Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteella raide numero 3  (Luettu 35338 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Sivuraiteella raide numero 3
« Vastaus #30 : 13.09.10 - klo:19:07 »
Annetaan anteeks, sillä eihän Penalla ole ylihuolehtivaa yliminää. :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 13.09.10 - klo:19:27 »
Minulle sattuu aina välillä näitä luki*- ja kupu*-häiriöitä. Tarkoitin toki ruutua. Pelikorttien maat ovat muuten säätyjen symboleja, hertta (sydän) aateliston, risti papiston, ruutu (timantti) porvariston ja pata (lapio) talonpoikien. On myös totta, etten ole niitä parhaimpia värien asiantuntijoitakaan.

(luki on luku- ja kirjoitushäiriö, kupu vastaavasti kuulemis- ja puhumishäiriö, toim. huom.)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #32 : 14.09.10 - klo:11:18 »
Näöntarkastus

Näetkö tämän

Entä tämän

Miten on, näetkö vielä tämänkin.

Tätä et taida enää nähdä.

Joko meni mustaksi?

Et voi nähdä enää tätä.

Jotenkin vielä näin toiseksi viimeisen tekstin, mutta en viimeistä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 14.09.10 - klo:12:00 »
Sama täällä. :icon_eek:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 14.09.10 - klo:13:23 »
Viimeisenkin luin, mutta kokonaishahmoista päättelemällä, en kirjain kirjaimelta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 14.09.10 - klo:13:55 »
Näöntarkastus

Näetkö tämän

Entä tämän

Miten on, näetkö vielä tämänkin.

Tätä et taida enää nähdä.

Joko meni mustaksi?

Et voi nähdä enää tätä.

Jotenkin vielä näin toiseksi viimeisen tekstin, mutta en viimeistä.

Ai se oli tekstiä. Luulin että pisterivi. :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 14.09.10 - klo:21:35 »
Illalla katkesi yhteys foorumille vähän vaille klo 22. Olin laittamassa iltahartaudeksi SV 224.
Näin kirjoitti Riitta-mummi toisessa ketjussa.
Minä luulin, että vika oli minun koneessani, kun eilen alkoi foorumi tökkiä samoihin aikoihin. Mutta vika olikin jossain muualla.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 19.09.10 - klo:20:40 »
Mun näkökyvyllä viimesellä rivillä lukis että "et voi mahda enää tätä", mutta päättelisin keskimmäisen sanan olevan kuitenkin nähdä eikä mahda.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 20.09.10 - klo:12:46 »
Kaveri meni näkötestiin. E-kirjaimia taululla sikinsokin ja niitä piti luurata yhdellä silmällä. Hyvin tuntui näkyvän. Tarkastaja käski luettelemaan yhä pienenpiä kirjaimia. Puolessavälissä taulua tarkastaja arveli, että on hyvä näkö ja hyppäsi suoraan alas:

- Mitä on alimmalla rivillä oikeassa reunassa!

Kaveri tiiraili ja tuijotti. Viimein ilme kirkastui ja vastau tuli:

- Porvoon Laakakivipaino Oy!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 22.09.10 - klo:09:00 »
Mauno, meme ja mummi ovat yht´aika foorumilla. Vietämmekö luppopäivää kaikin?   :039:

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 22.09.10 - klo:09:08 »
Olisihan se mukavaa, mutta kun tuo ikkunanpesuprojekti on edelleen kesken, niin jos saisi 2-3 ikkunaa pestyä (tuuletusikkunoita ei lasketa) tänään, niin olisi parempi mieli. Eilen kyllämelkein asuin koneella.

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 22.09.10 - klo:10:30 »
Joo - luppopäivä on ja kohta kaveri hakee sen kunniaksi minut metsään! Ei tarvi omalla autolla mennä näin autottomana päivänä!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 22.09.10 - klo:12:03 »
Keerygma tekee minut hulluksi - sen osan joka ei vielä ole  >:(.  Tahtooko joku tietää mikä on keerygma? Älkää tahtoko.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #43 : 22.09.10 - klo:12:07 »
Wikipedia kertoo näin:
"Keerygma (kreik., κήρυγμα, kérugma) tarkoittaa kristillistä sanomaa, evankeliumin julistusta. Sana esiintyy Uuden testamentin kreikankielisessä alkutekstissä muun muassa jakeissa Luuk. 4:18-19, Room. 10:14 ja Matt. 3:1, ja on suomennettu sanalla saarna, saarnata tai julistaa.

Traditiohistoriallisessa tutkimuksessa sillä tarkoitetaan, että evankeliumit eivät ole Jeesuksen elämäkerta vaan seurakunnan uskon todistus, keerygma. Tämä perusteella Rudolf Bultmann totesi, että kristinuskon ytimenä on apostolien julistus, joka on historiallinen tosiasia, mutta jota ei voi historiallisesti tutkia."

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #44 : 22.09.10 - klo:17:38 »
 >:( Leenan päivätosi.
Olipa kerran hyvin ihmeellinen Rudolf, tai sanokaamme varsin luova.   Hän inhosi myyttistä hämärää, ja päätteli siten että on turhaa kaivella kuolleiden luita jostakin pari tuhatta vuotta takaperoisesta Palestiinasta. Niinpä hän näki että oleellista on eräänlainen universaali kristus-idea, jota hän hellästi nimitti keerygmaksi. Keerygmassa kohtaa uskova kristusidean eikä sillä ole hölkimäpöläyksen väliä onko ollut Jeesusta saati Kristusta, kun toinen on kuollut ja toinen ylösnoussut Taivaisiin eikä kumpikaan siis kotona... jos on koskaan ollutkaan.

Rudolf piti riisutuista malleista ja keerygmaattinen kohtaaminen on semmoinen.
Nyt Rudolf on jo Taivaassa, oletettavasti siinä myyrän ja viisveisaajan, olettaisin, olkaa hänelle helliä, pojat, meillä on yhteisiä tuttuja.