Kirjoittaja Aihe: Kielilläpuhumisketju. Puhutko kielillä? Mitä hyötyä on kielilläpuhumisesta?  (Luettu 36843 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ihminen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
Mielenkiintoista keskustelua kielilläpuhumisesta, ja vastauksia on monenlaisia. Niin saadaan hyvä keskustelu pystyyn :)

Itse puhun kielillä. Raamatussa, niin kuin jo on mainittu, on erilaisia kielilläpuhumisia. On tunnettuja kieliä, ja on tuntemattomia kieliä. Tuntemattomat kielet ovat "salaisuuksia Hengessä" ja mahdollisesti ylistystä Jumalalle, ja tuntemattomat kielet ovat tarkoitettu rakennukseksi joko yksilöuskovalle tai koko seurakunnalle, jälkimmäiselle siinä tapauksessa jos kielet selitetään. Niin Raamattu selkeästi ilmoittaa.

Olen puhunut sekä tunnetuilla, että tuntemattomilla kielillä. Tunnetuilla kielillä, jotka ovat olleet itselleni täysin tuntemattomia, ja parilla sellaisella, jotka olen tunnistanut. Erään kerran kirjoitin ylös puhumaani kieltä, ja se oli rukous jonkun minulle tuntemattoman henkilön puolesta, sen mukaan mitä sanakirjasta tarkistin.

Toisella kerralla vierelläni oli latvialainen veli, ja pian tämä alkoi hihkui innosta, olin kuulemma puhunut hänen kielellään profetian sanan hänelle, vahvistuksena siihen, mitä Jumala oli hänen sydämelleen puhunut palvelutyökutsusta.

Kerran puhuin jotain, minkä tunnistin joksikin Afrikan kieleksi, mutta salaisuudeksi jäi se, miksi. Käytin kuitenkin aikaa asian tutkimiseen, ja muistin muutaman sanoista jotka olin puhunut, ja sain selville että kieli oli swahilia.. yksi sanoista tarkoitti "Jumala", ja yksi "merkki"..

Mielestäni olisi hyvin omituista, jos joku tulkitsisi tämän kerskaamiseksi, että kerskaisin omasta kyvystäni, vaikka kerskaan yksin Jumalasta. Kielilläpuhuminen on armolahja, eli armosta tuleva lahja ja sen tiedostan erittäin hyvin, jolloin en kerskaa itsestäni vaan Jumalasta joka on armossaan lahjan antanut.

Joku sanoi, että hänelle riittää johtamisen armolahja, opettamisen armolahja jne. seurakuntaa rakentaviksi armolahjoiksi. Tässä asiassa voisi tarvita sitä kuulua körttiläistä nöyryyttä, koska Jumala on eri mieltä. Vaatii nöyryyttä olla samaa mieltä Jumalan kanssa, ja on ylpeää olla eri mieltä Hänen kanssaan. Raamatussa kerrotaan että Jumala on antanut yliluonnollisetkin armolahjat rakennukseksi seurakunnalle, kuten kielilläpuhumisen(tämän myös yksilöitä itseään varten rakennukseksi), profetian, parantamisen lahjat, tiedon sanat, viisauden sanat, uskon lahjan, voimalliset teot, henkien erottaminen, kielten selittäminen... siitä voidaan hyvinkin päätellä, että Jumala on eri mieltä kanssasi, koska Hän on nähnyt parhaaksi antaa tuollaisia armolahjoja, ja Hänen mielestään sellaiset armolahjat tarvitaan. On siis hyvä tehdä parannus siitä, että on eri mieltä Jumalan kanssa.

Kielilläpuhumiseksi kutsuttua on todella myös olemassa sellaista, joka ei ole kielilläpuhumista vaan siansaksaa. Siinä on voitu esimerkiksi käskeä janoavaa henkilöä toistamaan perässä tai alkamaan puhua tavuja vaan..

