Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa?  (Luettu 59137 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #75 : 23.11.09 - klo:23:48 »
..tarve  :023:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 24.11.09 - klo:19:14 »
Sangen usein istun vaimoni seurakunnassa.

Poissa jazbaz

• Saapunut Aholansaaren rantaan
« Vastaus #77 : 24.11.09 - klo:21:14 »
Käyn maanantaisin. Silloin on kuoroharkat ja lopuksi luetaan myös yhdessä Herran siunaus. Sunnuntaisin messussa ehkä kerran kuussa. Useamminkin kävisin, mutta aamu-unisuus vie usein voiton. :kahvi:
Turhuuksien turjake

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 24.11.09 - klo:21:48 »
... käyn...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 13.12.09 - klo:02:12 »
- Lomilla käy näin: Vuorokausirytmi menee ympärs ja silloin ei vain herää ja aina se ottaa pannuun. Se kun on ainoa tilaisuus mis käyn. Minusta on kiva ettei kukaan tule jututtamaan. Otan ehtoollisessa aika tosissani sen "kätkeköön teidän..." eli menen piiloon sinne. Siksi kai sinne pitää päästä. Syntymässä säikähtänyt? Seuroihin meno jää aina vaiheeseen - päätän aina että nyt menen, kun tykkäsin niistä juhlista, tähän saakka on jäänyt sunnitelmaksi mutta onhan se enemmän kuin unelma.

- Aika monta saarnaa olen kuullut tuosta "nyt metsä kirkkoni olla saa" yleens aika ylistelevään sävyyn ja ain ottaa pannuun sekin. Miten niin. Sitten ajattelen et nojaa, pappi olis ehkä itse halunnu mökille viikonlopuksi perheen kanssa mutta sattui tämä pahuksen saarnavuoro ja se haikailee siksi.

- Hurjinta oli kun asui sedulla jos pakosta huomasi mistä viime työntekijäkokouksessa oli tapeltu ja se sovittelijatyyppi hoki sitä "me saamme kaikki yhdessä". Mun hurskaus kun on aika heikossa, niin minä menetin uskoni, toivoni ja rakkauteni isien kirkkoon joksikin aikaa.  Sitten aloin kuunnella radiosta.  Ihan kun muualla laskin kuin monta kertaa tänään se sanoo että "hellään syliin". Kun meni toiselle kymmenelle mailasin pastorille ja kysyin voisko keksiä vaihtelua. Taidan odottaa ain saarnalta liikoja.  No johan taas tuli typerä vuodatus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 13.12.09 - klo:02:19 »
- Siis, pyyhin yli rivin jota ilman ei sana avaudu: Rupesin huomaamattani laskemaan monesti saarnassa sanotaan "me saamme kaikki yhdessä" Keskimäärin seitsemästi. Mutta mitäs minä niitä arvostelen.
- Parhaan saarnan kuulin kans yhtenä juhannuksena. Kaveri sanoi ettei ymmärtänyt juttua ollenkaan ennen eksegetiikan opintoja ja sitten se referoi suoraan kurssilta opittua. Olin tyrmätty. Noin paljon ne saavat tietää! Se oli unohtumatonta. Siinä oli sellaisia sanontoja joita on muuallakin, joten ymmärsin monen monta muuta kohtaa saman tien. 

-Yksikin uusi ajatus kantaa pitkälle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #81 : 13.12.09 - klo:09:33 »
Olen juuri lähdössä kirkkoon
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 13.12.09 - klo:12:00 »
Kävin tänäänkin. Ja käyn viikottain; tuntuu hyvältä katkaista viikko keskiviikkoisin arki-illan ehtoollisella, samaan on mahdollisuus myös perjantai-iltaisin, kiitos siitä!
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #83 : 13.12.09 - klo:12:03 »
Olen juuri lähdössä kirkkoon

