Kirjoittaja Aihe: Pelastuksen ansaitseminmen 2  (Luettu 24152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #45 : 27.08.10 - klo:09:51 »
Lainaus käyttäjältä: Salis
luovu pahasta hengestäsi.


Kuran heitot ja muu roska ja haukkimisetkin kuuluvat keskustelufoorumeille, ja niihin puuttumisessa ylläpidon pitää olla mahdollisimman hidas.
Itsekin välillä roskaan foorumia (joka toki ei ole ihanne, muta sitä pitää sietää).

Tuonkaltaisessa asiassa olen kuitenkin tiukkapipoinen (löytys siis ainakin yksi asia, jossa minunkin suvaitsevaisuuteni on kovilla).
Ehdottaisin, että ylläpito poistaisi tuonkaltaiset vihjailut fooumilta aina, kun niitä esiintyy.


« Viimeksi muokattu: 27.08.10 - klo:09:57 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #46 : 27.08.10 - klo:09:54 »
Äläs nyt Köysti kehtaa selitellä!  Frank todellakaan ei KESKUSTELE vaan julistaa, opettaa, tolkuttaa, pänttää, -hyvä ettei vielä kuulustelekin...

Kannattaisi miettiä mikä ero on keskustelemisella ja julistamisella.

Kait sille julistamiselle ja saarnaamiselle on körttifoorumissa jonkinlainen tilaus, koska juuri tällaiset "julistus/saarna" -ketjut ovat kovin suosittuja, verrattuna moniin muihin ketjuihin.
"Julistus/saana" -ketjulla saa varmimmin eniten osallistujia keskusteluun.

Poissa anonyymivalvoja

  • Nettitoimikunta
  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 20
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #47 : 27.08.10 - klo:10:50 »
:opettaa: Anonyymivalvoja suosittelee, että "paha henki" -ilmauksen jumaluusopillisten merkitysten takia sitä ei tästedes liitettäisi foorumin jäsenistä tai muista ihmisestä suoritettuihin arvioihin. Henkilöarviointi on lisäksi useimmiten tarpeetonta. Foorumin säännöissä todetaan: "Varo loukkaamasta muita keskustelijoita. Kiroilu on yleensä turhaa." Ilmaisu on loukkaava ja voidaan se uskontoon liittyvän foorumin kontekstissa sekä perinteisen suomalaisen kirosanaston näkökulmasta tulkita myös p- ja s-alkuisten kirosanojen eufemismiksi.

Tätä kaikki noudattakoot.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #48 : 27.08.10 - klo:11:18 »
Lainaus käyttäjältä: Kyösti
Ei-uskonnollisella foorumilla en muista epäonnistuneeni kirjoitellessani uskonnollisista asioista.

Setan foorumilla taisin epäonnistua välittömästi sinne mennessäni.
Minut haukuttiin ulos. En tosin ehtinyt uskonnollisista asioista muistaakseni mitään kirjoitella, kun en paljon muutakaan ehtinyt.

Oli nimittäin käynyt niin, että eräällä uskonnollisella foorumilla minut oli leimattu voimakkaan homomyönteiseksi, kun ihmettelin mm. fooruin valtavaa homofobiaa. Ajattelin, että ehkä Setan foorumi sopisi simulle, kun siellä on varmasti ystävällisempi suhtautuminen minuun homofobian kammoksujaan.

Inhimilliseksi uskomallani foorumilla olikin selvännäkijöitä, jotka heti näkivät sisälleni ja haukkuivat minut ulos, kun en ollut "heikäläisiä".
Tuli kuvottava olo koko foorumista.
En kyllä ole tuolle uskonnollisellekaan foorumille enää vuosiin kirjoitellut.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #49 : 27.08.10 - klo:11:28 »
kuinka noin viatonta miestä voidaan kohdella noin kaltoin??? :107:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #50 : 27.08.10 - klo:13:03 »
:opettaa: Anonyymivalvoja suosittelee, että "paha henki" -ilmauksen jumaluusopillisten merkitysten takia sitä ei tästedes liitettäisi foorumin jäsenistä tai muista ihmisestä suoritettuihin arvioihin. Henkilöarviointi on lisäksi useimmiten tarpeetonta. Foorumin säännöissä todetaan: "Varo loukkaamasta muita keskustelijoita. Kiroilu on yleensä turhaa." Ilmaisu on loukkaava ja voidaan se uskontoon liittyvän foorumin kontekstissa sekä perinteisen suomalaisen kirosanaston näkökulmasta tulkita myös p- ja s-alkuisten kirosanojen eufemismiksi.

Tätä kaikki noudattakoot.


Olen pahoillani. Pyydän foorumilaisilta anteeksi. Ehkä ärsyynnyin liikaa tästä ulkoinen tunteminen-jutusta.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #51 : 29.08.10 - klo:16:57 »
 

                Siionin virsi nro 139.

http://www.h-y.fi/sv/sv_131-140.html#139
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #52 : 30.08.10 - klo:20:41 »
Liittyy asiaan tai on liittymättä, aivan sama, mutta tuli mieleen oheinen kohta Raamatusta lukiessani tätä ketjua: Luuk. 11:27-28.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #53 : 30.08.10 - klo:21:32 »
Liittyy asiaan tai on liittymättä, aivan sama, mutta tuli mieleen oheinen kohta Raamatusta lukiessani tätä ketjua: Luuk. 11:27-28.
Luukas 11
27 Jeesuksen näin puhuessa eräs nainen väkijoukosta sanoi kuuluvalla äänellä: "Autuas se kohtu, joka on sinua kantanut! Autuaat ne rinnat, joita sinä olet imenyt!" 28 Siihen Jeesus sanoi: "Niin, autuaita ovat kaikki, jotka kuulevat Jumalan sanan ja noudattavat sitä."
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #54 : 02.09.10 - klo:18:42 »
Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti
henki mielestäni on se, että kristinuskosta yritetään tehdä mahdollisimman veretöntä, ehkä joskus jopa varsin ovelin uskovaisuustermein ja sanakääntein
ja samaan aikaan tehdä viihteestä ja monesta muusta jokapäiväisestä asiasta mahdollisimman verisen.

Viihteellä ja monella muulla tarkoitan esim. elokuvia, pelejä ja vaikkapa aborttia taikka eutanasiaa.

Verensiirto!
...jotenkin musta tuntuu ettei noi ole samaa veriryhmää... Seuraukset näkyvät...


Lainaus käyttäjältä: Leena
Silloin olisi hyvä käyttää aloituksena: Mielestäni.

Eikö olisi hyvin körttiläistä käyttää aloituksena: Musta?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #55 : 02.09.10 - klo:21:26 »
Verensiirto!
...jotenkin musta tuntuu ettei noi ole samaa veriryhmää... Seuraukset näkyvät...



Aivan oikeaan johtava tunne.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #56 : 05.09.10 - klo:08:27 »
Aivan oikeaan johtava tunne.

Olen veriryhmää AB +. Olen yhteensopiva kaikille veriryhmille sekä miinus että plusmerkkisille. Veriryhmä on syntynyt kuulemma noin tuhat vuotta sitten ja harvinaisin Suomessa ja muualla (8 % väestöstä) On myös väitetty, että A-veriryhmä on ikäänkuin läntinen ja B-itäinen. Juutalaisilla on kuulemma yleisesti AB-veriryhmä. Tämäkin lähinnä enemmänkin huuhaa-tietoa kuin todellista.  :002:
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #57 : 05.09.10 - klo:08:32 »
Matti on sama AB+, minä olen O, sekin kuulema käy monille. Matti oli ahkera luovuttaja aina siihen asti kun sairastui syöpään, sitten ei kelvannut enää. Se on ollut hänelle suuri suru.

Vähän kaanaankieltä verensiirrosta: Jeesuksen Golgatalla vuotanut veri on antanut meille elämän.  Tottahan se näinkin sanottuna on. Mutta tuo
verimystiikka on minulle vaikea.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #58 : 05.09.10 - klo:08:34 »
Matti on sama AB+, minä olen O, sekin kuulema käy monille. Matti oli ahkera luovuttaja aina siihen asti kun sairastui syöpään, sitten ei kelvannut enää. Se on ollut hänelle suuri suru.

Vähän kaanaankieltä verensiirrosta: Jeesuksen Golgatalla vuotanut veri on antanut meille elämän.  Tottahan se näinkin sanottuna on. Mutta tuo verimystiikka on minulle vaikea.

Ei se veri ollut vaan kuolema. Vierastan myös verimystiikkaa.
Acta, non verba.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Pelastuksen ansaitseminmen 2
« Vastaus #59 : 05.09.10 - klo:10:18 »
Tuli kuvottava olo koko foorumista.
En kyllä ole tuolle uskonnollisellekaan foorumille enää vuosiin kirjoitellut.

Ei kestänyt "Kollaa"...
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.