Äänestys

Luen Raamattua

Päivittäin
2 (20%)
Viikoittain
2 (20%)
Kerran kuussa
1 (10%)
Muutaman kerran vuodessa
1 (10%)
Harvoin
4 (40%)
En juuri ollenkaan
0 (0%)
En ole lukenut koskaan
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 10

Äänestys päättynyt: 16.04.09 - klo:04:37

Kirjoittaja Aihe: Mitä luet parhaillaan/ viimeksi!? [vol. 5]  (Luettu 51612 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

• ystäväkansaa
Vs: Mitä luet parhaillaan/ viimeksi!? [vol. 5]
« Vastaus #90 : 28.08.09 - klo:10:43 »
Antenne am Ziel
Ehdin jo ihastella, että kas Pirskaa, talvi-illoiksi varmaan lyhytaaltoantenni suunnitteilla...

Mt

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #91 : 28.08.09 - klo:10:59 »
Ehdin jo ihastella, että kas Pirskaa, talvi-illoiksi varmaan lyhytaaltoantenni suunnitteilla...

Mt
:repee: :repee: :repee: :repee: :repee:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #92 : 28.08.09 - klo:11:05 »
:repee: :repee: :repee: :repee: :repee:

Ei ole tuo Pirska urheilu ihmisiä. Saksalaisessa hiihtokilpailujen ym maalivaatteessa lukee Ziel meillä maali.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #93 : 28.08.09 - klo:14:52 »

Ei ole tuo Pirska urheilu ihmisiä. Saksalaisessa hiihtokilpailujen ym maalivaatteessa lukee Ziel meillä maali.
Arvaus meni ihan nappiin. En ole koskaan jaksanut kiinnostua urheilukilpailujen seuraamisesta.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #94 : 29.08.09 - klo:11:14 »
Arvaus meni ihan nappiin. En ole koskaan jaksanut kiinnostua urheilukilpailujen seuraamisesta.

Komppaan (vaikka ollankiin kirjallisuusosastolla), mutta jääkiekkoa seuraan joskus ihan paikan päällä.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #95 : 29.08.09 - klo:21:33 »
Sen verran täytyy korjata, että tämän Jopen selostuksen naisten 20 km hiihdosta olen katsonut aika monta kertaa youtubesta.
http://www.youtube.com/watch?v=FQHPICjTcHc
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #96 : 29.08.09 - klo:21:50 »
Sen verran täytyy korjata, että tämän Jopen selostuksen naisten 20 km hiihdosta olen katsonut aika monta kertaa youtubesta.
http://www.youtube.com/watch?v=FQHPICjTcHc

:D

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 31.08.09 - klo:09:21 »
Amin Maalouf: Samarkand
...
   "– Vain Luojansa kanssa rauhassa elävä ihminen voi saada unta jumalanpalveluspaikassa." ...
Kirjailija on laittanut repliikin nuoren runoilija Omar Khaijamin suuhun. Omar puolustautuu ylituomarin, qadin edessä kansanjoukkojen kiukkua vastaan.
Kirjailija jatkaa: "Abu Tahirin [qadi] epäilevästä ilmeestä huolimatta Omar kiihtyy ja alkaa selittää:
   – Minä en ole niitä joiden mielestä usko on pelkkää Viimeisen tuomion kauhua ja joiden rukous on pelkkää polvistelua. Entä minun rukoukseni? Minä tarkastelen ruusua, minä lasken tähtiä, ihastelen luomakunnan kauneutta, sen täydellistä järjestystä, ihmistä, Luojan kauneinta teosta, hänen tietoa janoavia aivojaan, hänen rakkautta anovaa sydäntään, hänen aistejaan, kaikkia aistejaan, herääviä ja tyydytettyjä.
   Qadi nousee istuimeltaan, hänen silmänsä ovat mietteliäät, kun hän tulee Khaijamin viereen ja laskee tämän olkapäälle isällisen kätensä. Vartijat katsovat toisiaan tyrmistyneinä.
   – Kuule sinä nuori ystäväni, Kaikkein Korkein on antanut sinulle kalleimman mitä Aadamin poika voi saada: älyn, puheenlahjan, terveyden, kauneuden, tiedonjanon, elämänilon, miesten ihailun, ja arvelenpa että myös naisten kaipauksen. Toivon että Hän ei ole jättänyt sinua vaille viisautta, vaikenemisen viisautta, joita ilman ei mikään edellisistä ole arvokasta eikä säilyvää.
   – Pitääkö minun odottaa vanhuutta että saan sanoa mitä ajattelen?
   – Sinä päivänä kun saat sanoa kaiken mitä ajattelet ovat sinun jälkeläisesi jälkeläiset jo ennättäneet vanheta. Me elämme nyt salaisuuden ja pelon aikaa, sinulla pitää olla kahdet kasvot, yhdet näytät väkijoukolle ja toiset itsellesi ja Luojallesi. Jos haluat säilyttää silmäsi, korvasi ja kielesi, unohda että sinulla on silmät, korvat ja kieli.
  ... "

