Kirjoittaja Aihe: Tänään vol.3.  (Luettu 50398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #75 : 26.09.09 - klo:09:56 »
Kyllä täällä on nytkin hyvä olla. Illalla oli mahtava tähtitaivas, mutta nyt sataa ripsottelee. Tilaisuus jatkuu ja monta foorumilaista on paikalla.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 26.09.09 - klo:11:02 »
mullakin kalenterissa on tälle viikonlopulle kirjattu Aholansaareen
mutta ei tässä millään olisi ehtinyt, eilenkin kävi kaksi remonttimiestä
arvioimassa millä hinnalla tekisivät mulle keittiön...

Mutta kyllä minä sinne vielä menen.
Herra armahda.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #77 : 26.09.09 - klo:20:48 »

Älä ainakaan ota samoja remonttimiehiä, jotka tekivät sen putkiremontin. :018:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 27.09.09 - klo:09:08 »

Hyvä täällä on ollut olla. Vielä on jäljellä jumalanpalvelus ja lounas. Veisuu kuuluu jo salista kun ihmiset odottaessaan veisaavat.

Seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 27.09.09 - klo:11:28 »
Lainaus
Hyvä täällä on ollut olla.
voi voi uskon sen ja haikealla kateudella ajattelen sielläoloa

Lainaus
Älä ainakaan ota samoja remonttimiehiä, jotka tekivät sen putkiremontin.
nämä on ihan saneeraus/remonttimiehiä, ei putki :eusa_pray:
- mistähän löytyisi remonttiNAISIA, heillä siis meillä voisi olla erilaisiin remonttiratkaisuihin
vähän esteettisempi näkökulma kuin putkiaivomiehillä
Herra armahda.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 27.09.09 - klo:18:50 »
- mistähän löytyisi remonttiNAISIA, heillä siis meillä voisi olla erilaisiin remonttiratkaisuihin

Nykyään remonttinaiset eivät enää ole harvinaisuus. Varsinkin maalareissa heitä on runsaasti joten etsintäpartiot töihin..
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa veijo

• Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
« Vastaus #81 : 27.09.09 - klo:22:55 »
Hyvä täällä on ollut olla. Vielä on jäljellä jumalanpalvelus ja lounas. Veisuu kuuluu jo salista kun ihmiset odottaessaan veisaavat.

Seppos
Todella antoisa tapahtuma. Nyt ymmärrän miksi ortodoksien messuissa ei käytetä kuolleita soittimia. Messu ilman soittimia oli mahtava kokemus. Mikäs sen formaatin nimi olikaan, "Itse ohjaantuva kanttori". Kun seurakunta veisasi itsenäisesti ilman kanttori ja säestystä. Menetelmää kannattaisi harjoitella kaikissa seurakunnissa. Olisi valmiiksi harjoiteltu käytäntö siinä vaiheessa kun joudutaan vähentämään seurakuntien työntekiöitä.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 28.09.09 - klo:05:39 »
Kiitos, kalliit vastuunkantajajärjestäjät!
Ahiksen auer oli arvaamattoman auvo, kun aamulla könysimme punkistamme pirttiin. Veisuu lähti hiljaa hyristen kuin Itiksen Trabant. Puhe oli tasalta. Urpon ääni on entistäkin kuuluvampi, olihan hän järjestelijä, vastuussa ei tunnustanut kuitenkaan olevansa. Kopasin siellä yhtä sun toista. Nappasin rainaa siellä sun täällä. Kaiken siunatuksi kukkuraksi Simo kertoi hellarivitsin, jottei käsiennostelu olisi jäänyt päälle.
🇫🇮

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 28.09.09 - klo:10:16 »
Ei tänään, vaan eilen Ahiksesta tullessa Kuopion eteläpuolella moottoritiellä poliisi osoitti, että menehän sivuun. Ensin puhalluttivat (en kertonut, että ei Ahiksessa ole alkoholia, vaikka mieli teki) ja sitten maijjaan istumaan ja katsomaan, kun poliisisetä kirjoitti huomautuksen. Kyselin, että mihin olin syyllistynyt ja olin kuulemma ajanut ylinopeutta, mikä on tietysti enemmän kuin mahdollista. Sitten minulle kerrottiin, että tämä on huomautus eikä tätä kirjata mihinkään eikä maksa mitään. Kyselin, paljonko sitten ajoin, mutta minulle ei vastattu siihen mitään ja kuittiin oli kirjattu vähäinen liikennerikkomus. Nyt siis sekin on koettu. Ajan yleensä vakionopeussäätimellä, jolloin suurempia ylityksiä ei tapahdu, mutta tässä ruuhkassa se ei käynyt. Ainoa, mikä jäi kiusaamaan oli se, ettei minulle kerrottu mikä oli mittaustulos, vaikka sitä kysyin. En väitä ajaneeni alle rajoituksen, sillä sitä minulle harvoin sattuu, vaan en myöskään kaahaile. Televisiossa viime viikolla mainostivat kovin näitä huomautuksia, joten nyt se on sitten koettu. Ei ola vaivan arvoinen eli älkää tehkö niin kuin minä tein vaan tehkää niin kuin sanoin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #84 : 28.09.09 - klo:17:24 »
Todella antoisa tapahtuma. Nyt ymmärrän miksi ortodoksien messuissa ei käytetä kuolleita soittimia. Messu ilman soittimia oli mahtava kokemus. Mikäs sen formaatin nimi olikaan, "Itse ohjaantuva kanttori". Kun seurakunta veisasi itsenäisesti ilman kanttori ja säestystä. Menetelmää kannattaisi harjoitella kaikissa seurakunnissa. Olisi valmiiksi harjoiteltu käytäntö siinä vaiheessa kun joudutaan vähentämään seurakuntien työntekiöitä.

