Ei tänään, vaan eilen Ahiksesta tullessa Kuopion eteläpuolella moottoritiellä poliisi osoitti, että menehän sivuun. Ensin puhalluttivat (en kertonut, että ei Ahiksessa ole alkoholia, vaikka mieli teki) ja sitten maijjaan istumaan ja katsomaan, kun poliisisetä kirjoitti huomautuksen. Kyselin, että mihin olin syyllistynyt ja olin kuulemma ajanut ylinopeutta, mikä on tietysti enemmän kuin mahdollista. Sitten minulle kerrottiin, että tämä on huomautus eikä tätä kirjata mihinkään eikä maksa mitään. Kyselin, paljonko sitten ajoin, mutta minulle ei vastattu siihen mitään ja kuittiin oli kirjattu vähäinen liikennerikkomus. Nyt siis sekin on koettu. Ajan yleensä vakionopeussäätimellä, jolloin suurempia ylityksiä ei tapahdu, mutta tässä ruuhkassa se ei käynyt. Ainoa, mikä jäi kiusaamaan oli se, ettei minulle kerrottu mikä oli mittaustulos, vaikka sitä kysyin. En väitä ajaneeni alle rajoituksen, sillä sitä minulle harvoin sattuu, vaan en myöskään kaahaile. Televisiossa viime viikolla mainostivat kovin näitä huomautuksia, joten nyt se on sitten koettu. Ei ola vaivan arvoinen eli älkää tehkö niin kuin minä tein vaan tehkää niin kuin sanoin.