Amin Maalouf (arab. ‏أمين معلوف‎, s. 25. helmikuuta 1949 Beirut Libanon) on libanonilais-ranskalainen kirjailija, jonka perhe on kotoisin Libanonin vuoristoalueelta Ain el Kaboun kylästä. Maaloufin äiti oli harras katolinen ja lähetti poikansa ranskankieliseen jesuiittakouluun. Maalouf opiskeli myöhemmin sosiologiaa ja taloustiedettä Beirutin ranskalaisessa yliopistossa. Libanonin sisällisodan sytyttyä hän muutti Pariisiin, jossa hän asuu edelleen.
Maalouf kirjoittaa ranskaksi, ja hänen teoksiaan on käännetty monille kielille. Hän sai Prix Goncourt -palkinnon vuonna 1993 teoksestaan Le Rocher de Tanios. Maalouf on kirjoittanut libretot Kaija Saariahon oopperoihin Kaukainen rakkaus (2001) ja Adriana Mater (2003) ja näyttämölliseen oratorioon La Passion de Simone (2006). (Wikipedia)

🇫🇮

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 31.08.09 - klo:10:11 »
Voi satman minkä teit!

Minä en ole niitä joiden mielestä usko on pelkkää Viimeisen tuomion kauhua ja joiden rukous on pelkkää polvistelua.
Entä minun rukoukseni?
Minä tarkastelen ruusua, minä lasken tähtiä, ihastelen luomakunnan kauneutta, sen täydellistä järjestystä,
ihmistä, Luojan kauneinta teosta, hänen tietoa janoavia aivojaan,
hänen rakkautta anovaa sydäntään, hänen aistejaan, kaikkia aistejaan, herääviä ja tyydytettyjä.

:eusa_angel:
Herra armahda.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 31.08.09 - klo:11:19 »
... ja Herra armahtaa.
🇫🇮

myyrä

• Vieras
« Vastaus #100 : 02.09.09 - klo:20:49 »
Onkohan kukaan koskaan saanut luetuksi loppuun kahta klassikkojärkälettä joita minä en saanut?

Joyce: Odysseus
Musil: Mies vailla ominaisuuksia

Onko jokin kaunokirjallinen teos vaikuttanut elämääsi pitempään?

Itse menin joskus 17-kesäisenä useiksi kuukausiksi sekaisin Hessen Arosudesta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 02.09.09 - klo:21:06 »
Arosudestahan mentiin kaikki.
Odysseusta enkä Musilia ole lukenut, aloittanut kumpaakin.
Kerään Proustin kaikki osat. Kun jään eläkkeelle, alan lukea Kadonnutta aikaa.
Hessen Lasihelmipeli vaikutti ja vaikuttaa vieläkin: muistan ajoittain siitä apotin, joka ei vilkuillut ympärilleen. Ja sen, että Knecht on päähenkilö-johtaja ja tarkoittaa renkiä, ja että hän kirjan lopussa sukelsin Alppien kylmään veteen ja hukkui, koska olomuoto oli jotain aivan muuta, mihin oli tottunut. Rinnasteisena tuohon ajattelen hyvää työntekijää, joka nostetaan ansioidensa vuoksi pomoksi, mutta ei kuitenkaan pärjää, sillä olomuoto on aivan toinen.
🇫🇮

myyrä

• Vieras
« Vastaus #102 : 02.09.09 - klo:22:08 »
Jaha.

Kadonnutta aikaa etsimässä on täällä luettu. Hesse kolisi ja Mannin Taikavuori ja Kuolema Venetsiassa. Osamu Dazain oliko nimeltään Verta lumessa oli kova juttu. Camus, Dostojevski ym.

Paljon olisi klassikoitakin kyllä lukematta ja voi jäädäkin.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 03.09.09 - klo:02:43 »
"Jaha"?
🇫🇮

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #104 : 03.09.09 - klo:10:41 »
Camusilta on jäänyt mieleen lause. Nykyään ristille kapuaa niin moni, vain näkyäkseen kauemmas.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi