Kirjoittaja Aihe: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3  (Luettu 49241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Körttiakkain puheenpulinaa vol 3
« : 16.03.10 - klo:19:01 »
Kannatan voimakkaasti mt.n kannanottoa pestyjen sukkien parittamiseen. Meillä onneksi tapahtuu näin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 3
« Vastaus #1 : 16.03.10 - klo:19:36 »
  Kannatan edellistä puhujaa siten että pestyt sukat paritetaan, ei pesuun menevät, paitsi nykynaisille ja etenkin suurperheellisille nuo klipsit voivat olla hyvä juttu.

Toimikaa!     :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 16.03.10 - klo:20:02 »
Minä paritan kaikki kuivat sukat, jotka eivät ole kenenkään jalassa. Jos oikea pari löytyy. Irtosuhteita en kannata.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 16.03.10 - klo:20:34 »

Korjaan opettaja, pestyt kuivat sukat minäkin. :icon_biggrin:

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #4 : 17.03.10 - klo:11:39 »
Mutta selittäkääpäs tämä, miun vaatekaappiin ilmestyy vieraita sukkia! Ainakin pari paria on ollu sellasia, että olen miettiny, että kuinka voi olla mahdollista. Ja siis tätä tapahtui asuessani yksin Kotkassa...luulin aluksi, että ne sukat oli joutunu miulle vahingossa, esim.ollaan saunottu kavereitten kanssa ja olen vahingossa ominu kaverin likaset sukat, kukaan ei kuitenkaan koskaan tunnistanut sukkia omikseen....

Ja on meille kotiin ilmestyny lusikkakin...sen alkuperää ollaan yritetty selvittää, mutta varmuutta ei ole....olen alkanut epäillä, että olen kaapannu sen vahingossa Palvaalta, että ollaan tehty eväät maastoon ja miulta on jääny lusikka reppuun ja sitten viikonloppuna olen sen löytäny ja ajatellu, että pitää maanantaina palauttaa ja olen unohtanu...mutta satavarma en tästä teoriasta ole...  :003:

Eilen tuli tälle akalle kriisi, muru ilmotti että se on lauantakena töissä ja minä siihen, että: "*PIIP*,*PIIP*kysysit*PIIP*miultakii*PIIP**PIIP*edes*PIIP**PIIP*joskus*PIIP*enneks*PIIP**PIIP**PIIP*lupaudut*PIIP*ylitöihin*PIIP*"

Ja siis sillähän on ihan kamalasti väliä miten muru on töissä, kun asutaan eri paikkakunnilla ja näin...vähän häkelty reaktiotani, että mikäs sille nyt tuli....mutta kun sillä on sunnuntaina synttärit ja lauantakena piti olla yllätys bileet...noh, nyt se rontti tietää että syömään ollaan menossa, mutta muusta se ei tiiä...ylityönsä se sitten peru kun olin riittävän pahan mekkalan aiheesta nostanu...ja kysy vielä illallakin, että joko on pulssi tasaantunu... :icon_redface: olin aika nolo primitiivisestä itkupotkuraivaristani....onneks muru on niin rauhallinen, ettei ottanu siitä pulttia vaan anto mun rauhottua ja järkkäs asian. Sano olevansa kyllä ilahtunu, että mie oon jotain juoninu vaikkei hirveesti aatellu meteliä pitää siitä,että tulee ikää lisää...Onnea on poikaystävä joka ymmärtää tätä pientä ja pippurista karjalaista voimanaista! :054:

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 17.03.10 - klo:17:36 »

Korjaan opettaja, pestyt kuivat sukat minäkin. :icon_biggrin:

Meilläpäs paritetaan pestyt märät sukatkin, ripustetaan parit samaan pyykkipoikaan niin ei tartte enää kuivumisen jälkeen miettiä että kuinka niitä parittaa  :023:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
Vs: Körttipuvusta retroasuste
« Vastaus #7 : 17.03.10 - klo:18:40 »

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #8 : 17.03.10 - klo:22:12 »
Parittaminen on Suomen lainsäädännön mukaan kielletty. 

No ei se sentään sukkia koske.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #9 : 18.03.10 - klo:11:18 »
Parittamisesta ihan muihin puuhiin: sain lahjaksi syksyllä kaksi orkideaa. En ollut niistä kovinkaan
innostunut, kun uskoin saavani ne hengiltä alle kuukauden. Molemmat ovat kukkineet läpi talven!
Ja nyt toinen tekee paria uutta nuppua ja uutta kukkavanaa. Toisessa on vieläkin yksi alkuperäinen
kukka. 

Aika ihanaa huomata, miten tällainen ylimääräinen onnistuminen tekee iloiseksi.  :049:
Siis ihan vahingossa onnistuminen.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 18.03.10 - klo:12:47 »

Sain ystävältäni täällä foorumilla lahjaksi tietokone-ohjelman jossa on word. En tiedä siitä sen enempää kuin että nyt voin kirjoittaa.
Olen ajatellut pikku-Lotalle satukirjan kirjoittamista. Äiti-Ida lupasi kuvittaa. Saa nähdä tuleeko tästä totta.
Jotain eläimistä ja lunnosta ja vähän Luojasta, ehkä, luultavasti.   APUA!

Kyllä on sukankutomiset nyt jääneet. Olen kääntynyt uusien sukkien tarpeessa Missio-kaupan puoleen.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 18.03.10 - klo:12:51 »
minulla on ongelma... vaimoni pesee sukkani... aina oikean isovarpaankohdassa on reikä...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #12 : 18.03.10 - klo:16:11 »
Parittamisesta ihan muihin puuhiin: sain lahjaksi syksyllä kaksi orkideaa. En ollut niistä kovinkaan
innostunut, kun uskoin saavani ne hengiltä alle kuukauden. Molemmat ovat kukkineet läpi talven!
Ja nyt toinen tekee paria uutta nuppua ja uutta kukkavanaa. Toisessa on vieläkin yksi alkuperäinen
kukka. 

Aika ihanaa huomata, miten tällainen ylimääräinen onnistuminen tekee iloiseksi.  :049:
Siis ihan vahingossa onnistuminen.

Wow, tuo on jo saavutus. Onneksi olkoon!
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #13 : 18.03.10 - klo:16:14 »
Toissapäivänä tilasin sukanpidikkeitä ja tänään ne tulivat postissa. Olipa nopea toimitus. Ensimmäinen sukkapari on koneessa ja onpa kone tainnut jo pestä sukat.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

• ystäväkansaa
Vs: Körttipuvusta retroasuste
« Vastaus #14 : 18.03.10 - klo:17:02 »
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kulttuuri/170/korttipuvusta_tuli_retroasuste

Minähän olen kerrankin muodissa mukana, Körttipuvun tein viime syksynä, mutta on kaapissa odottanut sopivaa tilaisuutta käyttää. Puvun tekemistä olin ajatellut jo vuosia, mutta viime kesänä kun näin uusia pukuja Seinäjoella ja lisäksi palelin ihan oikeasti virisi lopullinen ajatus puvun tekemisestä. Kaavojen sovitus vaati naapurin rouvan apua, mutta lopputulos on ihan istuva.