Kirjoittaja Aihe: Pelastuksen ansaitseminmen 2  (Luettu 33921 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #60 : 20.09.10 - klo:00:52 »
en tiedä miten edelliset viestit liittyivät otsikkoon...

joskus mietin, että kuinka paljon tai siis vähän sitä miettii varsinaista pelastusasiaa, ja kuinka paljon enemmän varjelusta ja johdatusta tähän elämään. pitääko sitä pelastumista jotenkin automaationa? vai alkaako sitä miettimään iän kasvaessa?

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 20.09.10 - klo:07:48 »
Liittyneekö yöllä näkemäni uni otsikkoon, mutta jäin sitä miettimään kun heräsin ja vielä muistin sen.

Olin suuressa vieraassa kaupungissa turistina painavine laukkuineni. Kotiinlähdön hetki lähestyi mutta rautatie-asema oli hankalasti joen takana ja
matkatavarat estivät nopean kävelemisen. Juna lähti nenäni edestä.

Linja.auto-asema oli tupaten täynnä  autoja, mutta kaikki ajoivat vain paikallisliikennettä. Minun kotiin oli pitkä matka.
Saavuin satamaan. Laiva kotiin oli lähdössä, olin jonon hännillä. Matkatavarat punnittiin ja katsottiin ettei ollut ylipainoa. Minun laukkuni painoivat vain muutaman gramman sallitun alle. Pääsin viimeisenä laivaan.

Sitten jaettiin hytit, aina kaksi samaan huoneeseen. Useilla oli kaveri matkatoverina, minä olin yksin ja luulin jääväni ilman matkatoveria. Sitten löytyi toinen yksinäinen, iso kiltti nainen. Matkanjohtaja asui viereisessä huoneessa. Matka alkoi.

Sitten heräsin kahvin tuoksuun.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 20.09.10 - klo:08:39 »
en tiedä miten edelliset viestit liittyivät otsikkoon...

joskus mietin, että kuinka paljon tai siis vähän sitä miettii varsinaista pelastusasiaa, ja kuinka paljon enemmän varjelusta ja johdatusta tähän elämään. pitääko sitä pelastumista jotenkin automaationa? vai alkaako sitä miettimään iän kasvaessa?
"Minä olen alku ja loppu".  (Ilm. jotakin). Mutta elämä sillä välillä on annettu meidän tehtäväksemme. On jokin siikkarikin jossa puhutaan tästä, on monta tienhaaraa ja suuri mahdollisuus valita väärä.  En oikein itse lukenut sitä pelastustien kulkemisena, ja sittenkin se kuin sisältyy tämän elämän valintoihin myös.

Jos ja kun on siitä oltava huolissaan, voi yksin Jumala huolen herättää, sillä ihminen on siten rakennettu ettei hän miellä kuolemaa. Herättää kyllä. Tässä saa olla huoleton, luulen. Tai tältä tähänastisen perusteella näyttää. Jos siihen omaan pelastulseen ylenpalttisesti keskittyy, jää silloin katselematta mitähän pitäis täällä ja pitäiskö jotakin. Kärsiikö joku jossain ja noin. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa jude

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #63 : 24.09.10 - klo:19:21 »
Puoli vuotta poissa eikä mikään ole muuttunut. No, eipä ole seuraavaksi näinkään kiire takaisin...

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 24.09.10 - klo:19:40 »
Jaa, millainenhan muutos oli toiveissa.. Ei tämä maailmanmeno paremmaksi muutu, eikä pienemmässä mittakaavassa osa sitä, eli tämäkään foorumi. Mitäpä ihminen oppisi historiastaan, kun ei ole tähän päivään mennessä oppinut.  :-\
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #65 : 24.09.10 - klo:19:47 »
Puoli vuotta poissa eikä mikään ole muuttunut. No, eipä ole seuraavaksi näinkään kiire takaisin...

Itsekukin voi tehdä mieleisiään aloituksia mieleisistään aiheista. Me täällä roikkuvat kirjoitamme ihan omista intresseistämme käsin, emme yritä kosiskella mukaan poissaolevia jäseniä. Laitappas vain oma aloituksesi foorumille ja jää sitten odottelemaan, mitä tuleman pitää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 25.09.10 - klo:16:24 »

Tutustuitko vain tähän ketjuun? Hieman pidempi kirjoitus auttaisi ymmärtämään viestisi taustalla olevan mielipiteen. Nyt ei voi edes lukea rivien välistä, kun on vain yksi rivi...

Mikäli foorumin keskustelut - niitä on aina meneillään lukuisia - tuntuvat __________lta/ltä (täydennä sopivalla adjektiivivartalolla), asiaa on helppo parantaa a) osallistumalla itse b) kannustamalla mukaan kiinnostavia kirjoittajia.

Mt

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 26.09.10 - klo:09:56 »
olisiko pitänyt muuttua?

ja tarkoititko pelastumisen "ansaitsemista" vai ylipäätänsä? no samapa tuo, ei ole kiire saada takaisin tuollaisia kommentteja.

Poissa Kummajainen

• Pistää körttipastillin suuhun
« Vastaus #68 : 27.09.10 - klo:21:36 »
Pelastusvarmuus...  :102:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 28.09.10 - klo:08:11 »
Pelastusvarmuus...  :102:
Leena tietää... Leena tietää kaikkea kun kirjassa lukee... Kyse taisi olla alkuaan periaatteesta, ja hieman siitäkin mikä oli ensin.

