Kirjoittaja Aihe: Torkkupeitot  (Luettu 14816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Torkkupeitot
« Vastaus #30 : 16.11.10 - klo:12:17 »
Tänään en enää tarvitse torkkupeittoa. Kortisooni puree ja lujasti.
Ihmeellinen tunne on kun ainutkaan nivel ei kolota, jalat taipuvat, peukalot ovat kuin ennevanhaan.

Yskin ja niistän varmaan vielä pitkään, mutta tulehdus keuhkoputkessa ei enää tunnu. Pääkin alkaa pelata.

Matti torkkuu. Ilman peittoa
.
Riitan omia juttuja. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #31 : 16.11.10 - klo:19:34 »
Työpaikan kahvipöydässä kun otettiin torkkupeitot puheeksi, niin yllättäen keskuudestamme nousi puolustaviakin mielipiteitä:

- tuetaan suomalaista työtä, ei halpatuontia
- ajatellaan eduskunnan arvokkuutta
- mikä hinta on 127 euroa: vastaa paria taksimatkaa tai illallista, joista ei jää mitään näkyvää jäljelle
- edelliset torkkupeitot kestivät 10 vuotta, ei tule paljon kulua per vuosi
. jne jne
- eivätkä edustajat noita tosiaan itse ole tilanneet
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 16.11.10 - klo:19:41 »
Tuuloslainen yrittäjä teki myös täällä Etelä-Suomen Sanomien lukijoille asian selväksi. Hän mm. työllisti 10 henkilöä ja itselle jäi käteen 2000 euroa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 16.11.10 - klo:20:46 »
Tuuloslainen yrittäjä teki myös täällä Etelä-Suomen Sanomien lukijoille asian selväksi. Hän mm. työllisti 10 henkilöä ja itselle jäi käteen 2000 euroa.

Jos tuo 2000 euroa olisi osakeyhtiön liikevoitto, niin huono bisnes, mutta olkoon. Mutta pelkään pahoin, että koska yrittäjällä on yksityinen toiminimi, tuo summa on se, minkä yrittäjä voi nostaa kulujen (palkat, materiaalit, yleiskulut) jälkeen itselleen palkkaa vastaavana ansiotulona. Tiedossa ei ole esim. sitä, onko summasta jo vähennetty tulovero. Joka tapauksessa tekijän työn laatu ja sen nauttima julkinen arvostus (sisustusarkkitehdin valinta julkiseen arvorakennukseen) ovat sitä luokkaa, että suunnittelijan ja työn organisoijan ja valvojan ansiotulon olisi tällaisessa projektissa pitänyt olla moninkertainen.

Torkkupeittojutun varsinainen skandaali ei siis ole se, että yksi torkkupeitto maksoi 127 euroa, vaan se, että
a) yrittäjä suostui käytännössä lahjoittamaan oman työnsä arvon eduskunnalle
b) eduskunta kehtasi tehdä tällaisen riistosopimuksen - oletan, että hintaa setvittäessä ostajalle esitettiin hinnan muodostuminen, koska kyseessä ei ollut kilpailuttaminen.
c) tiedotusvälineiden taloustoimittajat eivät ole kirjoittaneet järkyttyneitä kolumneja paljastuneen taloudellisen tietämättömyyden ja hyväksikäytön johdosta.

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #34 : 16.11.10 - klo:20:56 »

Jostain olen lukenut, että se torkkuminen keskellä päivää tekee ihan vaan hyvää.

"Jostain" ei aina ole kaukana.
Näinkin tärkeällä tutkimusottein toimivalla sivustolla kuin on rakas Körttifoorumimme voisi ajatella lähteiden mainitsemista.

No johan meni tarkaksi. Kuka ihme muistaa kaikki lähteet, kun tietoa tulvii ovista ja ikkunoista? Olen minäkin kuullut torkkujen hyvää tekevästä vaikutuksesta useampaankin otteeseen, mutta ainoatakaan lähdettä en muista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 16.11.10 - klo:21:00 »
Pirska, sinun pitäis kirjoittaa muistelmat.
🇫🇮

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #36 : 16.11.10 - klo:21:04 »
Kirjoittaisinhan minä, mutta kun siitä puuttuisi lähdeluettelo, niin kukaan ei julkaisi sitä.  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 16.11.10 - klo:21:04 »

satman hereillä?! Nyt kipinkapin torkkupeittoosi  :039:

http://yle.fi/akuutti/arkisto2009/240309_e.htm

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 16.11.10 - klo:21:38 »
Nukuin tunnin äsken, nyt virtaa. Kyllä menen, olen melkein jo menossa. Hyvä kirja, Viulunsoittaja kadulla, odottaa. Ennuste on, että viimeistään (jos valtakunnan päättäjiä kiinnostaa) tunnin kuluttua olen unessa ja kolmelta herään, neljältä nousen ylös. Seuraavan kerran torkun töissä klo 13-14, tietsikan edessä tiukasti hiirestä kiinnipitäen.

Työpäiviä on noin 20 ennen kuin jään eläkkeelle. Ensimmäisiä askareitani eläkkeellä on putsata yöpöytä ja asettaa sille yksi kirja: Marcel Proust: Kadonnutta aikaa etsimässä "Combray". Se on kymmenosaisen sarjan ensimmäinen.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 17.11.10 - klo:14:17 »
Nukuttaa tautisesti. Hämäräs aina. Minul on varmaan jokin ylensyöttöinen melatoniinijärjestelmä päässä. Vielä pitäis vaikka mitä jaksaa.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 17.11.10 - klo:14:54 »
Ota torkut.
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 17.11.10 - klo:15:04 »
Tämän teen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 17.11.10 - klo:15:14 »
Taidetaan kaikki olla tähän aikaan päivästä väsyneitä.
🇫🇮

Paikalla Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 17.11.10 - klo:15:19 »
Mine leickasin wiittani poolixi ia annoin palelewaisel waiwaisel. Ehcepä hen sai otta sen peitten alla torckut?  :051:

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 17.11.10 - klo:22:20 »
Kansanedustajat ovat varmaan somistaneet lepohuonettaan ja avustajan lepopaikkaa hienoilla shaaleilla, hinnasta päätellen. Yli 600 euroa kpl.neljällesadalle!
Nukkukaa hyvin!
27000e/100 = 270e
270e/2=135e
tai jos avustajillekin, niin vielä puolet pois.

on se toki silti iso summa.

toivottavasti olivat suomalaisia jotta rahat tulisivat sitä kautta yhteiskuntaan takaisin.