Minulle kielilläpuhuminen yksin ollessa on tuonut seuraavaa rakentumista:

Raamatun kohtia on alkanut avautumaan yhtäkkisesti kesken kielilläpuhumiseni. Jumala on antanut rauhan täyttää sydämeni kielillä puhuessa, ja uskon vahvistua jossakin asiassa, jossa minulla on ollut epäuskoa tai pelkoakin Jumalan huolenpitoon liittyen, ja Jumala on täyttänyt sydäntäni Hänen rakkaudellaan lisää kielillä puhuessa. Myös "ilo Herrassa" on alkanut vaikuttaa minussa ihmeellisellä tavalla puhuessani kielillä. Se on todella ollut suuri siunaus minulle.

En ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat että kielilläpuhumisella ainakaan nykyään kehuskeltaisiin, onhan se kovin yleinen ilmiö. Sadat miljoonat ihmiset ympäri maailmaa puhuvat kielillä. Kuka niin yleisellä ilmiöllä kehuskelisi, että "minullapa on tämä"?

Oi tietämättömyyttä ja oletuksia....

Ja mikäs siinä jos porukka joka puhuu kielillä, tekee niin vaikka rukouskokouksessa? Siinä ei ole epäjärjestystä, jos ei kellään satu tulemaan selitettävää sanomaa kielillä, profetiaa tai muutakaan. Epäjärjestys on vain silloin jos se häiritsee saarnaa tai sitten Jumalan ilmoitusta, jonka Hän haluaa ilmoittaa profetian tai jonkin muun armolahjan kautta. Kun on kielilläpuhumisen aika, mikäs siinä jos kaikki "rakentavat itseään hengellisesti" vaikka ovatkin samassa huoneessa?


Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Osaan Raamattuni huonosti, mutta ylläolevan kaltaisesti minulle muinoin seurakuntanuorissa opetettiin. Eli että jos julkisesti kielilläpuhutaan, jonkun pitäisi osata samantien selittää ja suomentaa, muuten ei taida olla Jumalasta.

Armolahjoista wikipediassa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Armolahja
...eli niitä ymmärretään olevaan hyvinkin erilaisia.

Itse olen ajatellut, että esim. pullien tai karjalanpiirakoiden leipominen ja kahvinkeitto seuroihin voi olla jonkun armolahja. Siis edes pieni palveleminen. Jumala on miedät luonut tällaisiksi, jokaisella on jotain tehtävää ja annettavaa seurakunnalle.

Olen kuullut myös joidenkin tuskailevan itseään, kun ei sitä kielilläpuhumista vain kuulu, vaikka seurakunta sitä kehottaa rukoilemaan ja itse sitten on rukoillut ja rukoillut polvensa verille. Jos Jumala ei annakaan kaikille samaa? (No ei tietenkään anna.) Aika kauhealta tuntuu syyllistäminen (syyllistyminen; huom. satman) asiasta.

Jumala voi tehdä mitä vaan, tavallisia asioita ja pieniä ja isoja ihmeitä.

Vom. (= voi olla myös) syyllistyminen
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Tässä toinen hauska kokemus.
Yhteen aikaan oli sellainen muoti-ilmiö, että uskonnollisissa tapahtumissa puheltiin eri eläinten äänillä.

Olin vapaakirkon kesäjuhlilla Pohjois-Karjalassa eräässä uskonnollisessa kokouksessa.
Ihmisjoukosta takaani alkoi kuulua koiran haukuntaa.
Taisin teeskennellä ärtyisää nuorta miestä ja katsoin räväkästi taakseni, että millainen henkillö siellä nyt puhuu koiran kieltä.
Koin mukavan positiivisen psyykenmaailman tunteen, kun huomasin, että siellä yleisön joukossa olikin jollain Sanan kuulijalla koira muassa.
Tuli mukava ja hauska olo ja ei yhtään haitannut nuo muutamat harvat ja mukavat haukahdukset.
Rupesi melkein naurattamaan.
Nauraminen on hyvä aasinsilta erääseen muoti-ilmiöön, eli siihen, että uskonnollisissa kokouksissa oli tapana naureskellä suurin joukoin varsin kovaäänisesti.
Nauraminen (ivanaurua lukuunottamatta) on varmaan eräs hauskimmista harrasteista, minkä ihminen tietää.
Se vapauttaa ihmistä ja sen tiedetään jopa lupaavan pitempää ikää.
(lihavointi satman)

Nauraminen on myös vahvin keino valanpitäjiä vastaan, jos heitä nyt niin automaattisesti tarvitsee vastustaa, meitä, yleensäkin ihmisen tärkeilyn kritisoimiseksi.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415


Voisinhan ainakin yhden körttimielisen tapauksen kertoa, joka liittyy profetoimiseen.
Kerran Helsingin Saalem seurakunnassa päiväkokouksessa eräs henkilö alkoi profetoimaan kaikenlaisia tuomion sanoja seurakunnalle.
Olin silloin järjestyksenvalvojavuorossa muutaman muun henkilön kanssa.
Seurakunnan johdolta taisi tulla pyyntö, että profeetta poistetaan salista.
Koska juuri minulta puuttui armolahja, jonka avulla pystyy erottamaan oikeat ja väärät profetiat, annoin muiden järjestyksenvalvojien mennä hakemaan profeetta pois.
Se oli hassunkurinen näky, kun kovalla äänellä kehoituksia ja varoituksia puhuvaa henkilöä poistetaan salista.(lihavointi satman)

Niin kuin Vennamo eduskunnan istuntosalista.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras

Itse olen ajatellut, että esim. pullien tai karjalanpiirakoiden leipominen ja kahvinkeitto seuroihin voi olla jonkun armolahja. Siis edes pieni palveleminen.

Jumala voi tehdä mitä vaan, tavallisia asioita ja pieniä ja isoja ihmeitä.

Hyvien pullien tai karjalanpiirakoiden  :109:  leipominen on superarmolahja jota ei sovi väheksyä.

Nyt taitaa sade loppua joten niemennokkaan äimistelemään. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Mielenkiintoista keskustelua kielilläpuhumisesta, ja vastauksia on monenlaisia. Niin saadaan hyvä keskustelu pystyyn :)

Itse puhun kielillä. Raamatussa, niin kuin jo on mainittu, on erilaisia kielilläpuhumisia. On tunnettuja kieliä, ja on tuntemattomia kieliä. Tuntemattomat kielet ovat "salaisuuksia Hengessä" ja mahdollisesti ylistystä Jumalalle, ja tuntemattomat kielet ovat tarkoitettu rakennukseksi joko yksilöuskovalle tai koko seurakunnalle, jälkimmäiselle siinä tapauksessa jos kielet selitetään. Niin Raamattu selkeästi ilmoittaa.

Olen puhunut sekä tunnetuilla, että tuntemattomilla kielillä. Tunnetuilla kielillä, jotka ovat olleet itselleni täysin tuntemattomia, ja parilla sellaisella, jotka olen tunnistanut. Erään kerran kirjoitin ylös puhumaani kieltä, ja se oli rukous jonkun minulle tuntemattoman henkilön puolesta, sen mukaan mitä sanakirjasta tarkistin.

Toisella kerralla vierelläni oli latvialainen veli, ja pian tämä alkoi hihkui innosta, olin kuulemma puhunut hänen kielellään profetian sanan hänelle, vahvistuksena siihen, mitä Jumala oli hänen sydämelleen puhunut palvelutyökutsusta.

Kerran puhuin jotain, minkä tunnistin joksikin Afrikan kieleksi, mutta salaisuudeksi jäi se, miksi. Käytin kuitenkin aikaa asian tutkimiseen, ja muistin muutaman sanoista jotka olin puhunut, ja sain selville että kieli oli swahilia.. yksi sanoista tarkoitti "Jumala", ja yksi "merkki"..

