Kirjoittaja Aihe: vanhuus  (Luettu 17320 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: vanhuus
« Vastaus #30 : 10.04.11 - klo:16:13 »
Vanhana niität sitä mitä olet aikanasi kylvänyt. Hyvän sadon saat jos olet nuorempana muistanut yhden tärkeän elämän ohjeen "Kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille".

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: vanhuus
« Vastaus #31 : 10.04.11 - klo:18:30 »
"Vanhuuden pelko antaa kiihtyvän nopeuden vanhenemiselle." Nämä viisaat sanat ovat rouva Sylvi Kekkosen. Sanat ovat vanhoille vapauttavat: ei tule pelätä vanhuutta!
Vanhuus on ikäkausi, jolla on omat suuret etunsa ja oma viehätyksensä.

Oheinen on lainaus Jaakko Haavion kirjasta, Ilon ja rauhan teitä.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: vanhuus
« Vastaus #32 : 10.04.11 - klo:19:33 »
Kumma juttu tuo vanheneminen omalla kohdalla. Ei millään uskoisi, mutta peiliin katsomalla sen näkee. Työkaveri äskettäin sanoi aikoneensa ostaa minulle jonkin kasvonaamion (voidetta, vaikka naamari peittäisi paremmin  :003:), kun mun kasvot näytti niin rusinalta. Otin vinkistä vaarin.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: vanhuus
« Vastaus #33 : 10.04.11 - klo:19:44 »
Rusinalta :-\ :-\? Mummoni oli siloposkinen vielä 70-vuotiaanakin. Osa hänen lapsistaan ovat baby-face, seuraavassa sukupolvessa tilanne muuttui, ainakin joillakin :).

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: vanhuus
« Vastaus #34 : 10.04.11 - klo:20:13 »
Näkyivätpä ajanmerkit enemmän tai vähemmän ne ovat iäkkään ihmisen "kunniamerkkejä" pitkästä elätystä elämästä ei niitä pidä hävetä ja peitellä vaan kantaa kunnialla. Itsensä hyväksyminen sellaisena kun on vähintää omalta osaltaa masennusta, mikä on koko ajan yleistyvä kansansairaus.
Joten päät pystyyn ja korvat lukkoon turhuuksilta silloin ei vanhentuminen tunnu enään niin pelottavalta asialta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: vanhuus
« Vastaus #35 : 10.04.11 - klo:20:30 »
Mie olen jollain tapaa aika innoissani vanhenemisesta
onkohan mulla jokin häiriö  :017:

Odotan paljon positiivista.
Olen jo melkein 60 v, enkä vielä tunne olevani vanha - pitäiskö?
sen verran ikää kuitenkin on, että olen jo joutunut kohtaamaan
monia luopumisia - fyysisiä ja henkisiä
silti odotan vanhenemista sillätapaa, että se TUO jotain.
Ainakin vielä tunnen olevani saamapuolella ja uskon sen jatkuvan.

Olen ns. hyvinmyöhäänkehittyvää (paino sanoilla hyvinmyöhään)tyyppiä, joten
ainakin odotan kypsymistä ja viisastumista ja kaikkea sellasta kivaa


 
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: vanhuus
« Vastaus #36 : 10.04.11 - klo:21:07 »
Odotahan vain Atanasia. Minulla on sama kehityskaari kuin sinulla, olen maininnutkin siitä muutamaan otteeseen. Hitaasti hitaasti aikuistuin, vakavoiduin, tulin tehokkaaksi yhteiskunnan jäseneksi. Ja  s i t t e n  63 täytettyäni tapahtui täyskäännös iloon, lapsenmielisyyteen, huumoriin.
Mutta ei niin paljon hyvää etteikö jotakin pahaankin. Samaan aikaan alkoivat vanhuudenkrempat, kivut nivelissä, nimimuisti heikkeni ja uni huononi.

Merete Mazzarella sanoi eräässä haastattelussa että hän luuli elävänsä ikuista nuoruutta, mutta 63-vuotiaana alkoikin tuntea vanhuutta.

Odotahan vielä muutama vuosi Atanasia.   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: vanhuus
« Vastaus #37 : 10.04.11 - klo:21:41 »
Mie olen jollain tapaa aika innoissani vanhenemisesta
onkohan mulla jokin häiriö  :017:

 

Kyllä sulla taitaa olla  :003:

Hassun hympän löysit  :eusa_clap:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: vanhuus
« Vastaus #38 : 10.04.11 - klo:21:47 »
Vanheneminen on siitä hauska juttu, että tasan kaikille kertyy vuosia ihan samalla nopeudella sukupuolesta tai mielipiteestä riippumatta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: vanhuus
« Vastaus #39 : 10.04.11 - klo:21:51 »
Lainaus
Odotahan vain Atanasia. Minulla on sama kehityskaari kuin sinulla, olen maininnutkin siitä muutamaan otteeseen. Hitaasti hitaasti aikuistuin, vakavoiduin, tulin tehokkaaksi yhteiskunnan jäseneksi. Ja  s i t t e n  63 täytettyäni tapahtui täyskäännös iloon, lapsenmielisyyteen, huumoriin.
Mutta ei niin paljon hyvää etteikö jotakin pahaankin. Samaan aikaan alkoivat vanhuudenkrempat, kivut nivelissä, nimimuisti heikkeni ja uni huononi.

Merete Mazzarella sanoi eräässä haastattelussa että hän luuli elävänsä ikuista nuoruutta, mutta 63-vuotiaana alkoikin tuntea vanhuutta.

Odotahan vielä muutama vuosi Atanasia.     

huhuh Riitta-mummi, kuulostat pahaenteiseltä  :icon_eek:

Muisti heikkenee päivittäin jo nyt.
Mutta uni senkun lisääntyy.
Tauteja ei ole vielä.
Se on sitten varmasti iso miinus jos saa jonkun kivuliaan taudin.
Kivuton vielä menettelee  :icon_rolleyes:

Merete Mazzarella on muuten  :023:
Herra armahda.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: vanhuus
« Vastaus #40 : 11.04.11 - klo:10:31 »
"Tohtori, olisiko teillä jotakin lääkettä, joka pysäyttää vanhenemisen?"
"Kävisikö rotanmyrkky?"
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: vanhuus
« Vastaus #41 : 11.04.11 - klo:10:56 »
"Tohtori, olisiko teillä jotakin lääkettä, joka pysäyttää vanhenemisen?"
"Kävisikö rotanmyrkky?"

Ei käy rotanmyrkyllä. Syön sitä päivittäin eikä auta tuohon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: vanhuus
« Vastaus #42 : 22.04.22 - klo:04:24 »

   Lotta on vihainen (omaishoitajuus)

... "Se tulee se elokuun viimenen päivä hyvin äkkiä" ... (kohta 15.20)



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: vanhuus
« Vastaus #43 : 22.04.22 - klo:08:40 »
Kivaa ja erilaista vanhenemisen kokemusta on vuosina 2010-2011 foorumilla jaettu.

Nyt olen vanha. Nyt tiedän jo enemmän. Osa on perittyjen geenien aiheuttamaa, osa omien valintojen vaikuttamaa.

Unissa käyn nyt paljolti läpi elettyä elämääni. Tuo 63 vuoden iän ilo ja elämän riemu on haipunut , mutta se on jättänyt kyllä paljonkin 'kaivoni pohjalle. Kiitos paljon tämän körttifoorumin, jossa kirjoittamisen palo ja ilo syttyi. Onko jo sammumassa, ei ole suurtakaan väliä.
Nyt olen mielelläni luopunut monesta. Ei kiinnosta pätkääkään monet ennen kovin tärkeät jutut, omatkaan juttuni.

Matkalla olen muuttunut sekä sisällisesti että myös ulkoisesti, ja sen olen ottanut hyvillä mielin vastaan. Se juuri on mielestäni sitä kasvua kohti päämäärää.

Usko on ollut apu uskomattoman moniin asioihin. Ihmisyyteen, lähimmäisyyteen, suhteeseen puolisoon ja lapsiin ja ehkä myös omaan itseen.

Kaikki tämä on rikkautta, myös taakat jotka olen joutunut kantamaan. Heikko terveys on ollut minulla koko matkan, mutta olempa näinkin joukossa kestänyt, tuettuna . Kristus on ollut 40 vuotta hoitajani, lääkärini, hengenpelastajani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: vanhuus
« Vastaus #44 : 22.04.22 - klo:19:57 »
Tähän edellisen Riitta-mummin ajatuksiin AMEN!!!
wilhelmi niskasen jäljillä