Pelastuksesa saattoi olla Lutherin ja muidenkin reformaattorien mukaan varma ilman almuja ja pyhiinvaelluksia Jumalan lupauksen tähden, ja tästäkin oli niitä oppituomioita vuoteen 1999 ja reformoitujen kirkkojen kesken kaikkia diilejä jo ennen.  Ehkä nyt postmodernina aikana (vai onko se enää sitä)  ja yksilöllisyyttä korostettaessa siitä on tullut varmuuden tunnetta eikähän se alun perin sitä ollut. Eivät silloin ehkä edes olleet kiinnostuneita yksityisten ihmisten tunne-elämästä. Predestinaatio-oppi oli vähän poispäin tästä minusta, eli täydellistä epävarmuutta, mutta se oli silloin. Ja subjektiivinen kokemus ja arvio kirjasta lukien minulta, eli unohtakaa.

Mutta kyllä oli kamalaa rutistaa itsestään vielä sitäkin, kun oma todellisuustaju herätti siihen että kaikki mitä pitäisi on tasan tekemättä - ei onnistu. .
Kun nyt mietin mitä kaikkea jonakin kuusitoistakesäisenä aloin itsestäni vaatia niin kyllä olin tärähtänyt.  Hullua meininkiä.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

• armon kerjäläinen
« Vastaus #70 : 01.10.10 - klo:22:34 »
Pelastusta ei voi ansaita. Tämä oli otsikosta. Ja sitten off-topic: Minäkin olen AB+ ja luulin, että se käy vain muille AB:läisille, kun taas mulle käy kaikki muut.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 02.10.10 - klo:07:39 »
Pelastusta ei voi ansaita. Tämä oli otsikosta. Ja sitten off-topic: Minäkin olen AB+ ja luulin, että se käy vain muille AB:läisille, kun taas mulle käy kaikki muut.

Off-topic: Vaikka kuinka lasken, kun mietin että ne antigeenit reagoi toisia vastaan, jos sinul on AB, niin B hyökkää A:n kimppuun ja B hyökkää A:n kimppuun eli käyttäkelpoisin on nolla, se kelpaa kaikille ja kaikki kelpaa nolllalle, ja plussa ja minus on niin että jos miinus saa plussaa se sakkaa, sehän nähdään kun miinus-äiti kantaa plus-lasta, seuraavan kanssa on varauduttava vaikeuksiin, eli miinukselle ei saisi antaa plussaa... joskus kyllä osasinkin nämä, nyt tämä on korkeampaa matematiikkaa jossa olen aika huono, eli kertokaa nyt joku. AB+ voi ottaa kailikilta verta, mutta voi antaa vain ABplussalle.

nimim. kaikki kelpaa nollalle. Kun joku pelastaa vaan.
« Viimeksi muokattu: 02.10.10 - klo:07:43 kirjoittanut Leena »

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 02.10.10 - klo:08:18 »
Mami!

Meiltä tulisi veripelastus sinulle jos tiukka paikka sattuisi esim. mökillä. Matti on AB+ ja mie olen pelkkä nolla. Ennen 1970-lukua luulin olevani Oooh!
silloin puhuttiin oosta.

Aivan sama ajatus tuli vihdoin mieleeni kuin sinulla kun tänään katsoin tämän saitin otsakkeen. Ansaita voi vain rangaistuksen ja häpeän, ei pelastusta. Se annetaan.

HYvää viikonloppua!   Riitalta

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #73 : 02.10.10 - klo:10:22 »

Off-topic: Vaikka kuinka lasken, kun mietin että ne antigeenit reagoi toisia vastaan, jos sinul on AB, niin B hyökkää A:n kimppuun ja B hyökkää A:n kimppuun eli käyttäkelpoisin on nolla, se kelpaa kaikille ja kaikki kelpaa nolllalle, ja plussa ja minus on niin että jos miinus saa plussaa se sakkaa, sehän nähdään kun miinus-äiti kantaa plus-lasta, seuraavan kanssa on varauduttava vaikeuksiin, eli miinukselle ei saisi antaa plussaa... joskus kyllä osasinkin nämä, nyt tämä on korkeampaa matematiikkaa jossa olen aika huono, eli kertokaa nyt joku. AB+ voi ottaa kailikilta verta, mutta voi antaa vain ABplussalle.

nimim. kaikki kelpaa nollalle. Kun joku pelastaa vaan.

Vaikka tämä rösyilee reilusti niin menköön. Olemme molemmat A- (ei mitään positiivista) ja perässä on molemmilla leima cde, jota kukaan ei ole koskaan selittänyt muuta kuin että se on tarkempi määrittely. Ei edes serkkuni, joka koko sairaanhoitajauransa ajan imi ammatikseen verta veripalvelun puolesta, sitä osannut selittää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 02.10.10 - klo:11:16 »
Älähän seppos, ei mene pahasti off topic, sillä eikö veri olekin pelastuksen sympoli? Vanhan liiton aikana ovenpieliin sivelty veri pelasti juutalaiset.
Toisaalla puhutaan paljokin uhrieläimien verestä joka vuosi temppeleissä.

Jehovantodistajat eivät hyväksy verensiirtoa eivätkä syö veriruokia. Veressä on elämää antava voima, pelastavakin, ajalliseen elämään.

Kuka negatiivinen, kuka nolla?  Eikö CD ole diplomaattitunnus ja e=eliitti? :039: