Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 2  (Luettu 43537 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #90 : 07.12.09 - klo:08:30 »
Tässä toisen adventtisunnuntain 1. lukukappale.

1. lukukappale

5. Moos. 8: 10-17

Kun syötte itsenne kylläisiksi, kiittäkää Herraa, Jumalaanne, siitä hyvästä maasta, jonka hän on teille antanut. Varokaa unohtamasta Herraa, Jumalaanne. Noudattakaa aina hänen käskyjään, lakejaan ja säädöksiään, jotka minä teille nyt annan.
   Kun saatte syödä itsenne kylläisiksi, kun rakennatte kauniita taloja ja asutte niissä, kun nautakarjanne, lampaanne ja vuohenne lisääntyvät, kun teille kertyy hopeaa ja kultaa ja koko omaisuutenne kasvaa, varokaa tulemasta ylpeiksi ja unohtamasta Herraa, Jumalaanne, joka vei teidät pois Egyptistä, orjuuden maasta. Hän johdatti teidät suureen ja pelottavaan autiomaahan, joka on täynnä myrkkykäärmeitä ja skorpioneja. Mutta tuossa kuivassa ja vedettömässä maassa hän antoi veden virrata esiin kovasta kalliosta ja ruokki teitä mannalla, jota isännekään eivät tunteneet. Hän kuritti teitä ja koetteli teitä, mutta kaiken jälkeen hän osoitti teille hyvyytensä. Älkää siis kuvitelko, että olette omin voimin ja omilla kyvyillänne hankkineet itsellenne tämän vaurauden.


Niinhän se tahtoo olla, että kun asiat ovat hyvin, niin kuvittelemme itse omin voimin ja omilla kyvyilla hankkineemme sen vaurauden. Tahtoo siinä Jumalakin unohtua. Sitten kun jotakin hyvää otetaan pois, niin Jumala tulee paremmin mieleen. Harmillista!

Tämä näkyy  kirkosta eroamisen tilastoissa. Korkeasuhdanteessa erotaan ja laskusuhdanteessa palataan kirkon suojaan. Kunpa Herra varjelisi luulemasta itsestä liikoja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #91 : 13.12.09 - klo:15:11 »
Tämän päivän eli kolmannen adventtisunnuntain evankeliumi:

Matt. 11: 2-10

Kun Johannes vankilassa kuuli Kristuksen teoista, hän lähetti opetuslapsensa kysymään: "Oletko sinä se, jonka on määrä tulla, vai pitääkö meidän odottaa toista?" Jeesus vastasi heille: "Kertokaa Johannekselle, mitä kuulette ja näette:
      Sokeat saavat näkönsä ja rammat kävelevät,
      spitaaliset puhdistuvat ja kuurot kuulevat,
      kuolleet herätetään henkiin ja köyhille julistetaan ilosanoma.
      Autuas se, joka ei minua torju."
    Heidän mentyään Jeesus alkoi puhua ihmisille Johanneksesta:
    "Mitä te lähditte autiomaahan katsomaan? Ruokoako, jota tuuli huojuttaa? Vai mitä odotitte näkevänne? Kenties hienosti pukeutuneen miehen? Kuninkaanlinnoista te niitä löydätte, jotka hienostelevat vaatteillaan! Mitä te sitten odotitte näkevänne? Profeetanko? Aivan oikein, ja minä sanon teille, että hän on enemmänkin kuin profeetta. Hän on se, josta on kirjoitettu:
    - Minä lähetän sanansaattajani sinun edelläsi,
    hän raivaa sinulle tien."


Mitäpä jos Johannes olisi käskenyt kysyä: "Oletko Sinä Messias?" ja Jeesus olisi vastannut: "Olen!"
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #92 : 14.12.09 - klo:18:03 »
Tämän päivän teksti:

Raivatkaa autiomaahan Herralle tie!
Tasoittakaa yli aron
valtatie meidän Jumalallemme!

Jes. 40:3


Johannes Kastaja raivasi Herralle tien.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #93 : 14.12.09 - klo:22:49 »
Johannes Kastaja raivasi Herralle tien.

"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu."