Oli hyvä saarna ja jumalanpalvelus. Tänäinen apupappi on myös kanttori koulutukseltaan, joten laulu oli laadukasta. Kiitos jumalanpalveluksesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 13.12.09 - klo:13:13 »
Kävin tänään messussa. Jumalanpalvelukset on näin talviaikaan seurakuntakeskuksessa, juhlapyhiä lukuunottamatta.
Jumalnpalveluksessa käyn usein. En enää jaksa hirveästi odottaa saarnalta kovin suuria. Käyn siitä huolimatta. Messussa aina luetaan Jumalan Sanaa, rukoillaan, veisataan virsiä ja kohdataan Kristus ehtoollisessa. Ne on ne tärkeimmät.

Meinasi tänään alkaa naurattamaan kesken messun. Näin erään seurakuntalaisen tekevän useita ristinmerkkejä ja mieleeni putkahti vastaus,jonka sain täällä foorumilla. Kysyin, missä olette oppineet tekemään ristinmerkin. Joku foorumilainen vastasi minulle: "Paha pappi opetti."  :icon_lol:
Pyryharakka

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #85 : 13.12.09 - klo:14:05 »
...Joku foorumilainen vastasi minulle: "Paha pappi opetti." 
Joku...Minä...Kylän "paha susi"(pappi) opetti. :icon_cool:
 :icon_wink:

ps."hieman" on Benkku on itsekeskeinen, jopa kirkon penkillä. Mutta näkisittepä ehtoolisen jaossa... huh,huh.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #86 : 13.12.09 - klo:15:02 »
Minäkin kävin tänään kirkossa. Oikein hyvät kirkonmeiningit oli, ei voi moittia. Illalla ajattelin mennä vielä kauneimpia joululauluja laulamaan. Olen niin vanha, että muistan vielä ajan, jolloin oli ensimmäiset kauneimmat joululaulut.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 13.12.09 - klo:17:09 »
Kävin tänään jo toisen kerran, nyt laulamassa kauneimmat joululaulut. Paitsi että yhtä, jonka olisin halunnut laulaa, ei sit laulettukaan eli 'Heinillä härkien kaukalon'  :-\
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #88 : 13.12.09 - klo:22:49 »
Osasipa olla kirkko täynnä kauneimmissa joululauluissa. Jumalanpalveluksessa aamulla oli paljon väljempää. Oli mukavaa laulaa joululauluja yhdessä muun seurakunnan kanssa. Kaikki muut laulut lauloin paitsi "Sydämeeni joulun teen". Pidin siitä aikanaan paljonkin, mutta jotenkin se on alkanut tympiä. Sitäpaitsi se on kirkkouruilla säestettynä mahdottoman pönäkän kuuloinen. Kanttori kyllä osaa asiansa, mutta tuon tyylinen laulu ei vain istu tällaisille uruille.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 13.12.09 - klo:23:07 »
Osasipa olla kirkko täynnä kauneimmissa joululauluissa. Jumalanpalveluksessa aamulla oli paljon väljempää. Oli mukavaa laulaa joululauluja yhdessä muun seurakunnan kanssa. Kaikki muut laulut lauloin paitsi "Sydämeeni joulun teen". Pidin siitä aikanaan paljonkin, mutta jotenkin se on alkanut tympiä. Sitäpaitsi se on kirkkouruilla säestettynä mahdottoman pönäkän kuuloinen. Kanttori kyllä osaa asiansa, mutta tuon tyylinen laulu ei vain istu tällaisille uruille.

Meilläkin oli kirkko lähes täynnä, n. 800 henkeä. Vain parvilla oli takariveissä tilaa.
Meidän kanttori säesti nopeammat ja kepeämmät joululaulut pianolla. 100-vuotiaat pneumaattiset urut ei taivu nopeisiin rytmeihin.
Hyvyilytti se Varpunen jouluaamuan. Tai ei se laulu, vaan se punatulkku, joka oli istutettu varpuslaulun alle lauluvihkossa.
Pyryharakka