Kirjoittaja Aihe: Tekemättömät työt  (Luettu 19915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #15 : 18.09.10 - klo:09:54 »
Mörtista tuli mieleen marjat. Ja siitä taas tuli mieleen että eilen ostetut saarijärveläispuolukat on pussittamatta pakasteeseen.
Ostin ja unohdin. Jotenkii ei ne oo yhtä arvokkaat ku omapoimimat. Ei puolukka onneks pilaannu ihan heti. Siinä ei kauan nokka tuhise kun kymmenen litran ämpärillinen on pusseissa.

Moottorisahalla meilläkin sen suuren tammen tyvi halottiin kolmen litran kuutioiksi.Sellaisella lähes yksin saunan lämmittäis, mut eihän se yksin pala.
Joten leivinuuniin kovilla pakkasilla kavereitten joukkoon.
Kun osais, niistä tekin vaikka mitä puu-esineitä. Mutta se jää miulta tekemättömäks työks.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #16 : 18.09.10 - klo:10:06 »
Minua eivät haittaa tekemättömät työt, koska sellaisia on aina. Seuraavana päivä, seuraavalla viikolla hoidetaan sitten ne edellisen päivän/viikon tekemättömät työt ja taas syntyy kasa tekemättömiä töitä.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #17 : 18.09.10 - klo:10:09 »
Minua eivät haittaa tekemättömät työt, koska sellaisia on aina. Seuraavana päivä, seuraavalla viikolla hoidetaan sitten ne edellisen päivän/viikon tekemättömät työt ja taas syntyy kasa tekemättömiä töitä.
Minua haittaa siivoamaton siivous, se pääsi silloin kun se hellekausi pitkittyi oikein kaaoksen asteelle, täällähän oli lopulta ihan Jerusalemin hävitys...no oli syitä mitä oli muita niin kyllä se olisi kai niin ettei siistiä tule siivoten vaan pitäen. Heti roskiin turha roju ja noin. Lehdet pois jossain vaiheessa elämää ja niin päin pois. Ennen muuta pois.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #18 : 18.09.10 - klo:10:35 »
 >:( Se on toinen asia että koko ajan vaivaa jokin tunne että on töitä tekemäti silloinkin kun ei ole tai ei oikein tiedä onko tai ei vain jaksa tehdä. Siivoaminenhan nyt esimerkiksi ei lopu koskaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #19 : 18.09.10 - klo:11:25 »
Viisveisaan tekemättömistä töistä. :003:

Tai aikuisen oikeesti; jos päätän, että huomenna siivoan, niin silloin siivoan huomenna. :icon_cool:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #20 : 18.09.10 - klo:12:26 »

Mun jääkaapin ovessa on monta mietelausemagneettia, mm. 'Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää huomiseenkin'. Toteutan sitä todella ansiokkaasti....

Uskoisin ettei kovin huti tulisi jos veikkaisin et kenen koti on eniten, hmmm... miten sen nyt sanoisi, ulkopuolisen silmin ei-nyt-niin-kovin-siisti.... Kuka käännyttää yllätysvieraat ekaks ovelta 5-10 minuutiks kävelemään korttelia ympäri tai ehdottaa kahvittelupaikaks läheistä kuppilaa etc....
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #21 : 18.09.10 - klo:12:48 »
Lainaus
Uskoisin ettei kovin huti tulisi jos veikkaisin et kenen koti on eniten, hmmm... miten sen nyt sanoisi, ulkopuolisen silmin ei-nyt-niin-kovin-siisti.... Kuka käännyttää yllätysvieraat ekaks ovelta 5-10 minuutiks kävelemään korttelia ympäri tai ehdottaa kahvittelupaikaks läheistä kuppilaa etc....

Mulla on ulko-ovella lapiot vieraille, että jos haluauvat tulla sisään, saavat itse raivata kulkuväylän.
Sisemmällä on sitten muita suunnistus-vaihtoehtoja...
Pistäppä paremmaks hippi-äinen :icon_biggrin:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #22 : 18.09.10 - klo:12:55 »
Mulla on ulko-ovella lapiot vieraille, että jos haluauvat tulla sisään, saavat itse raivata kulkuväylän.
Sisemmällä on sitten muita suunnistus-vaihtoehtoja...
Pistäppä paremmaks hippi-äinen :icon_biggrin:

Ois kiva nähdä ja päästä vertaamaan  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #23 : 18.09.10 - klo:12:59 »
Aina välillä tulee  :icon_eek: ajatus, että voi kauhistus jos nyt kuolisin ja KAIKKI tämä
turha tavaramäärä jäisi..... :107:

Sama täällä. Veljeni totesi muutama viikko sitten samaiseen asiaan että ajattaisi sellasen roskalavan tuohon ikkunani alle ja silleen....  :icon_eek:

Voi meitä.

