Kirjoittaja Aihe: Mitä luin/luen viimeksi  (Luettu 36020 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #120 : 10.09.10 - klo:15:54 »
Juuri ennen sairaalaanjoutumista: Järvinen: Särkyvää kirkkautta. Lapinkävijöille eritoten. Suosittelen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #121 : 18.09.10 - klo:12:29 »

Maaria Leinonen: *Lähemmäs askel askeleelta*
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #122 : 18.09.10 - klo:13:57 »
Sirpa Kähkönen: Mustat morsiamet. Mielenkiintoinen kuopilaissarjan aloitusteos. S K oli Finlandiapalkinto-ehdokas romaanillaan Lakanasiivet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #123 : 18.09.10 - klo:14:04 »
Koko romaanisarja on hyvä. Suosittelen.

Mustat morsiamet (1998), Rautayöt (2002), Jään ja tulen kevät (2004) ja Lakanasiivet (2007).

Lakanasiivet -teoksesta oli myös näytelmäversio Kuopion kaupunginteatterissa, olikohan se viime kautena, hupsista kun en muista. Kirjasta pidin enemmän.
« Viimeksi muokattu: 18.09.10 - klo:14:08 kirjoittanut hippiäinen »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #124 : 18.09.10 - klo:15:15 »
Mulla on noin metrin pino hevos- ja ratsastuskirjoja,
opettelen hevosen käyttäytymistä, anatomiaa, ratsastusvarusteita, apuja, raviaskelia jne.

Nyt haluan muuttaa maalle, hankkia tallin ja hevosen :017: :003: :icon_cool: :icon_eek: :icon_rolleyes: :107: :102:

- no menee tää ohi...
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #125 : 18.09.10 - klo:16:32 »
Toivottavast. Hevonen voi täyttää elämän siin miss koirakii. Miun vanhemmall tyttäreilläin on olt parrain(pahimpiin) aikoin 4 hevosta 2 koiraa ja 5 kissaa. Mistä lie perint eläinrakkauven?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #126 : 18.09.10 - klo:17:27 »
Toivottavast. Hevonen voi täyttää elämän siin miss koirakii. Miun vanhemmall tyttäreilläin on olt parrain(pahimpiin) aikoin 4 hevosta 2 koiraa ja 5 kissaa. Mistä lie perint eläinrakkauven?
Heeei!  
Tuo on kuin meillä: Poni, kaksi koiraa,  kissa, kolme marsua ja laatikollinen kultakaloja. Poninpidon estivät kustannustekijät mutta tilalle tuli yksi  kissa lisää.  Korostan, ei minulla.

Huh tämä on kirjaketju, tuota Saarinen Johdatus ekumeniikkaan. Pidän paikoin, paikoin tyl-sä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #127 : 18.09.10 - klo:19:13 »
Talvella Jampe suositteli C. H. Martlingin kirjaa "Puhuva hiljaisuus". Ryhdyin seuraamaan neuvoa ja reilu viikko sitten divarista ilmoitettiin, että täällä olisi. Olen päässyt hyvään vauhtiin ja voin jo tässä vaiheessa yhtyä Jampen suositukseen. Kiertely eri paikkakuntien kirkoissa on tämän jälkeen erilaista kuin ennen...

Koska aina pitää lukea vähintään kahta kirjaa, niin toisena on menossa Max Jakobsonin 1900-lukua käsittelevän trilogian ensimmäinen osa Väkivallan vuodet. Jakobsonin tekstiä on nautinto lukea. Asiapohja on vankka, mutta esitystapa samalla niin henkevä, että lukuvalo tuppaa palamaan aika myöhään...

Mt

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #128 : 18.09.10 - klo:20:01 »
Paikallisjuna-aikataulua.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #129 : 18.09.10 - klo:20:18 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #130 : 19.09.10 - klo:08:32 »
Paikallisjuna-aikataulua.
Toivon että se oli valaiseva kokemus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #131 : 19.09.10 - klo:15:22 »
Ulla Appelsin: Lapsuus lahkon vankina, Leevi K. Laitisen tarina
Järkyttävä alistamis- ja pieksämistarina Suomesta. Kartanolaisuuden tapaiset salaperäiset lahkot ovat onneksi Suomessa harvinaisia. Mietin sitä, että agraariyhteiskunnassa eivät ihmiset niin vain jättäneet kaikkea ja lähteneet jonkin saarnaajan matkaan, koska elinkeino oli sidottu maahan ja karjanhoitoon. Niinpä kiertävät saarnaajat kulkivat talosta taloon ja asettuivat asumaan joihinkin kyliin useammaksi kuukaudeksi. Nykyään ihmiset voivat helposti muuttaa lahkon perässä vaikka maailman ääriin.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #132 : 20.09.10 - klo:19:52 »
Koko romaanisarja on hyvä. Suosittelen.

Mustat morsiamet (1998), Rautayöt (2002), Jään ja tulen kevät (2004) ja Lakanasiivet (2007).


Aloinpa lukea uudestaan ko. sarjaa, eka kirja jo hujahti, vie mennessään  :eusa_clap:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #133 : 21.09.10 - klo:06:23 »
Juhani Suomi: Vorraaja

vorrra vorrra
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Mitä luin/luen viimeksi
« Vastaus #134 : 21.09.10 - klo:12:19 »
Onko kekkosasiantuntija tehnyt tutkielman Nalle Puhin Tikrusta?