Kirjoittaja Aihe: Sairauteni  (Luettu 58616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Sairauteni
« Vastaus #90 : 06.02.14 - klo:21:12 »
Parondontiitti on sen hammasjutun nimi joka ilmaantui samaan aikaan kuin glaukooma. Niitä oli vaikea erottaa toisistaan. Ei havainnut hammaslääkärini vielä marraskuussa. Se onkin ovela koska oireet eivät ole kivuliaat. Luultiin koko ajan silmälääkkeiden syyksi. Lopulta se turvotus, ruusu-seluliitti, mikä lie laukaisi paremmat tutkimukset. Niissä olivat silmälääkäri, hammaslääkäri, suukirugi, diabeteslääkäri ja monta erikoissairaanhoitajaa+ päivystyspoli mukana.
Hiukan parondontiitti on aiheuttanut rytmihäiriötä, mutta yleiskunto on aika hyvä.

Kummallisinta on etten ole enää mistään huolissani. Sillä tämähän on vanhenemista. Kyllä vanha rakennuskin tarvitseee korjaamista seitsenkymppisenä. Vallankin sota-ajan puutteellisista tarpeista rakennettu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 06.02.14 - klo:21:38 »
Hyvä kun Riitta-mummi  olet saannut avun tämänhetkisiin vaivoihin. Omat hampaani ovat vaivanneet ihan tarpeeksi elämäni aikana, joten oireesi kuulostivat paljonkin samanlaisilta kuin minun viimeinen hammasvaiva. Ja niinhän se sitten kertomasi mukaan olikin.

Miinä yritän selviytyä talven ensimmäisestä kunnon flunssasta. Ei tämä mitään sikaa tms ole, vaan ihan perinteinen räkis. Tavallista vahvemmalla antihistamiinillä, mustaherukka mehulla ja saunalla yritän pitää poskiontelotulehduksen aisoissa.   :065:

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 07.02.14 - klo:10:52 »
Memelle: toivottavasti pystyt lepäämään, uni paras lääke on, jne. Sarvikuonolla nenäonteloitten huuhtelu auttaa myös. :015: :015:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 08.02.14 - klo:09:05 »
Sarvikuonolla nenäonteloitten huuhtelu auttaa myös.

Sarvikuono lienee joku laite. Memen nimittäminen sellaiseksi olisi majesteettirikos.  :018:

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 08.02.14 - klo:09:11 »
Kyllä vain, sarvikuono on nenähuuhtelukannun nimi.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 08.02.14 - klo:10:00 »

Kirjoittakaamme siis: Nenäonteloitten huuhtelu Sarvikuonolla auttaa myös.

🇫🇮

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 08.02.14 - klo:10:53 »
Jobin kirjan Behemot: onko se sarvikuono vai virtahepo?

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 08.02.14 - klo:14:45 »
Virtahepo. Job 40:15-24 puhuu vuden 1992 käännöksen mukaan virtahevosta. Seuraavan luvun Leviatan on krokotiili. Mielikuva tulta syöksevästä lohikäärmeestä on ymmärrettävä, jos muistaa, että vettä pärskivää petoa katsottiin tuolloin turvallisen matkan päästä ilman kiikareita. Kita voi olla sisältä hyvinkin lämpimän värinen ja vaalea.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 08.02.14 - klo:18:49 »
Kiitos, en jaksanut noin kauas plarata. Jobilta olen saanut ajanmääritelmän, kun pitää vähän miettiä, ennenkuin vastaan, "anna minulle sen verran aikaa, että saan sylkeni nielaistuksi, niin vastaan"

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 10.02.14 - klo:10:54 »
Tänään sain toisen kerran injektion silmääni. Kyllä olen ihan noviisi vielä, sillä vieressäni istunut mies kertoi saaneensa kahden ja puolen vuoden aikana yli kaksikymmentä pitosta. Hän oli saanut jättää muut silmälääkkeet pois.

Kuukauden päästä on kolmas kertani, sitten ilm. taas kontroloidaan näkökykyä.
Nyt olen selvemmillä vesillä kun selvisi tuo parondontiitti. Sen operaatio on ajallaan maaliskuussa.

Ihmeen tyytyväisiä potilaita oli vastaanotolla. Eräs puolituttu mies kiitteli ja ihmetteli kuinka hyvää huolta meistä vanhoista nykyään pidetään.
Lapset ja nuoret ensin, oli hänen mielipiteensä. Ei sielä tosin alle 60-vuotiaita näkynyt.

Nuorten vuoksi juuri minäkin halusin tämän halvemman lääkkeen silmääni. Se ensisijainen maksaa 1000 E/pistos, tämä 30 E. Siis yhteiskunnalle.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 10.02.14 - klo:10:57 »
Lotta/Martta-henkeä, kunpa kaikki ajattelisimme samalla tavalla.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 10.02.14 - klo:11:14 »
Olet sinä Riitta-mummi joutunut kovia kokemaan...niinkuin kyllä useimmat meistä...on vaan niin vaikea
sairauksia kohdata...niin itse koen...
Voimia ja siunausta sinulle ja muille sairastupalaisille...kunpa muistaisimme myös Isän läsnäolon.. :eusa_pray:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 10.02.14 - klo:15:51 »
Tapaukseni on nykyään "kaikkeen tottuu "-vaiheessa.  Olen sairastellut ihan lapsesta asti. Kitarisat ja nielurisat poistettu. Hinkuyskään melkein kuolin. Allergia alkoi 12-vuotiaana tädin heinäpellolla. Sittemmin kaikenlaista naiseuteen liittyvää. Monia leikkauksia,metabolinen oireyhtymä, diabetes, burn out, glaukooma ja nyt tämä parondontiitti joka on toivottavasti hoidettavissa.

Kaiken kaikkiaan olen kuitenkin toimintakykyinen ja tyytyväinen.  Otan hyvin irti lääkkeistä ja luotan lääketieteeseen. En käytä luonnonlääkkeitä Vain vitamiineja.

Äiti hoiti minua hyvin hellästi, ja Matti on jaksanut kanssani perjantaina tasan 50 vuotta. Koen olevani onnekas. On kyllä ollut vaikeitakin vaiheita.
Kun flunssaisena, henki vinkuen sydämeen pistäen piti olla kiireisessä pankissa ruuhkaa purkamassa, se oli niin kamalaa että vieläkin joskus näen painajaisi.

En varmasti ole mikään uskonsankari tai esimerkillinen sairastaja. Täällä Mukkula-Kilpiäinen suunnalla on meitä monta sairauksien runtelemaa.

Voimia sinullekin vn !

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 10.02.14 - klo:16:32 »
Kiitos, kiitos... :eusa_angel:
Vajaa neljä vuotta sitten itselläni oli vaikea vaihe, lääkitys ja seuranta sitten loppuiän...näin on sanottu...
Jumalan ihmeen kokeneena...Häneen yritän luottaa...toivoa...

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 10.02.14 - klo:19:09 »
Jaksamista arjen keskellä ja Jumalan läsnäoloa joka määriteltiin toisessa ketjussa taannoin siunaukseksi.