Kirjoittaja Aihe: Torkkupeitot  (Luettu 14758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Torkkupeitot
« Vastaus #15 : 11.11.10 - klo:13:56 »
Yli 600 euroa kpl.neljällesadalle!

Mitenkä, eikös 27 000 jaettuna 200:lla ole 135€  :017:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 11.11.10 - klo:14:03 »
Ajattelin että avustajille kans. Onko niitä yhtä monta kuin kansanedustajia?
Vielä törkeempää jos vain itelle!

:voiei:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #17 : 11.11.10 - klo:14:07 »
Olen hyvin ymmälläni. Tempaus oli törkeä minun mielestäni. Ja kun ei oikein millään niille mahda mitään. Palkkojaan korottelevat ja etujaan lisäilevät... armias jos ilmotettaisiin että hoitohenkilökunnan on saatava torkkutauko... ja opettajien ja...  Siis ei niin mitään mahda.

Joskus olen ajatellut kuin olisi ja kävisi jos koko kansakunta rupeais torkkumalakkoon  --- kirjaimellisesti. Vastalauseena puuhalle - kun tämä ei ollut ensimmäinen omaperäisyys - ensi vaaleissa en annettais yhtään ääntä. Työssäkäyvä kansa veis omat torkkupeitot duuniin ja torkkuisi koko vaalipäivän ynnä pääkaupungilla asuva väestö järjestäis leipäjonon eduskunnan portaille. Siinäkin voisi ottaa tirsat oman fleece-peiton alla ja koska päivä saattaa olla kolea niin pantaisiin kansa vuoroihin. Torku puoli tuntia hyvän asia puolesta.  Jotkut kiireelliset asiat kuten päivystyspotilaat hoidettais mutta päiväkoditkin olisi kiinni --- vanhemmathan torkkuisi kotona. Äänestysboikottiu ja lakkovahdit joka kopille.

Minä kun muistan ne viime vaalit --- kun ei päässyt kauppaankaan. Yritin torin poikki ja siihenhän meni kolme varttia kun koko ajan oli joku hihassa kiinni karamellikorin kanssa : Tästä näin, rouvalle suu makeaksi ja meidän ehdokkaan numero muistiin,...  minäminäminä...  minä vähän aloin hermostua niille... minä tulin sanoneeksi  muutamalle ja kun minä pahasti hermostun niin saattaa olla että minä vähän sanon   >:(

Kuinka käy jos vastalauseeksi ei kukaan äänestä ketään? Eihän ne tee muuta kuin bodaa kalliilla eduskunnan punttisalilla yn muuta. Tai joku mielenilmaus muuten. Torkkupäivä' eduskunnan portaille niin että niitten on kierrettävä takatietä. Väkivallaton miewlenosoitus.

« Viimeksi muokattu: 11.11.10 - klo:14:15 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 11.11.10 - klo:14:11 »
Ja vaatimus on: Peitot puoliksi Äiti Teresalle ja puoliksi huutokaupataan ja rahat kotimaiden varattomille lapsiperheille. Tuokoot omat peittonsa.Johan nyt on markkinat. Rupeaa löytymään halvempaa rättiä.  Ja se disainaaja saakoon potkut.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #19 : 11.11.10 - klo:14:14 »
Kansanerustaja toristaa täs, että uusi peittoja eivät ollehet tilannu, vaan sisustusarkkitehti ne halus vaihtaa ja teki tilauksen. Uuret peitot on jonkunlaasia sandwich-tyyppisiä, kun aito villamateriaali on välis. Oonhan minäkin nähäny monenlaasia sisustusarkkitehtien kotkotuksia, kun mikään tavallinen ja halapa ei porhoolle kelepaa.---

Minulla tulee aina mieleen satu keisarin uusista vaatteista, kun joukolla ylistetään jotain sikakallista rumilusta. Marimekon unikot ja monet järkyttävän näköiset ryysyt ovat hirveän näköisiä, mutta niin niitä vain jaksetaan ylistää ja niistä jaksetaan maksaa maltaita.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 11.11.10 - klo:15:55 »
Kansan käsi on karttuisa. Kyllä kansa tietää. Rreheeelllisellä pelillä.