P.s. mulla on kyllä nyt kirpparipöytä meneillään ja toivottavasti tavaraa menee!
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #24 : 19.09.10 - klo:12:01 »
Mulla on varaston nurkalla isoo kasa vanhoja pihakoivun pöllejä ja niis meinaa konstit loppua. :017: Yhyren pökälehen kaas saa hävitettyä tuhottomasti aikaa ja energiaa ennen ku pärkyää klapiiksi. Isoon Fiskarsin kirves ja kiilat aika aseettomia niis. Moottorisahalla onnistuus jotenkin, mutta pärryytys ei innosta sekään. Hydraulista halakomakonetta en osta nurkkahan lojumahan niiren takia.
Kerran viälä isken niihin uusin voimin ja jos ne ei nöyrry, niin pääsiääskokon niistä teen. :icon_wink:

Nuo wanahat pihakoivut on v-mäisiä. Niissä on vääntyä joka suuntahan eikä kirveskään auta, -muuta kun itku tuloo niiren kans, -niinku yks vanaha äijä tuumas, jotta "ei tuu mitään, hikuaa vaan..."  :003:

Samanmoisia oli nuo anopin vanahat pajutvaimikkälieterijoensalavat joita oli kans aikas maharotoon koopa. Kyllä siinä vaan piti moottorisahaan turvautua  aina välillä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #25 : 19.09.10 - klo:12:41 »
Nuo wanahat pihakoivut on v-mäisiä. Niissä on vääntyä joka suuntahan eikä kirveskään auta, -muuta kun itku tuloo niiren kans, -niinku yks vanaha äijä tuumas, jotta "ei tuu mitään, hikuaa vaan..."  :003:

Samanmoisia oli nuo anopin vanahat pajutvaimikkälieterijoensalavat joita oli kans aikas maharotoon koopa. Kyllä siinä vaan piti moottorisahaan turvautua  aina välillä.

Meillä oli tuossa visainen koivu ja valitin kaatomiehille, ettei halkea kirveellä. Kehuivat, että kyllä halkeaa, mutta moottorisahaan joutuivat nöyrtymään, vaikka ammatikseen pihapuita kaatoivat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #26 : 19.09.10 - klo:18:56 »
Meillä oli tuossa visainen koivu ja valitin kaatomiehille, ettei halkea kirveellä. Kehuivat, että kyllä halkeaa, mutta moottorisahaan joutuivat nöyrtymään, vaikka ammatikseen pihapuita kaatoivat.

Jos se oli oikeasti visakoivu, niin kai tiedät, että se on todella arvokasta puuta. Siitä maksetaan tosi hyvä hinta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #27 : 20.09.10 - klo:20:41 »
Niin se vain näyttää olevan, että kun saa jostain laidasta aloitettua tekemään niitä rästihommia, niin sitten siitä tulee jatkettua eteenkinpäin. Tulee niin paljon parempi mieli, kun huomaa edes jonkun ikuisuusprojektin edistyvän.

Työthän eivät lopu koskaan, mutta jos sama asia venyy liian pitkään, niin ei ole mukavaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #28 : 26.09.10 - klo:13:11 »
Tulipa käytännössä todistettua, että todellakin, jos saa jostain laidasta aloitetuksi rästihommat, niin siitä on helpompi jatkaa eteenpäin. Niinpä minäkin olen saanut monta moninaista juttua valmiiksi ja sen kyllä huomaa päälle päin tästä huushollista. Niiden lisäksi vielä erinäisiä paperihommia on tullut tehtyä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #29 : 26.09.10 - klo:19:35 »
N19 miestyöpäivää ja mökki alkaa olla siinä kunnossa, että siellä viitsii ja mahtuu olemaan ( :023: perhe on ollut ahkera). Neljäs jätekuormakin on menossa katopaikalle. Vielä mökki talvikuntoon ja ensi keväänä jatketaan sitten pihatöillä.