Mielestäni olisi hyvin omituista, jos joku tulkitsisi tämän kerskaamiseksi, että kerskaisin omasta kyvystäni, vaikka kerskaan yksin Jumalasta. Kielilläpuhuminen on armolahja, eli armosta tuleva lahja ja sen tiedostan erittäin hyvin, jolloin en kerskaa itsestäni vaan Jumalasta joka on armossaan lahjan antanut.

Joku sanoi, että hänelle riittää johtamisen armolahja, opettamisen armolahja jne. seurakuntaa rakentaviksi armolahjoiksi. Tässä asiassa voisi tarvita sitä kuulua körttiläistä nöyryyttä, koska Jumala on eri mieltä. Vaatii nöyryyttä olla samaa mieltä Jumalan kanssa, ja on ylpeää olla eri mieltä Hänen kanssaan. Raamatussa kerrotaan että Jumala on antanut yliluonnollisetkin armolahjat rakennukseksi seurakunnalle, kuten kielilläpuhumisen(tämän myös yksilöitä itseään varten rakennukseksi), profetian, parantamisen lahjat, tiedon sanat, viisauden sanat, uskon lahjan, voimalliset teot, henkien erottaminen, kielten selittäminen... siitä voidaan hyvinkin päätellä, että Jumala on eri mieltä kanssasi, koska Hän on nähnyt parhaaksi antaa tuollaisia armolahjoja, ja Hänen mielestään sellaiset armolahjat tarvitaan. On siis hyvä tehdä parannus siitä, että on eri mieltä Jumalan kanssa.

Kielilläpuhumiseksi kutsuttua on todella myös olemassa sellaista, joka ei ole kielilläpuhumista vaan siansaksaa. Siinä on voitu esimerkiksi käskeä janoavaa henkilöä toistamaan perässä tai alkamaan puhua tavuja vaan..

Minulle kielilläpuhuminen yksin ollessa on tuonut seuraavaa rakentumista:

Raamatun kohtia on alkanut avautumaan yhtäkkisesti kesken kielilläpuhumiseni. Jumala on antanut rauhan täyttää sydämeni kielillä puhuessa, ja uskon vahvistua jossakin asiassa, jossa minulla on ollut epäuskoa tai pelkoakin Jumalan huolenpitoon liittyen, ja Jumala on täyttänyt sydäntäni Hänen rakkaudellaan lisää kielillä puhuessa. Myös "ilo Herrassa" on alkanut vaikuttaa minussa ihmeellisellä tavalla puhuessani kielillä. Se on todella ollut suuri siunaus minulle.

En ymmärrä ihmisiä jotka ajattelevat että kielilläpuhumisella ainakaan nykyään kehuskeltaisiin, onhan se kovin yleinen ilmiö. Sadat miljoonat ihmiset ympäri maailmaa puhuvat kielillä. Kuka niin yleisellä ilmiöllä kehuskelisi, että "minullapa on tämä"?

Oi tietämättömyyttä ja oletuksia....

Ja mikäs siinä jos porukka joka puhuu kielillä, tekee niin vaikka rukouskokouksessa? Siinä ei ole epäjärjestystä, jos ei kellään satu tulemaan selitettävää sanomaa kielillä, profetiaa tai muutakaan. Epäjärjestys on vain silloin jos se häiritsee saarnaa tai sitten Jumalan ilmoitusta, jonka Hän haluaa ilmoittaa profetian tai jonkin muun armolahjan kautta. Kun on kielilläpuhumisen aika, mikäs siinä jos kaikki "rakentavat itseään hengellisesti" vaikka ovatkin samassa huoneessa?