Muistan nähneeni kuvan Vennamon Veikosta torkkumassa eduskunnan nahkasohvalla ilman mitään peittoa.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 11.11.10 - klo:18:05 »
Hysssh....!

Edustajat ottaa pikku sikeät talviunet herätäkseen tammi-helmikuussa kunnon kevätmittelöihin!

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 11.11.10 - klo:19:14 »
Uskon kyllä - luettuani sanan sisustusarkkitehti - että kansanedustajat saavat tästä syyn päälleen vähän syyttä. On itselläkin vähän kokemusta sisustusarkkitehdeista ja työhuoneista. Huh, huh! Kotimainen tekijä taisi kertoa, että peitteitä tehtiin pitkään eikä käteen jäänyt kuin pari tonnia. Oletan, että tämä tarkoittaa liikevoittoa, työntekijäthän ovat varmaan palkkansa saaneet, varmaan myös yrittäjä. Huono bisnes.

Torkkupeitettä pidän kyllä edustajantyössä tarpeellisena työvälineenä. Työajat ovat epäsäännölliset ja mietintöjen lukeminen puuduttavaa. Aivot toimivat paremmin, kun torkahtaa välillä. Niin teen itsekin. Kohupeiton olisin varmaan pistänyt kaappiin - villa ei tarvitse mitään puuvillaisia nuhraantuvia kauneuskerroksia. Niinpä olisin tilannut erikoispitkän villahuovan esim. Lapuan Kankureilta, nykyiset vakiohuovat kun ovat pitkälle miehelle lyhyitä. Vakiomallit näkyvät maksavan noin 65 euroa, mittatilaustyöstä maksaisin mielelläni enemmän, kestäähän se lopun ikää ja vielä jää jälkipolvillekin. Mökillä on vielä täydessä iskussa 50-luvun lopussa hankittu filtti. Jos hiiret eivät syö, sekin kestää vielä minun ikäni. Vanhat luut vaativat villaa. Retki- ja tilapäiskäytössä välttää metritavarana kangaspuodista ostettu fleece.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 11.11.10 - klo:19:56 »
No mt, sikäli olet oikeassa että leheltä luin heistä osan olleen noloja ja joku oli yrittänyt antaa omaansa puhemiehelle mutta kun sillä jo on. Probleemi on tämä, ettei Eduskunnan omaisuutta saa antaa pois- äkkiä lakia pöytään jotta saa.  Sitten äiti Teresalle jne. Mikä juttu tämä on että eivät tuo omiaan? Olin HUS:n neurolla potilaana ja sinnehän pitää kaikki viedä kohta kotoa itte. Lääkäri kierron jälkeen teemana ykkösen kolmonen:
- Annettais siis Betasergia
-Ei meillä ole Betasergia.
-No annettais sitten mikäö-hän-oli.
-Ei sitä saa tilata kun on liian kallis.
- No antakaa sille peitto edes kun se palelee
-Mutta onko meillä peittoja?

tilannetarkastus:  Ei ole peittoja.

Henkilökuntavaje: Self-service.
Illalla käytävällä tulee vastaan mies irvistelee ja hieroo hartiaa.
Lääkäripotilas: Sattuuko siihen kovasti...?
-.No ei pahasti, venähytin kun kurotin aamutakkia kaapista. On ton tulpan jäljiltä tuo toinen pouoli veltto....
-Ai niitä on... näyttäsittes mulle missä...
---hurja. Täällon pyjamiakin.Kiitos! Minä en olis ikinä arvannu.

Iltatee:
-Anteeks - voisko saada toisen kupin?
-Voi kun ei sitä ole enempää... me voidaan yrittää tilata teille huomiseksi kaks kuppia tuota kuumaa vettä jos onnistuttais saamaan... JA NIIN EDELLEEN!