Kaikki kunnia veisuuperinteelle ilman säestystä, kokemusta löytyy runsaasti, mutta että "kuolleita soittimia". Kun taitaja ottaa soittimen haltuunsa ja alkaa soittaa, niin soitto elää. Se elää niin että tuntuu päästä varpaisiin ja melkein sukat pyörivät jalassa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 29.09.09 - klo:12:05 »
Raikas syysilma houkutteli pihahommiin. Otin kukkapenkeistä ylös daalianjuuret. ne odottavat korissa kuivan heinäsilpun peitteleminä kellariinvientiä. Orvokit ja petuniat rehottivat vielä, samoin krassit ja silkkikukat. Ylös vaan kaikki, sillä ensiyönä tai seuraavana on jo pakkasta ja sitten niitä on paleltuneina lötköinä keljumpi korjata.

Isäntä poltteli risuja mäessä, silla tällä viikolla siihen on Lahdessa lupa. Leikki tulella, ja kottikärräsi sitten minun haravoimisen tulokset kuoppaan.

Siinä puuhatessani seurasin tiaisten ja varpusten ruokailua laudalta toiselle. Sitä mukaa siirtylivät kun kuljeskelin puiden välissä. Rohkeasti eräs tintti istui vain puolen metrin päässä minusta. Taitavat jo tuntea ruokkijansa. Kiva tunne.

Tammenterhoja haravoin ainakin kymmenen kiloa kottareihin. Taisi siinä mennä muutama kurren talvivarastokin. Tehkööt ylitöitä, puissa on vielä paljon tallella.

Sitten syötiin tagliatelle-pastaa makkarakastikkeen kera. Paistoin raparperipiirakan ja kohta pötkähdän Eva Hemmingin muistelmia lueskelemaan. Isäntä kuorsaa alakerrassa. Basso tekee samoin.

Iloista syyspäivää kaikille! :icon_sunny:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 02.10.09 - klo:22:01 »
Tänään oli upea sää nostaa juurikasvit töiden jälkeen. Tuli kerrassaan loistava sato, eikä myyrätkään olleet tehneet tihutöitä. Myyränkarkoitin on tirissyt kaiken kesää porkkananpenkissä ja Jehki on metsästänyt, minkä päivätorkuiltaan on ehtinyt.
Porkkanat oli isompia kuin moneen vuoteen. Kyllä kelpaa puputtaa porkkanaa kaiken talvea.

Ne villisian mokomat kävivät naapurin perunapellolla viimeistelemässä hävityksen. Meille ne ei enää uskaltaneet tulla ja perunat on jo kellarissa turvassa.

Sato alkaa olla tallessa. Puuttuu enää hirvenvasan lihat (iso on jo pakkasissa). Niin, ja karpaloita voisi vielä etsiä. Ei kai ne pienistä pakkasista ole pelästyneet.
Pyryharakka

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 02.10.09 - klo:22:21 »
Melkein täysi kuu nousi vaaleansiniselle taivaalle kuin pakotuksin koristeltu messinkitarjotin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 03.10.09 - klo:08:03 »
Onnea Pyryharakka, sinä elät nyt minun entistä elämääni!
Meille ei hirvenlihoja tänäkään vuonna saada. Pohjois-Padasjoki on aivan tyhjä isosta lihasta. Jäniksiä ja rusakoita on.
Bassoa enemmän säälin kuin itseämme. Sillä oli näihin aikoihin ennen metsästäjän koiran
juhlapäivät.
Ostojuureksissa ja lihoissa ollaan. Lihaa syödään huomattavasti vähemmän. Liekö tuo kuitenkaan pahaksi.
Katot alapuolisissa taloissa ovat taas valkoiset. Sireenin lehdet roikkuvat ja alkavat putoilla hiljalleen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 03.10.09 - klo:10:01 »
Toi on niin totta.
Naismaalarit ja yleensäkin rakennusalalla on tosi kysyttyjä ja jos seuraavana päivänä samaan kohteeseen laittaa miehen asiakas soittaa het ja kysyy saisiko sen tytön taas remppaamaan, mutta toikin on totta, että vaikea niitä on löytää.

Miehet on muutenkin töissään suuripiirteisempiä ja naiset pikkutarkkoja.

Muutamia miehiä kyllä on olemassa joilla on esteettistä silmää ja osaa väri ym. ratkaisut oivaltaa hyvin, mutta harvassa ne on.
 Aiemmin oli puusepillä silmää ja ne osasi hommansa, mutta nykyään kun on vaan rakennuspuuseppiä, kalustepuuseppiä ja muita niin ei ole sellaisia seppiä kun osisi kaikkea ja hyvin.

Paras ratkaisu olisi kait entinen taiteilijä joka ryhtyy remonttireiskaksi tai Sannaksi.
:icon_cool:

Kaikki valta tekoälylle!