Sen mitä kirjoitin armolahjoista seurakunnan rakentamiseksi olet tulkinnut niin että minä olisin Jumalaa viisaampi, korkeampi. En ole väittänyt mitään, vaan sanonut mielipiteeni kokemieni sekavien ja harhaanjohtavien kokoontumisien takia. Nämä mitkä luettelin olivat jumalanpalvelusta
ajatellen.
Karismaattista opetusta paljonkin saaneena tiedän luettelemasi armolahjat. Ne ovat olemassa ja tarpeelliset. Viisauden sanat yhteiseen käyttöön, uskon lahja jokaiselle. Itselläni on kuulema henkien erottamisen lahja. Erittäin herkkänä olenkin tuntevinani joskus tätä. Johtajuudesta on paljon esimerkkejä, karismaattisia puhujia ja kirjoittajia kyllä löytyy.
Kysymys on näiden lahjojen käytöstä. Kielillä rukoileminen omassa kammiossa on OK, olen sitä aikoinani paljon itsellenikin halunnut. Nimenomaan halunnut. Mutta Jumala pani muuhun käyttöön. Nyt se on rakkaus eläimiä ja ihmisiä kohtaan, auttaminen ja pullanpaisto seuroihin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Lainaus käyttäjältä: Riitta
Itselläni on kuulema henkien erottamisen lahja.

Millä tavalla tämä armolahja toimii kohdallasi?
Tuleeko joku voimakas tunne tai tietoisuus tai tai jotain, kun vertailet eri henkiä?
Toimiiko se aina, vaiko tietyissä tilanteissa vaiko niin, että joskus vain toimii ja joskus ei?


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Armolahjat taitavat parhaimmillaan olla sellaisia, että lahjan saanut ja sitä käyttävä ei siitä tiedä, vaikka hänen ympäristönsä sen havaitsisikin. Joku voi Riitta-mummin tapaan sanoa, että omistaa kuulemma jonkun lahjan. Silloin ei ole itse sitä huomannut, vaan on saanut toiselta ihmiseltä sen vuoksi kiitoksen. Minä ainakin pitäisin voimakkaita tunteita ja vahvaa tietoisuutta varoituksina siitä, että nyt on joku muu liikkeellä kuin Jumalan salassa toimiva Henki.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Armolahjat taitavat parhaimmillaan olla sellaisia, että lahjan saanut ja sitä käyttävä ei siitä tiedä, vaikka hänen ympäristönsä sen havaitsisikin. Joku voi Riitta-mummin tapaan sanoa, että omistaa kuulemma jonkun lahjan. Silloin ei ole itse sitä huomannut, vaan on saanut toiselta ihmiseltä sen vuoksi kiitoksen. Minä ainakin pitäisin voimakkaita tunteita ja vahvaa tietoisuutta varoituksina siitä, että nyt on joku muu liikkeellä kuin Jumalan salassa toimiva Henki.

Enpä ole ehtinyt tätä ketjua lukea. On ollut muuta puuhaketta. Olen nähnyt ns. kielillä puhumistä eli käsittätöntä siansaksaa uskonnollisissa kiihotustilaisuuksissa. Pidän koko ilmiötä psyykkisenä tilana, johon ihmisen joutuu uskonnollisen suggestion seurauksena. En ole nähnyt yhtäkään sellaista kielillä puhumista, joka olisi tunnistettavissa ihan oikeaksi puhekieleksi.

1. Kor. 14:6

Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Lainaus käyttäjältä: Salis
1. Kor. 14:6

Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?

Suhtaudut siis ilmestyksiin, profetiaan ja opetuksen antamiseen huomattavasti myönteisemmin, kuin kielilläpuhumiseen?