Matt. 3:11-12

Henkilökohtaisesti minä koen Johannes Kastajan sanansaattaja eli Messiaan tulon airut,joka kastoi Jeesuksen. Mutta tämä käsitys on minun henkilökohtainen Johannes Kastajasta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #94 : 15.12.09 - klo:13:35 »
"Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta minun jälkeeni tulee toinen, joka on minua väkevämpi. Minä en kelpaa edes riisumaan kenkiä hänen jalastaan. Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Hänellä on kädessään viskain, ja sillä hän puhdistaa puimatantereensa viljan. Jyvät hän kokoaa aittaansa, mutta ruumenet hän polttaa tulessa, joka ei koskaan sammu."

Matt. 3:11-12

Henkilökohtaisesti minä koen Johannes Kastajan sanansaattaja eli Messiaan tulon airut,joka kastoi Jeesuksen. Mutta tämä käsitys on minun henkilökohtainen Johannes Kastajasta.

Varmaan monella muullakin on juuri tällainen käsitys Johannes Kastajasta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #95 : 17.12.09 - klo:07:42 »
Tänään on Raakelin nimipäivä. "Raakel itkee lapsiansa..." Ennustus Herodeksen tapattamista alle 2-vuotiaista poikalapsista. Heidän muistokseen vietetään 28.12. Viattomien lasten päivää.  Näin vastasyntyneen lapsen iso-isoäitinä tuli tällainenkin
Raamatunkertomus mieleen.
Julmaa on lasten elämä tänä päivänäkin. 8,8 milj. lasta kuolee alle 8-vuotiaana nälkään joka vuosi. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #96 : 17.12.09 - klo:16:50 »
Tänään on Raakelin nimipäivä. "Raakel itkee lapsiansa..." Ennustus Herodeksen tapattamista alle 2-vuotiaista poikalapsista. Heidän muistokseen vietetään 28.12. Viattomien lasten päivää.  Näin vastasyntyneen lapsen iso-isoäitinä tuli tällainenkin
Raamatunkertomus mieleen.
Julmaa on lasten elämä tänä päivänäkin. 8,8 milj. lasta kuolee alle 8-vuotiaana nälkään joka vuosi. :eusa_pray:

Tälle pitäisi voida jotakin tehdä, kun itsellä on liian kanssa. Minun viime meriittini oli se että selitin Unicefin feissaajille että rahat ei kuulkaas riitä, on liikaa avustuskohteita, fatta saa kohta elättää minut ja kaiken hyväntekeväisyyteni. Näinköhän vaan?  NO, joskus on kireämpää mutta itsestä kai on kiinni mihin rahat menee...vähätkin.  Jos kerran sinapinsiemenestä kasvaa suuri puu, täytyy yhden ihmisen teoilla olla merkitystä ja onkin.

Ja sanoin vielä, että kohta hommaan rintanapin jossa lukee:  Älä feissaa...
Palasin kotiin ja tunsin itseni idiootiksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #97 : 17.12.09 - klo:22:26 »
Tälle pitäisi voida jotakin tehdä, kun itsellä on liian kanssa. Minun viime meriittini oli se että selitin Unicefin feissaajille että rahat ei kuulkaas riitä, on liikaa avustuskohteita, fatta saa kohta elättää minut ja kaiken hyväntekeväisyyteni. Näinköhän vaan?  NO, joskus on kireämpää mutta itsestä kai on kiinni mihin rahat menee...vähätkin.  Jos kerran sinapinsiemenestä kasvaa suuri puu, täytyy yhden ihmisen teoilla olla merkitystä ja onkin.

Ja sanoin vielä, että kohta hommaan rintanapin jossa lukee:  Älä feissaa...
Palasin kotiin ja tunsin itseni idiootiksi.

Kannattaa päättää itse, mitä tahoja avustaa ja pitää siitä kiinni. Avustuskohteita on pilvin pimein ja tosiasia on, että ihan kaikkiin on mahdotonta osallistua. Sitäpaitsi ihan kaikki keräykset eivät mene välttämättä sinne minne pitäisi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #98 : 17.12.09 - klo:23:15 »
- Viisaita sanoja, Pirska.  En tie miksi feissaaminen saa oloni tuntumaan aika viheliäiseltä, nimittäin realiteettihan ON että ei siihen tilaan hyödytä elämäänsä päästää, mikä se kauhuskenaario oli.  Toisaalta minua kyllä kerran kun oli oikein tiukkaa alkoi naurattaa hervottomasti. 

