Kirjoittaja Aihe: Sivuraiteilla uusi raide numero 2  (Luettu 40419 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #45 : 16.01.10 - klo:09:53 »
Vauva tulee taas saunaan ja lammaskaalisopalle.

Minä ajattelin samaa kuin Pena  :003: Riitan suvussa opitaan kunnon eväille jo vauvana  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #46 : 16.01.10 - klo:10:42 »
Entäs lampaanpäästä, Salis?

Pehmoisien puhujasta äitini sanoi, että puhuu kuin keitetystä lampaanpäästä. Ymmärsin hänen tarkoittavan puhujan päätä.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #47 : 16.01.10 - klo:11:30 »
Entäs lampaanpäästä, Salis?

Pehmoisien puhujasta äitini sanoi, että puhuu kuin keitetystä lampaanpäästä. Ymmärsin hänen tarkoittavan puhujan päätä.

Hyvä kysymys. Menen kuitenkin sivuraiteelle: Onko tuo Lauttasaaren seurojen yhteydessä mainittu Jorma Kukkonen nimenomaan demariKukkonen?  :icon_lol:
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #48 : 16.01.10 - klo:11:53 »
Hyvä kysymys. Menen kuitenkin sivuraiteelle: Onko tuo Lauttasaaren seurojen yhteydessä mainittu Jorma Kukkonen nimenomaan demariKukkonen?  :icon_lol:

Luulisin. Tietoa ei ole, mutta pari vuotta vanha kirkon kalenteri tuntee vain yhden Jorma Kukkosen. Jorma on päätoimikunnan jäsen ja edellisenä päivänä on päätoimikunnan kokous Helsingissä. Tämä on selitys myös siihen, että Simo Juntunen ja Kaisa Rönkä ovat samassa paikassa. Tilaisuudet on tahallaan ajoitettu näin. Tämä on ollut tapa jo pitkään. Jos tulet paikalle niin tule moikkaamaan. Rusasen Johanna on siellä joka vuosi, mutta nyt hän myös laulaa soolot. Nämä laatusoolot on Lauttasaaren seurojen erikoisuus. Johanna on esikoisemme rippikoulutoveri Ahiksesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #49 : 16.01.10 - klo:12:54 »


 pappiKukkonen ja demariKukkonen ( SDP:n kansanedustaja 1990-luvulla ) on sama Jorma. Tietoa on.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #50 : 18.01.10 - klo:20:02 »
Seppos, minäkin olin Johannan kanssa samalla rippileirillä Aholansaaressa!

Mauno

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #51 : 18.01.10 - klo:20:09 »
Seppos, minäkin olin Johannan kanssa samalla rippileirillä Aholansaaressa!

Mauno

Niin olitkin. Muistan sen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #52 : 28.01.10 - klo:23:29 »


Enpä osaa sanoa, miksi asia kuuluisi sinulle ollenkaan. Poikasi on varmasti miettinyt eroamista jo hyvän aikaa, kun noin nopeasti "luvan saatuaan" hoiti toimenpiteen. Täysi-ikäinen ihminen hoitaa itse omat asiansa. En minäkään välttämättä raportoi vanhemmilleni, jos vaikka ostan uudet kengät. Ja hyvät kengät ovat sentään aika paljon tärkeämpi asia kuin kirkkoon kuuluminen.

Näin jude ketjussa kirkosta eroaminen.

Niinpä niin, täysi-ikäinenhän saa päättää itse omista asioistaan eikä hänen tarvitse kertoa päätöksistään vanhemmilleen. Näinhän se menee.

Otetaanpa toinen esimerkki. Täysi-ikäinen opiskelija saa opintotukea ja asumislisää yhteensä 460 € ja asuu vuokralla vieraalla paikkakunnalla. Hän venyttää senttiä parhaansa mukaan ja pärjää jotenkuten. Sitten hänelle tulee yllättäviä pakollisia menoeriä (sairautta, silmälasien uusimista tms).

Kuuluuko tämä asia ollenkaan vanhemmille?


Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #53 : 29.01.10 - klo:13:23 »
Näin jude ketjussa kirkosta eroaminen.

Niinpä niin, täysi-ikäinenhän saa päättää itse omista asioistaan eikä hänen tarvitse kertoa päätöksistään vanhemmilleen. Näinhän se menee.

Otetaanpa toinen esimerkki. Täysi-ikäinen opiskelija saa opintotukea ja asumislisää yhteensä 460 € ja asuu vuokralla vieraalla paikkakunnalla. Hän venyttää senttiä parhaansa mukaan ja pärjää jotenkuten. Sitten hänelle tulee yllättäviä pakollisia menoeriä (sairautta, silmälasien uusimista tms).

Kuuluuko tämä asia ollenkaan vanhemmille?

Juridisesti ei, emotionaalisesti kyllä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #54 : 02.02.10 - klo:05:57 »
Onpa pitkiä viestejä foorumilla (rykii kurkussa) menisi koko päivä kun lukisi :icon_wink:
Vai mitä seppos.



Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #55 : 18.02.10 - klo:22:35 »
En ole jaksanut/ehtinyt vaihtaa tekstia, kun kotiin syntyneen pikkuvauvan kanssa on niin hauska viettää aikaa,

Järkimiehiä on Kyösti.

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #56 : 19.02.10 - klo:00:33 »
Otetaanpa toinen esimerkki. Täysi-ikäinen opiskelija saa opintotukea ja asumislisää yhteensä 460 € ja asuu vuokralla vieraalla paikkakunnalla. Hän venyttää senttiä parhaansa mukaan ja pärjää jotenkuten. Sitten hänelle tulee yllättäviä pakollisia menoeriä (sairautta, silmälasien uusimista tms).

Kuuluuko tämä asia ollenkaan vanhemmille?

Kyl muistan vielä miten hartaasti toivoin että olisi kuulunut.  Meillä oltiin periaatteen ihmisiä. Ellei lapsi (evp, 18v, ei asu kotona) elä, niin kuolkoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #57 : 17.04.10 - klo:18:57 »
Hah. Ilmeisesti kun joku on kirjoittanut 1337 viestiä, niin foorumi näyttää profiilissa sen kohdalla tekstin "leet". Onko tuo foorumisoftassa vakiona, vai tunnustaako seppos tai Liisa soveltaneensa nörttihuumoria?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #58 : 17.04.10 - klo:19:21 »
Hah. Ilmeisesti kun joku on kirjoittanut 1337 viestiä, niin foorumi näyttää profiilissa sen kohdalla tekstin "leet". Onko tuo foorumisoftassa vakiona, vai tunnustaako seppos tai Liisa soveltaneensa nörttihuumoria?

Moi

Kävin läpi kaikki asetukset, eikä meillä tuohon sarakkeeseen ole mitään asetuksia. Nuo tittelitkin loppuvat jo paljon varhemmin osastoon ystäväkansaa. Mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun jäsen kirjoittaa seuraavan kerran. En tiedä olisiko Liisalla tähän jotain viisautta. Minulla ei ole.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Sivuraiteilla uusi raide numero 2
« Vastaus #59 : 19.04.10 - klo:14:46 »
Sehän oli minun viestini ja seuraavan kerran siihen tuli 1338.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.