Kirjoittaja Aihe: Tänään 5  (Luettu 40891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 5
« Vastaus #75 : 11.06.10 - klo:16:48 »
Sataa vettä.
No comments.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 11.06.10 - klo:23:20 »
oli mukava laulaa yhteislaulutilaisuudessa ja vähän jammailla  :003:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa tosikkoko

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 11.06.10 - klo:23:43 »
Sataa vettä.
sama Tampereella. alkoi juuri mukavasti kun tyopäivä loppui. ja jatkuu edelleen.

tänään eka kertaa Tampereen uudessa Ikeassa, on se järjettomän kokoinen. kaipa niitä huonekaluja saisi muualtakin kuin Kiinasta, josta ainakin jonkun haastattelun mukaan paljon tavaraa.
lisäksi ärsytti ruotsinkielen näkyvyys kuulutuksissa, hintalapuissa jne. ruotsalaisella ja Ruotsalaisella on eroa  :icon_wink:

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 12.06.10 - klo:08:48 »
Muutama vuosi sitten minun kaverini oli ravintolassa Tampereella. Hän näki Juice Leskisen. Kaverini kävi kehumaan körttimaailman suurinta innostajaa. Juice sanoi, minä olen suomalainen en ruotsalainen. Juice nauroi.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 12.06.10 - klo:11:52 »
sama Tampereella. alkoi juuri mukavasti kun tyopäivä loppui. ja jatkuu edelleen.

tänään eka kertaa Tampereen uudessa Ikeassa, on se järjettomän kokoinen. kaipa niitä huonekaluja saisi muualtakin kuin Kiinasta, josta ainakin jonkun haastattelun mukaan paljon tavaraa.
lisäksi ärsytti ruotsinkielen näkyvyys kuulutuksissa, hintalapuissa jne. ruotsalaisella ja Ruotsalaisella on eroa  :icon_wink:

Samat. Ja jos kenellä on eroa, niin ruotsalaisella  :003:!  Ah siinä vasta eroa onkin, ruotsalaisella, kai me nyt joka iikkaa ymmärrämme että jos kenellä on eroa niin ruotsalaisella.  Siis ei kun otsa Mekkaan (tai sinne minnepäin ruotsalainen määrää: Kyllä herra, kyllä herra!
Mutta kai jotakin taivaallista (ainakin taivaallisen terävää) huumoria tähän on osunut: ruotsalaisella ja Ruotsalaisella, niillä on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #80 : 12.06.10 - klo:13:51 »
Tilannetiedoitus  :icon_cool: : yks foorumilainen on tulossa itäkoillisesta tänne kahville, sataa, on kylmä, vähäsen kohmelo, illasta ei oo tietoa - päätän tiedotuksen tähän  :icon_cool:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #81 : 12.06.10 - klo:14:06 »
Tilannetiedoitus  :icon_cool: : yks foorumilainen on tulossa itäkoillisesta tänne kahville, sataa, on kylmä, vähäsen kohmelo, illasta ei oo tietoa - päätän tiedotuksen tähän  :icon_cool:

Miten niin itäkoillisesta? Etkö Sinä itse ole juuri itäkoillisesta?  :120:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #82 : 12.06.10 - klo:14:18 »
Miten niin itäkoillisesta? Etkö Sinä itse ole juuri itäkoillisesta?  :120:

Se tulee nyt vielä itäkoillisempaa. :icon_wink:

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #83 : 12.06.10 - klo:14:22 »
On sähkökatkos ainakin Salon Turunpuoleisessa osassa. Sähkö on ollut poikki jo 40 minuuttia ja pakastimessa olevat marjat alkavat sulaa. Onneksi kannettavassa on akku.
Acta, non verba.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #84 : 13.06.10 - klo:15:36 »
Häpeän sitä, että olen joskus tukenut Greenpeacea.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #85 : 13.06.10 - klo:17:20 »
Häpeän sitä, että olen joskus tukenut Greenpeacea.
Ellen ihan väärin muista, niin monta vuotta sitten oli televisiossa ohjelma juuri Greenpeacesta. Siinä yksi tyyppi halusi soluttautua ihan järjestön ydinjoukkoon ja hän kuvasi salaa kameralla sitä touhua. Siinä kävi ilmi, että Greenpeace on varsinainen terroristijärjestö. He mm. heittivät vainoamiensa ihmisten autojen katolle ainetta, joka sai maalin lähtemään auton pinnasta. Se touhu oli aivan järkyttävää. Suurin osa porukasta ei tienyt tällaisista ilkeyksistä mitään, vaan he hurskaan tietämättöminä keräsivät rahaa puolustaakseen luontoa. Ihmiset hyväuskoisuudessaan antoivat rahaa "hyvään tarkoitukseen". Sairasta touhua.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #86 : 13.06.10 - klo:20:16 »
Greenpeacen toimintatavat ovat kieltämättä melko radikaaleja ja tavan talliaisia ympäristönsuojelusta vieraannuttavia. Tuollaiseen toimintaan heillä on syynä se, että julkisuutta täytyy saada miltei keinolla millä hyvänsä. Media on tietysti kärppänä paikalla ja julkisuus on taattu. Asia, minkä puolesta he toimivat, on yleensä hyvä, mutta toimintatapa radikaali.

Maailmalla toimii ainakin yksi vieläkin radikaalimpi järjestö - en vaan nyt millään muista sen nimeä. Joskus ihmettelen, miten heillä on jatkuvasti uusia, hienoja pikaveneitä ja muuta kalustoa, esim. autoja?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 13.06.10 - klo:23:31 »
Tänään sai myyrä erikoismaininnan ja pyydettiin terveisiä toimittamaan lintuinnostuksen tartuttamisesta. Muuan maaseutukaupungin tulevan syksyn eskariryhmä tulee keskittymään lintuteemaan. Päivä aloitetaan uuteen lintuun tutustumisella, äänineen päivineen, ja jatkuu siten että kirjaimet, numerot, ynnä muu, opiskellaan lintu- luonto- ja luonnonsuojeluperspektiivistä (ei Greenpeacea kehiin, vaan täysin maltilliset keinot).

myyrä

• Vieras
« Vastaus #88 : 13.06.10 - klo:23:37 »
Jaha...no, hyvä kai se on.

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #89 : 14.06.10 - klo:17:27 »
Tänään 14.6.2010

"Elämä syttyy, elämä sammuu
Se voi palaa roihuavalla liekillä
tai kitua tuskin havaittavana ja hiipuvana.
Se voi hehkua inhimillistä lämpöä ja anteeksiantoa
tai polttaa kaiken tuhkaksi.

Meillä ihmisillä on pelottava valta
kannustaa tai latistaa
nostaa tai mitätöidä
palkita tai tuomita
rakastaa tai raiskata
hyväksyä tai hylätä
pelastaa tai antaa kuolla
sytyttää tai sammuttaa

Meidän käsissämme
on lastemme tulevaisuus ja ihmisyyden avaimet