Kirjoittaja Aihe: Tekemättömät työt  (Luettu 20140 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Tekemättömät työt
« : 14.09.10 - klo:19:31 »
Miten se tuntuu, että tekemättömät työt rasittavat enemmän kuin niiden tekeminen. Olen koko kesän päivitellyt meidän pakastearkkuja, kuinka niihin kertyy reunoille lunta yhä enemmän. Ne eivät ole aikoihin olleet missään järjestyksessä, ellei epäjärjestystä lueta sellaiseksi.

Nyt vihdoin sain isomman arkun tyhjennetyksi ja laitoin sinne vesisankon täynnä lämmintä vettä. Nyt se on pakko sulata ja järjestellä uudestaan. Olisi hauska tietää, kuinka hirvittävästi olen kuluttanut energiaa suunnitellessani tätä työtä. Marjoja on tullut laitettua sinne melkoinen määrä ja nyt ne pitäisi saada johonkin järjestykseen.

Erinäisiä siivoustöitä pitäisi myös tehdä, kun saisi aikaiseksi. Monesti käy onneksi niin, että kun saa jostain päästä kiinni, niin siitä on helpompi jatkaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #1 : 14.09.10 - klo:20:16 »
Meillä ovat ikkunat odottaneet pesijää vuoden. Haluaisin pestä ne keväisin ja syksyisin, mutta... Viime keväänä tein tietylle vammaryhmälle avustajatehtäviä ja pesin noin x kappaletta toisten ikkunoit, joten omat jäi pesemättä. Kesällä olin töissä ja ilmakin oli liian kuuma. Eli seli seli, ensi viikolla pitää homma hoitua.

Pirska olet oikeassa: se homman alkaminen on vaikeinta, loppu menee jo omalla painollaan :017:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #2 : 14.09.10 - klo:20:29 »
Minun pitäisi osata luopua ikivanhoista vaatteista joita alkaa olla ullakolla ja komeroissa aivan liikaa. Ne eivät millekkään kirpputorillekaan kelpaa, mutta muisto-arvojen vuoksi säilyttelen. Toisekseen nuorempi tytär haluaa aina välillä katsastaa onko joku 1960,1970 tai peräti 1980-luvun mekko tai takki vintagea nyt.
Matin Tekniikan Maailma-lehtiä sain muutama vuosi sitten montakymmentä vuosikertaa poistettua ullakoilta. Täytyy myöntää että pari vuotta kesti suostuttelu, viekastelu ja uhkailu. Nyt on taas uusi edessä senkin suhteen.
Kirjahyllyjen siivous turhasta painolastista olisi myös tehtävä, valokuvien raakkaus, lehtileikkeiden tarpeellisuuden arviointi. Turhista koriste-esineistä voisi pystyttää myyntipöydän.
Mökille kertyy kaikki vanha kama. Niidenkin paikka olisi kaatopaikalla tai keräyslaatikoissa.
Kunhan saisi todellakin ensin suunnitelman ja sitten tekemisen alkuun. :-\ :102: :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #3 : 14.09.10 - klo:20:46 »
Aina välillä tulee  :icon_eek: ajatus, että voi kauhistus jos nyt kuolisin ja KAIKKI tämä
turha tavaramäärä jäisi poikieni setvittäväksi  :107:
- silloin tyhjennän ainakin kaksi  :eusa_angel: muovipussillista vatteita tai muuta pois, vaikka kierrätykseen.

Mutta kyllä sitä tavaraa riittää.
Ihan turhaa.

Hyvin riittäis sänky, pöytä ja tuoli.
Herra armahda.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #4 : 14.09.10 - klo:20:54 »
Minun pitäisi mapittaa laskut ja tiliotteet. YIHHHHH! Hirveä homma polttaa kertyneitä ei-mapitettavia laskuja. YIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHH!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #5 : 14.09.10 - klo:21:14 »
Aloittaminen on vaikeaa. Jos jakaa työn osiin, voi olla helpompi aloittaa. Aloittaa pienestä, tekee osan kerrallaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #6 : 14.09.10 - klo:21:24 »
Anastasia: Itse mietin tuota samaa. Tätini kuoli yllättäen lomamatkalla pohjoisessa ja kaikki selvittely jäi pojilleen. Oli ihan oikeasti paljon tekemistä, kun kaikki jäi kesken eikä kaikista toiveistakaan ollut kenelläkään tietoa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #7 : 14.09.10 - klo:21:40 »
Afrikkalainen sananlasku:
Miten elefantti syödään? - Pala kerrallaan.