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #24 : 11.11.10 - klo:20:02 »
Uskon kyllä - luettuani sanan sisustusarkkitehti - että kansanedustajat saavat tästä syyn päälleen vähän syyttä. On itselläkin vähän kokemusta sisustusarkkitehdeista ja työhuoneista. Huh, huh! Kotimainen tekijä taisi kertoa, että peitteitä tehtiin pitkään eikä käteen jäänyt kuin pari tonnia. Oletan, että tämä tarkoittaa liikevoittoa, työntekijäthän ovat varmaan palkkansa saaneet, varmaan myös yrittäjä. Huono bisnes.

Torkkupeitettä pidän kyllä edustajantyössä tarpeellisena työvälineenä. Työajat ovat epäsäännölliset ja mietintöjen lukeminen puuduttavaa. Aivot toimivat paremmin, kun torkahtaa välillä. Niin teen itsekin. Kohupeiton olisin varmaan pistänyt kaappiin - villa ei tarvitse mitään puuvillaisia nuhraantuvia kauneuskerroksia. Niinpä olisin tilannut erikoispitkän villahuovan esim. Lapuan Kankureilta, nykyiset vakiohuovat kun ovat pitkälle miehelle lyhyitä. Vakiomallit näkyvät maksavan noin 65 euroa, mittatilaustyöstä maksaisin mielelläni enemmän, kestäähän se lopun ikää ja vielä jää jälkipolvillekin. Mökillä on vielä täydessä iskussa 50-luvun lopussa hankittu filtti. Jos hiiret eivät syö, sekin kestää vielä minun ikäni. Vanhat luut vaativat villaa. Retki- ja tilapäiskäytössä välttää metritavarana kangaspuodista ostettu fleece.

Mt

Kaunista käyttää fleeceä, kun se on tehty kierrätysmateriaalista, nimittäin esteroidusta muovipullomurskasta. Lisäksi fleece tuntuu ihan mukavalta. Ylös vihreät arvot.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 12.11.10 - klo:11:54 »
Vietiin vaari intervalliviikolle. Edellisestä kerrasta viisatuneina otimme mukaan oman täkin ja torkkupeiton. Muistan kun podin sairaalassa myyräkuumetta. Peittona oli lakanan sisässä oleva froteepyyhe. Seuraavalla kerralla osaan ottaa mukaan pari sopivaa aluspaitaa (polypropeeniverkko ja villa) sekä kunnon villasukat.

Mt
« Viimeksi muokattu: 12.11.10 - klo:20:44 kirjoittanut mt »

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 12.11.10 - klo:17:58 »
"Kansan " edustajat saavat Joulukuussa myös unilelut, ihan jokainen.
Varastoon saavat muutaman ylimääräisenkin kun kuolaavat ja pitää välillä pestä se lempilelu.Mikäs siinä jatkaa touhuja entiseen malliin.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 15.11.10 - klo:23:30 »
Torkkupeitot on eruskunnas tarpehen tyän raskahille raatajille. Voimille käy, kun lomiakaan ei oo ku n.5kk/v. :icon_wink:
http://www.youtube.com/watch?v=GnYby3CO4Ks
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 16.11.10 - klo:07:12 »
 :-\ Kylläpä nyt vitsaillaan torkkupeitoista.

Pahus kun itsekkin olen alkamassa enemmän aikaa viettämään toimistossa töitä tehden ja vähemmän kentällä juosten.
Siis olin jo ajatellut, että pitäisin torkkutuokion ainakin kerran päivässä.
Jostain olen lukenut, että se torkkuminen keskellä päivää tekee ihan vaan hyvää.

Eduskunnan puheita kun kuuntelee, niin selvähän se että ne alkaa torkuttamaan.
Parempi kai niiden on antaa ottaa torkut välillä ja sitten taas kuunnella.?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 16.11.10 - klo:09:20 »
Jostain olen lukenut, että se torkkuminen keskellä päivää tekee ihan vaan hyvää.

Nykytutkimuksen valossa päivätorkua suositellaan - on suosittu jo kauan asiantuntijapiireissä - kesken työpäivän.

"Jostain" ei aina ole kaukana.
Näinkin tärkeällä tutkimusottein toimivalla sivustolla kuin on rakas Körttifoorumimme voisi ajatella lähteiden mainitsemista.
« Viimeksi muokattu: 16.11.10 - klo:09:24 kirjoittanut satman »
🇫🇮