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vom. (= voi olla myös) syyllistyminen
Kyllä. Vahvempi/varmempi ei varmaan syyllisty. Mutta jos ei ole 'niin pitkällä' ja ympäristö painostaa tietynlaiseen toimintaan, tuntemuksiin tai kokemuksiin, niin jopa voi syyllistyä ja kokea olevansa kelpaamaton. Olen kuullut, että pitää rukoilla itselleen esim. juuri kielilläpuhumista. Kai sitä saa pyytää vaikka mitä, Hän viisaudessaan antaa mitä antaa. Ja sitten kun antaa. Hyvä niin.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Lainaus
Kirjoittanut: sadetta
(Lainaus käyttäjältä: satman - tänään kello 04:41
Vom. (= voi olla myös) syyllistyminen)
Kyllä. Vahvempi/varmempi ei varmaan syyllisty. Mutta jos ei ole 'niin pitkällä' ja ympäristö painostaa tietynlaiseen toimintaan, tuntemuksiin tai kokemuksiin, niin jopa voi syyllistyä ja kokea olevansa kelpaamaton. Olen kuullut, että pitää rukoilla itselleen esim. juuri kielilläpuhumista. Kai sitä saa pyytää vaikka mitä, Hän viisaudessaan antaa mitä antaa. Ja sitten kun antaa. Hyvä niin.

Tartun taas "pitää"-verbiin, kun sinäkin sen lihavoit. Nimittäin tuli tuosta mieleeni eri yhteydessä mieleeni tullut ilmiö, nimittäin sanavaraston, aktiivisen sanavaraston koko. Eri yhteys koski silloin keskustelua homoudesta. Tuolloin syntyi ajatus, että yleensäkin kiivastumisen syy voisi osittain olla sanavaraston suppeus. Tunne patoutuu, kun sille ei löydy ilmaisua.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Tuolloin syntyi ajatus, että yleensäkin kiivastumisen syy voisi osittain olla sanavaraston suppeus. Tunne patoutuu, kun sille ei löydy ilmaisua.
Ja sitten aletaan nälviä, vihjailla, haukkua, kiroilla tai peräti tapella. Jotkut taasen alkavat kirjoittaa, maalata, neuloa, siivota, painua lenkille, ja tällaiset vaihtoehdot ovatkin parempia tunnepatojen purkamiskeinoja.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Ja sitten aletaan nälviä, vihjailla, haukkua, kiroilla tai peräti tapella. Jotkut taasen alkavat kirjoittaa, maalata, neuloa, siivota, painua lenkille, ja tällaiset vaihtoehdot ovatkin parempia tunnepatojen purkamiskeinoja.

Siis oppisimmeko lisää sanoja. Ottaisimmeko oppia Väinämöisestä, joka - sen lisäksi että laski laulellen vesiä - mursi suuta, väänsi päätä ja käytti sanansäilää.
No sitähän tässä koko ajan yritetään. Voi kun minä olen tarrautunut opiskeluasiaan, ehkä siksi että ne ovat jääneet minulta kesken.
Viimeksikin tuossa kielilläpuhumisketjussa. Näen varmaankin liian yksipuolisesti, että oppimaton puhuu sekavia, oppinut vähän selvemmin, itseoppinut kaikkein selvimmin. Muistan kyllä, että ruohonjuuritasolla pesii muutos hyvässä ja pahassa. Mökellystä on kuunneltava senkin vuoksi, koska tiede on todistanut ihmisen puheessa sanojen markityksen olevan alle 10%.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Lainaus käyttäjältä: Salis
1. Kor. 14:6

Mitä hyötyä minusta on, veljet, jos tulen luoksenne ja vain puhun kielillä enkä välitä mitään ilmestystä tai anna teille tietoa, profetiaa tai opetusta?

Tämän Saliksen julkituoman tekstin selitys on seuraava: Siitä ei ole mitään hyötyä, jos vain puhutaan kielillä.
Kielilläpuhumisen lisäksi pitää ehdottomasti olla myös ilmestyksiä, tietoa, profetiaa sekä opetusta.
Mainittakoon vielä, että kyseinen teksti ei väheksy mitään näistä viidestä asiasta, vaanennemminkin  painottaa, että tarvitaan terve tasapaino.