Olen tupahommissa edelleen. Pakkasta oli tänä aamuna vieläkin enemmän.
Ensin tuotiin Lotta muutamaksi tunnuksi hoitoon, jo ennen kahdeksaa.
Se sujui askartelu-, leikki- ja laulu-merkeissä. Ipana on selvästi musikaalinen. Opetin vajaa 1-vuotiaalle Joulupukki, joulupukki ja tipe-tipe-tip-tap-laulut. Puuroa neiti suostui syömään kun sai itse pitää lusikkaa kädessään, minä vain salaa ohjailin.
Hänet haettiin kotiin päivä-unille ja minä aloin piparien paiston. Samalla laitoin ison hernerokan kiehumaan ja eilisten punajuurten keiton jälkituoksujen kanssa hajusinfoniasta tuli kakofonia.
Pitäisi osata ajatella ettei kaalisoppapäivänä keitä esim. lanttuja ja paista sokerikakkua. Liesituulettimesta ei ole kuin enimpien käryjen poistoon.
Näillä pakkasilla ei Matti anna pitkään tuulettaa, ja siinäpä haisevat kunnes huomena taas lämmitetään leivinuuni. Se vetäisee tehokkaasti hajut hormiin.
Hiljalleen on mukava valmistaa joulua ja parasta onkin, sillä monenlaista menemistä riittää aluspäiviksi. Esim. eilen irtosi salmiakkia syödessä paikka hampaasta. Sain ajan vasta 14.12. On labra-käyntiä, rokotusta, luentoa, myyjäisiä, seuroja, työkavereiden tapaamista.
Onneksi flunssa on mennyt menojaan.