Käppäillessäni töihin ajattelin että käynpä pankkiautomaatilla kun ei ole ainakaan jonoa, aamun hiljaisuudessa kadulla pörräsi vain kadunpuhdistuskone. Kuinka ollakaan automaatin kohdalla tämä lakaisukoneen setä pysäytti koneensa ja hyppäsi asioimaan automaatilla.
Eipä siinä mitään kummallista mutta kun näitä sattuu tuon tuostakin mulle. Valitsen kassajonon, johon ilmestyy just mun eteen sulkemispuomi tai läntätään hilhnallle suljettu-lappu. Tai joku edessäni jonossa tee ns. mummot eli tarjoo kassalle kolikkoläjän ja sitten niitä lasketaan ja lasketaan... Tai joku on unohtanut punnita hedelmänsä tai jotain.
Viedessäni yhtä palautuspulloa jostain tyhjyydestä pomppaa eteeni tyyppi, jolla on kaks kolme repeytymässä olevaa muovikassia pullollaan palautettavaa
Lähes poikkeuksetta mun edessä elokuvissa, konserteissa yms. istuu joku kaksmetrinen, metrinlevyinen tai suurikampauksinen tapaus. Se tulee siihen vaikka tilaisuuden jo alettua. Eikä auta paikanvaihtokaan, sekin vaihtaa tai tulee uusi
Tässä vain osa tilanteista. Useimmiten naurattaa mutta suht usein kyllä raivostuttaa