Kirjoittaja Aihe: Mitä luin/luen viimeksi  (Luettu 36005 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #30 : 15.07.10 - klo:16:55 »

Kiuruvesi-lehteä. Tilasin juhlilta tän viikon lehden ja nyt on mukava palata juhlatunnelmiin lehden myötä. Paljon on juttua  :)

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #31 : 19.07.10 - klo:21:43 »
Nigel Rodgersin ja Mel Thompsonin varsin hulvaton "Huonosti käyttäytyvät filosofit".  Tai ehkei niin hulvatonkaan, vaan mukava helppolukuisuudessaan. DB:n filosofipuolen esityksen, eli Heideggeria vastaan argumentoivan Akt und Seinin rtf-versiosta aloitettu jälleen kiivas ajojahti, haluan nähdä miten Zeit und Seiniin vastattiin nasevasti. Tämä ei ole vaikeaa, vaikka luulin että ei riitä osamäärää, sillä kirja on hirmu helposti omaksuttavaa juttua. Osoittaa yleensä että tekijä on tosissaan käsittänyt mitä kirjoittaa... vain silloin oikeastaan osaa kunnolla selittää. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #32 : 20.07.10 - klo:09:16 »
Mökillä luen aina kahta suosikkiani, Juan Ramón Jiménezin Harmo ja minä ja Tuomas Kempiläisen Kristuksen seuraamisesta -teoksia. Kumpikin tekee sielulleni hyvää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #33 : 20.07.10 - klo:10:13 »
Apua!

Voi kun löytäisikin jotani sellaista nyt tähän.
Mutta joskus  "the man has to do, what the man has to do"
Perheeni on nääntynyt voihkimiseeni!  "No jos et rauhoitu ennen kuin teet uudestaan kaiken niin tee sitten" (saavatpahan itse olla hetken rauhassa).
Nyt siis ei auta: filosofiaa, kirkkohistoriaa, ja kiireiseen hakuun kirjaa katumuksesta, joskus ehkä myös surusta ja luopumisesta.

Minä alan seota... se osa minua joka ei ollut jo... menee tuhkatkin pesästä.

Sanokaa jokin hauska kirja, joka tekisi sielulleni hyvää, kai minulla jokin lupa on taukoihinkin, ja nyt en en, en, tee juttuja öisin, en enää ikinä. Nyt katsotaan kelloa. Pidetään lounastauot. Kahvitauot. Ulkoillaan. Ei ole liian kuuma enää.

Mutta sopisiko tähän juuri se Forrest Gump?  Rikos ja rangaistus imee liiaksi samaan maailmaan, ja kohta on taas epäselvää, millä vuosisadalla Leena elikään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #34 : 20.07.10 - klo:10:27 »
Apua!

Minä alan seota... se osa minua joka ei ollut jo...

Sanokaa jokin hauska kirja, joka tekisi sielulleni hyvää

Douglas Adams - Linnunradan käsikirja liftareille

http://koti.mbnet.fi/~villes/Linnunrata-trilogia/lainaukset.php?numero=1

...tai, jos Groucho Marx on kirjoittanut elämänkertansa... :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #35 : 20.07.10 - klo:10:30 »
Douglas Adams - Linnunradan käsikirja liftareille

http://koti.mbnet.fi/~villes/Linnunrata-trilogia/lainaukset.php?numero=1

...tai, jos Groucho Marx on kirjoittanut elämänkertansa... :003:
Öykäisen kirjastoon. Groucho Marx nyt ainakin, uskon että on  :003: ja tuo edellinen minulle myös.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #36 : 20.07.10 - klo:10:39 »
Eilen lopetin Liza Marklundin Nobelin testamentti-dekkarin. Parhaat palat olivat parisuhdeongelmaisen Annikan pohdinnat. Jotensakin tutulta tuntui.

Sitten aloitin TV-sarjan innoittamana Mma Ramotwsesta kirjoitetun sarjan 1. osan uudestaan. Siinä on Obed Ramotwsen kuvaus Johannesburgin kaivoksista ja kaikki aito etelä-afrikkalainen elämänmeno aidosti ja kiinnostavasti kuvattuna.
Jatko-osat eivät ole tämän veroisia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #37 : 20.07.10 - klo:10:52 »
Douglas Adams - Linnunradan käsikirja liftareille

Juuri tuossa luin Linnunrata-trilogian (kaikki viisi osaa) uudestaan pitkästä aikaa. Kyllä sai taas nauraa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #38 : 20.07.10 - klo:11:37 »
Grouchon lisäksi myös Harpo Marxin muistelmat on käännetty suomeksi.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #39 : 20.07.10 - klo:15:04 »
Juha Siltalan "Suomalainen Ahdistus"... upea kirja
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #40 : 20.07.10 - klo:17:30 »
Tahdotteko tietää mitä luin viimeksi?
Scripture and myth in Dietrichn Bonhoeffer.  :repee: :repee: :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #41 : 20.07.10 - klo:19:51 »
 :) :) Pikkumummusta on kirjoitettu kirja Suomen Sievin Tyttö Jos kiinnostaa kirjaan voi käydä tutustumassa kustannusosuuskunta länsirannikon sivuilla. Jos vielä haluais oman kirjan olisi mulla muutama hintaan 20euroa postikuluineen Kirja kertoo lyhytkasvuisen naisen elämä kerran. Terveisin se pikkumummu Marja-Leena Vähäsalo  sähköposti hetsu@kotinet.com.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #42 : 25.07.10 - klo:17:49 »
Martti Luther: 'Tienviittoja'

Ostin. Kun vaan malttaisin lukea tekstin per päivä ja pohdiskella kutakin tekstiä ihan maltillisesti..

Luulen että kirjasta tulee yksi luetuimmistani..
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #43 : 25.07.10 - klo:20:24 »
Kolmasosan Paul Cuelhon kirjasta Istuin Piedra-joen rannalla ja itkin. Miksikö kolmanneksen? Tämän pitäisi jatkua urputustopicissa. Se jatkuu urputustopicissa.
Mikä on opetus: Jos ajat tulla uniseksi junassa LAITA KIRJA LAUKKUUN ENNEN NUKAHTAMISTA.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #44 : 25.07.10 - klo:20:43 »
Mikko Juvan muistelmat Seurasin nuoruuteni näkyä. Kirja sisälsi joitakin kirkkohistorian harrastajalle kiinnostavia tietoja mm. väitöskirjasta Suomen sivistyneistö uskonnollisen vapaamielisyyden murroksessa 1848-1869, joka varmaan tulee luettavaksi menetelmänäkökulmasta, jahka sen onnistun hyllystäni löytämään. - Löytyi jo, onpa minulla kirjat hyvässä järjestyksessä. Samaan läjään menevät Juvan kaksi muuta samaan teemaan liittyvää eli Rajuilman alla ja Valtiokirkosta kansankirkoksi. Ennen tätä kirjahyllyekskurssia pinossa oli seuraavana Pieni kirjanpitovelvollinen. Kirjanpito ja tilinpäätös, mutta taloushallintopykälien ajantasaistus saanee odottaa tai tyytyä kursoriseen läpikäyntiin.

Mt