Siis älkäämme ajatelko koko suurta urakkaa. Esim. minun pitäisi tyhjentää vaatehuone, lajitella sieltä pois kaikki tarpeeton ja järjestellä loput. Vaan pitäisi ajatella otanpa tuon yhden hyllyn ja järjestelen sen. Sitten kun se on tehty, voi ruveta harkitsemaan seuraavaa hyllyä.  :023:
Pyryharakka

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #8 : 15.09.10 - klo:00:01 »
Peruna kerrallaan.
Herra armahda.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #9 : 15.09.10 - klo:06:58 »
Afrikkalainen sananlasku:
Miten elefantti syödään? - Pala kerrallaan.

Siis älkäämme ajatelko koko suurta urakkaa. Esim. minun pitäisi tyhjentää vaatehuone, lajitella sieltä pois kaikki tarpeeton ja järjestellä loput. Vaan pitäisi ajatella otanpa tuon yhden hyllyn ja järjestelen sen. Sitten kun se on tehty, voi ruveta harkitsemaan seuraavaa hyllyä.  :023:
Näin.
Ei ehkä niin että tyhjentää ensin kaiken komeroista lattialle eikä mahdu itse sekaan... kokenut tietää. Epätoivo sarastaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #10 : 16.09.10 - klo:20:13 »
Ei vaatehuonetta voi siivota hylly kerrallaan. Aina on joku tavara, joka kuuluukin jonnekin muualle kuin just sille hyllylle. Ja muilta hyllyiltä tulee sille hyllylle tavaraa. Lattialle vaan kaikki ja siitä seulomaan.Ei ole vaihtoehtoja.

Laskuista 1/3 mapitettu / poltettu.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #11 : 17.09.10 - klo:15:03 »
Minä aloin kuitenkin järjestellä vaatehuonetta hylly kerrallaan. Kyllä se onnistuu, ellei sitten tuuleta vaatteita. Tällä kertaa aion tosiaan vain järjestellä. Pääsin jo alkuun.  :eusa_angel:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #12 : 17.09.10 - klo:19:32 »
Mullakin on isoja projekteja, jotka pitäisi tehdä, mutta onneksi tälle kesälle ja syksylle on jo tehty mitä tehdä pitikin, siinä mielessä saa olla tyytyväinen!

Isot asiat on sellaisia, että pitää vaan tarrata johonkin nurkkaan kiinni ja alkaa äheltää ja purra kun terrieri... -kyllä se siitä vähenee kun vaan on keinossa. Aikoinaan pienin anopille hirveää kasaa polttopuita kirveellä ja ajattelin kasaan ensi kertoja kiinni käydessäni, ettei kahden päivän aikana vähentynyt yhtään vaikka aamuseitsemästä viiteen astti tein hiki hatussa koko ajan töitä. Mutta kun sitä kasaa vaan joka päivä järsi niin pakostakin se alkoi pienentymään ja sain kuin sainkin työvoiton. Onhan sitä aina mukava sitten katsella työtä joka alussa tuntui mahdottomalta, mutta taipui vaan lopuksi pakon edessä! :kahvi:

-ja onhan meillä aina onneksi sauna!  -ja saunaolut.  Niiden voimalla jaksaa melkein vaikka mitä!


Muuten, mikään ei ole mukavampaa hommaa kuin joskus maaliskuulla, kevättalven auringossa pieniä pihkanhajuisia polttopuita, kun ei enää ole kovin kylmä muttei vielä kuumakaan!
« Viimeksi muokattu: 17.09.10 - klo:19:39 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1569
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #13 : 18.09.10 - klo:09:20 »
Mulla on varaston nurkalla isoo kasa vanhoja pihakoivun pöllejä ja niis meinaa konstit loppua. :017: Yhyren pökälehen kaas saa hävitettyä tuhottomasti aikaa ja energiaa ennen ku pärkyää klapiiksi. Isoon Fiskarsin kirves ja kiilat aika aseettomia niis. Moottorisahalla onnistuus jotenkin, mutta pärryytys ei innosta sekään. Hydraulista halakomakonetta en osta nurkkahan lojumahan niiren takia.
Kerran viälä isken niihin uusin voimin ja jos ne ei nöyrry, niin pääsiääskokon niistä teen. :icon_wink:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #14 : 18.09.10 - klo:09:47 »
Miten se tuntuu, että tekemättömät työt rasittavat enemmän kuin niiden tekeminen.

Älä muuta sano. Jos huomenna sitten.. Vaatekaapit siivoan niin, että ensin lattiat siistiksi, sitten kaappien sisältö lattialle, hylly kerrallaan tosin. Mitä en ole aikoihin tarvinnut, lähtee muitta mutinoitta kirpparille tai kiertoon muuten.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa