No, minulla on tämä mielipide joka on kai kanssa aika jyrkkä: Olisi ihanaa voida ottaa tämä kirjaimellisesti: Mieheksi ja naiseksi, eikä mitään soppaa ja sotkua välille. Ja miehellä halut naiseen ja naisella mieheen. Pulmani on tämä: Ihmisistä ei löydykään tätä dikotomiaa, selväpiirteistä jakoa kahteen, ja ihanaa tai ei, niin en voi valehdella itselleni.
Toivon ettei tätä nähdä asian kiertelynä. Samoin, ettei sitä oteta sen kummemmin kiertelynä kuin uskonvastaisena järkioppina: Tuo dikotomia ei vain ole totta. Minun ongelmani on tässä, ihan totta: Miten minä otan kantaa koko kysymykseen, jos ihmiskuvani ei ole enää nähtyäni kaikki ne intersex-vauvatkin niin yksinkertainen kuin vielä lapsena?
Haluaisin että minullekin vastattaisiin: Mihinkäs nämä, eri syistä linjasta poikkeavat, nyt oikein pannaan? Eihän niitä saisi olla mutta kun on vaan. Fundamentalismiko vai mikä nyt ohjaa minun Raamatun lukuani?
-Arvostan kovasti sitä että sallitaan erilaiset mielipiteet, enkä nyt oikein usko että täällä kukaan pelkää kantaansa sanoa -. jos, niin asiat ovat huonosti meidän kesken. Samoin toivoisin aina, että keskustellen ymmärrys lisääntyisi, ei niin että poterot kaivetaan vain syvemmiksi ja aletaan huutaa samanmielisiä sinne oman lipun alle: Tänne kaikki suola ja valo, tämä on Jumalan ja meidän puoli! JOs nämä puolueitten vaatijat vaikka ennemmin nyt rukoilisivat - kävisikö kenellekään?
Kun kuulin siitä Pride-kulkuetta vastaan tehdystä hyökkäyksestä, tuli tähän asti liiankin EVVK-kysymyksestä kyllä melkoinen. Olin niin vihainen, että ajattelin mennä mukaan seuraavana vuonna - vain jakaakseni häväistyksen johon ei mikään oikeuta ketään, ei mikään. Puen vielä päälle paidan jossa ilmoitetaan että hetero... no kyllä jotakin keksin siihen mennessä... ei, nyt tulee oikeasti ukkonen, luulen minä. Johtoja irti...