Mitähän ne jossakin toimeentulotuessa toden tullen sanoisi jos iskisi pöytään ensin omat kulungit ja sitten Planin kummilapsen ja Amnestyn ja HelsinkiMission vanhustenpaikan...ja sanois että näille muuten tarvittais kans...sitouduin hyvänä päivänä mutta kas kun pahat päivät tulivat, eivät nämä minua miellytä, mutta maksettava olisi...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #99 : 20.12.09 - klo:23:07 »
Kohta on maanantai, 21.12. joten tässäpä maanantaipäivän sana.

" Odota Jumalaa! Vielä saan kiittää häntä,
Jumalaani, auttajaani."


Ps. 42:6

 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #100 : 22.12.09 - klo:12:44 »
Tämän päivän teksti
" Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa."

Fil. 4:6-7

 Tässä onkin opettelemista silloin, kun on todella vaikeaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #101 : 22.12.09 - klo:14:10 »
Tämän päivän teksti ... Fil. 4:6-7

Fil. 4:6-7  Piet 5:7 / Joh.14:27+

Ilo ja rauha  :eusa_angel:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #102 : 23.12.09 - klo:11:54 »
" Hän ylentää tomusta mitättömän
ja korottaa tuhkasta köyhän,
sijoittaa heidät ylhäisten joukkoon
ja antaa heille kunniasijan."

1 Sam. 2:8

Tässäpä lohdullinen sana täksi jouluaatonaaton päiväksi.   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #103 : 24.12.09 - klo:20:44 »


Jer. 23: 5-6

- Tulee aika, sanoo Herra,
jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso.
Hän on kuningas,
joka hallitsee viisaasti
ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
Hänen aikanaan Juuda saa avun
ja Israel elää turvassa.
Häntä kutsutaan tällä nimellä:
"Herra on meidän vanhurskautemme".
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 2
« Vastaus #104 : 26.12.09 - klo:20:41 »
Tapaninpäivä
Ap.t. 6: 8, 11-15, 7: 51-60

Stefanos oli täynnä armoa ja voimaa, ja hän teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansan keskuudessa.
    Silloin Stefanoksen vastustajat värväsivät joitakin miehiä sanomaan: "Olemme kuulleet hänen puhuvan herjaavia sanoja Mooseksesta ja Jumalasta." He yllyttivät kansaa, kansan vanhimpia ja lainopettajia, ja sitten he kävivät käsiksi Stefanokseen ja veivät hänet Suuren neuvoston eteen. Siellä he toivat kuultavaksi vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies puhuu lakkaamatta tätä pyhää paikkaa ja lakia vastaan. Me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jeesus, se Nasaretilainen, hajottaa tämän paikan ja muuttaa säädökset, jotka Mooses on meille antanut." Kaikki, jotka istuivat neuvostossa, kiinnittivät katseensa Stefanokseen, ja hänen kasvonsa olivat heistä niin kuin enkelin kasvot.
    Stefanos puhui: "Te niskuroijat, ympärileikatut mutta sydämeltänne ja korviltanne pakanat! Aina te olette vastustamassa Pyhää Henkeä - niin kuin isänne, niin myös te! Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat, että Vanhurskas oli tuleva. Ja nyt olette te kavaltaneet ja murhanneet hänet! Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole sitä noudattaneet."
    Tämän kuullessaan neuvoston jäsenet olivat pakahtua raivosta ja kiristelivät hampaitaan. Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!"
    Silloin he alkoivat huutaa suureen ääneen, tukkivat korvansa ja ryntäsivät yhtenä miehenä hänen kimppuunsa. He raahasivat hänet ulos kaupungista kivittääkseen hänet, ja todistajat jättivät viittansa Saul-nimisen nuoren miehen huostaan. Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa ja sanoi: "Herra Jeesus, ota vastaan minun henkeni." Hän vaipui polvilleen ja huusi kovalla äänellä: "Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!" Sen sanottuaan hän nukkui pois.


"Herra, älä vaadi heitä tilille tästä synnistä!" Jos minut kivitettäisiin, niin todella paljon pitäisi tapahtua sydämessäni, että pystyisin sanomaan noin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.