tehty pari kertaa...)  Vaikka miten matka  oli oma juttunsa...  

Oli minun mentävä.  Sisaren "iriitti" eli värikalvontulehdus ei ole mikään semmoinen,.  Se on silmähermontulehdus, josta on onneksi päästy sen verran jyvälle että on nyt sairaslomalla ja ensi viikolla pitäis olla tutkimukset, pään magneettikuvaus, näkökenttätutkimus ja muuta.  Se silmähän on melkein sokea. Syynä saattaa olla mikä vain, aivokasvaimesta alkaen. Vimeksi kun tavattiin,  oli ensinkin kiire, toiseksi  meillä oli niin hirveä hätä Minervasta että tämä jäi... No näinhän minä että nyt ei ole asiat kuten pitäisi.  On kamalaa kun hän ei koskaan valita.

Jos niitä tutkimuksia ei jostakin syystä olekaan tai niiden tuloksia ei tule heti tai muuta mikä olisi pitänyt tapahtua syyskuussa, täältä lähtee lähete silmäklinikalle.  Minä oon soittaessani kysyny ja tivannu ja kysyny... nyt oltiin hetki kahden, ja kysyin vähän tavallista tiukemmin eli ei ihan pillistä kiinni mutta melkain ja tulihan se sieltä.  

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 26.12.10 - klo:21:51 »
Hyvä Leena kun sinulla on voimia omien ongelmiesi rinnalla ottaa vastuuta sisarestasi. Silmähermotulehduksien kanssa ei todellakaan kannata leikkiä tai odottaa ensiviikkoa. Tiedän kokemuksesta, ettei kaikilla lähimmäisillä ole voimia ajaa omia asioitaan tutkimujonoissa ja silloin meidän vahvempien pitää puuttua asiaan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 26.12.10 - klo:22:42 »
Se mitä olen karsinut viime joulusta on 8kg rasvaa ym. kehosta. Siitä olen ylpeä. Liikuntaa en viallisista raajoista johtuen pysty harrastamaan ja siksi kaikki tuo on aikaansaatu vähähiilihydraattisella ruokavaliolla nälkää näkemättä. Nyt odotan kiivaasti, että polvi leikkauksen jälkeen paranisi ja pystyisin liikkumaan enemmän. Rasvan määrän ohella verenpaine on laskenut ronskisti sekä sokeriarvot ovat alentuneet (ei koske joulunpyhiä). Lääkitystä on jo jouduttu muuttamaan, kun yläpaine meni alle sadan ja se tuntui jo kyllä päässä. Seuratkaa esimerkkiä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa pikkumummu

• aralla tunnolla
« Vastaus #14 : 26.12.10 - klo:22:51 »
 Painoa on pudotettu 10kg joka on kyynärsauvojen kanssa kävelevänä omasta mielestä hyvä. Samoin kuin Seppos ruokavaliolla ja itsekurilla onnistuin. Jouluna ja muina aikoina olen syönyt hyvin mutta katsonut mitä olen suuhuni laittanut.  Lääkäri ortonilla oli hyvin tyytyväinen saavutukseeni.